Raskaaksi 2025

Kiitos teille, uskaltauduin nyt teiän viestien perusteella soittamaan terveyskeskukseen. Oli edelleen sitä mieltä, että lääkärille ei aikaa saa, koska ei ole vuotta yritystä takana, mutta laittoi kontrollilabrat noista kilpirauhasarvoista. Ferritiini mulla oli 36 heinäkuussa ja bongasi nää yksityisellä otetut labrat sieltä tiedoista, kun oli ensin kontrolloimassa nekin, mutta ei nyt sit suostunut kun ”hyväthän nää on”.. no rautakuuri mulla jokatapauksessa ollut menossa heinäkuun jälkeen, mutta hyvä, että saa edes noi kilpparilabrat kontrolloitua.

Joo ehdottomasti kannattaa syödä rautaa noilla arvoilla! 30 on käytännössä täysin tyhjät varastot ja silti lääkärit tuijottaa Suomen naurettavia viitearvoja 🤦‍♀️

Edit: Anteeksi, nyt meni nimimerkit sekaisin, meniköhän nyt oikein 🙈@Mamiii ja @Mamiksx5 Pahoittelut molemmille 💔

Joo ehdottomasti kannattaa syödä rautaa noilla arvoilla! 30 on käytännössä täysin tyhjät varastot ja silti lääkärit tuijottaa Suomen naurettavia viitearvoja 🤦‍♀️

Edit: Anteeksi, nyt meni nimimerkit sekaisin, meniköhän nyt oikein 🙈@Mamiii ja @Mamiksx5 Pahoittelut molemmille 💔

Itsellä raskaus oli kliininen, ultralla havaittavissa, eikä tyhjentynyt itsekseen..

Tarkoitit varmaan @Mamiksx5

Pahoitteluni @Mamiksx5 ❤️ Koitetaan uudestaan 😊

Rautakuuri lienee itselle myös paikallaan.. No ferritiini kuitenkin noin 60, mutta viikko sitten otettu hemoglobiini näköjään ollut vain 128. Varmaan molemmat pudonneet lisää keskeytyksen myötä. Hb mulla normaalisti lähempänä 140 tai yli..

Muokattu viimeksi:
Itsellä raskaus oli kliininen, ultralla havaittavissa, eikä tyhjentynyt itsekseen..

Tarkoitit varmaan @Mamiksx5

Pahoitteluni @Mamiksx5 ❤️ Koitetaan uudestaan 😊

Rautakuuri lienee itselle myös paikallaan.. No ferritiini kuitenkin noin 60, mutta viikko sitten otettu hemoglobiini näköjään ollut vain 128. Varmaan molemmat pudonneet lisää keskeytyksen myötä. Hb mulla normaalisti lähempänä 140 tai yli..

Juu, kyllä. Huomasin mokani hetken päästä. Pahoittelut!

Oot oikeassa, et rautakuuri olis paikallaan. Mun hematologi sanoi, että Hbn tippuminen noin 20 pykälää siitä mikä itsellä on yleensä on merkki siitä, että rautaa tarttis lisää.

Juu, kyllä. Huomasin mokani hetken päästä. Pahoittelut!

Oot oikeassa, et rautakuuri olis paikallaan. Mun hematologi sanoi, että Hbn tippuminen noin 20 pykälää siitä mikä itsellä on yleensä on merkki siitä, että rautaa tarttis lisää.

Ei se mitään 😘 Huomasin että muokkasit tekstiäsi.

Niin, vuoto oli aika runsasta, joten luulen että Hb on tippunut entisestään. Mulle ei ole normaalia näin matala arvo. Aina ollut 137-147 jopa..

Ja uusi raskaus laskisi sitä entisestään, joten varmasti sitten viimeistään uuden raskauden aikana joutuisin rautakuurille. Parempi aloittaa nyt heti 😊

Pahoittelut @Mamiksx5 keskenmenosta ❤️

Mä oon kans nyt syönyt rautaa joka toinen päivä, kun mulla oli viime talvena ferritiini matalalla ja just ennen plussaa se oli noussut tosi hyvin. Mut vähän epäilen et myöhäinen keskenmeno voi vaikuttaa siihen et se vois taas pudota.

