Raskaaksi 2025

Täällä ei vaan oikein jännitä, kun oli vähän heikkoa talletteluiden kanssa. 🙈 Ennemmin analysoin vaan letrojen vaikutusta omaan kroppaan, vaikka en voi niitä jatkossa syödäkään. 😅
Toivotaan teille kuitenkin tärppiä! 😄
Anteeksi olin pudonnut kärryiltä sun tilanteesta.

Täällä kans menossa dpo 10-11, riippuen lasketaanko se nyt ekasta plussasta vai huipusta. 🤔 Oireiden perusteella hankala sanoa sen tarkemmin oviksen ajankohdasta. Rtestit tähän saakka negoja, mutta minkäänlaisia vatsa- tai selkäkipuja ei ole vieläkään tullut niinkuin aikaisemmissa kierroissa. Vähän kyllä herättelee toiveita, mutta pidetään pää nyt vielä kylmänä. Periaatteessa huomenna menkkojen pitäisi normaalisti alkaa, mutta lasken niiden olevan myöhässä vasta maanantaina jos sinne saakka nyt päästään.

Intouduin nyt noista limoista sen verran että testasin ovista ja mitä silmäni näkevätkään! Jos ymmärsin oikein niin tää ei vielä olisi huippu, kun tuo testiviiva ei ole tummempi kuin kontrolliviiva mutta lähellä ainakin? Onneksi kerettiin eilen talletella, lähdetään eri paikkakunnille reissuun niin sunnuntaina sitten uusi testi ja (vara)tallettelut.

Kai pitää vaan pitää pää kylmänä pcos kanssa kun nuo testit voi näyttää väärääkiin, ostin tässä kierrossa ekaa kertaa ja testasin joku 1,5vkoa sitten niin tyhjän kun vaan voi olla. Nyt kun jotain tulosta tulee ja muutakin oiretta on niin optimistinen olo. Pääsee kerrankin piinailemaan :tears: . Toki isommassa mittakaavassa aika masentavaa saada tällainen tulos vasta kp28, kun oppikirjakierto olisi jo loppumassa. Testailemaan pääsee sitten kp40+

Liitteet

• IMG_0955.jpeg
    IMG_0955.jpeg
    2 MB · Katsottu: 91
Intouduin nyt noista limoista sen verran että testasin ovista ja mitä silmäni näkevätkään! Jos ymmärsin oikein niin tää ei vielä olisi huippu, kun tuo testiviiva ei ole tummempi kuin kontrolliviiva mutta lähellä ainakin? Onneksi kerettiin eilen talletella, lähdetään eri paikkakunnille reissuun niin sunnuntaina sitten uusi testi ja (vara)tallettelut.

Kai pitää vaan pitää pää kylmänä pcos kanssa kun nuo testit voi näyttää väärääkiin, ostin tässä kierrossa ekaa kertaa ja testasin joku 1,5vkoa sitten niin tyhjän kun vaan voi olla. Nyt kun jotain tulosta tulee ja muutakin oiretta on niin optimistinen olo. Pääsee kerrankin piinailemaan :tears: . Toki isommassa mittakaavassa aika masentavaa saada tällainen tulos vasta kp28, kun oppikirjakierto olisi jo loppumassa. Testailemaan pääsee sitten kp40+
Kyllä toi musta plussa on, mulla ei ainakaan tuu noilla testeillä yhtään tummempaa ja CB vahvisti huipun! Toki voihan sitä huomennakin vielä tarkistaa.
Paljon onnea kauan odotetusta ovisplussasta 😍

Kyllä toi musta plussa on, mulla ei ainakaan tuu noilla testeillä yhtään tummempaa ja CB vahvisti huipun! Toki voihan sitä huomennakin vielä tarkistaa.
Paljon onnea kauan odotetusta ovisplussasta 😍
Kiitos :smiling face with heart-eyes: !! Pääsen seuraavan kerran testaamaan sunnuntaina ja tallettelut samoin, joten täytynee nyt luottaa että tässä oli huippu ja eiliset tallettelut riittää.

@Pilkki24
Sulla oli astetta raskaammat letro-oireet, mulla taas jotain ihmeellistä tapahtunut. Menkat 7 päivää myöhässä ja kaikki testit negatiivisia 🤬 Noh, ehkä se ovis oli myöhään sitten. Viimeisimmän tein keskiviikkona, seuraavan ehkä maanantaina tai tiistaina.

