IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ymmärrän kyllä niitä, jotka vaihtavat julkiselta yksityiselle jonojen takia. Etenkin niillä, joilla riittää perinteinen ivf. Kun laittaa rahaa tiskiin, niin saa palvelua lähes välittömästi.

Itse olen arvostanut julkisella sitä, että toimenpiteistä riippumatta kaikesta tulee aina sama käyntimaksu. Esimerkiksi ivf ja icsi olivat samanhintaisia, kun yksityisellä icsi olisi nostanut hintaa huomattavasti.

Meillä taitaa valitettavasti jäädä siirto väliin, sillä sain ovisplussan kiertopäivänä 6 (🤯), joka sattui olemaan maanantai eli juuri se kielletty ovispäivä. Olin vielä huolellisesti pedannut kierron siirtämisen niin, että olisi molemmissa suunnissa mukavasti pelivaraa maanantaihin. Muutenkaan ei varmaan kovin otollinen tilanne, kun limakalvo tuskin on kummoinen, jos ovuloi vain pari päivää kuukautisten jälkeen. En keksi oudolle ovisajankohdalle muuta syytä kuin sen, että mulla Cyclogest siirtää vain vuotoa, ei ovulaatiota. Tuntuu siis, että vanha kierto puskee läpi. Ihan maallikon arvaus kyllä. Lääkäri arveli, että plussa voisi olla virheellinen, mutten usko, kun oli pieniä oireita, jotka saivat tekemään noin varhaisen testin.

Nämä harmittaa mutta pitää pitää varmaa pää kylmänä ja ajatella, ettei vähiä alkioita kannata hassata outoihin kiertoihin. Ajoitushaasteista tulee myös välillä olo kuin joku yrittäisi viestiä mulle, että tämä ei kannata... Ollaan kohta kerätty sarja kaikenlaisia kierron huonosti osumisia.
Onpa kurjaa. Itsekin olen yrittänyt laskeskella kiertopäiviä ja ajankohtia aina eteenpäin, jotta olisi edes hippunen hallinnan tunnetta ja muu elämä voisi edes jollain tapaa jatkua hoitojen aikana. Tietysti sitten laskelmat menee pieleen ja tulee jokin yllätys. Tunnistan tuon fiiliksen, että universumi yrittää kettuilla ja onko vaikeudet merkki siitä, että asian ei ole tarkoitus tapahtua.

Sympatiaa, Mustikka_25. Meillä jäi eka ilmoittautumismahdollisuus väliin pääsiäisen vuoksi (mikä ei ollut mitenkään itsestäänselvästi kalenterista laskettavissa), mikä tuntui tosi kurjalta. Lohtuna tekivät alustavan varauksen seuraavaan kiertoon, mikä toi varmuutta siitä, että ei siirry toista kertaa.

Meillä taitaa valitettavasti jäädä siirto väliin, sillä sain ovisplussan kiertopäivänä 6 (🤯), joka sattui olemaan maanantai eli juuri se kielletty ovispäivä. Olin vielä huolellisesti pedannut kierron siirtämisen niin, että olisi molemmissa suunnissa mukavasti pelivaraa maanantaihin. Muutenkaan ei varmaan kovin otollinen tilanne, kun limakalvo tuskin on kummoinen, jos ovuloi vain pari päivää kuukautisten jälkeen. En keksi oudolle ovisajankohdalle muuta syytä kuin sen, että mulla Cyclogest siirtää vain vuotoa, ei ovulaatiota. Tuntuu siis, että vanha kierto puskee läpi. Ihan maallikon arvaus kyllä. Lääkäri arveli, että plussa voisi olla virheellinen, mutten usko, kun oli pieniä oireita, jotka saivat tekemään noin varhaisen testin.

Nämä harmittaa mutta pitää pitää varmaan pää kylmänä ja ajatella, ettei vähiä alkioita kannata hassata outoihin kiertoihin. Ajoitushaasteista tulee myös välillä olo kuin joku yrittäisi viestiä mulle, että tämä ei kannata... Ollaan kohta kerätty sarja kaikenlaisia kierron huonosti osumisia.
Minulla on ollut samanlaisia aavistuksia. Tuntuu, että keltarauhashormonituen jälkeisessä kierrossa ovis tulee aina tosi aikaisin, ja kierto jää ainakin pari päivää lyhyemmäksi. Kovasti tsemppiä siirron odotukseen :red-heart:

Pettymys on valtava (musertava), kun on asennoitunut, että hoito alkaa, eikä sitten mahdukaan mukaan. Kuukauden viive tuntuu maailmanlopulta, varsinkin kun ei ole takuuta, että mahtuu seuraavallakaan ilmoittautumisella. Katsoin Omapolulta tietojani ja siellä näkyy, että olen ilmoittautunut maaliskuussa ja huhtikuussa, mutta mahtunut mukaan vasta toukokuussa. Ja tämä tilanteessa, jossa meille luvattiin, ettemme ole normijonossa, vaan pääsemme aiemmin.