Oviksen metsästys on täällä menossa. En oikein ota selvää tuosta Premomista. Kaikki arvot tähän mennessä olleet low, tänään päivällä oli jo aika vahva viiva mut silti näytti et 0.42. Nyt illasta kun testasin niin oli selkeästi vaaleampi ja 0.18. Menossa siis kp16 et voihan se ovis sieltä vielä tulla kun mulla vaihteleva kierronpituus ollut. Jännintä tuossa Premomissa oli et oon laittanut siis nuo kuvat siihen easyhome kohtaan ja nyt sit huvikseen kuvasin päivän ja illan testit premom kohtaan (siis puhun noista eri testien kohdista). Ja tuossa premom kohdassa päivän testi näytti high:TA ja kun lisäsin illan testin niin se päivän testi muuttui peak. Miten se voi olla ihan eri tulkinta noissa arvoissa? Noh jatkan testailua vielä mielenkiinnosta ☺️ Onneks saatiin aamulla talleteltua ennen kuin mies lähti töihin. Palailee kotiin vasta keskiviikkoiltana joten onneks osuu tallettelumahdollisuudet tässä kierrossa ns. nappiin.

Täällä elellään jo kp 2, ei siis tärppiä kuulunut tänne. Vähän mietityttänyt vuodon vähyys, ja oikealla alavatsalla tuntuva voimakas kipu… Täytyy varmaan tehdä vielä raskaustesti, ettei vain olisi taas kohdunulkoinen 😖 Viimekin kierrossa vuoto oli tosi vähäistä verrattuna normaaliin, mutta nyt tämä kipu on ajoittain tosi voimakasta, että vähän huolestuttaa… Voihan siellä toki olla nyt joku kystakin tms, mutta en tiedä. Teen varmaan aamusta sen testin, ja jos kipu jatkuu niin soittelen lääkäriin, normaalia kuukautiskipua tämä ei kyllä ole.

Edit. Teinkin jo illasta testin, ja joku tosi haalea viiva sinne kyllä tuli 😩 Joko kemiallinen tai sitten se kohdunulkoinen… Ottaakohan ne mua lääkärissä tosissaan, kun testi ei kuitenkaan kunnon plussaa näytä? Toisaalta luulisi, että haluavat poissulkea umpparin myös. Ei hitto kun en nyt jaksaisi yhtään tämmöstä 😭

Muokattu viimeksi:
Täällä kai sit kp7 jos laskee siitä milloin vuoto alkoi. Vuoto alkoi hyvin runsaana vuorokausi Mifegynen jälkeen. Nyt ei oo kahteen päivään edes tuhrutellut ja raskaustesti on jo aika haalea, ei kuitenkaan nega vielä. Toivottavasti vuoto ei ala uudestaan, oli oudon lyhyt jälkivuoto, noin 5 päivää käytännössä.

Mitään veikkauksia tuleeko ovulaatio ja jos tulee niin milloin?

Uusi yk1 alkaa sit kun tulee, heti vaan peitto heilumaan 😄 Alkio sit kiinnittyy jos pystyy, yrittämättä ei voi tietää. Jos se pahuksen ovis nyt edes tulee.
Mulla oli kans viime kesäkuussa kkm, alkio vastasi kooltaan rv 9. Jälkivuoto kesti kans noin viisi päivää, ja oiskohan siitä mennyt kolmisen viikkoa niin sain oviksenkin tikutettua. Toivotaan, että sullakin kierto normalisoituis nopeasti 😊 Tsemppiä 🙏🏻

Mulla oli kans viime kesäkuussa kkm, alkio vastasi kooltaan rv 9. Jälkivuoto kesti kans noin viisi päivää, ja oiskohan siitä mennyt kolmisen viikkoa niin sain oviksenkin tikutettua. Toivotaan, että sullakin kierto normalisoituis nopeasti 😊 Tsemppiä 🙏🏻
Ikävää että sullakin on moinen kokemus.
Mulla löydös vastasi vain jotain 5+6 viikkoista muistaakseni

Kiitos! Toivotaan, oispa mullakin juuri kolmen viikon päästä ovis, olisi hyvä ajoitus 😊

Muokattu viimeksi:
Pöh, vuoto alkoi! Dpo11 joten aika aikaisin, yleensä menee 14. Aiempi flunssa ehkä vaikuttaa. Ehdin ennen vuotoa tehdä herkän testin ja tuli melkein samanlainen viiva kuin eilen, siis pikkasen testiajan jälkeen. Ehkä ens kerralla sit jo uskoo et sitä ei tosiaan pidä yhtään kattoo kun sekuntikello menee kiinni 😄 tänään nyt sit suklaata ja muuta mukavaa 🤍

Täällä kans sairastetaan flunssaa. Sormet ristissä että ovulaatio ei siirry tän ansiosta. Ainakin kuukautiset ollut kummallisen vesittyneet varmaan flunssan takia.

