Raskaaksi 2025

Voi täällähän on vaikka ja mitä keskustelua tänään. Tosi hyviä vastauksia saanut @Milsku22 .

Itselle luo toivoa tän päivän negan jälkeen (dpo11) teidän viestit että aiemmissa näkyny aikasin ja sitten vasta dpo12. Itsekin kuvittelen jostain syystä kun kaksi viimeisintä ollut haamu dpo10 niin ett seuraavakin on tai peli menetetty tältä kierrosta.
Joten, suunnitelma aamuun on, pissa kuppiin ja pyyhkäisy jolla selviää alkoiko menkat(niinkuin edelliskierrossa). Ja siitä sitten jatkot sen mukaan mitä paperiin jäi . Siltikin, tuntuu nyt et ei ollut meidän kierto tää🙁

@Milsku22 muuten suomessa on ymmärtääkseni sellainen laki, missä lapsen isäksi merkataan automaattisesti se henkilö jonka kanssa synnyttänyt henkilö on ollut naimisissa (ja älkää kysykö yhtikäs mitään monimutkaista kuten lesbo parit). Olin kauhistellut uutista missä lapsen biologinen isä ei ollutkaan laillisesti lapsen isä suomessa.

Joten jos tässä tai myöhemmin tulevaisuudessa tulee raskaus, niin se kuka on laillisesti lapsen isä, voi määräytyä erillä tavoin kuin olisi odotettu maalaisjärjellä.

Miten teillä on stressi vaikuttanut ovulaatioon (vai onko vaikuttanut mitenkään)? Yksi meidän kolmesta rakkaasta kissasta siirtyy huomenna paremmille metsästysmaille, ja yritän pitää mielessä edes pienen valonpilkahduksen ajattelemalla ensi viikkoista ovulaatiota.

Onnea @Eleonora90 🥰

Aivan huippu uni, @Sinertävää !! 😂

Tänään ovulaatio ja ihan hyvillä fiiliksillä tästä kolmannesta yk:sta 😊 Nyt vaan piinailemaan. Voitte siis odottaa seuraavan 10pv ajan multa reilusti piinan purkua tänne 🙈 Tietenkin tarkastettu jo lasketun ajan ajankohta, sekä milloin olisi dpo10, eli ensimmäinen testipäivä miehen kanssa 😅
Ei hätää mäkin katsoin jo uteliaisuudesta lasketun, joka olisi muistaakseni 6.5.🤣 No mut aika rennoin mielin oon vielä itse. En edes tiedä koska voin ekan kerran testailla vaikka lasketun tiedänkin.😂 Tällä kertaa en kyllä jaksa sortua varhaisiin testeihin. Tai nohh saa nähdä sitten😂

@Syssymyssy voimia, rakkaasta lemmikistä luopuminen on niin surullista ja raskasta 💔😢 Itsekin kokemuksesta tiedän, että vähän aikaa tuntuu siltä, että valonpilkahdusta on vaikea nähdä ja ikävä on niin kova... Kisu kuitenkin pääsee nyt pois maallisista kärsimyksistä ja sitä odottaa paikka, missä on kaikki hyvin (tähän itse uskon) 🩷 Pois päästäminen on teidän viimeinen palvelus hänelle, vaikkakin tosi vaikea ❤️‍🩹

Mulla alkoi eilen menkat. Kyllä se sitä vähän enteili. Harmilliseksi tän seuraavan kierron tilanteen tekee, et ovis joskus elokuun vikalla viikolla ja mun mies on elokuun loppuun asti töissä lähes 3h ajomatkan päässä (majoittuu myös siellä) eikä tietoa vielä vikan viikon työvuoroista, että pääseekö kotiin välissä 😔

@Milsku22 muuten suomessa on ymmärtääkseni sellainen laki, missä lapsen isäksi merkataan automaattisesti se henkilö jonka kanssa synnyttänyt henkilö on ollut naimisissa (ja älkää kysykö yhtikäs mitään monimutkaista kuten lesbo parit). Olin kauhistellut uutista missä lapsen biologinen isä ei ollutkaan laillisesti lapsen isä suomessa.

Joten jos tässä tai myöhemmin tulevaisuudessa tulee raskaus, niin se kuka on laillisesti lapsen isä, voi määräytyä erillä tavoin kuin olisi odotettu maalaisjärjellä.
Tämä ja sitten toki biologinen isä voi hakea isyyden purkamista lakiteitse tämän aviomiehen osalta. Monimutkaista.

Täällä kans negaa pukkaa, nyt dpo 11. En jaksa enää testailla, vaikka ei yhtään ole sellainen olo että menkat kohta alkaisi. Onhan tässä tietysti mahdollisuus, että ovis olisikin ollut myöhempään, mutta parempi nyt vaan odotella menkkoja alkavaksi. Huomenna olisivat virallisesti myöhässä, joten jos ei pariin päivään kuulu niin ehkä sitä sitten uskaltaa vielä yhden tikun uittaa.

