BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tämän kierron arvoitus jatkuu.. 🙈

Liitteet

• Screenshot_20251024-075324_FF App.png
    Screenshot_20251024-075324_FF App.png
    218.7 KB · Katsottu: 69
Piilotin nyt mun ekan mittauksen kun ittee häiritsi se 😅 se on mitattu kello 11 ja muut 4-6 aikaan.
Vielä on yllättävän rauhallinen fiilis eikä testit houkuta. Mulla nälkä main alkaa yleensä jo taistelu ettei liian aikaisin testaile. Haluaisin pystyy keskiviikolle odottaa. Nyt ei enää montaa päiväö ole 😇😇
Aikainen herätys tänään, mutta kampaaja odottaa ja kello 09 saan pitkään kaipaamani hemmottelun.

Humenna jos hyvä sää niin mennään taas laavulle perheen kanssa 🥰

Muoks. Vahingossa latasin eilisen käppyrä ensin…

Liitteet

• AF70878E-7CDA-482E-BEF5-C84089E0BED8.jpeg
    AF70878E-7CDA-482E-BEF5-C84089E0BED8.jpeg
    322.3 KB · Katsottu: 41
Mulla lämmöt laskusuunnassa toista päivää. Tai no mitä se eilen oli 37.05 ja tänään 37.02 tai jotain unohdin jo mutta yli 37 kumminkin? Ei kai se vielä paha juttu ole vai? Nyt dpo7... 🫣 Jotenkin en kyllä usko että mitään positiivista lupailee. 🤣

Tulin vain kommentoimaan et @Rollo ompa jännää et lämmöt nousi uudelleen. Joko testasit vai alkoiko vuoto?
Mietin oisko myöhäinen kiinnittyminen 🤔

Mulla lämmöt laskusuunnassa toista päivää. Tai no mitä se eilen oli 37.05 ja tänään 37.02 tai jotain unohdin jo mutta yli 37 kumminkin? Ei kai se vielä paha juttu ole vai? Nyt dpo7... 🫣 Jotenkin en kyllä usko että mitään positiivista lupailee. 🤣
Lämmöt sahailee helposti ja ei ole merkitystä sinänsä noin vähäiset muutokset. Tässä mun käyrä tärppikierrosta ja kuten huomaa niin aika siksakkia, mutta kuitenki pysyy tuolla peruslämpöjen yläpuolella😇

Liitteet

• IMG_1979.jpeg
    IMG_1979.jpeg
    377.3 KB · Katsottu: 59
Paholaisen sivu 666 🤣 Jänniä tilanteita täällä monella, tsemppiä piinailuun. Onko joku jo uskaltautunut testaamaan uudestaan tai ekan kerran?

Itse piinailen tuleeko toi ovulaatio todella nyt kahdessa kierrossa peräkkäin about 1,5 vuoteen.. Ja tietysti heräsin sit klo 6 luonnostaan vaikken halunnut. Mittasit sit lämmöt kun sattui näin käymään ja kävin uudestaan nukkumaan.

Premom antoi LH luvuksi 0,48 kun tein ovistestin nyt. Luulen, että huomenna tai tänään myöhään illalla olisi plussa sitten jos on ylipäätään. Ei vaan tänään ole mahdollista aloittaa yritystä vaikka tietenkin pitäisi omasta mielestä jo ennen ovisplussaa tallettaa.

Haluja olisi, vaikka tosi outo kierto on. Tyyliin koko kierron ajan ollut sylkiovistestissä saniaista, mutta silti lähes joka päivä pms-olot ja itkut. Epätoivoisesti tahtoisin raskautua uudestaan.

Tässä kartta.. Nimeän sen "ovis liipaisimella." 🤣 Pystyykö kehoni ihmeisiin eli ovuloimaan kahdessa kierrossa peräkkäin. Pientä kipua on alavatsalla ja kohdunsuulla. Jotain epämääräistä vihlontaa molemmissa munasarjoissa

Liitteet

• Screenshot_20251025_153325_FF App.jpg
    Screenshot_20251025_153325_FF App.jpg
    148.9 KB · Katsottu: 37
Muokattu viimeksi:
Okei, mun silmään melkonen nousu. En oo kipee. Arvon mittailijat onko mielipiteitä?

Ja taas kukutaan aamuyöllä. Onks tää uus luteaalioire mulla 🫩 kellot siirtyny. Nyt menee pari päivää näin, jos ois vanha aika ni kello olis sitä tätä ja tota 🤣🤣 eli kello olis nyt 4.29 vanhaa aikaa 🤣

Ok yritän vielä nukkua.