Mies on jo alkanut ihmettelemään ja toivomaan että olen raskaana. Itse kyllä sanoin että pitäisi kyllä kohta testeissä näkyä, jos siellä jokin elinkykyinen olisi kotona. Ei ole kyllä mitään oireita, perus kramppeja ja jotain tissivihlontaa välillä. Finnejä melko paljon. Pms-oireet loistaa poissaolollaan. Ei ahdista, mutta hieman v*tuttaa kun ennen ollut säännöllinen kierto ja on voinut psyykata itseään siihen että tulee joko menkat tai positiivinen testi.

Mutta siis ei täältäkään tule pisteitä letroille!

@Pilkki24
Sulla oli astetta raskaammat letro-oireet, mulla taas jotain ihmeellistä tapahtunut. Menkat 7 päivää myöhässä ja kaikki testit negatiivisia 🤬 Noh, ehkä se ovis oli myöhään sitten. Viimeisimmän tein keskiviikkona, seuraavan ehkä maanantaina tai tiistaina.

Mies on jo alkanut ihmettelemään ja toivomaan että olen raskaana. Itse kyllä sanoin että pitäisi kyllä kohta testeissä näkyä, jos siellä jokin elinkykyinen olisi kotona. Ei ole kyllä mitään oireita, perus kramppeja ja jotain tissivihlontaa välillä. Finnejä melko paljon. Pms-oireet loistaa poissaolollaan. Ei ahdista, mutta hieman v*tuttaa kun ennen ollut säännöllinen kierto ja on voinut psyykata itseään siihen että tulee joko menkat tai positiivinen testi.

Mutta siis ei täältäkään tule pisteitä letroille!
Mie kyllä olen nauttinut pms-oireiden häviämisestä. Omassa elämässä sain ikäviä uutisia, mutta olen silti tasapainoisemmalla mielellä kuin normaalisti ennen menkkoja. 🙈

Pakkasin just testit takaisin kaappiin… näyttää pahasti siltä että tää tilanne kääntyy kuukautisiksi 💔 voihan olla että silti raskaus, mutta ei oikein jaksa uskoa tuolla verimäärällä.

Ärsyttävää kun aamulla olin niin toiveikas kun luulin lämpödropin johtuneen kiinnittymisestä eikä kuukautisten alusta. Mulla tippuu ekaa kertaa lämmöt aina kun saan kuukautiset niin ei tuu mitään ”varoitusta” 😩

Mutta joo tänään sit vedän suklaata ja nuudeleita ja pelaan 🫠 ei sattunut lakritsia mutta ehkä vaivaannun sellaistakin hakee että pääsen syömään turhautumiseni. Oli liian korkealla toiveet.

Voimia uusiin kiertoihin😞.

Ja munkin plussa näyttää just tolta kuin sulla @Noora992 . 😍

Pakko sanoa että oon nyt ihan ovistestifani. Ei tarvii arvailla ja näin pikkulapsiarjessa kun tallettelut osuu myöhään iltaan niin ei tarvitse paria viikkoa väkisin puuhastella ja pelätä että kohta lapset herää ja homma jää pahimmassa tapauksessa kriittisesti kesken. Jos se the tallettelu onkin sitten suorittamista niin yritysaika ei "pilaa" muita kertoja🤩.
Mutta joo eli testi oli lähtenyt haalistumaan ja ovisjomotuskin loppui eli nyt alkoi sitten piinailu😅.

Onnea plussanneille 🪄 tarrasukkia 🧦

@Emri onpa ihana uutinen, nyt oikein kunnolla taikahippusia sinne jotta pikkunen tarrautuu hyvin kiinni ja lähtee kehittymään kovaa vauhtia 😍💫

@Noora992 näyttää lupaavalta! 😊👌🏻

Omaa napaa.. Kp 10 ja ovulaation testaus aloitettu ✅️ Letroista tuli jälleen jonkin verran haittavaikutuksia mutta siedin ne vielä. Loppua kohden oli jo aikasta tukalaa. Jännä miten jo yksi päivä letrokuurin jälkeen alkoi ihan toinen vaihe kropassa. Ensin olin "vaihdevuosia" poteva nainen ja sit musta alkoi pikkuhiljaa kuoriutua vireä ja verevä nuori nainen 😬

Viime kierrossa alotin oviksen testauksen 13.8 ja inssi oli 19.8 eli jos nyt samalla kaavalla mentäisiin niin inssi ois kivasti noin ens viikon puolessa välissä.

