Raskaaksi 2025

Tervetuloa joukkoon 🤩

Tässä kierrossa mulla oli limat 4 päivää, kolmantena limapäivänä ovisplussa ja oletettavasti ovulaatio tapahtui plussasta vasta kahden päivän päästä (eli vikan limapäivän jälkeen).
Mulla kesti tässä kierrossa ovislimat noin nelisen päivää ja vähentyivät selkeästi ovispäivän jälkeen.
Kiitos kommenteista😊
En nyt yhtään tajua, kun limoja edelleen ja tuntuu että aamulla olivat taas vähän runsastuneet. Kunnon jonot jäi pyyhkiessä. Nyt on kuudes päivä jo. Että olisko se ovis ollutkin vaikka eilen tms🤔 no tänään vielä talleteltiin, mutta saa nähdä. On tämä ihan arpapeliä muutenkin km jälkeen. Tikuttaa en halunnut, kun ei oltu varmoja hyödynnetäänkö tämä eka kierto.

Mulla on kanssa tuntunut tosi pahalta kaikki ympäriltä tulevat raskausuutiset vaikka ne olis tyyliin jonkun somevaikuttajan tms ilmoitus asiasta. Toki en tiiä millaisia taustoja heillä on, mut se vaan tuntuu niin pahalta kun just oli tuo oma keskenmenokin.

Menin tänään kattoo Kannasta omia labravastauksia ja huomasin et joku d-dimeeriarvo oli koholla ja googlasin et liittyisi jotenkin tukostaipumukseen. Toki mulla oli se tiedossa että mulla varmaan on joku tukostaipumus kun on useampi keskenmeno sekä esikoisella istukan vajaatoimintaa ja kaks muuta lasta ovat kans aika pienikokoisina syntyneet. Mut silti tuntuu pelottavalta et saanko mä vielä neljättä lasta syliin asti.

Täällä menossa kp3 ja vuoto ollut aika runsasta. Keskenmenon jälkitarkastus on just oviksen jälkeen et ehkä mä siinä saan vastauksia noihin tukostaipumus juttuihin et olisko vielä lisää tukilääkkeitä Primaspanin lisäksi.
Paljonko sulla tuo arvo oli? Mulla on kahdesti ollu koholla (8, viite alle 5), syytä ei selvinny koskaan. Mutta ainakin raskaus voi sitä arvoa nostaa, jos sulla on vasta ollu keskenmeno niin voi olla siitäkin johtuvaa ❤️

Paljonko sulla tuo arvo oli? Mulla on kahdesti ollu koholla (8, viite alle 5), syytä ei selvinny koskaan. Mutta ainakin raskaus voi sitä arvoa nostaa, jos sulla on vasta ollu keskenmeno niin voi olla siitäkin johtuvaa ❤️
Mulla se oli 1 ja viite piti olla alle 0,5. En sit tiiä onko sillä merkitystä. Lähinnä kun tutkivat et mikä olis keskenmenon syynä. Toki mulla oli NT-ultrassa Pappa-arvokin huomattavan matala, joka siis viittaa istukkahäiriöihin. Mulle on siis määrätty raskauksiin Primaspan tukilääkkeeksi heti plussauksesta lähtien ja se oli tässä keskenmenneessäkin raskaudessa käytössä. Ja vielä NT-ultrassa kaikki oli kunnossa, siis istukan virtaukset ja kasvu ym jutut. Noh kaipa nuo parin viikon päästä jälkitarkastuksessa selviää.

ON: onpas erikoiset menkat. Yleensä vuodan aika runsaasti ja kestää noin viikon verran. Nyt runsas vuoto kesti ehkä vuorokauden ja vuoto loppui lähes kokonaan. En mä nyt oikein usko et tuolla vuotomäärällä vois olla kyseessä raskauskaan, varsinkin kun ennen menkkoja testit oli musta negaa.

