Pakastealkion siirto (PAS)

Heippa.

Uutena kirjoittelen täällä, joten pieni taustoitus tässä omasta tilanteesta.

Ollaan yli 40v pariskunta,jolla dg selittämätön laspettomuus.
Luomuna yritettiin useampi vuosi ja hoidoissa ollaan oltu nyt yksityisellä. Heti mentiin ivf. Eka alkiokeräys oli tulokseton,vaikka hieno saalis saatiinkin. Alkiot lakkasivat kaikki kehittymästä eri päivinä.
Toinen kierros oli 2025 syksyllä,josta saatiin 6 labraan asti ja hedelmöittymään ja näistä matkaa blastoksi asti jaksoi vain 2.
Teetettiin kromosomi tutkimukset ja toinen näistä oli siirtokelpoinen.
Tämä ainokainen on nyt kyydissä ja tänään on pp2.
FIilikset on vaan epäuskoiset ja sellaiset, että en uskalla toivoa mitään. Yritän mennä päivä kerrallaan vaan siihen asti että saa testata. Siihen kyllä tuntuu olevan ikuisuus (1,5vko).

Tulin palstalle hakemaan vertaistukea ja lukemaan muiden matkasta.

Pahoittelut tästä 🥺 kunpa viiva vielä palaisi. Onko sulla milloin virallinen testipäivä?
Sunnuntaina vasta on testipäivä, mutta nyt alkoi jo vuotokin, kyllä mun toivo tämän kuun osalta on jo 100% mennyt ja yritän asennoitua jo katse kohti uutta kuuta. Toivottavasti sulla (ja muilla piinailijoilla täällä) on parempi tuuri tällä kertaa 🩷

@StellaMom kunnon jännitysnäytelmä! Toivotaan et näiden käänteiden jälkeen koittaisi onnellinen loppu!

@Maria2 joo on kyllä ollut klinikalla ravaamista, onneksi asutaan pk seudulla missä voi kulkea suht vapaasti ja työpaikka jossa on joustavat työajat. Muuten olisi kyllä ollut paljon poissaoloja.

@Haaveissa Meillä on ensimmäinen siirto huomenna, ja hyvin ristiriitaisia tunteita koska ei halua toivoa liikaa mutta haluaisi silti että olisi onnellinen loppu!

ON: Lääkäri soitti vielä heti aamulla proge-tulokset ja sanoi että olivat juuri missä halutaan ja sopivat hyvin mun epäillykseen perjantain ovikseen. Viimeinenkin kysymysmerkki poistettu ja huomenna tosiaan on siirto iltapäivästä. Nyt seuraava pelko on sulautumisesta selviäminen ja mahdolliset 2 viikon piinapäivöt. Töissä on paljon hommia. Mutta miten voin keskittyä siihen kun kokoajan miettisin miten meidän pikkunen voi....👀

Sunnuntaina vasta on testipäivä, mutta nyt alkoi jo vuotokin, kyllä mun toivo tämän kuun osalta on jo 100% mennyt ja yritän asennoitua jo katse kohti uutta kuuta. Toivottavasti sulla (ja muilla piinailijoilla täällä) on parempi tuuri tällä kertaa 🩷

@StellaMom kunnon jännitysnäytelmä! Toivotaan et näiden käänteiden jälkeen koittaisi onnellinen loppu!
Voi hitto 😓 Millaiset tukilääkkeet sulla ja miten teet niiden lopetuksen kanssa? Mulla alkanut cyclojen läpi vuotamaan molemmissa aiemmissa siirroissa ja sit oon tuskaillut, mitä tekis lääkkeiden kanssa.

Voi kökkö 😔 mitkä tukilääkkeet sulla on? Mulla kävi samoin, oli vaan terolut käytössä ja sain vasta 6 päivää vuodon alettua luget vaikka pyysin niitä heti kun vuoto alkoi ( mulla lähes 20 km takana joten olin varma että kaikki ei ollut ok ja silloin luget pitäis myös aloittaa heti vuodosta ) mutta olivat optimistisia että vois olla kiinnittymisvuotoo vaan ja käskivät seurailla testipäivään asti. Lugeja piti sit käyttää vielä varuiks siihen asti että testi oli nega, muuten käsittääkseni jos testi on nega niin sillon testipäivänä voi tukilääkkeet lopettaa.