Ja ei varmasti ollut kiinnittymisvuoto kun kesti 4 päivää ja tokana päivänä (ällötysvaroitus) joukossa ”sattumia”. Mä välillä uhkaan satuilla itselleni että ehkä oon kuitenkin raskaana, mutta koetan tyrmätä nää epätodennäköisyydet alkuunsa. Sattuu enemmän pettyä kun maalannut mielessään kauniin tarinan…

Julkiselle en oo päässyt mun tosi kivuliaan ovulaation jälkeen vaikka se puoli tuntuu edelleen ärtyneeltä. Näkkeepi sitten laittaako vasen puoli mut kans polvilleen jos ovulaatio tulee. Jos tulee niin vedän sellaiset kilarit puhelimessa että ottavat vakavasti 😂

Pikainen omanapailu: tulihan se ovisplussa sieltä ☺️ Ja tunnistin tavallaan sen itse limoista mut mielenkiinnosta seuraan et koska tulee se piikki. Tää vasta eka kunnon high arvo (1.63) Premomissa. Mut lasketaanko et ovis olis huomenna, siis kun yleensähän se eka ovisplussa on dpo-1 ja sit huomenna olis dpo0. Testissä siis testiviiva paljon tummempi kuin kontrolli joten testin ohjeiden mukaan ei tarvis enää testailla 😅

Tuleeko teille välillä kiertoja ettei oikein jaksa innostua piinailemaan? Nyt on yk4 ja dpo8 enkä tiedä miten pystyn välillä unohtamaan koko kierron ja elämään ihan normaaliakin elämää. Aikaisemmissa kierroissa olen tullut ihan hulluksi ajatusteni kanssa. Nyt aamuyöstä tunsin voimakkaan pistoksen ihan alapäässä vasemmalla, ja ajattelin että tästä viimeistään alkaa mun loputon chatgpt-viestittely ja oirevertailu+kuvittelu, mutta ei...

Ehkä tämä vain on yhdistelmä pientä yritysväsymystä, matalaa toiveikkuutta tästä kierrosta ja jotain alitajuntaista toivetta, että nappaisikin vasta marraskuussa kun elämäntilanne on parempi 🤷🏼‍♀️

Tuleeko teille välillä kiertoja ettei oikein jaksa innostua piinailemaan? Nyt on yk4 ja dpo8 enkä tiedä miten pystyn välillä unohtamaan koko kierron ja elämään ihan normaaliakin elämää. Aikaisemmissa kierroissa olen tullut ihan hulluksi ajatusteni kanssa. Nyt aamuyöstä tunsin voimakkaan pistoksen ihan alapäässä vasemmalla, ja ajattelin että tästä viimeistään alkaa mun loputon chatgpt-viestittely ja oirevertailu+kuvittelu, mutta ei...

Ehkä tämä vain on yhdistelmä pientä yritysväsymystä, matalaa toiveikkuutta tästä kierrosta ja jotain alitajuntaista toivetta, että nappaisikin vasta marraskuussa kun elämäntilanne on parempi 🤷🏼‍♀️
No mulla pari aiempaa kiertoa oli tuollaiset eli öö yk 1 ja 2 kait. Hyvä näin heti alkuun😂. En tiedä mikä oli, mutta yritys ei ollut paljoakaan mielessä. En tiedä oliko kuormittavampi arki muuton takia vai mikä, mutta odottelu ei vaatinut kovin lujaa mielenlujuutta kun välillä jopa unohdin sen. Mutta onhan tässä ollut noin tuhat muuta asiaa mielessä eli veikkaisin että se on vaikuttanut. Tällä kertaa oon paljon odottavammalla mielellä.😅

Mulla oli yritysväsymystä etenkin kesällä, kun lomailtiin ja oli paljon muutakin ajateltavaa. Ei niin paljoa kiinnostelut, välillä katsoin flosta mikä kiertopäivä menossa.

