Pakastealkion siirto (PAS)

Kysymys: kiinnitys, tuntuuko se muilla? Mulla on vatsa nippailut tänään ja eilen oli sellaisia veitsenvääntöjä illalla jopa. Sellainen herneen kokoinen ruskea veripisara oli pikkuhousunsuojassa aamulla myös. Ja granaattiomenamehua en ole vielä löytänyt mistään!
Mulla on tuntunut joka kerta. Kemialliseksi jääneestä tuntui siirtopäivän iltana ja seuraavana aamuna vihlaisuja alavatsalla. Esikoisen raskaudessa tuntui siirtopäivää seuraavana ja sitä seuraavana päivänä. Ja nyt toisessa raskaudessa tuntui vasta toisena ja kolmantena päivänä siirron jälkeen. Kiinnittymisvuotoa ei ole ollut millekään kerralla.

Mulla on tuntunut joka kerta. Kemialliseksi jääneestä tuntui siirtopäivän iltana ja seuraavana aamuna vihlaisuja alavatsalla. Esikoisen raskaudessa tuntui siirtopäivää seuraavana ja sitä seuraavana päivänä. Ja nyt toisessa raskaudessa tuntui vasta toisena ja kolmantena päivänä siirron jälkeen. Kiinnittymisvuotoa ei ole ollut millekään kerralla.
Onko sulla kokemusta siirrosta joka olisi ollut täysi nega? Ja siinä ei mitään tuntemuksia? Mietin siis olisiko tuo vihlonta vaan toimenpiteestä ja lääkkeistä johtuvaa myös

No kuitenkin. Nyt on kyytiläinen mukana ja mietinnässä testailenko vasta 2viikon päästä kuten viimeksi vai aiemmin (kemiallisen tieto kiva vai ei, en tiedä..)

Onko sulla kokemusta siirrosta joka olisi ollut täysi nega? Ja siinä ei mitään tuntemuksia? Mietin siis olisiko tuo vihlonta vaan toimenpiteestä ja lääkkeistä johtuvaa myös

No kuitenkin. Nyt on kyytiläinen mukana ja mietinnässä testailenko vasta 2viikon päästä kuten viimeksi vai aiemmin (kemiallisen tieto kiva vai ei, en tiedä..)
Ei oo kokemusta negasta, missä olisi ollut tukilääkkeet käytössä. Inssien jälkeen ei ollut samanlaisia tuntemuksia niin en usko, että johtuisi toimenpiteestä. Tukilääkkeistä tietty voi johtua myös, mutta tuntemukset kesti vain sen pari päivää ja tukilääkkeet kaksi viikkoa. Ja joka kerralla pari päivää tuntemusten jälkeen näkyi haamu testissä 😊

@StellaMom esikoisesya tunsin kiinnitymisen, se oli terävää ja vihlovaa kipua. Toisaalta viime kierron inseminaation jälkeen dpo 8 tunsin suht samanlaista, mutta testissä ei ollut hailuraakaan.

Rusehtava veri on todennäköisemmin peräisin jostain nirhaumasta alkionsiirrosta, koska se väri viittaa siihen että olisi vähän vanhempaa verta. Mulla on vähän hankala kohtu niin saan helposti eri toimenpiteistä näitä minivuotoja.

Oliko teillä muilla kiinnittymisvuotoa? Nyt menossa pp5 ja pyyhkäistessä tuli tänään paperiin hieman verta. Ekalla kerralla punaista ja tokalla ihan minimaalisen vähän rusehtavaa.
Pp3 oli aikamoista alvatsakipua ja pp4 vihloi myös alaselästä.
Pelko on et pieni ei jaksanut tarttua matkaan mukaan.
Kaikki kokemukset on tervetulleita,niin posit kun negat.
Kiitos jo etukäteen!

@Enkelinsiipi Uskoisin että mun pikku rusehtava vuoto on juuri tuota. Eilen tosiaan alkoi olla aika neutraali olo, tämä paisunut olo oli ennen siirtoa jo ja aloitin tukilääkitystä pari päivää ennen siirtoa joten se on vaan sitä.

