BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Saapa nähdä miten tässä kierrossa käy. 😅

Meillä on ollut aika paljon huolia. Lapsen sairaus on aktivoitunut ja siihen liittyen on tullut tutkimuksia ja verikokeita seuraaville viikoille, on yksi läheinen joutunut sydänongelmien takia sairaalaan ja toinen läheinen retkahti juomaan viinaa raittiin jakson jälkeen. Lisäksi töissä molemmilla kamala mayhem päällä.

Ollaan riidelty ja itketty sekä yritetty pitää päät kasassa järkkäämällä molemmille omaa aikaa eikä kummallakaan ole käynyt seksihommat mielessäkään.

Ovulaatiotikut on sitkeästi näyttäneet niin selkeää negatiivista ettei mitään järkeä. Iski jo epätoivo ja tein överimäärän ovistestejä.

Nyt tänä aamuna tikut olikin loppu niin jätin aamupissat purkkiin ja kävin ostamassa lisää tikkuja. Kun pääsin kotiin niin tein eka tikun klo 9.00 aamupissasta (melkein posi) ja uudesta pissasta, mikä olikin aivan kirkuva positiivinen. 😬✌️

Parin tunnin päästä uusi testi, mikä olikin jo haalistunut selkeästi.

Työnsin lapset sohvalle lastenohjelmien ja jäätelön kanssa ja ilmoitin, että ”äiti ja isi käy yläkerrassa korjaamassa yhden jutun”, nappasin miehen yläkertaan ja sanoin että nyt äkkiä pikanen ja likanen setti, ovulaatio tulee kohta. Pitää miehelle hommata varmaan joku mieskunto-mitali, koska saatiin viidessä minuutissa hommat pakettiin vaikka tilanne oli ”vähän” paineistettu. 😅 Muksut olis voineet paukata huoneeseen milloin vaan, joten mies tiesi itsekin, että nyt olis pakko saada homma maaliin asap. Sanoi, että vähän tiukassa oli, mutta onnistui silti!

Katotaanpa myöhästyttiinkö! Ovisplussa tuli varmuudella tänään, mutta lämmöt nousi vähän jo viime yönä. Eilen myös kramppaili mahaa, mutta en usko että ovis olisi tapahtunut eilenkään. Kai? Lh-piikki kuitenkin tuli vasta nyt aamupäivällä.

IMG_7192.png

IMG_7194.jpeg

Muokattu viimeksi:
Voiko olettaa, että ovulaatio on tapahtunut, kun lämmöt kuitenkin koholla? 😅

Premom yritti tyrkyttää pdg testejä tekemään ovulaatioplussan jälkeen, mutta ei nyt ihan napostele lisää testejä jostain kun luin etteivät muutenkaan turhan luotettavia ole.
Muutenkin vähän tavallista myöhäisemmälle taisi tuo ovulaatio osua.

Liitteet

• Screenshot_20260207_210816_FF.jpg
    Screenshot_20260207_210816_FF.jpg
    316.1 KB · Katsottu: 30
Meniköhän meillä ajoitus nyt kuitenkin vihkoon. 🤔 Jos katsoo lämpöjä niin ovis olisi tapahtunut kp11, mutta silloin oli kyllä ihan selkeät negat ovistesteissä, ja vasta kp12 puoliltapäivin tuli posi. Nyt kp13 on myös selkeät oviskipuilut kohdun ja munasarjojen kohdalla.

Toisaalta tuo kp11 kohonnut lämpötila on sama, joka tuli kp6. Eggikset oli eilen ja tänä aamuna ei enää ollut. Äh, enpä tiedä. Eipä näistä ota selvää. Toivotaan että ehdittiin.

Jospa nyt jaksaisin odotella testaamisen kanssa edes dpo9 asti.

