Se on tosi yksilöllistä, ovis tapahtuu 12-36 tunnin kuluessa ovisplussasta. Mä satuin kesällä käymään ekana ovisplussapäivänä gynellä ultrassa ja sanoi ultran perusteella että ovis ei ole kuin vasta ylihuomenna. Mutta mulla ne testit näyttääkin plussaa 2 aamua ennen kuin haalistuu kolmantena mikä olis sit se ovispäivä, eli mulle se on lähemmäs sitä 36 tuntia. Sit taas joillakin se LH-huippu on niin nopea että pitää monta kertaa päivässä testata että saa sen kiinni. Toki ovis siitä huipusta sit todennäköisesti vasta sen 12-36 tunnin päästä.Mun käsittääkseni se ovis lasketaan ekasta plussasta, mutten oo varma, kun mullakin on just eka tikutuskierto. Plussapäivänä mulla oli aamusta kans nega, ja 3h myöhemmin selkeä plussa. Mulla oli myös seuraavana päivänä aavistuksen hailakampi plussa. Jos seuraat lämpöjä ja/tai tunnet ovulaation tapahtumisen, niin voit niiden perusteella sanoa ehkä paremmin, että onko tänään dpo 0 vai -1.
Jos testit eka näyttää vahvaa ja alkaa haalistua, sanoisin että sit kun ne haalistuu olis todennäköisesti ovis mutta vaikea se tarkka hetki on paikantaa, ellei ole ultraa kotona
Just se haamujen haamu.