Sinänsä ei yllätys, että kesäsulun jälkeen ruuhkaa. Varmasti monille annettu lupa ilmoittautua elokuussa. Tuossa voi käsittääkseni olla vaihtelua myös ihan viikoittain, kun yhdelle viikolle aikataulutetaan vain tietty määrä munasolukeräyksiä. Sekin voi vaikuttaa onko itsellä pitkä vai lyhyt kaava, kun pitkän keräys pystytään ajoittamaan vapaammin.

Monesko hoito teillä tulossa? Millä kaavalla? Saitko vain vastauksen, että et mahdu mukaan vai oliko myös tieto, että alustava varaus tehty seuraavaan kiertoon/kuuhun?
Toinen yritys lyhyellä kaavalla. Sain ilmoittautumisen jälkeen vastauksen ettemme mahdu tähän kiertoon mukaan. Soitin ja kyselin , koska tästä oltiin puhuttu niin "varmaksi." Sanoivat ettei ole aikoja ilmeisesti ultrakontrolleihin? Eli lääkäriaikojen takia ei mahdu mukaan, jos siis oikein ymmärsin?

Toinen yritys lyhyellä kaavalla. Sain ilmoittautumisen jälkeen vastauksen ettemme mahdu tähän kiertoon mukaan. Soitin ja kyselin , koska tästä oltiin puhuttu niin "varmaksi." Sanoivat ettei ole aikoja ilmeisesti ultrakontrolleihin? Eli lääkäriaikojen takia ei mahdu mukaan, jos siis oikein ymmärsin?
Todella ikävää. Katsoin, että Tilkan kesäsulku on vielä tämän viikon. Ehkä eivät pysty antamaan ultra-aikoja vielä tälle viikolle. Vai olisitko tarvinnut ultran vasta ensi viikolle?

Meidän ensimmäinen inseminaatio meinasi kaatua siihen, ettei Tilkasta löytynyt yhden yhtä ultra-aikaa. Lopulta hoitaja kuitenkin kaivoi jostain yhden ajan ja päästiin aloittamaan siitä kierrosta. On kyllä kurjaa, että resurssit noin tiukilla.

En tiedä pitäisikö meidän ilmoittautua elokuussa, jotta ollaan jonon kärkipaikoilla sitten syyskuussa. Tullut kuva, että harvoin ensimmäisellä ilmoittautumisella ottavat.

Muokattu viimeksi:
Minulla on ollut samanlaisia aavistuksia. Tuntuu, että keltarauhashormonituen jälkeisessä kierrossa ovis tulee aina tosi aikaisin, ja kierto jää ainakin pari päivää lyhyemmäksi. Kovasti tsemppiä siirron odotukseen :red-heart:

Kiitos tästä kommentista, tosi lohdullista kuulla, että on ollut samanlaisia havaintoja! Mulla tuli aikainen ovis (tai ehkä ovisyritys) myös tuoresiirron jälkeen, mutta en osannut siinä vaiheessa yhdistää vielä keltarauhastukeen, kun oli muutenkin ollut niin erikoinen tilanne.

Täytyy jutella tästä lääkärin kanssa, sillä saattaisi olla hyödyllinen huomioida, jos tulee tilanne, jossa tehdään PAS keltarauhastuella peräkkäisiin kiertoihin. Silloin jälkimmäiseen pitäisi varmaan kontrolliultra sopia varhaisemmaksi. Onneksi tästä ei ehkä ole haittaa, jos vain keho ehtii kiiruhtaa limakalvon kannalta sopivaan vaiheeseen. 🤔

Mulla oli vielä mies toisessa kaupungissa ovisplussan aikaan mutta palasi onneksi samana päivänä. En usko ollenkaan luomuplussaan, mutta kierrot, joissa ei ole edes marginaalista mahdollisuutta, ovat varmasti vielä raastavampia odotella (kun meillä sattuu olemaan selittämätön lapsettomuus ts. "ainahan sitä voi yrittää"). Jotenkin rauhallisemmin mielin odottaa seuraavaa kiertoa, kun on edes joku arpa heitetty.

Todella ikävää. Katsoin, että Tilkan kesäsulku on vielä tämän viikon. Ehkä eivät pysty antamaan ultra-aikoja vielä tälle viikolle. Vai olisitko tarvinnut ultran vasta ensi viikolle?

Meidän ensimmäinen inseminaatio meinasi kaatua siihen, ettei Tilkasta löytynyt yhden yhtä ultra-aikaa. Lopulta hoitaja kuitenkin kaivoi jostain yhden ajan ja päästiin aloittamaan siitä kierrosta. On kyllä kurjaa, että resurssit noin tiukilla.