Liitteet

• IMG_7790.jpeg
    IMG_7790.jpeg
    321.9 KB · Katsottu: 50
Täällä lämmöt tippui entisestään, no tosin 0,01 astetta, eli eilisestä 37,02 ---> tämän päiväiseen 37,01. Dpo8 "jo"... En tiedä ehkä vaan normaalia lämmön sahailua kun noin pieniä muutoksia? Mutta voiko vielä päätellä mitään suuntaan tai toiseen? 😅 Ei varmaan niin aika tyhmä kysymys varmaan.

Täällä lämmöt tippui entisestään, no tosin 0,01 astetta, eli eilisestä 37,02 ---> tämän päiväiseen 37,01. Dpo8 "jo"... En tiedä ehkä vaan normaalia lämmön sahailua kun noin pieniä muutoksia? Mutta voiko vielä päätellä mitään suuntaan tai toiseen? 😅 Ei varmaan niin aika tyhmä kysymys varmaan.
Kuten Haaveilua96 sulle eilen vastasi, tuo ero on niin pieni ettei se sun lämpö ole käytännössä vielä muuttunut mihinkään suuntaan.
Silloin kun lämmöt putoaa, ne putoaa useamman kymmenyksen. Esim. 37,0 -> 36,5. Vaihtelut on yksilöllisiä mutta sullakin näkyi edellisellä sivulla että ennen luteaalia lämpö oli noin puoli astetta matalampi.
Voit katsoa muiden käyriä niin näkyy kuinka paljon lämmöt voi sahata.

Kuten Haaveilua96 sulle eilen vastasi, tuo ero on niin pieni ettei se sun lämpö ole käytännössä vielä muuttunut mihinkään suuntaan.
Silloin kun lämmöt putoaa, ne putoaa useamman kymmenyksen. Esim. 37,0 -> 36,5. Vaihtelut on yksilöllisiä mutta sullakin näkyi edellisellä sivulla että ennen luteaalia lämpö oli noin puoli astetta matalampi.
Voit katsoa muiden käyriä niin näkyy kuinka paljon lämmöt voi sahata.
Juu okein niin aattelinkin, oon yrittänyt kattella muiden käyriä mutta en oikein osaa vielä tulkita niitä tai vertailla omaani. 😂 Ja varmaan se voi vaikuttaa myös kun viikonloppuna herännyt aiemmin kuin perjantaina. Tarvitsen vain varmistuksia kun tämä ihan uutta mulle tämä lämpöjen mittailu ja tulkitseminen. 🫣

Juu okein niin aattelinkin, oon yrittänyt kattella muiden käyriä mutta en oikein osaa vielä tulkita niitä tai vertailla omaani. 😂 Ja varmaan se voi vaikuttaa myös kun viikonloppuna herännyt aiemmin kuin perjantaina. Tarvitsen vain varmistuksia kun tämä ihan uutta mulle tämä lämpöjen mittailu ja tulkitseminen. 🫣
Joo ja ne lämmöt putoaa vasta 1-2 päivää ennen menkkoja, tai samana päivänä kun menkat alkaa (jos siis ei tärppää) eli senkin suhteen on vielä aikaista, sen kun seurailee vaan rauhassa! 👌

Mitäs mieltä tästä käyrästä? Ovulaatiotestit (4 kpl) näytti positiivista ke ja to, FF näyttää et la. Siirto oli nyt tiistaina. Vähän mietityttää kun lämmöt ei oo noussut messevästi 😮‍💨🫢

Terolut käytössä viime viikon pe alkaen ja cyclogest tiistaista alkaen, tietääkö joku vaikuttaako nämä lääkkeet lämpötiloihin?

Liitteet

• Screenshot_20251026_121205_FF App.jpg
    Screenshot_20251026_121205_FF App.jpg
    119.9 KB · Katsottu: 76
@Kali joo ei tuollaista 0,1 asteen eroa voi sanoa nousuksi tai laskuksi. Jos katsot sitä käyrää ja lähtee lähestymään sitä ”keskiviivaa” tai sen alapuolta, niin sit voidaan puhua dropista.

@Saaruski jännä käyrä kyllä! Toki nuo mittausajat ja niiden vaihtelu voi vaikuttaa lämpöihin. Jos haluat oviksen oikeaan paikkaan niin siihen varmaan auttaa ovisplussien merkitseminen FF:iin tai sitten se ovis override. Tukilääkkeistä ei tietoa miten vaikuttaa, mutta mielenkiinnolla kuulen jos sulla poikkeaa lämmöt tässä PAS-kierrossa vs, edelliset kierrot. Mulla olisi toivottavasti PAS tulossa ens kuussa ja samat tukilääkkeet kuin sulla… saapi nähdä et miten vaikuttaa lämpöihin😆 Koskas pääset uittamaan tikkua?🌈