Testauksesta en tiedä, haluaisi toki tietää mitä tapahtuu mutta kuten @Haaveissa sanoit, haluaako tietää kemiallisesta vai ei? Merkki raskaustestissä sanoo vain kyllä vai ei, kun verikoe sanoo sitten tarkemmin asiasta. Mietin että lähdenkö ostamaan vai ei. Reilu viikko testaukseen aikaa vielä. Lääkäri oli sitä mieltä että ei kannata nyt testaa koska sitten stressaa vain asiaa ja jos silloin saa tulosta niin se on ainakin oikea tulos. Kun yritettiin miehen kanssa luomuna, hurahdin raskaustestirumbaan muiden forumilaisten kanssa ja aloitettiin jo dpo 9 välillä. En halua siihen stressiin mukaan enää.

ON: Päästiin tänää siirtoon 🙏🏻 Siirrettiin D5 4AB alkio joka oli selvinnyt sulatuksesta täydellisesti. Nyt on pakkanen tyhjä. Tänään alkaa Lugesteron ja huomenna Gonapeptyl. Jostain syystä rakko näytti tyhjältä vaikka panttasin ja join niinkun edelliskerrallakin jolloin rakko oli sopivan täynnä, onneksi kuitenkin oli hyvä näkyvyys ja saatiin siirto tehtyä, tällä kertaa näin myös itse kun ( hoitajan sanoin pieni tähti syttyi kohtuun ) kun alkio pääsi perille 😍

Muokattu viimeksi:
@Mami91~ Tsemppiä piinapäiviin!

Täällä ollaan päivässä 5 siirron jälkeen. Hyvin normaalifiilis tänään. Mietin just että otinko kaikki aamulääkkeet varmasti, ja kyllä ei tule mieleen mitään mitä olisin unohtanut. Eilen illalla oli kauheen turvonnut olo mutta muuten ei mitään erikoista. Ymmärrän että useimmat oireet ovat lääkkeiden takia, joten en kauheasti lue näitä oireita. Pessimisti sanoo mussa että ei ekalla kerralla kuitenkaan onnistu, optimisti sanoo että jos hoen tuota itselleni tarpeeksi niin kohtalo näyttää mulle että olen väärässä. ELi oikeasti olen ihan 50/50 ja joka päivä ja tunti on erilainen. Tänään ajattelin mennä salille vähän nostamaan sykettä, en tosiaan liikaa koska se ei ole hyvää jos siellä joku yrittää pesiytyy. Enimmäkseen inhottaa se että mieheni on niin varma että kaikki onnistuu.

@Mami91~ Tsemppiä piinapäiviin!

Täällä ollaan päivässä 5 siirron jälkeen. Hyvin normaalifiilis tänään. Mietin just että otinko kaikki aamulääkkeet varmasti, ja kyllä ei tule mieleen mitään mitä olisin unohtanut. Eilen illalla oli kauheen turvonnut olo mutta muuten ei mitään erikoista. Ymmärrän että useimmat oireet ovat lääkkeiden takia, joten en kauheasti lue näitä oireita. Pessimisti sanoo mussa että ei ekalla kerralla kuitenkaan onnistu, optimisti sanoo että jos hoen tuota itselleni tarpeeksi niin kohtalo näyttää mulle että olen väärässä. ELi oikeasti olen ihan 50/50 ja joka päivä ja tunti on erilainen. Tänään ajattelin mennä salille vähän nostamaan sykettä, en tosiaan liikaa koska se ei ole hyvää jos siellä joku yrittää pesiytyy. Enimmäkseen inhottaa se että mieheni on niin varma että kaikki onnistuu.
Kiitos! 😊
Sielläkin piinapäivät menossa hyvää vauhtia. Milloin sulla on testipäivä? Testaatko vasta silloin ekan kerran? 🙂 Ite en tiedä pystynkö oleen testailematta ennen virallista testipäivää 😬

Voiko blaston kiinnittyminen tapahtua jo tänään? Mulla tullut tänään vaaleanpunertavaa pyyhintävuotoa ja viimeksi oli rusehtavaa vai liittyyköhän siirtoon tai muuhun. Ei ollut viimeksi mitään siirron jälkeen vaikka oli punktio takana ja paikat siitä vielä mustelmilla ym.