IMG_7197.png

En saanut ovulaatioplussaa kiinni, mutta eiköhän se ovulaatio kumminkin tapahtunut, kun muut merkit on aika selkeitä... Nyt sitten vaan piinailemaan. :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:

Liitteet

• IMG_9922.jpg
    IMG_9922.jpg
    305.7 KB · Katsottu: 13
Aloin testaamaan sillä clearbluen laitteella vasta eilen ja heti tietty tuli korkea tulos. 😒 Jos se nyt taas tekee saman kuin viimeksi että näyttää vaan korkeaa tulosta koko kierron ajan niin kauan kun testaan taidan lopettaa sillä testailut kokonaan. No nyt toki mulla on normi liuskatestejä niitä pregcheckin niin niillä testaan myös. Toivon että saan selkeämmin jollain ovulaation kiinni kun pitäisi ne lugesteronit dpo3 aloittaa....

Liitteet

• 77890.png
    77890.png
    45.7 KB · Katsottu: 26
Aloin testaamaan sillä clearbluen laitteella vasta eilen ja heti tietty tuli korkea tulos. 😒 Jos se nyt taas tekee saman kuin viimeksi että näyttää vaan korkeaa tulosta koko kierron ajan niin kauan kun testaan taidan lopettaa sillä testailut kokonaan. No nyt toki mulla on normi liuskatestejä niitä pregcheckin niin niillä testaan myös. Toivon että saan selkeämmin jollain ovulaation kiinni kun pitäisi ne lugesteronit dpo3 aloittaa....
Ovulaation bongaaminen on kyllä sen valtakunnan salatiedettä, että tuntuu ainakin itsellä olevan aikamoista hakuammuntaa, vaikka periaattees ihan suht hyvin olenkin kartalla kierrosta. Mikä kp sulla nyt? Alkoiko uusi kierto tuolloin 31.1. siis? En osaa tulkita tuota FF:n taulukkoa.

Ovulaation bongaaminen on kyllä sen valtakunnan salatiedettä, että tuntuu ainakin itsellä olevan aikamoista hakuammuntaa, vaikka periaattees ihan suht hyvin olenkin kartalla kierrosta. Mikä kp sulla nyt? Alkoiko uusi kierto tuolloin 31.1. siis? En osaa tulkita tuota FF:n taulukkoa.
Niinpä vaikka mulla kyllä aika usein on muutaman päivän tarkkuudella se kp13-15. Hyvä vaan olisi jos tietäisi tarkalleen niin siksi testaan. 🤣 Kun ei me jakseta montaa kertaa talletella muutenkaan niin hyvä olisi tarkkaan aina tietää että ajoitus osuu hyvin. Hyvä jos 2 tai max 3 kertaa ovulaation aikoihin jaksaa.

Ja joo nyt on kp9. Uusi kierto alkoi 31.1. Odotan että ovulaatio viimeistään perjantaille osuu ensi viikolle....

Niinpä vaikka mulla kyllä aika usein on muutaman päivän tarkkuudella se kp13-15. Hyvä vaan olisi jos tietäisi tarkalleen niin siksi testaan. 🤣 Kun ei me jakseta montaa kertaa talletella muutenkaan niin hyvä olisi tarkkaan aina tietää että ajoitus osuu hyvin. Hyvä jos 2 tai max 3 kertaa ovulaation aikoihin jaksaa.

Ja joo nyt on kp9. Uusi kierto alkoi 31.1. Odotan että ovulaatio viimeistään perjantaille osuu ensi viikolle....
Joo, tell me about it! Siksi itsekin testaan ja yritän bongata ovulaation mahdollisimman tarkasti. Toivokaamme, että vanhat merkit pitää paikkansa ja ovis sulla tulee tutussa tahdissa.

Mä mietin, että jaksaisinko itse tässä kierrossa yrittää motivoida miestä tallettelemaan hedelmällisen ikkunan joka päivä, mutta katsotaan nyt. Vaatii nimittäin aikamoista suorittamista ja työstämistä, enkä tiedä, onko meistä kummastakaan siihen. xD

Joo, tell me about it! Siksi itsekin testaan ja yritän bongata ovulaation mahdollisimman tarkasti. Toivokaamme, että vanhat merkit pitää paikkansa ja ovis sulla tulee tutussa tahdissa.