Lämmöt ja sykkeet koholla, kuten usein tässä vaiheessa, ei oikeen muuta ihmeellistä 😄 On ollut ihanan puuhakas viikonloppu! Sain vihdoin kesäkukat hiiteen ja syys/talvi-istutukset tehtyä. Seuraavaks pitäisi hypätä kirpparitavaroiden kimppuun 😆
IMG_1440.jpeg

Mä laitoin itelleni aina herätyksen samaan aikaan joka aamu ja mittasin lämmön niin tuli samaan aikaan mitattua. Yleensä jatkoin sit vielä unia, mut sai ainakin luotettavaa tulosta, kun joka aamu mittas samaan aikaan👍🏻

@Kali joo ei tuollaista 0,1 asteen eroa voi sanoa nousuksi tai laskuksi. Jos katsot sitä käyrää ja lähtee lähestymään sitä ”keskiviivaa” tai sen alapuolta, niin sit voidaan puhua dropista.

@Saaruski jännä käyrä kyllä! Toki nuo mittausajat ja niiden vaihtelu voi vaikuttaa lämpöihin. Jos haluat oviksen oikeaan paikkaan niin siihen varmaan auttaa ovisplussien merkitseminen FF:iin tai sitten se ovis override. Tukilääkkeistä ei tietoa miten vaikuttaa, mutta mielenkiinnolla kuulen jos sulla poikkeaa lämmöt tässä PAS-kierrossa vs, edelliset kierrot. Mulla olisi toivottavasti PAS tulossa ens kuussa ja samat tukilääkkeet kuin sulla… saapi nähdä et miten vaikuttaa lämpöihin😆 Koskas pääset uittamaan tikkua?🌈

Lämmöt ja sykkeet koholla, kuten usein tässä vaiheessa, ei oikeen muuta ihmeellistä 😄 On ollut ihanan puuhakas viikonloppu! Sain vihdoin kesäkukat hiiteen ja syys/talvi-istutukset tehtyä. Seuraavaks pitäisi hypätä kirpparitavaroiden kimppuun 😆
View attachment 149389

Mulla tosiaan eri aikaan otettu nuo lämmöt kyllä, kun herääminen ollut eri aikaan 🙈
On tämä käyrä tasaisempi kuin muut käyrät tätä ennen, tämä on siis eka PAS kierto ja ekaa kertaa niitä lääkkeitä syön 🙈
Mun testipäivä on keskiviikkona 29.10 ⏳😊👍❤️

Muokattu viimeksi:
Kiitos kaikille vastauksista! Olen kyllä ihan kujalla tästä mittauksesta, lämpöjen tulkitsemista yms... Joten anteeksi jos tulee tyhmiä kysyttyä! 🙈 No ehkä sitten ensi kierrossa vähän paremmin osaan mittailla ja tulkita.

@Kali ei tarvitse pyydellä anteeksi 🙏 Täällä saa pyöriä kaiken tasoiset mittaajat aloittelijoista konkariin! Tekemällä ja kysymällä sitä oppii, eli ihan rohkeasti jatkat kyselyä ja mittaamista jos askarruttaa. Kannatta myös välillä laittaa kuvaa käyrästä kyssäreiden mukaan niin on helpompi analysoida 😄

@Mamiksx5 ja @Ness kylläpä keulii teillä 😅

No tässä vielä yhteenveto.. Kp14 tänään. Ovistesti se ei vaan aivan plussaa näytä vieläkään vaikka on ovisoireita: himot, limat ja kivut. Normaalisti näyttää kp15 plussaa ja kipuja kolmenakin päivänä. Viimeksi ovuloimattomassa kierrossa ei oikein edes ollut limoja eikä varsinkaan kipuja.

Olen tehnyt kolme puikkotestiä tänään, saatanpa tehdä vielä neljännenkin 😂 Taitaa kaikki 18 kulua yhdessä kierrossa sitten. Koska on pakko koittaa tietää tuleeko ovulaatio nyt kahdessa kierrossa peräkkäin. Jos ei tuu tai r-testi nega myöhemmin, niin pitää siirtää kuukautisia hieman. Niin, ei nyt kuulu ketjuun, mutta voiko munasolu irrota vaikkei saisi aivan plussaa testiin?

Tänään mielestäni selkeästi "the limat." Kaksi talletusta tehty 🥳Tuplatalletus on aina hyvä, mutta edelleen fiilis, että joku tässä menee pieleen ennemmin tai myöhemmin.

Miten tuntuu että taas tulisi ovulaatio oikeasta munasarjasta.. Jos tulee. Keskenmennyt tuli vasemmasta, onkohan se huonossa hapessa..

Liitteet

• Screenshot_20251026_205129_FF App.jpg
    Screenshot_20251026_205129_FF App.jpg
    151.8 KB · Katsottu: 42
  • 20251026_113439.jpg
    20251026_113439.jpg
    421.7 KB · Katsottu: 43
Muokattu viimeksi:
Takaisin