IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi, olen tosi pahoillani. 😔 Olisiko alkio ollut kuinka monen päivän ikäinen? Kysyn sillä, kun mietin vaikuttaako alkion ikä tilanteeseen sulatuksen jälkeen. Toivottavasti uusi hoitokierros järjestyy mahdollisimman pian.

Mä olen jatkanut ovistestailua lääkärin ohjeen mukaisesti sen varalta, että lh lähtisikin vielä uuteen nousuun. Mitään merkkejä siitä ei ole ollut, joten uskon että todella ovuloin tai ainakin yritin ovuloida jo silloin alkuviikosta, kiertopäivänä 7-8. Tää oli jo kolmas peräkkäinen kierto ivf:n jälkeen, kun en saanut liuskatesteillä yhtä selvää tulosta kuin ennen ivf:ää. 😤 Toisaalta digitesti plussasi. Maanantaina ultraan, jossa lääkäri pystynee ehkä vähän näkemään, mitä tässä kierrossa oikein on meneillään.

@Ellisvm84 ja @Pepino, paljon tsemppiä stimulaation loppuvaiheeseen ja punktioon. ☺️
Alkio oli pakastettu kolmen päivän ikäisenä. En ole ihan varma, oliko se alkanut kuitenkin sulatuksen jälkeen jakautumaan ja sitten lopettanut, vai eikö ollut jakautunut ollenkaan pidemmälle. En tajunnut kysellä tarkentavia kysymyksiä labrasta soittajalta.

Hyvä, että sulla on pian lääkäriaika edessä, toivottavasti saisit selvyyttä tuohon kierron ja ovulaation tilanteeseen!

Kysyisin, että tietääkö joku, että miten on jos haluaa siirtää sukusoluja/alkiota yhdeltä klinikalta toiselle niin hoitaako klinikka siirron asiakkaan puolesta vai pitääkö siirto järjestää jotenkin itse?

Dextraa on kovasti kehuttu mutta onko sinne todella saatavilla vain yksittäisiä ensikäyntiaikoja ja ovatko ne kaikki aamuaikoja kuten nettiajanvarauksen perusteella näyttäisi olevan? Te jotka käytte Dextrassa niin suosittelisitteko jotain tiettyä lääkäriä?

Kysyisin, että tietääkö joku, että miten on jos haluaa siirtää sukusoluja/alkiota yhdeltä klinikalta toiselle niin hoitaako klinikka siirron asiakkaan puolesta vai pitääkö siirto järjestää jotenkin itse?

Dextraa on kovasti kehuttu mutta onko sinne todella saatavilla vain yksittäisiä ensikäyntiaikoja ja ovatko ne kaikki aamuaikoja kuten nettiajanvarauksen perusteella näyttäisi olevan? Te jotka käytte Dextrassa niin suosittelisitteko jotain tiettyä lääkäriä?
Dextralla kaikki ajat eivät näy netissä. Itse varaan ajan aina soittamalla ja aina on sopiva aika löytynyt. Meillä on pidempi matka klinikalle ja aikojen kanssa on joustettu tosi kivasti. Meidän suositukset lääkärille jonka nimikirjaimet viittaavat viikon viimeiseen päivään. Alkion siirtämisestä klinikalta toiselle en osaa sanoa.

Meillä ainakin oli ensikäynti iltapäivällä ja kimppaan @Kuuttituutti että aikoja löytyy myös soittamalla.
Itsellä positiivisia kokemuksia kahdesta lääkäristä. K. K, jämäkkä ja ei kiertele eikä kaunistele. Hän teki nyt onnistuneen alkionsiirron. Toinen on K. R, hän on lempeämpi ja optimistisempi. Hän teki kaksi punktiota ja oli todella positiiviset kokemukset niistä.

Meillä ainakin oli ensikäynti iltapäivällä ja kimppaan @Kuuttituutti että aikoja löytyy myös soittamalla.
Itsellä positiivisia kokemuksia kahdesta lääkäristä. K. K, jämäkkä ja ei kiertele eikä kaunistele. Hän teki nyt onnistuneen alkionsiirron. Toinen on K. R, hän on lempeämpi ja optimistisempi. Hän teki kaksi punktiota ja oli todella positiiviset kokemukset niistä.
Meillä kans K. R. ja ihanan optimistinen hän ja hänen mielipiteensä vuoksi vielä yritämme viimeisen kerran ivf-hoitoa ja tutkimme alkiot (toivottavasti niitä saadaan). Vaihdettiin Ovumialta Dextraan.