Täällä on cyclogest x3 ja terolut x2 päivässä, aloitin nämä nyt 2 pv ennen siirtoa jo, näiden lisäksi montaa muuta pilleriä erinäisiin 'ettei se vain haittaa' tilanteisiin. Eli laskin että 11 pilleriä päivässä menee vartalooni tällä hetkellä.

Pp6 5 päiväisen siirrosta - näyttää lupaavalta 🙏😍 toivotaan että vahvistuu ja pysyy mukana 😇

@StellaMom onnea siirtoon tänään 🥰

IMG_7547.jpeg

@VenusAurora Kiitos! Laitoin hälytys että milloin viimeinen pissa pitää tehdä jottei unohda 😂

Huomaan että ajattelen välillä tosi positiivisesti ja välillä oon ihan että ei tää kuitenkaan toimi. Mietin jopa voinko syödä suklaan ettei vaan sokeriarvot nouse ja sen takia pilasin kaiken 😱 tämä kauhistus tulee vain pahentumaan seuraavina viikkoina! Kohta mennään kliniikkaa kohti 👀👋🏻

@VenusAurora Kiitos! Laitoin hälytys että milloin viimeinen pissa pitää tehdä jottei unohda 😂

Huomaan että ajattelen välillä tosi positiivisesti ja välillä oon ihan että ei tää kuitenkaan toimi. Mietin jopa voinko syödä suklaan ettei vaan sokeriarvot nouse ja sen takia pilasin kaiken 😱 tämä kauhistus tulee vain pahentumaan seuraavina viikkoina! Kohta mennään kliniikkaa kohti 👀👋🏻
Kuulostaa todella tutulta ja samaistuttavalta ! Mulla oli myös pissahälytys 😆 mä olin tosi positiivisesti siirtoon saakka ja sit heti sen jälkeen alkoi pelottaa että ei tää varmaan onnistu. Mutta koitin sanoa itselleni että se on pelkoa vaan ei totuus ja toivoa on kunnes toisin todistetaan 😇 mun poppaskonsti siirron jälkeen - söin jokapäivä punajuurta ja granaattiomanaa. Jostain luin että ne vilkastuttaa verenkiertoa 😄 mehunakin saa. Tsemppiä 🦄

@StellaMom Mulla oli piinapäiville tulostettuna chatgpt:stä päiväkohtainen "mitä kohdussa tapahtuu" lista ja siinä oli myös suositustekemisiä niille päiville ja mentiin sen mukaan. Oli just kävelylenkkiä, lue kirjaa, kokkaa hyvää ruokaa - sovittiin miehen kanssa että tehdään niinä päivinä just noita niin ei aika kulu niiiiiin hitaasti kun vaan jännittää. Lisäks auttoi tosi hyvin etenkin just tohon ekaan viikkoon ja testihimoihin että siellä oli selkeesti et millon se alkio voi kiinnittyä ja sit et millon hcg taso alkaa nousta siihen että se olis ylipäänsä testissä näkyvissä.

Kuulostaa todella tutulta ja samaistuttavalta ! Mulla oli myös pissahälytys 😆 mä olin tosi positiivisesti siirtoon saakka ja sit heti sen jälkeen alkoi pelottaa että ei tää varmaan onnistu. Mutta koitin sanoa itselleni että se on pelkoa vaan ei totuus ja toivoa on kunnes toisin todistetaan 😇 mun poppaskonsti siirron jälkeen - söin jokapäivä punajuurta ja granaattiomanaa. Jostain luin että ne vilkastuttaa verenkiertoa 😄 mehunakin saa. Tsemppiä 🦄
Punajuuri laittaa mun vatsa sekaisin mutta granaattiomenaa voisi ostaa mehuna vaikka! Pitääpä kokeilla!

