Raskaaksi 2025

Tää on hyvin tuttua itselle… kaikki aiheuttaa toivon kipinää ja hirveää raskauskuumeilua.

Ite just hörpin lähes unettoman yön jälkeen kahvia kun uus tauti iskenyt meidän perheeseen. On tää koulujen alku hirveetä kun joka viikko tarjolla uus tauti… onneksi tää mikä valvotti vaikuttaa perus räkätaudilta niin pienin jaloillaan maanantaiksi ja mä sit sairastan viikolla… 😅

Edit siis lapsi sairastui ja sen takia mä valvoin lohduttamassa. Mä oon toistaiseksi terve, mutta veikkaan etten kauaa.
Ajattelin kyllä kupin keitellä tänään, kun alkaa ne menkat kohta. Kyllä se kuitenkin ihan siltä tuntuu. 😅

Toivottavasti nyt itse säästyisit pöpöiltä! Miulla oli eilen aamulla sellainen lenssun alkamisräkä, mutta se meni ohi.🥳

Mun täytyy tunnustaa että kahvinjuonti on lähtenyt lapsesta 😬 Ei vaan moti riitä kun eivät Tilkassakaan kahvia tarpeeksi tuominneet. Hieman myös ahdistaa kesän aikana tulleet lisäkilot, pelkään että niistä sanotaan.

Täällä myös jotain alkavaa flunssaa, joka ei valitettavasti vaan tule päälle kunnolla että pääsisi sairastamaan ja parantumaan. Kurkku silleen inhottavasti arka ja nyt nenä vuotaa.

Semmonen melkeen 5kk happitauko tähän ryhmään. 🥴 Hirrrveesti tullu juttua ja plussiakin, jee 💕 välillä kävin kyllä vähän lukemassa ja katsomassa mm. Pilkki24 tilannetta, mutta ei vaan henkisesti jaksanut lukea kaikkea saatika kirjottaa/pohtia omaa tilannetta.

Mutta kuulkaas. Reilu neljä vuotta, sanotaan vaikka että 48 yrityskiertoa myöhemmin, mie tein kuin teinkin sen positiivisen raskaustestin 😱😱

Oli tuikitavallinen kierto ja 100% varma, että menkat alkaa. Tuli menkka vitutus/ailahtelevuus, menkka jomoa, oli kuivaa ku saharassa, lämpö ei noussut... Menkat kun ei alkaneetkaan "ajallaan" niin vähän yritti hiipiä mieleen, että mitä jos olisikin tärpännyt...? Mutta, tasan vuosi sitten elokuussa oli menkat myös viikon myöhässä ja tein sillon kolmekin täysin nega testiä, eli ajatus kääntyikin sit takas siihen että ei se kyl todellakaan ole tärpännyt. Tein itseni kanssa sopimuksen, että sit jos menkat on yli viikon myöhässä niin saan tehdä testin.

No, viikko kun tuli täyteen niin sit päätin repästä ja tehdä testin. Kaupan hyllyllä oksetti ostaa testi, koska pelotti niiiiin sikana. Olin varma, että nega se on ja mun kierto/hormonit/jotain on vaan entistä sekasemmin ja se raskaus haave vaan pakenee entistä kauemmaksi.

Noh, ostin sen testin ja parin tunnin pidätyksellä pärähti hyvin vahva positiivinen tikkuun 😱 shokki. Tuli olo, et ostinkohan sittenkin ovis testin, et niihinhän mä saan niitä plussia??? Mut kyl se rtesti oli 😂😱❤️

Nyt on 5+3 ja varhaisultra varattu. Jännittää ja ei jännitä, tosi hassu olo. Yritän pitää itteni kiireisenä, ettei tuu ajateltuu (eli yliajatella) asiaa. Mullahan on se kohdun täydellinen väliseinä ja herttamainen kohtu, et keskenmeno riski on ilmeisesti aika iso. Tästä raskautumisen vaikeudesta puhumattakaan 🤪

Toivon kaikille plussatuulia ja voimia yrittämiseen ❤️ ❤️

Tein testin 4+3 ja testinä Pregcheck. Nyt mää sit vissiin siirryn tonne muihin ryhmiin...😱

Liitteet

• IMG_20250816_094422.jpg
    IMG_20250816_094422.jpg
    177.3 KB · Katsottu: 62
Täällä menossa kp4. ja vuoto loppumaan päin, alan varmaan tikuttamaan ovulaatiota tiistaina. Mieli ihan maassa taas vaihteeksi. Yritin siskolta löytää ymmärrystä etten nyt jaksa raskausjuttuja häneltä koska itse masentunut olo niihin asioihin liittyen ja ne tällä hetkellä ahdistaa.. No hän tapansa mukaan suuttui, hirveä riita syntyi. Etten häntä ota huomioon ja vaikka nätisti yritin sanoa hänelle. 😓 Sanoin vain etten kestä nyt yhtään mitään raskausasioita ja en tarkoita pahalla mutta ne masentaa mua kun itsellä juuri alkoi uusi kierto.