Kiitos kommenteista😊
En nyt yhtään tajua, kun limoja edelleen ja tuntuu että aamulla olivat taas vähän runsastuneet. Kunnon jonot jäi pyyhkiessä. Nyt on kuudes päivä jo. Että olisko se ovis ollutkin vaikka eilen tms🤔 no tänään vielä talleteltiin, mutta saa nähdä. On tämä ihan arpapeliä muutenkin km jälkeen. Tikuttaa en halunnut, kun ei oltu varmoja hyödynnetäänkö tämä eka kierto.
Itsellä on sama tässä kierrossa, olin varma että ovulaatio oli ollut, mutta sit eilen aamuna oli yhtäkkiä limaa vaikka oli ollut parin päivän kuiva…

Mietin että oliko mieheni onnistunut ”huuhtomaan” limoja vähän välissä vai oliko mulla niin tiukassa munasolu ettei irronnutkaan kun odotin ja keho yritti uudestaan. Tarkkailen lämpöä ja jos sahaus jatkuu niin saattanut olla anovulaatiokierto, mutta vielä yritän olla toiveikas.

Itsellä kyllä ei yhtään toiveikas olo tämän yrityskerran suhteen. 😅 Dpo8 ja minkäänlaisia oireita en saa kyllä kuvittelemallakaan. Yleensä kaikenlaisia oireita kuvitellut nega kierroissakin. No ehkä nyt oon realistisempi en tiedä... 🤣

Itsellä kyllä ei yhtään toiveikas olo tämän yrityskerran suhteen. 😅 Dpo8 ja minkäänlaisia oireita en saa kyllä kuvittelemallakaan. Yleensä kaikenlaisia oireita kuvitellut nega kierroissakin. No ehkä nyt oon realistisempi en tiedä... 🤣
No mut eikö suurin osa kiinnittymisistä tapahdu kuitenkin 8-10 dpo, ja oireet alkaa vasta sen jälkeen?

En tiiä, koitan pysyä toiveikkaana. Meinasin et huomenna vois aloittaa testailun, kuitenkin vain päivän etuajassa suunniteltusta :No Evil Monkey: Ja JOS se eilinen on ollut kiinnittymiseen liittyvää, niin ehkä näkyisi jo jotain? 😂

No mut eikö suurin osa kiinnittymisistä tapahdu kuitenkin 8-10 dpo, ja oireet alkaa vasta sen jälkeen?

En tiiä, koitan pysyä toiveikkaana. Meinasin et huomenna vois aloittaa testailun, kuitenkin vain päivän etuajassa suunniteltusta :No Evil Monkey: Ja JOS se eilinen on ollut kiinnittymiseen liittyvää, niin ehkä näkyisi jo jotain? 😂
No juu tuo on kyllä totta, ehkä oireita voi vielä tulla. 🤞 Jos siis tärppi käynyt... Toivon kyllä että olisi mutta jotenkin tässä kierrossa en jaksa uskoa siihen oikeastaan ollenkaan. 😂 Toivottavasti sitten jos tai kun vuoto alkaa niin ei ole niin kova pettymys.

Ei oo mullakaan, vaikka ei se nyt mikään maailmanloppu tässä hetkessä itselle ole. Mulla juilinut tänään alaselkää kovasti ja satunnaisia menkkakramppeja ollu, mut ei kyllä oo muuta huomioitavaa ilmennyt. Eli aikalailla enteilee alkavia menkkoja x)

Mulla se oli 1 ja viite piti olla alle 0,5. En sit tiiä onko sillä merkitystä. Lähinnä kun tutkivat et mikä olis keskenmenon syynä. Toki mulla oli NT-ultrassa Pappa-arvokin huomattavan matala, joka siis viittaa istukkahäiriöihin. Mulle on siis määrätty raskauksiin Primaspan tukilääkkeeksi heti plussauksesta lähtien ja se oli tässä keskenmenneessäkin raskaudessa käytössä. Ja vielä NT-ultrassa kaikki oli kunnossa, siis istukan virtaukset ja kasvu ym jutut. Noh kaipa nuo parin viikon päästä jälkitarkastuksessa selviää.