Muokattu viimeksi:
@Mami91~ Testipäivä ois ensi maanantaina 26.1. mulle tehtiin myös lähete hcg verikokeeseen, johon voin mennä jos testi on positiivinen. Varmaan siksi että tämä kertoo enemmän siitä onko esim heikko määrä tai normaalivauhtia oleva. Testi pelottaa kauheasti kyllä, koska on laitettu niin paljon aikaa ja rahaa tähän että en tiedä mitä ajatella :D lääkäri sanoi myös että jos se on negatiivinen niin voidaan mennä suoraan seuraavasta kierrosta uuteen siirtoon. Sitten olisikin mun pakkanen tyhjä ja yksi kerros IVF olisi vielä Kelakorvattava. Pelottavaa!
Olen ymmärtänyt että pieni rusehtava/vaaleanpunainen vuoto voi hyvin tulla siirrosta. Kiinnittyminen riippyy onko morula vai blasto, morula pitää tulla ulos kuorestaan ja blasto saattaa kiinnittyä heti. Jostain luin että 1-3 päivää. Eli se kiinnittyminen tapahtuu sen aikana tms. ensin menee ekan kerroksen läpi ja sit porautuuu syvemmälle tms. (Mun tieto on googlen perustaa siis)

@Mami91~ Testipäivä ois ensi maanantaina 26.1. mulle tehtiin myös lähete hcg verikokeeseen, johon voin mennä jos testi on positiivinen. Varmaan siksi että tämä kertoo enemmän siitä onko esim heikko määrä tai normaalivauhtia oleva. Testi pelottaa kauheasti kyllä, koska on laitettu niin paljon aikaa ja rahaa tähän että en tiedä mitä ajatella :D lääkäri sanoi myös että jos se on negatiivinen niin voidaan mennä suoraan seuraavasta kierrosta uuteen siirtoon. Sitten olisikin mun pakkanen tyhjä ja yksi kerros IVF olisi vielä Kelakorvattava. Pelottavaa!
Olen ymmärtänyt että pieni rusehtava/vaaleanpunainen vuoto voi hyvin tulla siirrosta. Kiinnittyminen riippyy onko morula vai blasto, morula pitää tulla ulos kuorestaan ja blasto saattaa kiinnittyä heti. Jostain luin että 1-3 päivää. Eli se kiinnittyminen tapahtuu sen aikana tms. ensin menee ekan kerroksen läpi ja sit porautuuu syvemmälle tms. (Mun tieto on googlen perustaa siis)
Samalla viikolla meillä testipäivät, mulla on ens perjantaina. Testinteko kyllä jännittää täälläkin. Toivotaan että ois meidän vuoro ja saadaan jännäillä seuraavaks sitten viivojen kans ja ultraa ym 😊
Toi verikoe ois kiva jos itekin sais mutta Taysissa ei sitä saa ellei oo jotain erityistä syytä. Okei eli voi olla siitäkin sitten näin ns viiveellä. Siirrettiin blasto eli aika piakkoin se kuitenkin varmaan kiinnittyy jos kiinnittyy 😊🤞🏻

Muokattu viimeksi:
Samalla viikolla meillä testipäivät, mulla on ens perjantaina. Testinteko kyllä jännittää täälläkin. Toivotaan että ois meidän vuoro ja saadaan jännäillä seuraavaks sitten viivojen kans ja ultraa ym 😊
Toi verikoe ois kiva jos itekin sais mutta Taysissa ei sitä saa ellei oo jotain erityistä syytä. Okei eli voi olla siitäkin sitten näin ns viiveellä. Siirrettiin blasto eli aika piakkoin se kuitenkin varmaan kiinnittyy jos kiinnittyy 😊🤞🏻
Meillä on sama testipäivä :) Mutta mulla siirrettiin 16.1. eli ilmeisesti hus alueella tuo testipäivä on aina kaksi viikkoa siirrosta, muualla aiemmin. Ja meilläkään ei verikoetta saa. Tulos pitää vaan ilmoittaa klinikalle.