@StellaMom Mulla oli piinapäiville tulostettuna chatgpt:stä päiväkohtainen "mitä kohdussa tapahtuu" lista ja siinä oli myös suositustekemisiä niille päiville ja mentiin sen mukaan. Oli just kävelylenkkiä, lue kirjaa, kokkaa hyvää ruokaa - sovittiin miehen kanssa että tehdään niinä päivinä just noita niin ei aika kulu niiiiiin hitaasti kun vaan jännittää. Lisäks auttoi tosi hyvin etenkin just tohon ekaan viikkoon ja testihimoihin että siellä oli selkeesti et millon se alkio voi kiinnittyä ja sit et millon hcg taso alkaa nousta siihen että se olis ylipäänsä testissä näkyvissä.
Joo tämä stressi alkaa nyt sitten! Mutta mä sain ohjeistusta tulla verikokeeseen testaamaan HCGtä vasta reilun 2 vkon kuluttua. Jatkan myös näitä tukilääkityksiä hervottomin määrin siihen asti. Päätin että en testaa, kyl mun vartalo sen tietää onko vai eikö ole (viimeksi kun olin raskaana niin tiesin, jotenkin kroppa vain tiesi).

Ja ON: kotiuduin juuri kliniikalta ja ME ollaan kotona nyt lepäämässä sängyssä :smiling-eyes: Kaikki meni kuten haluttiin, biologi kertoi mulle munasolusta tiedot, sanoi että oli oikein hyvä yksilö, sain kyselläkin jos oisin halunnut tietää lisää mutta sanoin että olen vain innoissaan viemässä pakkausta mukaan kotiin! Lääkäri sanoi että jos on negatiivinen testi loppukuusta voidaan mennä suoraan uuteen yritykseen ja vaikka tämä on tosi stressaavaa ja pitää joka päivä tehdä kaikenlaista ja muistaa kaikkea niin kyl mä varmaan heti seuraavalla kierrolla menisin. Nyt koitan hillitä itseäni ja keksiä mitä muuta voisin tehdä etten ajattele tätä kokoajan!

Tsemppiä @StellaMom odotteluun!!

Itsellä huomenna 6päiväsen siirto. Tämä on toinen siirto sillä ensimmäisestä tein negatiivisen raskaustestituloksen vuoden lopussa.

Mulla ei ainakaan viimeksi alkanut vuoto cyclojen läpi. Ei ole kyllä hormoniarvoja tarkasteltu mutta haluaisin olettaa että kaikki ok ja viime siirto ei vaan ollut alkioltaan paras. Saa nähdä.

Kiva idea tuo granaattiomena ja punajuuret! Täytyy käydä hakemassa kun molemmista pidän :P

Hetki on taas siitä, kun viimeksi oli PAS. Mutta nyt täälläkin tuli ovulaatioplussa aamuun ja siirto aikataulutettiin ensi viikon tiistaille. Se olis sitten jo kuudes siirto toista yrittäessä. Viime tuoresiirron jälkeen tehtiin TYKSillä tutkimuksia, josko joku selittävä tekijä löytyisi, mutta mitään ei löytynyt. Oma luotto on nollassa, että tärppäisi, joten täällä sit ankeuttajana mukana positiivisten ja optimististen siirtojen seurassa.

Tsempit kaikille kuitenkin omiin jännäilyihinsä! Ja @Pumpulipilvi :lle erityisesti kaikki tuurit ja tieteet tällä kertaa taas mukaan.
Kiitos @Kumma

Mä oon kyllä kans ihan ankeuttajana täsäs hommassa. Ei mitään uskoa siihen että tää voisi onnistua, mutta kai se on samalla sitä itsensä suojelua näiden monien monien pettymysten jälkeen. Asiaa ei tietenkään auta, että kuulun niihin ”onnekkaisiin” joilla olisi myös prolutex tukena, ja sitähän ei enää saa yhtään mistään (paitsi ulkomailta hakemalla).
Tsemppiä kaikille muille piinailijoille!

Ja @Kumma erityisesti sinne tulevaan siirtoon

@VenusAurora Onnea onnea!! 😍😍

@JokuVipeltäjä Tsemppiä siirtoon!

@Pumpulipilvi Mä kuulun kans ankeuttajien kerhoon. On tosi vaikea uskoa onnistumiseen. Mä en oo koskaan nähnyt positiivista testiä näiden vuosien aikana, enkä oikein osaa sitä enää kuvitella. Oon koittanut ajatella, että mun ei oo pakko olla tän toiveikkaampi. Kunhan oon sisukas ja käyn hoidoissa ja otan lääkkeet. Niin ristiriitaista, kun onnistumista toivoo enemmän kuin mitään, mut sit ei kuitenkaan uskalla olla toiveikas.