ON: onpas erikoiset menkat. Yleensä vuodan aika runsaasti ja kestää noin viikon verran. Nyt runsas vuoto kesti ehkä vuorokauden ja vuoto loppui lähes kokonaan. En mä nyt oikein usko et tuolla vuotomäärällä vois olla kyseessä raskauskaan, varsinkin kun ennen menkkoja testit oli musta negaa.
Totta, viite siis alle 0,5 ja minulla se oli 0,8. Toivottavasti saat vielä selvyyden kysymyksiin, ja olen pahoillani menetyksestä minkä oot joutunu kokemaan ❤️

Omaanapaa: Tänään ollut kummallinen päivä. Nukuin 9h viime yönä, ja olo oli pirteä. Nyt iltapäivällä iski hirveä väsymys ja ihan kuin olisin tulossa kipeäksi (aamulla oli kurkku karhea myös). Mahdollista toki sekin, samanlaisia oireita tulee mulla joskus just ennen kuukautisia, mutta niidenkin alkuun on vielä viikko. Vatsassakin jotenkin hassu tunne 🤨

Omaanapaa: Tänään ollut kummallinen päivä. Nukuin 9h viime yönä, ja olo oli pirteä. Nyt iltapäivällä iski hirveä väsymys ja ihan kuin olisin tulossa kipeäksi (aamulla oli kurkku karhea myös). Mahdollista toki sekin, samanlaisia oireita tulee mulla joskus just ennen kuukautisia, mutta niidenkin alkuun on vielä viikko. Vatsassakin jotenkin hassu tunne 🤨
Mulla on myös muuten samanlainen tunne että ihan kuin olisin kipeäksi tulossa, ja kurkku karhea myöskin. 🤔 Sen lisäksi nenä vuotaa ja pari kolme päivää oli päänsärky poissa mutta pari tuntia sitten huomasin sen tulleen takaisin... Mietin jo myös että otanko päiväunet vaikka mäkin kyllä nukuin hyvin viime yönä, varmaan lähemmäs 10 tuntia. 😅 Iski väsymys tuon päänsäryn myötä itselle. Melkein aloin jo toivomaan olisiko jotain merkkejä tärpistä sittenkin...

Mulla tuli tänään taas lievät menkkakrampit + toi alaselkä juili. Lämmöt on 37 ja myös vähän semmonen "kuumeinen" olo, ilman mitään muita räkätaudin oireita. Eli vähän viluttaa, iltapäivästä alkoi kauhea väsymys. Tiiättekö kun houkuttais tehdä testi, mut jos nyt on n. dpo 8, niin eihän se mitään vielä näytä, vaikka oliskin + :rolling: En siltikään usko mihinkään plussaan tässä, niin en edes tiedä miksi mulla on nyt niin tällänen testinteko-houkutus käynnissä.

9Mulla tuli tänään taas lievät menkkakrampit + toi alaselkä juili. Lämmöt on 37 ja myös vähän semmonen "kuumeinen" olo, ilman mitään muita räkätaudin oireita. Eli vähän viluttaa, iltapäivästä alkoi kauhea väsymys. Tiiättekö kun houkuttais tehdä testi, mut jos nyt on n. dpo 8, niin eihän se mitään vielä näytä, vaikka oliskin + :rolling: En siltikään usko mihinkään plussaan tässä, niin en edes tiedä miksi mulla on nyt niin tällänen testinteko-houkutus käynnissä.
Mehän ollaa sit sun ja @Kalin kans täysin samassa tilanteessa 😂 Arvaa paininko tänään saman asian kans mut sit ei jäis herkkää testiä aamuksi.

