Pakastealkion siirto (PAS)

Heippa ❤️

Hyppään mukaan tähän ketjuun. Meille tehtiin syksyllä -21 ICSI, jonka toisesta siirrosta saatiin lapsi (8/22 ❤️). Pakkaseen jäi neljä alkiota. Nyt vihdoin päästy yrittämään toista, ja kävin PASissa viime viikon ti 30.12. Alkuun oli oireita ja tuntemuksia ja olin varma että on tärpännyt. Sitten oireet hiipuivat ja tällä viikolla olen tehnyt testejä, pelkkää negaa. 😔 virallinen testipäivä olisi ensi ti. Eilen alkoi tiputteluvuoto. Klinikalle olin yhteydessä ja sanoivat, että tukilääkitystä (Terolut) tulisi jatkaa testipäivään saakka. Tekisi mieli kysyä uudestaan että onko tosiaan näin, koska en kyllä millään usko että toi testi plussaksi muuttuu ja haluisin päästä uuteen kiertoon ja siirtoon mahdollisimman pian. Onko teillä kokemuksia tällaisesta tilanteesta?

Paljon onnea ja tsemppiä ja myös voimia kaikille ❤️
Soitin perjantaina klinikalle ja sain luvan lopettaa terolutit jos lauantaina testi edelleen nega. Negahan se oli, joten nyt odotellaan vuodon kunnollista alkua (tiputtelua tullut ke alkaen) ja siitä sitten uuteen siirtoon ❤️

Moi ja kovasti tsemppiä! Toivotaan että ovis tosiaan tapahtuu nyt viikonlopun aikana.

Itsellä samanlainen tilanne. 2 blastoa pakkasessa, ultra ensi viikolla ja sitten vaan toivottavasti ovis osuu ensi viikonlopulle. Itsellä ovitrelle triggeri mahdollinen jos näyttää siltä että osuisikin maanantaille.

Saako kysyä tikutatko aina vaan aamupissasta? Vai useasti päivässä? Eniten ehkä pelottaa että mokaan jotenkin tämän ovistestauksen. CB pinkki käytössä.
Tässä on tikuteltu CB digi ja YA tukena, eipä ole viikkoon plussa näkynyt vielä. Aamulla ja iltapäivällä olen ottanut kun testi alkoi olla lähellä mutta se ei auttanut että olisin saanut testissä kiinni. Soitin eilen klinikalle ja kyselin mitä tehdä ja hän ehdotti että jatkan vielä viikonlopun aikana ja maanantaina, sitten soitan maanantaina ja tehdään uusi suunnitelma. Epäilen että mun huippu oli perjantaina kun oli tosi lähellä mutta se hiipui pois jo lauantaina. Tänäänkään ei ollut edes aamuvirtsasta mitään kovin näkyvää. Eli @VenusAurora en ole saanut kiinni ja epäilen että tämä kierto meni hukkaan siirron osalta mutta odotan toki lääkärin kommenttia asiaan vielä. Ehkä meen alkuviikosta ultraan vielä, mutta yksityisellä se maksaa taas parisataa euroa kun käy... Ehkä ensi kierrossa annetaan joku Ovitrelle sitten. Vähän tylsää, mutta tiesinhän mä että tämäkin on mahdollisuus. Huomenna testaan vielä mutta tänään oli jo kp 16 ja mun kierto on 27/28 päivää joten aika lyhyt luteaalivaihe on jos vasta ensi viikolla olisi ovis. Mulla ei ole myöskään ollut vuosiin epäsäännöllinen kierto joten sekin olisi uusi asia.