Mulla on myös testipäivä ensi maanantaina, ja samat ajatukset @StellaMom kanssa, että kotitestistä saadun posin kanssa voisin mennä verikokeeseen (mullakin on lähete). Mitta jos testi on täyttä negaa niin en varmaan jaksa vaivautua. Yksityisellä aika usein tuo verikoelähete annetaan, koska asiakastaan sen kokeen sitten maksaa, vaikkei yksittäinen arvo sinänsä mitään kerrokaan. Huolimatta siitä kuinka korkea se on.

@Mami91~ mullakin tuli nyt siirron jälkeisenä aamuna vaaleanpunertavaa vuotoa. Oon ymmärtänyt että joillain se voi johtua kiinnittämisestä, mutta kyllähän se katetrin laittokin voi paikkoja nirhaista. En tosin tiedä olisiko vuoto sitten tyypillisesti jo rusehtavaa kun on ns vanhempaa verta

Meillä on sama testipäivä :) Mutta mulla siirrettiin 16.1. eli ilmeisesti hus alueella tuo testipäivä on aina kaksi viikkoa siirrosta, muualla aiemmin. Ja meilläkään ei verikoetta saa. Tulos pitää vaan ilmoittaa klinikalle.
Oi jännää 😊 onkohan vaan paikkakohtaisia eroja milloin on testipäivä vai vaikuttaakohan siihen joku muu esim onko lääkkeelliseen vai luonnolliseen kiertoon tehty 🤔 tosin mulla tuoresiirrossa ja tässä passissa ollut testipäivä saman ajan päästä eli ehkä se on paikkakohtainen. Sama systeemi sielläkin siis että kotitestin tuloksella mennään. Onko sulla piinapäivät menny hyvin eteenpäin? Mää oon tosi levoton ja malttamaton vaikka toisaalta sitten jännittää se testi tehdä sitten kuitenkin.

Täällä mennään hyvää vauhtia seuraavaan alkionsiirtoon, kp 9 menossa ja tänään oli ultra. Siirtopäivä ensi viikon torstai. Lääkäri totesi tiputteluvuodosta ettei sellaisia pitäisi tulla ja että tukilääkitys ei selvästi ollut riittävä. Nyt tulevaan siirtoon tukilääkityksenä on terot 2+2 ja lugesteron 300mg aamuin illoin, lisäksi ovitrellesta ”naksautuksia” joka toinen ilta. Huomenna viimeinen pergoveris. On tässä muistettavaa, saisi muun elämän laittaa tauolle pasin ajaksi että pysyisi perässä mitä milloinkin pitikään tehdä 🫠

Mulla on myös testipäivä ensi maanantaina, ja samat ajatukset @StellaMom kanssa, että kotitestistä saadun posin kanssa voisin mennä verikokeeseen (mullakin on lähete). Mitta jos testi on täyttä negaa niin en varmaan jaksa vaivautua. Yksityisellä aika usein tuo verikoelähete annetaan, koska asiakastaan sen kokeen sitten maksaa, vaikkei yksittäinen arvo sinänsä mitään kerrokaan. Huolimatta siitä kuinka korkea se on.

@Mami91~ mullakin tuli nyt siirron jälkeisenä aamuna vaaleanpunertavaa vuotoa. Oon ymmärtänyt että joillain se voi johtua kiinnittämisestä, mutta kyllähän se katetrin laittokin voi paikkoja nirhaista. En tosin tiedä olisiko vuoto sitten tyypillisesti jo rusehtavaa kun on ns vanhempaa verta
Sullakin ensi viikolla testipäivä, jännää. Toivotaan paljon plussia! 😊🤞🏻
Okei se voi siis olla kummasta vaan. Sitä vaaleanpunaista ajattelin vaan että onko outoa että jos on siirrosta niin olis vasta tänään tullut ja pysynyt punaisena rusehtavan sijaan, ekat vessakerrat tuli vaalenapunertavaa ja vikalla kerralla vähän rusehtavaa, nyt sen jälkeen ei ole enää tullut. Siirto meni kyllä helposti ja näkyvyys oli hyvä mutta ainahan siinä voi johonkin nirhasta matkalla huomaamatta.