Tänään piikkipäivä 2. ja sit keskiviikkona ultraan ja selviää kasvaako follit hyvin vai ei. Vähän jännittää, että koska olis mahdollinen punktio. Pitää töissä yrittää säätää asioita niin, että ei tarvis perua mitään juttuja… (luteaalistimulaatio)
Jos jollain oli ollu tää luteaalistimulaatio, niin montako päivää laitoit piikkiä? Mulla on elonva (1 kpl) ja pergoveris.

Me haluttiin siirtää olki siittiöitä HUSlta Dextralle ja Dextra hoiti kaiken. Allekirjoitettiin vain joku suostumuslomake Dextralla ensikäynnillä. Mä soitin ekalla kerralla sinne ja hyvin sai ajan.

Meillä kans K. R. ja ihanan optimistinen hän ja hänen mielipiteensä vuoksi vielä yritämme viimeisen kerran ivf-hoitoa ja tutkimme alkiot (toivottavasti niitä saadaan). Vaihdettiin Ovumialta Dextraan.

Tänään piikkipäivä 2. ja sit keskiviikkona ultraan ja selviää kasvaako follit hyvin vai ei. Vähän jännittää, että koska olis mahdollinen punktio. Pitää töissä yrittää säätää asioita niin, että ei tarvis perua mitään juttuja… (luteaalistimulaatio)
Jos jollain oli ollu tää luteaalistimulaatio, niin montako päivää laitoit piikkiä? Mulla on elonva (1 kpl) ja pergoveris.
Minulla kesti stimulaatio 10 päivää Menopurin ja Ganirelixin yhdistelmällä. Ensimmäinen ultra oli stimulaation 6. päivänä ja toinen 11. päivä stimulaation aloittamisesta, jolloin isoimmat follit olivat yli 20 mm. Punktio osui päivälle 13.

Siirsimme sukusoluja Dextralle toiselta yksityiseltä toimijalta. Dextra hoiti muistaakseni kaiken, mutta joku suostumuslomake tarvittiin. Siirto hoitui aika nopeasti, muutamassa päivässä oli perillä.

Moikka taas kaikki ja kivaa loppukesää!

Täällä hypättiinkin vähän yllättäen seuraavaan ja melko isolla todennäköisyydellä viimeiseen eli viidenteen ivf-kierrokseen😱

Oletin muiden kaltaisesti, että ei päästä Tilkkaan, mutta päästiinkin, kun menkat tänään alkoivat pari päivää etuajassa näppärästi klinikan ekana aukiolopäivänä. Suunnittelukäynti oli vasta pari viikkoa sitten, toisaalta se siirtyi keväältä ja sitä jonotettiin se 3kk eli viimeksi HUSsissa tammikuussa. Koko lyhyt kaava on ohi varmaan jo ensi viikolla. Harmi että TAAS osuu yhdet häät ja yksi kauan odotettu keikka stimulaation ajalle... No ei auta, koska syyskuussa ei oltaisi päästykään.

Odotukset ovat erittäin matalat, olo sikäli kepeä, että lääkekatto täynnä, polimaksut eivät paljon tunnu yksityisen jälkeen ja vikat ivf:t menneet käytännössä oireettomasti (ja tuloksettomasti). @Kirppuliini kanssa sikäli samassa paatissa, että meillä kokeillaan kalsiumaktivaatiota, tosin en usko meidän kohdalla siihen että auttaisi, kun mun ruppaisia soluja vaan on niin vähän. Meillekin tosiaan sanottiin, että tuskin saadaan lahjasoluja julkiselta, joten jos joskus saan lahjamunasoluasian ajateltua päässäni loppuun, on se sitten rahat ja toivo Dextraan niiden kanssa.

Hei! Olisikohan täällä tietoa, mitä olen tehnyt väärin kun gonal f loppui kesken näin neljäntenä pistopäivänä. Annostus 150. Vai voiko tosiaan olla että määrätty väärä määrä (450 iu/0,72 ml X 1)? Täytyykö unohtaa nyt eka ivf tästä kierrosta, kun sain tänään vajaan annoksen? :( mittari jumahti lukemaan 75, eli puolet illan annoksesta olisi jäänyt saamatta?

Hei! Olisikohan täällä tietoa, mitä olen tehnyt väärin kun gonal f loppui kesken näin neljäntenä pistopäivänä. Annostus 150. Vai voiko tosiaan olla että määrätty väärä määrä (450 iu/0,72 ml X 1)? Täytyykö unohtaa nyt eka ivf tästä kierrosta, kun sain tänään vajaan annoksen? :( mittari jumahti lukemaan 75, eli puolet illan annoksesta olisi jäänyt saamatta?
450iu tosiaan riittää kolmeen 150 annokseen + ruiskussa on aina ylimääräistä. Katsoitko omakannasta, onko siellä reseptejä muillekin määrille? Itselleni määrättiin 900, 450 ja 300 piikit, ja otin ensimmäisenä apteekista just tuon 900. Mullakin oli 150 päiväannos.