Mulla on nyt vahvasti olo ettei onnistunut tämäkään siirto 😞 Eilen tuli testiin haamuviiva ja tänään puhdas nega. Jotain yritystä ehkä oli, mutta yritykseksi taisi jäädäkin 😞
onko sulla pakkasessa vielä siirrettävää jos tämä ei onnistu? Toivotaan tietysti vielä myöhäistä kiinnittymistä tai huonoa testiä mikä antoi negan 🧡🙏

Tässä on tikuteltu CB digi ja YA tukena, eipä ole viikkoon plussa näkynyt vielä. Aamulla ja iltapäivällä olen ottanut kun testi alkoi olla lähellä mutta se ei auttanut että olisin saanut testissä kiinni. Soitin eilen klinikalle ja kyselin mitä tehdä ja hän ehdotti että jatkan vielä viikonlopun aikana ja maanantaina, sitten soitan maanantaina ja tehdään uusi suunnitelma. Epäilen että mun huippu oli perjantaina kun oli tosi lähellä mutta se hiipui pois jo lauantaina. Tänäänkään ei ollut edes aamuvirtsasta mitään kovin näkyvää. Eli @VenusAurora en ole saanut kiinni ja epäilen että tämä kierto meni hukkaan siirron osalta mutta odotan toki lääkärin kommenttia asiaan vielä. Ehkä meen alkuviikosta ultraan vielä, mutta yksityisellä se maksaa taas parisataa euroa kun käy... Ehkä ensi kierrossa annetaan joku Ovitrelle sitten. Vähän tylsää, mutta tiesinhän mä että tämäkin on mahdollisuus. Huomenna testaan vielä mutta tänään oli jo kp 16 ja mun kierto on 27/28 päivää joten aika lyhyt luteaalivaihe on jos vasta ensi viikolla olisi ovis. Mulla ei ole myöskään ollut vuosiin epäsäännöllinen kierto joten sekin olisi uusi asia.
Voi hitsi, todella turhauttavaa ! Kyllä se vähän kuulostaa, että olisi mennyt jo ohi kun etkö laittanut aiemmin että oli joku follikkeli jo 18mm, ovis tulee ymmärtääkseni yleensä kun follikkeli noin 20mm tai yli. Ja ne kasvaa noin 2mm päivässä loppuvaiheessa.

Jos sitten helmikuu olisi onnen kuu 🩵

Voi hitsi, todella turhauttavaa ! Kyllä se vähän kuulostaa, että olisi mennyt jo ohi kun etkö laittanut aiemmin että oli joku follikkeli jo 18mm, ovis tulee ymmärtääkseni yleensä kun follikkeli noin 20mm tai yli. Ja ne kasvaa noin 2mm päivässä loppuvaiheessa.

Jos sitten helmikuu olisi onnen kuu 🩵
Joo, siis maanantaina viime viikolla oli jo iso johtofollikkeli ja limis hyvä. Gemini sanoi ettei tässä vielä kaikki ole ohi jos esim verikoe ja ultra tehdään tms. Mutta en tiedä kannattaako jos ei siitä saa selville mikä kiertopäivä olisi. Lääkäri sanoi myös että jotkut ovuloivat 17mm follikkelista jo, joten se riippuu ihan ihmisestä kyl. Tällä hetkellä vatsassa on sellainen jomotus että mun tuurin mukaan tämä pe oli joku esilämmitys ja ma on irrotus ja sitten ei päästä väärän päivän talia siirtoon taas. En tiedä, ehkä pitää vain laittaa katsetta kohti helmikuuta jo.

Joo, siis maanantaina viime viikolla oli jo iso johtofollikkeli ja limis hyvä. Gemini sanoi ettei tässä vielä kaikki ole ohi jos esim verikoe ja ultra tehdään tms. Mutta en tiedä kannattaako jos ei siitä saa selville mikä kiertopäivä olisi. Lääkäri sanoi myös että jotkut ovuloivat 17mm follikkelista jo, joten se riippuu ihan ihmisestä kyl. Tällä hetkellä vatsassa on sellainen jomotus että mun tuurin mukaan tämä pe oli joku esilämmitys ja ma on irrotus ja sitten ei päästä väärän päivän talia siirtoon taas. En tiedä, ehkä pitää vain laittaa katsetta kohti helmikuuta jo.
No ei sitten vielä heitetä kirvestä kaivoon! Jos se ovulaatio päättäisikin vielä pamahtaa huomenna ✨ ja katsotaan mitä lääkäri sanoo. 😘

Mistä tiiän millon on kp 1 terolutien jälkeen? Yleensä menkat on mulla suht runsaat ja kipeät. Nyt tulee kyllä vuotoa mutta ei niin paljon kun yleensä ja ei ole juurikaan kipuja. Ei varmaan tänään vielä ole kp 1 ainakaan? Pe-iltana otin vikan terolutin.