Niin ja sanoin voidaan myöhemmin jutella niistä kunhan saan mielialan taas paremmaksi...

@Pönni yleensä en periaatteesta anna sydänsilmiä pissatikuille, mutta tuolla odottamisella ja yrittämisellä oli pakko! 😅😂 Hurjasti tarrasukkia ja onnea raskaudesta! 🤗 Luo vähän lohtua, että ehkä mekin vielä onnistutaan saamaan pikkusisarus tähän perheeseen. 🥰

Iloitsen kyllä kaikkien plussista, mutta kyllä se aina lämmittää eri tavalla mieltä, kun kuulee jonkun raskautuneen pidemmän yrittämisen jälkeen!

Hei mitä tiedätte tuosta kahvista? Oon lukenut että kofeiini max 200 mg per päivä ois hyvä, mutta onko jotain erityistä kohtaa kierrossa jossa siitä olisi haittaa? Follikkelivaihe, ovis, mahd. kiinnittyminen? Oon kyllä vähentänyt kahvia /vaihtanut kofeiinittomaan mutta tykkään siitä niiiin paljon 🥰 mietin vaan että onko tää koko yritysaika pakko vetää minimilinjalla ja onko joku kierron vaihe jossa saa repsahtaa 😄

Vau, @Pönni , pitkä odotus takana ja aivan mahtavaa että sieltä se vaan tulee yhtäkkiä positiivinen. Onnea 🤩

On tää raskaus jännä juttu kun nykymaailmassa saa melkein ihan mitä vaan kun tarpeeksi rahaa laittaa pöytään tai keplottelee asiat suhteilla. Raskautuminen jo itsessään on tähtitiedettä, saati sitten raskausaika oireineen tai se synnytyskokemus. Ja onko tyttö vai poika. Eli on tällänen tosi keskeinen ja iso kokonaisuus ihmisyyttä mihin me ei vaan voida tiettyä rajaa enempää vaikuttaa. Välillä täyttä lottoa kenelle osuu helppo raskautuminen/raskaus/synnytys/lapsen persoona. Jollain tapaa nautin että on asioita joihin ei voi itse vaikuttaa, eipä sitä sitten auta stressatakaan. Me suunniteltiin jo että jos (ja KUN) tästä raskaudutaan niin me ei haluta taas tietää sukupuolta ennen syntymää. Se oli kyllä kiva yllärilisä odotukseen 🥰

Pahoittelut @Kali ikävästä tilanteesta siskon kanssa vaikka täällä kaikki sua neuvottiin puhumaan rehellisesti asiasta. Muistan kuinka ensimmäisestä raskaudesta tulee niin maailman napa, että ymmärrän siskosi loukkaantumisen. Etteköhän kuitenkin pääse tuosta vielä yli 💕 Tsemppiä sulle prosessiin. Nyt vaan luottoa seuraavaan kiertoon 🌈 Itselleni selittelen miksi edelliset kierrot eivät osuneet mutta nyt tämä osuu! Kysehän on perusterveilläkin ihmisillä ihan vaan tietystä osumaprosentista.

"Tutkimusten mukaan perusterveillä, alle 35-vuotiailla pareilla, joilla on säännöllinen kuukautiskierto ja jotka ajoittavat yhdynnän ovulaation aikaan:

Keskimäärin 20–25 % mahdollisuus raskautua yhdessä kierrossa.

Noin 80–85 % pareista tulee raskaaksi vuoden sisällä (12 yrityskiertoa)."

No itse en ymmärrä että loukkaantui, koska meidän suhde kyllä semmonen että hän saa loukkaantua mutta jos mä loukkaannun jostain se on maailmanloppu, hänellehän ei saa suuttua. Esim sanoin kerran kun kommentoi mun keskenmenoa ekaa, sillä tavalla joka todella epäasiallinen kommentti häneltä, oli siis ettehän te ole olleet edes pitkään yhdessä mä ja mun mies siis ja sanoi ihmekkään että keskenmeno tuli koska mulla yksi lääke hänen mukaansa sen aiheutti. Ja oon siis jälkikäteen ihan lääkäriltä tästä kysyny ja sitä voi tarvittaessa raskaanakin ottaa jos lääkäri näkee tarvittavan sitä lääkettä. No siis nyt en millään jaksa edes alkaa yrittää paikata välejä... Noita kommentteja kuten tuo tarkoitin silloin kun sanoin että töksäyttelee.