Jos löytyy reseptejä, olisko joku apteekki mistä vielä saisit haettua lisää?

Uskon ja toivon ainakin kovasti, ettei kuitenkaan yhden illan vajaan annoksen takia peruunnu koko teidän hoito!

Hei,

oon pahoillani, että lääke on loppunut kesken. Noiden suluissa olevien kynän tietojen mukaan on ihan luonnollista että se on loppunut kesken kun kynässä oleva kokonaisannos on 450iu (eli riittäisi laskennallisesti 3 pistospäivään 450/150=3) ja sit kynissä on aina ylimääräistä. Et ole siis tehnyt mitään väärin!

Olisin heti huomenna yhteydessä hoitavaan tahoon ja kysyisin että miten nyt jatketaan, ja jotta saat tarvittaessa lisäreseptin/reseptit. En usko että hoitoa keskeytetään, mutta varmuudella en osaa sanoa

Edit ja @Misa tuossa jo hyvin sanoikin tuosta reseptien tarkistamisesta ja sen tarkistamisesta saisitko vielä pistettyä lisää. Milloin laitoit tuon vajaan annoksen?

450iu tosiaan riittää kolmeen 150 annokseen + ruiskussa on aina ylimääräistä. Katsoitko omakannasta, onko siellä reseptejä muillekin määrille? Itselleni määrättiin 900, 450 ja 300 piikit, ja otin ensimmäisenä apteekista just tuon 900. Mullakin oli 150 päiväannos.

Jos löytyy reseptejä, olisko joku apteekki mistä vielä saisit haettua lisää?

Uskon ja toivon ainakin kovasti, ettei kuitenkaan yhden illan vajaan annoksen takia peruunnu koko teidän hoito!
Kiitos nopeasta vastauksesta, meillä ekaa kertaa ivf ja ihan pyörällä päästä muutenkin. Omakannasta kaksin silmin tarkistettiin, eikä löydy kuin tuo yksi kynä, jonka kohdalla lukee koko resepti toimitettu :( Voi kun oltaisiin tajuttu aiemmin tuo virhe, jospa huomenna saan lääkärin kiinni ja uuden reseptin. Se tietää sitten myös neljän tunnin ajoreissua toiseen kaupunkiin hakemaan lääke, kun eihän niitä täältä päin saa kuin tilaamalla :/

Mulla jäi kerran Menopur annos todella vajaaksi, koska meillä kävi vahinko ruiskun kanssa ja suurin osa meni hukkaan (taisi mennä miehen peukaloon myös osa ääks). Silloin ei haitannut, tai siis hoitoa jatkettiin normaalisti mutta kirjattiin ylös tuo, että vajaaksi jäi annos. En tiedä sitten gonal f kanssa, onko eri juttu ja jokainen yksilö/hoitokerta on omanlaisensa.

Kiitos nopeasta vastauksesta, meillä ekaa kertaa ivf ja ihan pyörällä päästä muutenkin. Omakannasta kaksin silmin tarkistettiin, eikä löydy kuin tuo yksi kynä, jonka kohdalla lukee koko resepti toimitettu :( Voi kun oltaisiin tajuttu aiemmin tuo virhe, jospa huomenna saan lääkärin kiinni ja uuden reseptin. Se tietää sitten myös neljän tunnin ajoreissua toiseen kaupunkiin hakemaan lääke, kun eihän niitä täältä päin saa kuin tilaamalla :/
Onpa kyllä tosi kurja tilanne, että tuollainen virhe tehty! 😔 Ja vielä kun noin pitkä matkakin lähimpään apteekkiin, missä Gonalia heti saatavilla. Huomenna vaan yhteyttä klinikalle asiasta. Tuosta voisi myös laittaa kirjallisen palautteen.

Voi, kurja sattumus! 😕 Kuulostaa siltä, että lääkettä on ehkä määrätty pienempi pakkaus kuin on ollut tarkoitus? Oliko sulla esim. ultra tulossa niin, että siinä on tarkoitus saada reseptin seuraavaan?

Voisitkohan soittaa naistentautien päivystykseen tms.? Ainakin täällä keskisuuressa kaupungissamme (jossa keskussairaala) on ympärivuorokautinen päivystys, johon mua kehotettiin soittamaan, jos hoidon aikana tulee jotain yllättävää iltaisin tai viikonloppuisin. Vaikka lääkettä ei saisikaan nyt yöllä mistään, voisi rauhoittaa mieltä, jos saisi ammattilaisen kiinni.