En tiedä pitäisikö meidän ilmoittautua elokuussa, jotta ollaan jonon kärkipaikoilla sitten syyskuussa. Tullut kuva, että harvoin ensimmäisellä ilmoittautumisella ottavat.
Ultran olisin tarvinnut vasta ensi viikolle. Sanottiinko teille missä kuussa voi ilmoittautua?

Ultran olisin tarvinnut vasta ensi viikolle. Sanottiinko teille missä kuussa voi ilmoittautua?
Tänään oli hoidon suunnitteluaika. Lääkärin mukaan seuraavista kuukautisista voi ilmoittautua. Siis elokuun aikana. Kerroin, että meidän matka ehkä estää hoidot seuraavasta kierrosta. Lääkäri ja hoitaja kannustivat ja totesivat, että hyvä olla elämässä muutakin kuin hoidot. Mietin matkasta huolimatta pitäisikö ilmoittautua jo elokuussa, jotta pääsisi paremmin syyskuussa.

Me ollaan oltu jonossa toukokuun puolivälistä.

Munarakkuloita näkyi nyt huomattavasti vähemmän kuin keväällä. Lääkäri sanoi, että ikä vaikuttaa (Muka noin nopeasti?), mutta rauhoitteli, että voi johtua myös kierron vaiheesta, kun ovulaatio jo mennyt. Onko muilla ollut paljon vaihtelua antraalifollikkelien määrästä?

Muokattu viimeksi:
Munarakkuloita näkyi nyt huomattavasti vähemmän kuin keväällä. Lääkäri sanoi, että ikä vaikuttaa (Muka noin nopeasti?), mutta rauhoitteli, että voi johtua myös kierron vaiheesta, kun ovulaatio jo mennyt. Onko muilla ollut paljon vaihtelua antraalifollikkelien määrästä?

Mulla on vaihdellut muistaakseni välillä 13-23. Suurin määrä ivf:n nollaultrassa, pienin yksityisen ensikäynnillä, jolloin ovis oli just mennyt ohi. Rakkuloita on ollut yleensä varmaan vähän enemmän kuin AMH- tai FSH-tilanteista voisi luulla.

Hirvittää myös vähän, voiko tulla jotain jyrkkää alamäkeä, kun esim. somessa törmää ihmisiin, jotka kertovat hedelmällisyytensä "romahtaneen". Olen ehkä lääkärin puheista tulkinnut, että jos tilanne on tässä ehtoopuolella tällainen kuin se on, ei se ehkä ihan yhtäkkiä romahda. Hän esim. tsemppasi, että laskeneen hedelmällisyyden ei pitäisi tilanteessamme tulla ivf-hoitojen saamisen esteeksi tänä aikana ennen kuin täytän 40.

Edelliseen viestiin lisäyksenä, että noi oli tietty molempien puolien yhteenlaskettuja määriä. Mulle on tullut tuntuma, että noi follien määrät eivät onneksi laske mitenkään "joka kolmas kuukausi vähenee yhdellä kunnes ei ole enää yhtään jäljellä 😬" -kaavalla vaan ennemmin just vaihtelevat kierroittain ja jopa kierron vaiheittain. Jospa just ivf-kiertoon rekrytoituisi isompi porukka. 🙏

Kiitos @Ehtoo vastauksesta! Menikö sulla nyt siirto ohi ovulaatiopäivän takia?

Eilinen suunnittelukäynti meni ihan hyvin, mutta päähän jäi kummittelemaan aiempaa pienempi follikkelimäärä ja lääkärin puheet hoitojen saamisen kriteereistä. Onnistumistodennäköisyyden pitää olla vähintään 10 %, jotta hoitoon lähdetään. Kuulostaa todella pieneltä todennäköisyydeltä, mutta sitten muistin, että eikös luonnollisestikin lasketa, että kiertoa kohden mahdollisuus on 25 % eli ei tuo ole siitä niin kaukana, vaikka kuulostaa todella matalalta.

Oli puhetta myös iästäni ja aiemmista hoidoista. Ensimmäisen jälkeen sanoivat, ettei sitä lasketa mukaan kolmeen tarjottavaan hoitoon, mutta nyt oli eri ääni kellossa. Itselläni tuli juuri 39 täyteen ja syksyllä alkamassa kolmas ja todennäköisesti viimeinen hoito, koska jos kalsiumaktivaatio ei toimi, niin ei ole ilmeisesti enää muita keinoja julkisella. Lahjasoluista sanoi, että HUS:illa lahjasoluja voi saada vain, jos ei ole lainkaan siittiöitä. Tavallaan hassua, että me emme voi pariskuntana saada lahjoitettuja siittiöitä, mutta itsellinen nainen saa.