Jos ei inssiin ehdittäisi viikonlopun takia niin vähintäänkin koti-inssi. Luonnollisesti voidaan ehkä myös talletella mut koska se ei oo aiemminkaan tuonut tulosta niin se on vaan bonus 🤔

Muokattu viimeksi:
Nyt on pakko hehkuttaa! Kunnon vuoto alkoi ja oli siinä ehkä korkeintaan puolen tunnin kipeät krampit ja oksensin kerran (saattoi johtua osittain päivän ruokavaliostakin 🙈) ja siinä oli kaikki! Olen vuotanut koko illan, mutta oli toistaiseksi vain se yksi kipukohtaus. 🥳

Liitynpä minäkin tänne kuumeilijoihin. Puolison kanssa päätettiin että kolmas lapsi saa tulla jos on tullakseen. Nyt menossa yk2 ja tänään todennäköisesti dpo 13 ja puhdas nega testattu. Oireita ja tuntemuksia ollut vaikka kuinka mutta ei onnistunut tässä kierrossa. Ajattelin että en ota stressiä asiasta mutta kieltämättä tämä vähän harmittaa, toinen lapsista tärppäsi yk1. Mut ei muuta kuin eteenpäin, toivottavasti vuoto alkaisi pian ja pääsis kohti seuraavaa kiertoa 🙏

Ja mä tuun takas tänne teidän kanssa 😔 Kemialliseksi jäi meidän toukokuinen ja vuoto alkoi dpo15. Ei vaan viivat lähtenyt vahvistuu.
Eilen kun vuoto alkoi mulla tulikin ennen surua semmonen vihainen olo. Ja keitin heti (illalla) kahvit ja aloin syömään lakritsia(jotka mulla ketolla nyt sopii). Sitten tein lautasen missä leipäjuustoa, pepperonia jota ei lämmitetty ja kaikkea muuta naposteltavaa, lisäksi löytyi ketomo jäätelöä pakkasesta ja vielä sitä ja suolapähkinöitä ketutukseen. Nyt on vatsakramppien kera vähän tyhjä olo.

Miks tää ei lähtenyt meidän matkaan 😢

Onko se totta et olis hedelmällisempi kemiallisen jälkeen vai mikä homma kuntiktok nyt täynnä semmosta mulla 🧐

Nyt toivotan itseni tervetulleeksi taas takas ja teille kaikille tsempit omiin tilanteisiin 😍

@Syksynlapsi tervetuloa kuumeilemaan!

@Mamiksx5 oon tosi pahoillani kemiallisesta. Oon itse lukenut joitain artikkeleita, joissa viitattiin tutkimuksiin/tilastoihin että kemiallisen jälkeen toinen kemiallinen putkeen olisi epätodennäköistä. Siitä pääsisi ilmeisesti matalalla kynnyksellä tutkimuksiin jos alkaisi tulla useampi kemiallinen putkeen, mutta en oo varma kyllä. Mutta siis pointti oli se että kemiallisen jälkeen toinen perään ei oo yleistä, lapselle tulee paremmat tarrasukat.

Edit. Kriittistä lukemista kun mun oma muisti on huono lähde. Aloin nyt myöhemmin päivästä miettii sotkinko kemiallisen ja keskenmenon nyt toisiinsa.

Muokattu viimeksi:
Ja mä tuun takas tänne teidän kanssa 😔 Kemialliseksi jäi meidän toukokuinen ja vuoto alkoi dpo15. Ei vaan viivat lähtenyt vahvistuu.
Eilen kun vuoto alkoi mulla tulikin ennen surua semmonen vihainen olo. Ja keitin heti (illalla) kahvit ja aloin syömään lakritsia(jotka mulla ketolla nyt sopii). Sitten tein lautasen missä leipäjuustoa, pepperonia jota ei lämmitetty ja kaikkea muuta naposteltavaa, lisäksi löytyi ketomo jäätelöä pakkasesta ja vielä sitä ja suolapähkinöitä ketutukseen. Nyt on vatsakramppien kera vähän tyhjä olo.

Onko se totta et olis hedelmällisempi kemiallisen jälkeen vai mikä homma kuntiktok nyt täynnä semmosta mulla 🧐

Nyt toivotan itseni tervetulleeksi taas takas ja teille kaikille tsempit omiin tilanteisiin 😍
Minä oon ollut carnivorella huomenna 2 viikkoa mut päätin tänään pitää hiilaritankkauksen koska pieni ketutus... en kyllä haluais sokeriin tarttua kun tuntuu jo että pahimmat himot alkaa olemaan ohi. Jospa sitä tankkais järkevästi eikä vetäis sokeri övereitä 🙏

Heippa kaikille! Liityn myös seuraan nyt vihdoin. Pitkään olen lueskellut foorumia ja saanut hyviä vinkkejä ja vertaistukea pelkästään sillä, mutta nyt kaipailisin vielä spesifimpiä neuvoja jos niitä löytyy.