Mä mietin, että jaksaisinko itse tässä kierrossa yrittää motivoida miestä tallettelemaan hedelmällisen ikkunan joka päivä, mutta katsotaan nyt. Vaatii nimittäin aikamoista suorittamista ja työstämistä, enkä tiedä, onko meistä kummastakaan siihen. xD
Me joskus joka toinen päivä ollaan yritetty talletella ja sekin tuntunut liialta. 🤣 Viimeksi kun raskaaksi tulin oli siinä hedelmällisen ikkunan aikana ainoastaan 1 kerta josta onnistui sitten. Että ei se aina se määrä auta todistetusti, toki varmaan voi lisätä onnistumis mahdollisuuksia. Toki oltiin me muutamaa päivää ennen silloin talleteltu jotta olisi vähän tuoreempaa tavaraa. 😂 En muistanut tuota ulkoa vaan vakoilin sitä käyrää kun mittailin silloin ekaa kertaa lämpöjä.

Täällä on ollut tapahtumaa taas muutaman päivän aikana, kun ei ole ehtinyt kirjoittelemaan 😊

Paljon tsemppiä ja optimistisuutta uuteen kiertoon siirtyneille ja oviksen metsästäjille ❤️🌈
Kun joku vain kertoisi, kauanko täytyy mielen malttaa, niin tämä epätietoisuus ja odottaminen olis niin paljon helpompaa...

@Kumpare teillä ollut sielä jännitysnäytelmä viime hetkillä 😄 Toivottavasti tämä järjestely tuotti tulosta! 😁🤞🏼Kyllä mä sun lämpöjen perusteella uskoisin, että osuitte ajoituksen kanssa oikeaan 🤔

@Wellllu käyrä näyttäisi kyllä siltä, että ovulaatio olisi sielä tapahtunut 🌈

@dootti lämpöjen perusteella luulisi Ff:kin vahvistavan ovulaation, sen verran hieno nousu tullut!

Täällä kp8, huomenna aloitan ovulaation testailun. Positiivinen mieli, kun menkkojen jälkeinen tiputtelu jäikin tällä kertaa aiempaa lyhyemmäksi 🤩 Olisiko kuitenkin terolutin ansiosta 🤞🏼Menkatkin oli jotenkin maltillisemmat, ei ihan niin runsaat kuin aiemmin.
Lämmöt perus follivaiheen tasolla, ei mitään ihmeellistä.

1000042319.jpg

Törkeästi nyt vain omanapailen, kun nämä jutut nyt mietityttää.

Olin varma, että tänä aamuna on lämmöt koholla, mutta ei! Alaspäin mentiin. 😅 Mitään isoja odotuksia ei kyllä tähän kiertoon tulla laittamaan, sen verran epävakaalta näyttää nyt.

Liitteet

• IMG_7202.png
    IMG_7202.png
    177.3 KB · Katsottu: 10
Tästähän tuli mielenkiintoinen kierto. Ensimmäisen kerran ff varmisti ovulaation tasaviivoin. Positiivinen ovulaatiotesti sekä ouran lämmöt myöskin vahvistivat ovulaation tapahtuneeksi samana päivänä, mitä ff. Normaalia luteaalin pituutta täysin luomuna en tosiaan tiedä, mutta terolutien kanssakaan se ei ole koskaan ollut 16 päivää. Testit olleet negatiivisia, alla vielä tämän aamun pregcheck. 10-14 dpo oli menkkakipuja, nyt ei oikeastaan enää niitäkään. Pientä jomotusta vasemman munasarjan kohdilla. Mielenkiinnolla odotan, että alkaako menkat pian vai tapahtuuko jotain uutta omituista kropassa. 😅

Muoks. tiputtelu alkoi ja pääsee uuteen kiertoon. 🤩

IMG_6710.jpeg
IMG_6709.jpeg

Muokattu viimeksi:
@Kumpare Ehkäpä ne lämmöt lähtee huomenna nousuun... Mulla yleensä lämmöt vähän tippuu just ennen ovulaatiota. Ehkäpä tänään on sun ovisdippi? :smiling-eyes:

@Wellllu Miltä näyttää nyt? dpo13? Mun mielestä kans näyttää, et ovulaatio on ollut...

ON: FF vahvisti ovulaation odotetusti. :thumbs-up:

Liitteet

• IMG_9924.jpg
    IMG_9924.jpg
    317.6 KB · Katsottu: 9
Takaisin