No ei sitten vielä heitetä kirvestä kaivoon! Jos se ovulaatio päättäisikin vielä pamahtaa huomenna ✨ ja katsotaan mitä lääkäri sanoo. 😘
Tänään tikutin aamulla ja iltapäivällä, kummatkin todella haaleita enää. Limis alkoi olla kananmunan valkuiaismaista kun kävin vessalla myös, itkin miehelleni että turhauduttaa tämä epätietoisuus (olen aikamoinen kontrollifriikki) ja tätä kun en voi kontrolloida tai tehdä mitään toisin. Huomenna tikutan taas ja sitten soitan klinikalle ja kyselen mitä seuraavaksi...

Mistä tiiän millon on kp 1 terolutien jälkeen? Yleensä menkat on mulla suht runsaat ja kipeät. Nyt tulee kyllä vuotoa mutta ei niin paljon kun yleensä ja ei ole juurikaan kipuja. Ei varmaan tänään vielä ole kp 1 ainakaan? Pe-iltana otin vikan terolutin.
No nyt ne alkoi kunnolla eli huomenna kp 1.

Tämä kierto meni vähän hassusti, ei ihan niinku strömsössä. Su ja ma ovistestit olivat selkeästi negatiiviset. Soitin maanantaina ja pyysin konsultaatiota ja sain soittopyynnön lääkärille. Jostain syystä oyyntö oli hävinnyt ja ei kukaan soitellut. Soitin tänään uudestaan ja oletin että nyt on kuitenkin liian myöhäistä jo, joten onko ihan turhaa käydä näyttäytymässä mutta iltapäiväksi oli aikoja ja menin. Kerroin että vahva epäilys ovulaatiosta viime viikon pe, mutta ei jäänyt hymynaamatesteihin kiinni.

Väliselitys ovulaation testaamisesta: Sain myös hyvän selityksen, siitä että miksi ovulaatio testit ei kannata tehdä aamuvirtsasta. Ennen aikaa uskoin, että se helpommin näyttää väärää positiivista koska virtsa on niin tiivistä, mutta hän sanoikin että ovulaatio (eli LH:n nousu) alkaa usein aamuyöstä ja jos siellä on rakko täynnä, niin se määrä ei ehdi siinä virtsassa tulla esille vaan se laimeentuu ja tulee "väärä negatiivinen" sen sijaan. Noh, ainakin opin jotain uutta taas! (Eli kannattaa tyhjentää rakkoa, juoda kupin kahvia ja sitten testailla seuraavasta virtsasta)Aikataulusyistä taisin muutamaan kertaan jättää tämä vaihe väliin joten ehkä se olisin saanut siitä kiinni jos olisi ohjeistuksen mukaan tehnyt tätä.

Jatkuu mun tilanneselvitys... Lääkäri aloitti puheen sillä että tehdään UÄ ja oletetaan että LH huippua ei ole tullut, silloin suunnitelma olisi ottaa irroituspiikki ja ajoittaa siirto ensi maanantaille jos kaikki on muuten kohillaan. UÄn aikana lääkäri oli hetken hiljaa ja sanoi että kaikki viittaa siihen että ovulaatio on tapahtunut, limakalvo hyvällä mallilla, keltarauhanen kasvanut hyvin. Hän oli kuitenkin niin hiljaa että ajattelin että tämä kierto jää väliin. Hetken hän pohti ja tsekkasi kaikki edellisen ultran kuvat ja sanoi että tämä on hyvä kierto ja erittäin hyvät olosuhteet alkiolle, joten siirto tehdään. Siirron aika on jo torstaina sen edellisen viikon ovulaatioestimaatin mukaan. :Person Raising Both Hands: Ainoa este voi olla jos progesteronin arvot verikokeessa ei ole kunnossa, mutta hän sanoi että hänen 30 vuoden kokemuksen perusteella hän on aika varma että ei ole, mutta otettiin ne kuitenkin.Aloitan heti IP cyclogestin käyttö, ja illalla terolutit naamaan. Nyt jännittää kauheasti, mutta enhän mä voi mitään oikeastaan tehdä enää. Se on kuule biologian käsissä tämä nyt! En tiedä miten tulen kestämään piinapäivät... Meille siirretään siis 6 päiväinen blasto. Biologin mukaan molemmat kehittyivät yhtä hyvin, vähän eri aikaa vaan :smiling-eyes:

Mää hyppään nyt myös tänne mukaan. Meillä takana lokakuussa 4aa blaston tuoresiirto josta plussa mutta km ja nyt vuorossa sitten PAS, yksi alkio pakkasessa. Pe kp 9 oli ultra jossa johtofolli 11,5mm ja limis 8,4mm. Jännitin että tuleeko ovis liian aikaisin, ei saanut tulla su tai ma. Tuli tänään joten siirto ensi maanantaina, nyt vaan toivotaan että alkio selviää sulatuksesta, meillä 5 vuorokauden ikäinen hyvälaatuinen huurunenä odottelemassa.
Ensimmäinen hoitokierros menossa ja näin ollen vielä uutta kaikki ja nyt siis ensimmäinen PAS tulossa.
Koitan tässä lueskella hieman aiempia viestejäkin että pääsee vähän perille 😊

Tsemppiä kaikille siirtoihin, toivottavasti plussauutisia satelee lisää 😍 Ja toivottavasti ovikset osuu odottelijoilla kohdilleen ja pääsette siirtoon.

Super paljon onnea kaikille plussanneille, teitä oli useampia, ihan mahtavaa! ❤️Ja pienille paljon tahmaa että pysyvät tiukasti matkassa mukana! 😊

Mahtava juttu @StellaMom ! Kiva, että lääkäri oli luottavainen. Onnea matkaan!

Tervetuloa mukaan @Mami91~ !

Mulla meni siirto eilen mukavasti ja yllättävän rauhallisin mielin oon. Aiemmat kaksi siirtoa meni sekalaisia tunnelmin, ehkä nyt on vähän tottunut tähän touhuun. Jos tähän nyt voi tottua. Toivottavasti loppupiinailukin sujuisi näin tyynenä!

Mulla on nyt vahvasti olo ettei onnistunut tämäkään siirto 😞 Eilen tuli testiin haamuviiva ja tänään puhdas nega. Jotain yritystä ehkä oli, mutta yritykseksi taisi jäädäkin 😞
Pahoittelut tästä 🥺 kunpa viiva vielä palaisi. Onko sulla milloin virallinen testipäivä?

@pitkätossu Tämä on ehdottomasti lääkäri ketä voisin suositella, en usein ajattele edes sellaista mutta vaikka meille kaiken tämän jälkeen tulos olisi negatiivinen niin se ei ole lääkärin vika. Hän on tehnyt kaiken mitä on pystynyt ❤️ kuulemma vuodesta 95 lähtien 😁 Nyt vain jännittämään ekaa siirtoa, ja jos/kun nega tulee niin täällä on ihana porukka josta saa tukea! Kiitos teille siitä!

Hetki on taas siitä, kun viimeksi oli PAS. Mutta nyt täälläkin tuli ovulaatioplussa aamuun ja siirto aikataulutettiin ensi viikon tiistaille. Se olis sitten jo kuudes siirto toista yrittäessä. Viime tuoresiirron jälkeen tehtiin TYKSillä tutkimuksia, josko joku selittävä tekijä löytyisi, mutta mitään ei löytynyt. Oma luotto on nollassa, että tärppäisi, joten täällä sit ankeuttajana mukana positiivisten ja optimististen siirtojen seurassa.

Tsempit kaikille kuitenkin omiin jännäilyihinsä! Ja @Pumpulipilvi :lle erityisesti kaikki tuurit ja tieteet tällä kertaa taas mukaan.

Takaisin