Ollaan vähän päälle kolmekymppisiä pk-seudulta ja ensimmäistä lasta yritetty vuoden alusta. Yrityksen tuloksena on yksi varhainen keskenmeno 6. viikolla ja kaksi kemiallista ihan back to back. Kolmannen jälkeen riensin julkiselle koska "kolmen keskenmenon jälkeen voi saada apua" ja terveysasemalla sanoivatkin, että tekevät lähetteen ja otettiin verikokeita. Lähete tuli kuitenkin bumerangina takaisin, koska kemiallisia ei lasketa tähän kolmeen. Joten se siitä.

Sen jälkeen ollut pieni tauko yrityksestä, mutta nyt taas uudessa kierrossa ja dpo6 käsillä. Keho tuntuu paremmalta kuin aikoihin, ajoitukset meni nappiin ja toivo on korkealla.

Kysymys vastaavaa kokeneille ja lopulta raskautuneille: Mitä teitte erilailla kierrossa jossa vauva pysyi kyydissä lopulta? Mikä auttoi? Lääkitys, lisäravinteet, mikä vaan?

Oon pahoillani, olin tosi iloinen puolestasi ❤️ Kumpainenkin tuolta tammikuisista pudonnut, niin loi toivoa omaankin tilanteeseen, joka kylläkin tän kierron osalta semmonen sekamelska, et vähän ajatus jo seuraavassa.

Heippa kaikille! Liityn myös seuraan nyt vihdoin. Pitkään olen lueskellut foorumia ja saanut hyviä vinkkejä ja vertaistukea pelkästään sillä, mutta nyt kaipailisin vielä spesifimpiä neuvoja jos niitä löytyy.

Ollaan vähän päälle kolmekymppisiä pk-seudulta ja ensimmäistä lasta yritetty vuoden alusta. Yrityksen tuloksena on yksi varhainen keskenmeno 6. viikolla ja kaksi kemiallista ihan back to back. Kolmannen jälkeen riensin julkiselle koska "kolmen keskenmenon jälkeen voi saada apua" ja terveysasemalla sanoivatkin, että tekevät lähetteen ja otettiin verikokeita. Lähete tuli kuitenkin bumerangina takaisin, koska kemiallisia ei lasketa tähän kolmeen. Joten se siitä.

Sen jälkeen ollut pieni tauko yrityksestä, mutta nyt taas uudessa kierrossa ja dpo6 käsillä. Keho tuntuu paremmalta kuin aikoihin, ajoitukset meni nappiin ja toivo on korkealla.

Kysymys vastaavaa kokeneille ja lopulta raskautuneille: Mitä teitte erilailla kierrossa jossa vauva pysyi kyydissä lopulta? Mikä auttoi? Lääkitys, lisäravinteet, mikä vaan?
Onpa harmi että teitä ei otettu vakavasti! Vuosi yritystä on aika pitkä aika odottaa jatkotutkimuksia.

Onko mahdollista käydä omakustanteisesti verikokeessa? Kävin Synlabilla kun aloitettiin yritystä, sinne ei tarvitse lääkärin reseptiä. Ferritiini ja kilpirauhasarvo (TSH) ovat olennaisimmat. Matala ferritiini voi aiheuttaa keskenmenoja ja sen kannattaisi olla vähintään 50. TSH saisi mielellään olla alle 2,5 raskautta toivovilla, kilpirauhasen häiriöt voivat myös aiheuttaa keskenmenoja. Mulla se oli yllätyksekseni 3.9 ja sain siihen lääkityksen. Mulla ei ollut keskenmenoja mutta ovulaatiohäiriöitä oli senkin edestä ja pian sen jälkeen kun tärppäsi puolentoista vuoden yrityksen jälkeen oli viimein TSH kohdillaan (toki varmasti myös letrozol auttoi koska PCOS, mikä mulla pääsyy ovulaatio-ongelmiin).

Myös siittiöiden laatu voi vaikuttaa keskenmenoon. Omalla paikkakunnalla vaikka päästiin julkiselle, piti siemennesteanalyysi käydä tekemässä yksityisellä omalla rahalla. Maksoi 90€ mutta nykyään siihen saa ilmeisesti Kela-korvauksen. Suosittelen käymään vaikka heti! Jos kaikki on ok, se oli sitten miehen osuus tutkimuksista, ja jos ei ja pitää tehdä toimenpiteitä, niissä kestää yli 3kk ennen kuin alkavat vaikuttaa kun siittiöt uusiutuvat 3kk syklillä.

Tässä nämä mitä mulle tuli ekana mieleen, oon vähän liikaakin lukenut asiasta ja pyörinyt verikokeissa ja katsonut lääkäriluentoja koska mulle tieto ei lisää tuskaa vaan janoan sitä. 😅 Paljon tsemppiä matkaan ♥️

Takaisin