Oi jännää 😊 onkohan vaan paikkakohtaisia eroja milloin on testipäivä vai vaikuttaakohan siihen joku muu esim onko lääkkeelliseen vai luonnolliseen kiertoon tehty 🤔 tosin mulla tuoresiirrossa ja tässä passissa ollut testipäivä saman ajan päästä eli ehkä se on paikkakohtainen. Sama systeemi sielläkin siis että kotitestin tuloksella mennään. Onko sulla piinapäivät menny hyvin eteenpäin? Mää oon tosi levoton ja malttamaton vaikka toisaalta sitten jännittää se testi tehdä sitten kuitenkin.
Uskoisin että vaan paikkakohtaisia. Mulla ei tuoresiirtoa ja tämä ja aiempi pas tehty luonnonkiertoon (letrot + cyclot). Jostain täältä tosin luin että kun on endometrioosi niin pitäisi olla vahvempi progetuki (ehkä oli @StellaMom joka sitä kommentoi ivf ketjussa?) mutta mulle ei sellaisesta ole mainittu vaikka endo löytynyt. Toisaalta en myös tiputtele cyclojen läpi mikä kuulostaisi siltä että proget ok.

Sen verran on jomotuksia alavatsalla että vaikea ajatella muuta kuin tätä piinaa :D Odottavan aika on pitkä! Toivon plussatuulia meille kaikille piinailijoille täällä. Syysvauvat 🍂🍁

Täällä on koko liuta piinailijoita! Tsemppiä kaikille odotteluun!

Mulla on myös maanantaina testipäivä, meinasin kyllä testata jo perjantaina tai lauantaina. Intuitio ei lupaa hyvää, on jotenkin niin samat olot, kuin negakierroissa, että en mitenkään usko onnistumiseen. Vaikka ei kai näitä oloja pitäisi mihinkään suuntaan tulkita!

Uskoisin että vaan paikkakohtaisia. Mulla ei tuoresiirtoa ja tämä ja aiempi pas tehty luonnonkiertoon (letrot + cyclot). Jostain täältä tosin luin että kun on endometrioosi niin pitäisi olla vahvempi progetuki (ehkä oli @StellaMom joka sitä kommentoi ivf ketjussa?) mutta mulle ei sellaisesta ole mainittu vaikka endo löytynyt. Toisaalta en myös tiputtele cyclojen läpi mikä kuulostaisi siltä että proget ok.

Sen verran on jomotuksia alavatsalla että vaikea ajatella muuta kuin tätä piinaa :D Odottavan aika on pitkä! Toivon plussatuulia meille kaikille piinailijoille täällä. Syysvauvat 🍂🍁
Joo mulla on endo munasarjoissa ja lääkäri oli vahvasti sitä mieltä että pitää olla vahva tuki siirron jälkeen. Siksi mulla on 2*terolut ja 3*cyclogest per päivä. (Tämän lisäksi 1*prednison per päivä, jotta endo olisi rauhallinen ja ei häiritse) Jos testi on plussaa niin hiljalleen siirrytään pienempään. Ensin cycloista yksi pilleri pois esim.

ON: näin päivänä kuusi siirrosta pitäisi kai olla selvillä jo kiinnittyikö vai ei. Mutta verikokeissa, kotitesteissä tms se ei näy ihan vielä varmaan. Tänään kun heräsin kaikki turvotukset ja nippailut olivat niinku hävinneet, en tiedä miksi ne olisivat poistuneet mutta on ihan sellainen fiilis että ei onnistunut tämä siirto. Kaikki itkuherkkyydet ja raivokohtaukset ovat oerus hormonihoidon heittoja varmasti ja eilen tuo oma sovellus sanoi että 'kuukautiset pitäisi alkaa perjantaina' johon googlasin että voiko tämän lääkemäärän läpi alkaa (ja kyllä voi mutta harvemmin). En tiedä, nyt ei ole kauhean positiivinen fiilis, vaikka kaikki on vielä auki niin ei se oikeasti ole 😂 se on tapahtunut tai sitten ei. Meille ei vaan anneta vastauksia vielä. Toivotaan toki että tämä kryptovauva tulisi syyskuisiin mukaan 🍁🍂

Takaisin