Voi, kurja sattumus! 😕 Kuulostaa siltä, että lääkettä on ehkä määrätty pienempi pakkaus kuin on ollut tarkoitus? Oliko sulla esim. ultra tulossa niin, että siinä on tarkoitus saada reseptin seuraavaan?

Voisitkohan soittaa naistentautien päivystykseen tms.? Ainakin täällä keskisuuressa kaupungissamme (jossa keskussairaala) on ympärivuorokautinen päivystys, johon mua kehotettiin soittamaan, jos hoidon aikana tulee jotain yllättävää iltaisin tai viikonloppuisin. Vaikka lääkettä ei saisikaan nyt yöllä mistään, voisi rauhoittaa mieltä, jos saisi ammattilaisen kiinni.
Kiitos Ehtoo ja muut tsemppaavista viesteistä! ❤️ nämä rauhoitti sen verran, että saan yön nukuttua. Ultra vasta torstaina, eli ei mitenkään olisi voinut tuo kynä riittää. Kylläpä pisti harmittamaan tämmöinenkin säätö tähän kaiken keskelle. No, nyt ollaan fiksumpia ja osataan seuraavalla kerralla tarkistaa nuo määrät, ei vaan tullut mieleenkään, että näinkin voisi sattua.

Kiitos Ehtoo ja muut tsemppaavista viesteistä! ❤️ nämä rauhoitti sen verran, että saan yön nukuttua. Ultra vasta torstaina, eli ei mitenkään olisi voinut tuo kynä riittää. Kylläpä pisti harmittamaan tämmöinenkin säätö tähän kaiken keskelle. No, nyt ollaan fiksumpia ja osataan seuraavalla kerralla tarkistaa nuo määrät, ei vaan tullut mieleenkään, että näinkin voisi sattua.

Asia selviää varmasti huomenna. ❤️ Mulla oli kertaalleen vähän ongelmia Gonal-kynän kanssa, ja kun raportoin niistä klinikalle, laittoivat reseptin yhden päivän annoksen varakynään. Huomasin silloin, että reseptin teki joku ihan tuntematon lääkäri, joten uskon, että huomenna saat kyllä lisäreseptin vaikkei omaa lääkäriä saisikaan kiinni.

Paljon tsemppiä tilanteeseen. Kurjaa että tulee noin paljon ylimääräistä ajoakin. Nämä hoidot ovat kyllä välillä omanlaistaan Amazing Race -elämää. 🫠

Onpa ikävä tilanne. Itselläni lääkemäärää muutettiin kesken stimulaation eli en usko tuon "pilaavan" hoitoa. Voi olla, että tuon takia tulee yksi pistelypäivä lisää, mutta tilannetta seurataan muutenkin ultraamalla.

Osa lääkäreistä määrää suoraan lääkkeet koko stimulaation ajaksi ja osa vain vähän kerrallaan. Lääkkeen pitäisi kuitenkin riittää ekaan ultraan asti.

Oletin muiden kaltaisesti, että ei päästä Tilkkaan, mutta päästiinkin, kun menkat tänään alkoivat pari päivää etuajassa näppärästi klinikan ekana aukiolopäivänä. Suunnittelukäynti oli vasta pari viikkoa sitten, toisaalta se siirtyi keväältä ja sitä jonotettiin se 3kk eli viimeksi HUSsissa tammikuussa. Koko lyhyt kaava on ohi varmaan jo ensi viikolla. Harmi että TAAS osuu yhdet häät ja yksi kauan odotettu keikka stimulaation ajalle... No ei auta, koska syyskuussa ei oltaisi päästykään.
Onnea hoitoon! Kuulen mielelläni millaisia kokemuksia kalsiumaktivaatiosta, kun se meilläkin tehokeinona seuraavassa hoidossa.

Oletteko siis olleet hoitojonossa tammikuusta saakka vai miten tuo jonotusaika katsotaan? Meillä oli edellinen hoito toukokuun puolivälissä ja lääkäri laittoi meidät uudelleen jonoon heti sen jälkeen. Nyt elokuussa olisi täynnä kolme kuukautta jonotusta, mutta välissä kesäsulku. Meille sopisi aikatauluun parhaiten hoito syyskuussa, mutta mietin pitäisikö sitä varmistella ilmoittautumalla hoitoon jo elokuun kierrosta, vaikka reissu tiedossa. Toki hiukan hankalaa sitten, jos ilmoittavatkin, että mahduttaisiin mukaan jo elokuussa. Sitten saisi nopeasti keksiä jonkin syyn, ettei tullakaan. :Face Without Mouth:

Muokattu viimeksi:
Takaisin