Semmonen melkeen 5kk happitauko tähän ryhmään. 🥴 Hirrrveesti tullu juttua ja plussiakin, jee 💕 välillä kävin kyllä vähän lukemassa ja katsomassa mm. Pilkki24 tilannetta, mutta ei vaan henkisesti jaksanut lukea kaikkea saatika kirjottaa/pohtia omaa tilannetta.

Mutta kuulkaas. Reilu neljä vuotta, sanotaan vaikka että 48 yrityskiertoa myöhemmin, mie tein kuin teinkin sen positiivisen raskaustestin 😱😱

Oli tuikitavallinen kierto ja 100% varma, että menkat alkaa. Tuli menkka vitutus/ailahtelevuus, menkka jomoa, oli kuivaa ku saharassa, lämpö ei noussut... Menkat kun ei alkaneetkaan "ajallaan" niin vähän yritti hiipiä mieleen, että mitä jos olisikin tärpännyt...? Mutta, tasan vuosi sitten elokuussa oli menkat myös viikon myöhässä ja tein sillon kolmekin täysin nega testiä, eli ajatus kääntyikin sit takas siihen että ei se kyl todellakaan ole tärpännyt. Tein itseni kanssa sopimuksen, että sit jos menkat on yli viikon myöhässä niin saan tehdä testin.

No, viikko kun tuli täyteen niin sit päätin repästä ja tehdä testin. Kaupan hyllyllä oksetti ostaa testi, koska pelotti niiiiin sikana. Olin varma, että nega se on ja mun kierto/hormonit/jotain on vaan entistä sekasemmin ja se raskaus haave vaan pakenee entistä kauemmaksi.

Noh, ostin sen testin ja parin tunnin pidätyksellä pärähti hyvin vahva positiivinen tikkuun 😱 shokki. Tuli olo, et ostinkohan sittenkin ovis testin, et niihinhän mä saan niitä plussia??? Mut kyl se rtesti oli 😂😱❤️

Nyt on 5+3 ja varhaisultra varattu. Jännittää ja ei jännitä, tosi hassu olo. Yritän pitää itteni kiireisenä, ettei tuu ajateltuu (eli yliajatella) asiaa. Mullahan on se kohdun täydellinen väliseinä ja herttamainen kohtu, et keskenmeno riski on ilmeisesti aika iso. Tästä raskautumisen vaikeudesta puhumattakaan 🤪

Toivon kaikille plussatuulia ja voimia yrittämiseen ❤️ ❤️

Tein testin 4+3 ja testinä Pregcheck. Nyt mää sit vissiin siirryn tonne muihin ryhmiin...😱
Paljon onnea ja rutkasti vauvaliimaa matkaan! 😍🥹💕

Hei mitä tiedätte tuosta kahvista? Oon lukenut että kofeiini max 200 mg per päivä ois hyvä, mutta onko jotain erityistä kohtaa kierrossa jossa siitä olisi haittaa? Follikkelivaihe, ovis, mahd. kiinnittyminen? Oon kyllä vähentänyt kahvia /vaihtanut kofeiinittomaan mutta tykkään siitä niiiin paljon 🥰 mietin vaan että onko tää koko yritysaika pakko vetää minimilinjalla ja onko joku kierron vaihe jossa saa repsahtaa 😄
Mä en tiedä tähän mitään tieteellisiä faktoja, mutta oon aina ollut tosi kofeiini addikti ja pahimmillaan mennyt 10 kuppia päivässä 🫣😅
Nyt ennenkö raskauduin vähensin toki, mutta saattoi edelleen mennä päivässä vähintään 3 kuppia ja joskus energia juomaakin ja pitkin kiertoa, mutta ei ilmeisesti vaikuttanut ovulaatioon tai raskautumiseen! 🤔😌 Raskautumisen jälkeen en juonut enää kuin max 1 kupin aamulla ja sitten, kun normi kahvi alkoi oksettaa, olen juonut 1 kupin tuollaista kaakaocappucinoa, koska ei vähän tarvii kofeiinia päiviin 🥳😂

No itse en ymmärrä että loukkaantui, koska meidän suhde kyllä semmonen että hän saa loukkaantua mutta jos mä loukkaannun jostain se on maailmanloppu, hänellehän ei saa suuttua. Esim sanoin kerran kun kommentoi mun keskenmenoa ekaa, sillä tavalla joka todella epäasiallinen kommentti häneltä, oli siis ettehän te ole olleet edes pitkään yhdessä mä ja mun mies siis ja sanoi ihmekkään että keskenmeno tuli koska mulla yksi lääke hänen mukaansa sen aiheutti. Ja oon siis jälkikäteen ihan lääkäriltä tästä kysyny ja sitä voi tarvittaessa raskaanakin ottaa jos lääkäri näkee tarvittavan sitä lääkettä. No siis nyt en millään jaksa edes alkaa yrittää paikata välejä... Noita kommentteja kuten tuo tarkoitin silloin kun sanoin että töksäyttelee.
Mjoo, töksäyttelevät tutut ovat sitä mitä ovat… joskus heidän välttelynsä helpottaa tilannetta. Itselläkin on henkilö, jonka suhteen joudun käyttää harkintaa että mitä kerron ja mitä en, mutta siitä kerron yksityisviesteillä ihan vain jos hän onnistuu tän mun käyttäjänimen perusteella nää viestit kaivamaan. En halua kuitenkaan draamaa hänen kanssaan kun sitä välistä saa vaikkei olisi syytäkään.