Näin unta, jossa tein useita positiivisia raskaustestejä. Olin todella huolissani, koska olen syönyt letroja (sikiötoksinen lääke) tässä kierrossa. En ehtinyt kellottaa testejä, koska tein niitä kokoajan enkä tiennyt mitkä olivat testiajan jälkeen tulleita viivoja ja mitkä eivät. Kaikissa oli viiva kuitenkin. Muutama palstalainenkin oli minua siellä (olimme jossain hiihtokeskuksessa 🤣) auttamassa ja tavaamassa ohjeita.

Viimeinen testi, minkä tein ennen heräämistä, oli tosi kätevän oloinen. Se oli sellainen auki taiteltava paperiarkki, jossa oli kiinni useita eri merkin testejä. Pakkaus oli vaaleanvihreävalkoinen ja merkki jokin ässällä alkava. Kaikki testit pystyi tekemään samalla dippauksella, ylhäällä oli 50 miu ja 25 miu herkkyyksiä testejä, seuraavalla rivillä 15 miu ja 10 miu herkkyyden testit, kolmannella rivillä 5 miun ja 3 miun herkkyyden testit (tässä valmistaja oli kirjoittanut että EPÄVARMA ALUE). Alimpana oli vielä ovulaatiotestit 2 kpl. Minun aivot silleen hyrräsi mukavasti kun aloin laskemaan dpo:ta sen perusteella missä näkyi viiva hyvin (varmaan siellä ~15-20 miun kohdalla).

Minulla ei ole taipumusta enneuniin, eli varmaan kyseessä on letropainajainen. 🤣 Ensimmäiset testit tosiaan tein vielä porukoiden luona ja isäpuoli katseli vierestä kun tein jotain viisi erilaista puikkotestiä ja mutisin jotain että varmuuden vuoksi, ei tosiaan yritetä vauvaa. Mutta olisi kyllä kätevä tuollainen yhdistelmätesti, vinkatkaa jos jossain myydään 😍
Pakko kysyä.. tarkoitatko letrozolia? Sikiötoksinen? What 😮

@Syssymyssy voimia sinne! 🤗 myös kaikille negan saaneille. Mulla stressi on vaikuttanut ovulaatioon niin että on tullut muutaman päivän myöhemmin.

Mulla nyt menossa dpo 5-6 about ja varsin toiveikkaana taas 🍀 ovulaatio-oireet ja testit oli selkeämmät kuin mitä ne tässä viime kuukausina on ollut niin tuntuu että ehkä jopa ihan mahis voisi olla. 🤞 Progesteroni alkaa teettää nyt kaikenlaisia oireita kehossa, joista nyt tän hetken nautin 😄 osasin kuitenkin jo suunnitella vähän tyhjempää kalenteria sinne dpo14 tienoille, eli kyllä tässä yrittäessä jotain oppii 👍

Miten teillä on stressi vaikuttanut ovulaatioon (vai onko vaikuttanut mitenkään)? Yksi meidän kolmesta rakkaasta kissasta siirtyy huomenna paremmille metsästysmaille, ja yritän pitää mielessä edes pienen valonpilkahduksen ajattelemalla ensi viikkoista ovulaatiota.
Paljon voimia surun keskelle 🩷 Tulin täältä ”sivusta” kommentoimaan, että itse tulin raskaaksi esikoisesta vaikka olimme juuri pari päivää ennen ovulaatiota joutuneet päästämään koiramme ikuiseen uneen ja olin aivan surun murtama. Toivotaan että stressi ei vaikuta ja tuo valonpilkahdus tekisi tehtävänsä. 🩷

Kaikesta sitä aina välillä toiveet herääkin. Muutoin ollut ihan tuttuja kuukautisia enteileviä oireita, mutta ummetus palasi takaisin kuvioihin... Vaan taitaapa sen juurisyy olla siinä, että söin tänään kamalan kasan lihaa eikä niinkään keltarauhashormonissa. 😆

Kaikesta sitä aina välillä toiveet herääkin. Muutoin ollut ihan tuttuja kuukautisia enteileviä oireita, mutta ummetus palasi takaisin kuvioihin... Vaan taitaapa sen juurisyy olla siinä, että söin tänään kamalan kasan lihaa eikä niinkään keltarauhashormonissa. 😆
Tää on hyvin tuttua itselle… kaikki aiheuttaa toivon kipinää ja hirveää raskauskuumeilua.

Ite just hörpin lähes unettoman yön jälkeen kahvia kun uus tauti iskenyt meidän perheeseen. On tää koulujen alku hirveetä kun joka viikko tarjolla uus tauti… onneksi tää mikä valvotti vaikuttaa perus räkätaudilta niin pienin jaloillaan maanantaiksi ja mä sit sairastan viikolla… 😅

Edit siis lapsi sairastui ja sen takia mä valvoin lohduttamassa. Mä oon toistaiseksi terve, mutta veikkaan etten kauaa.

Takaisin