Mä oon myös kauheen pessimistinen yleensä. @pitkätossu @Pumpulipilvi Nyt ollaan ensimmäisessä päivässä PASin jälkeen ja mulla on sellainen 'enhän mä tunne mitään eroa ' ajatus ollut koko päivän. Ja siis, olo on ollut sellainen että koska en tunne asiaa niin eihän tässä mitään ole muuttunut. Muuttuuko mun mieli kohta vai onko tämä mun perus pessimistisyys nyt joka on jäänyt mun keskenmenojen takia?

Siirron aikana tunsin jotain iloa hetkellisesti kun saatiin kaikki hommat alkuun ja näin mutta sitten heti autossa oli sellainen olo että nyt ei hypätä syvään päätyyn. Katselin myös niitä pieniä virkattuja tossuja joita ostin markkinoilta syyskuussa. Se oli mun muistutus siitä että uskallettiin tähän mennä ja koska ovat valkoiset niin ei jinxattu sukupuoltakaan. Niitä katson aina välillä. Jos en ihan väärin muista niin jossain kaapissa löytyy torkkupeitto jonka ostin kun olin raskaana ekaa kertaa. Harmillisesti se ei koskaan tullut käyttöön.
Laitoin aamulla Gonapeptyl pistosta ohjeen mukaan, huomasin miten helposti piikitys oli kahden stimulaatiokierroksen jälkeen. Pieni nopea heilautus ja piikki oli ihon alla! Se neulakammo on ehkä parantunut tässä hoitojen aikana jos ei mitään muuta positiivista löydä tästä.

Kysymys: kiinnitys, tuntuuko se muilla? Mulla on vatsa nippailut tänään ja eilen oli sellaisia veitsenvääntöjä illalla jopa. Sellainen herneen kokoinen ruskea veripisara oli pikkuhousunsuojassa aamulla myös. Ja granaattiomenamehua en ole vielä löytänyt mistään!

Mä oon myös kauheen pessimistinen yleensä. @pitkätossu @Pumpulipilvi Nyt ollaan ensimmäisessä päivässä PASin jälkeen ja mulla on sellainen 'enhän mä tunne mitään eroa ' ajatus ollut koko päivän. Ja siis, olo on ollut sellainen että koska en tunne asiaa niin eihän tässä mitään ole muuttunut. Muuttuuko mun mieli kohta vai onko tämä mun perus pessimistisyys nyt joka on jäänyt mun keskenmenojen takia?

Siirron aikana tunsin jotain iloa hetkellisesti kun saatiin kaikki hommat alkuun ja näin mutta sitten heti autossa oli sellainen olo että nyt ei hypätä syvään päätyyn. Katselin myös niitä pieniä virkattuja tossuja joita ostin markkinoilta syyskuussa. Se oli mun muistutus siitä että uskallettiin tähän mennä ja koska ovat valkoiset niin ei jinxattu sukupuoltakaan. Niitä katson aina välillä. Jos en ihan väärin muista niin jossain kaapissa löytyy torkkupeitto jonka ostin kun olin raskaana ekaa kertaa. Harmillisesti se ei koskaan tullut käyttöön.
Laitoin aamulla Gonapeptyl pistosta ohjeen mukaan, huomasin miten helposti piikitys oli kahden stimulaatiokierroksen jälkeen. Pieni nopea heilautus ja piikki oli ihon alla! Se neulakammo on ehkä parantunut tässä hoitojen aikana jos ei mitään muuta positiivista löydä tästä.

Kysymys: kiinnitys, tuntuuko se muilla? Mulla on vatsa nippailut tänään ja eilen oli sellaisia veitsenvääntöjä illalla jopa. Sellainen herneen kokoinen ruskea veripisara oli pikkuhousunsuojassa aamulla myös. Ja granaattiomenamehua en ole vielä löytänyt mistään!
En itse tuntenut kiinnittymistä, jotain nippilua mutta ei mitään selkeää. Kun cyclogest voi niitä myös aiheuttaa. Viime kerralla tunsin selkeän viiltävän kivun, joka kesti muutamia sekunteja ja saattoi olla kiinnittymistä.

Granaattiomenamehua saa nähtävästi Ruohonjuuresta tai tilattua nettikaupoista tai sitten oli myös jossain K-marketeissa ja sieltä pystyi hakemaan missä kaupoissa oli saatavilla.

Tsemppiä odotteluun 🥰 Toivottavasti nyt kaveri tarraa kiinni!

Takaisin