Nyt arjessa työn imu ei ehkä ole niin voimakas ja ajatukset siirtyy helposti piinailuun :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: . Nyt dpo 3 eli vielä saisi kyllä ajatukset olla töissä…

Pikainen omanapailu: tulihan se ovisplussa sieltä ☺️ Ja tunnistin tavallaan sen itse limoista mut mielenkiinnosta seuraan et koska tulee se piikki. Tää vasta eka kunnon high arvo (1.63) Premomissa. Mut lasketaanko et ovis olis huomenna, siis kun yleensähän se eka ovisplussa on dpo-1 ja sit huomenna olis dpo0. Testissä siis testiviiva paljon tummempi kuin kontrolli joten testin ohjeiden mukaan ei tarvis enää testailla 😅
Nyt on kyllä kunnon high-arvo! Itsellä korkeimmat ikinä on luokkaa 1.1. Ja tosiaan ovis sulla huomenna sitte varmaan (dpo0). Oikeasti ehkä ei tarttis testailla enää, mutta premom taitaa aina haluta päivän lisää että high voi muuttua peakiksi ja se tunnistaa sen ovulaatioksi.

Omaa:

Yleensä vakkaritestipäivä on Dpo10, mutta nyt sorruin jo dpo 8 kun tuntui aiemmin kunnon ovisoireita jo ennen ovisplussaa ja plussaakin kesti ensimmäistä kertaa ikinä 2 päivää. Kuvittelin myös tuntevani jotain nippailuja jo dpo 5 niin hallusinoin, että tänään vois saada jo plussan ja yllättäen ei ollut plussa😅

Kyllä! Viime kierto eli yk 4 meni pitkälti rauhassa, samoin nyt tässä nykyisessä kierrossa (tänään dpo5) on aika seesteinen olo. Yritys ei valtaa samalla tavalla mieltä miten yleensä. On pystynyt keskittyä arkeen ja se tekee kyllä mielelle hyvää. Onhan tässä vielä aikaa seota viikonlopun testailuja ootellessa, mut toivottavasti ei. 😂

Kävin tänään verikokeissa ja olin kyllä järkyttynyt tuloksista. Hb ja ferritiini oli nousseet vaikka en ole syönyt rautaa kuukauteen! Viime kuussa vuodin vielä todella runsaasti, oon alkanu epäilemään et oliko viime kuussa kemiallinen kun ei ollut mitään pms oireita ja kierto lyhyt, nyt kauheat oireet ja kierto venyy.
Hitto kun en tajunnu pyytää crp:tä näissä labroissa, kai siellä joku tulehdus on joka nostaa ferritiiniä. Nyt en tuu saamaan infuusiota ja alan olemaan aika epätoivoinen näiden mun oireiden kanssa. Vasta 2 viikon päästä lääkärille soittoaika, jospa laittais lisää labroja.

Piinailuun varautunut nyt Amazonista shoppailemalla wondfo merkkisiä r testejä. Herkkyys on 10. Ostin 25kpl paketin. En tiedä onko uhka vai mahdollisuus ja kerkeen uitella niitä kun selkäranka taas katkeaa heti alkuunsa. Tarkoitus olisi päästö dpo10, mutta yleensä jo dpo8 mulla kärsivällisyys pettää 🫠

Kp4 vasta menossa. Käydään perjantaina tarkastaa simppatilanne, koska miks ei. Kaksi raskautta alkanut melko lähekkäin mutta kiinnostaa silti tietää tilanne. Miehellä tällä hetkellä vain lh ta boostaava pistettävä, GONASI set.

Sunnuntaina sitten ekat talletukset tähän kiertoon. Nyt ei pysty ennen sitä harrastaa, kun on tänään tyhjennys ja mulla vielä vuotoa. Perjantaina klinikalla niin sunnuntaina sit kannattaa vasta talletella. Tai miks ei lauantaina jos sille päälle satutaan😍

Ovistestit valmiina odottamassa kans. Tää kierto, ollaan valmiita 👊

Takaisin