Edit: Sählään puhelimella ja viesti karkaa kokoajan 🫠 Iltaa myöten iski hikoilu, kun nappasin parasetamolin, jotta jaksan imuroida. Samalla iski kans hirveä ketutus ja kiukku ihan ihme asioista, yleensä tää iskee vasta just ennen menkkoja 🤨

Mehän ollaa sit sun ja @Kalin kans täysin samassa tilanteessa 😂 Arvaa paininko tänään saman asian kans mut sit ei jäis herkkää testiä aamuksi.

Edit: Sählään puhelimella ja viesti karkaa kokoajan 🫠 Iltaa myöten iski hikoilu, kun nappasin parasetamolin, jotta jaksan imuroida. Samalla iski kans hirveä ketutus ja kiukku ihan ihme asioista, yleensä tää iskee vasta just ennen menkkoja 🤨

Jep :tears: No nii, siis ei mullakaan ole kun se yks jemmassa, nii täytyy vaa odotella....
Hmm, toi mielialavaihtelukin on kyllä semmonen "oire", et ota nyt selvää onko PMS vai raskausoire :tears:

Ensinnäkin, oon niin pahoillani uudesta kierrosta @gooseberry :red-heart: Paljon tsemppiä! Mä uskon että teidän vuoro on vielä tulossa :red-heart:

Ja sitten piinailuja, meitä onkin monta samassa aikataulussa. Mulla dpo 9. Ja mulla kans sellainen olo että onkohan flunssa tulossa. Mutta epäilen ihan oikeasti flunssaa, kun niin moni on nyt tällä hetkellä kipeänä, ja töissäkin monet ollut.. Mä aattelin testata vasta lauantaina, eli dpo 12, ellei menkat sitä ennen ala. Vähän nyt alkaa tuntua siltä, että menkat ei aikaistunut nyt terolut-kuurin lopetuksen johdosta, vaan menee ihan normikierron mukaan, eli ovulaatiosta se pari viikkoa.

Ja sitten piinailuja, meitä onkin monta samassa aikataulussa. Mulla dpo 9. Ja mulla kans sellainen olo että onkohan flunssa tulossa. Mutta epäilen ihan oikeasti flunssaa, kun niin moni on nyt tällä hetkellä kipeänä, ja töissäkin monet ollut.. Mä aattelin testata vasta lauantaina, eli dpo 12, ellei menkat sitä ennen ala. Vähän nyt alkaa tuntua siltä, että menkat ei aikaistunut nyt terolut-kuurin lopetuksen johdosta, vaan menee ihan normikierron mukaan, eli ovulaatiosta se pari viikkoa.

Mun mielestä on hyvin jännä, kuinka monikäyttöisiä Terolutit on. Mulle määrättiin terot kun mulla on taas PCOS takia 16-19vrk kiertoja, niin ne on mulla siis ollut pidentämässä kiertoja :tears: eli meitsi saattaa parhaimmassa tapauksessa ovuloida oikeasti 2 kertaa kuukaudessa, kun mulla kierto noin lyhyt. Kemiallisia myös ollut tämän myötä monta.

Tänään kun hetki sitten heräsin samaan aikaan kun mies lähti töihin niin sorruin tekemään yliopiston apteekin testin joka kai herkkä testi en kyllä ole ihan varma mutta netissä kommenteissa luki että olisi herkkä testi?? No joka tapauksessa ei mitään toiseen viivaan viittaavaa näkynyt. 🥴

Tosin nyt vasta dpo9. Ja muutenkin mulla raskauksissa jotka tosin menneet kesken, näkynyt lähemmäs dpo12 aikasintaan.. Pitäisi se kai muistaa. 🤣 En kyllä muutenkaan hirveän korkeilla odotuksilla ollut että toinen viiva tulisi testiin.

Dpo 9, RFSU Early nega. Tiesin melkee 99% et tänään tulee nega, mut piti tyydyttää testaamisen nälkä. Testi itsessään ei aiheuta vielä epätoivoa, mutta mun lämmöt on laskusuunnassa jo toista päivää. No, onneks voi ajatella et voi sitten reissussa harrastaa raskaudessa kiellettyjä paheita jos tää ei oo se THE kierto 😂

Takaisin