Olen lukenut et yli 200mg kofeiinia vois haitata raskautumista myös naisella ja aiheuttaa hyvin aikaisia keskenmenoja.
Edit: viesti lähti vähän etuajassa. Piti vielä sanoa, et ylemmän perusteella vois ajatella, tää on nyt sit mutua, et loppukierrossa ois ainakin väliä jos kerran voi aiheuttaa aikaisia keskenmenoja 🤔

Ja @Pönni Hurjasti onnea ja tarrasukkia! 😍 Koskettavaa ja ihanaa.

ON: Mua harmittaa, että mokasin/missasin tän kierron ovulaation. Olikohan geleellä vaikutusta, et ovis tuli, jos edes tuli, aiemmin? Tosin jätin yhden päivän kokonaan testaamatta tiistaina kp11 kun viiva oli vielä niin olematon edellisenä päivänä. Seuraavana päivänä viiva oli tummempi kun iltasella testasin ja sit se vaalenikin olemattomaksi ja on pysyny sellaisena. Eli se joku 1,5vrk tauko testaamisessa saattoi olla just se väli kun ovis ois näkynyt 🙈 Lisäksi limat tuli jo kp12 ja viimeiset 2 päivää on pistäny urakalla vasemman muniksen kohdille. Flo ja FF ennusti ovista vasta tälle päivälle, kp 15. Jotenkin harmittaa, etten saanu ovistestiin plussaa, vaikka tiedän, että vaikka olisinkin saanut, ei se silti tarkoita et ovis olis oikeasti tapahtunut.

Ja tulevien unitutkimusten takia en hae nyt hormonaalista tukea gyneltä. Haluan, et tutkimuksissa todella selviäis joku hoidettava syy, joten en halua sekoittaa niitä ulkopuolisilla hormoneilla. Aikaa menee hukkaan sen pari kk mut ei voi mitään.

Muokattu viimeksi:
Huvittaisi tehdä raskaustesti pelkästään jo siks kun ihan hurja pesimisvietti. Oon suunnitellut ja ostanut tarvikkeet uusien lapsen huonekalujen rakennusta varten, tarkistanut mitä kuuluu muutamalle asuntokohteelle (kakkos-/loma-asunnoksi) ja sit tein tilaa näille huonekaluille jotka odottaa teknisessä tilassa puutavara muodossa 😅

Sisarussuhteet ovat joskus vaikeita. Kokemusta on. Mutta muista, että rajat saa ja pitää asettaa myös lähisukulaisille. Ei ole oikeus käyttäytyä tympeästi, vaikka joku olisi perhettä. Perheeltä sitä vaan sietää enemmän ja välien katkaisu on aika pitkässä puussa.

Ite oon tykännyt ostaa kofeiinittomia papuja ja jauhaa ne itse (jos haluaa tarkemmin tietää mitä niin https://www.paahtimopapu.fi/product/kofeiiniton-luomukahvi ). Tulee sellainen oikein ”tekemisen meininki” ja kahvi maistuu itselle paremmalta 😂
Kiitos vinkistä! Kofeiinittomissa valikoima on aika rajattu ja just siks tavallinen houkuttelee. Mut ehkä mä syvennyn TTC-googlailun sijaan kofeiinittomien herkkukahvien googlaamiseen 😄👍

Tänään kp15/dpo2 ja mulla on niin vahva etominen ja väsymys, että en kestä! Piti kysyä tekoälyltä että voiko olla kuukautiset sekä ovulaatio ja olla silti raskaana edellisestä kierrosta. Vastaus on arvatenkin että ei 😅 Siis söin parin viikon ajan vanhentuneita omega-3(vain yhden tabletin, kun ohjeistus oli kaksi, ja lopetin jo pari vk sitten) ja vieläkin kai johtuu nää oireet siitä 😔

Mulla olis kans pesimisvietti siinä, että haluaisin kauheasti siivota kotia, mutta toisaalta väsyttää niin yritän tässä löytää balanssia vapaalle lauantaille kun mies voi katsoa taaperon perään.

Takaisin