Kiitos @Ehtoo vastauksesta! Menikö sulla nyt siirto ohi ovulaatiopäivän takia?

Eilinen suunnittelukäynti meni ihan hyvin, mutta päähän jäi kummittelemaan aiempaa pienempi follikkelimäärä ja lääkärin puheet hoitojen saamisen kriteereistä. Onnistumistodennäköisyyden pitää olla vähintään 10 %, jotta hoitoon lähdetään. Kuulostaa todella pieneltä todennäköisyydeltä, mutta sitten muistin, että eikös luonnollisestikin lasketa, että kiertoa kohden mahdollisuus on 25 % eli ei tuo ole siitä niin kaukana, vaikka kuulostaa todella matalalta.

Oli puhetta myös iästäni ja aiemmista hoidoista. Ensimmäisen jälkeen sanoivat, ettei sitä lasketa mukaan kolmeen tarjottavaan hoitoon, mutta nyt oli eri ääni kellossa. Itselläni tuli juuri 39 täyteen ja syksyllä alkamassa kolmas ja todennäköisesti viimeinen hoito, koska jos kalsiumaktivaatio ei toimi, niin ei ole ilmeisesti enää muita keinoja julkisella. Lahjasoluista sanoi, että HUS:illa lahjasoluja voi saada vain, jos ei ole lainkaan siittiöitä. Tavallaan hassua, että me emme voi pariskuntana saada lahjoitettuja siittiöitä, mutta itsellinen nainen saa.

Joo, vaikuttaa siltä, että siirto on aikaisintaan ensi kierrossa. Tilanne tsekataan vielä ultrassa ensi viikolla. Uskon/toivon, että tämä outo kierto jää lyhyeksi ja pääsisi pian taas jännäilemään, miten seuraava ovulaatio osuu. Jotenkin sitä tällä kokemuksella jo hyväksyy sen, että elämän ihmettä on selvästi vaikeaa yrittää saada aikaan, mutta harmittaa nämä tilanteet, joissa aikataulu tai ruuhka tulee tielle eikä pääse yrittämään. Asioiden edelle menevä mieli myös miettii jo jotain vuodenvaihteen tienoon lääkeostoksia, kun saattaa olla aika hilkulla, kummalle vuodelle osuu, jos edessä on uusi hoito. Tulee myös väsähtänyt ja lannistunut olo, kun miettii kaikkia mahdollisia huonoja sattumuksia, kemiallisia raskauksia, keskenmenoja jne., ja sitä polkua, joka olisi vielä edessä ennen kuin noita epäonnisia tilanteita voisi edes osua tielle. Miten kukaan koskaan on onnistunut saamaan alkunsa?!? No, moni kyllä aika helpostikin...

Kuulostaa tosi harmilliselta tuo linjaus lahjoitussolujen suhteen. En ole tiennyt että se menee noin - olen tosin ajatellut, että lahjoitussoluhoitoon on julkisella kovasti jonoa ja ikä tulisi siinä vastaan. Toivottavasti kalsiumaktivaatio antaisi teille sopivan avun. Voisikohan tilanteessanne olla hyötyä joistain yksityisen puolen lisätutkimuksista, esim. siittiöiden DNA-fragmentaatio?

Olen itse miettinyt, että tekemällä näitä vähän edullisempia hoitoja nyt julkisella saattaisi mahdollistaa yksityisen puolen lahjoitussoluhoidot, jos omilla soluilla ei saada tulosta. Arvailen tosin, että meillä ongelmat saattaisivat liittyä jotenkin kiinnittymiseen. Tietysti nyt tässä vaiheessa toivon, että olisi vain joku sellainen ongelma, johon riittäisi avuksi se, että alkio pistetään alulle kehon ulkopuolella.

Ikävä kuulla @Kirppuliini, että siellä julkisella aletaan jo himmailla tuolla tavalla. Oletko selvittänyt yksityiseltä puolelta, olisiko siellä jotain lisäkonsteja hedelmöittymistä tehostamaan? Yllättävän jyrkältä kuulostaa myös lahjasolujen linja. Toivon todella, että kalsiumaktivaatio tuottaa teille tulosta.

Toivottavasti @Ehtoo pääset seuraavassa kierrossa siirtoon. Samaa ihmettelen, miten kukaan onnistuu lisääntymään. Täytyy itselläkin pitää oma mieli tiukassa kurissa, ettei rupea etukäteen murehtimaan liikaa ja pelkäämään pahinta.

Punktio on edessä ensi viikolla ja se ei ainakaan toimenpiteenä vielä jännitä paljoa, mutta tulos pelottaa. Follikkelit oli ultrassa aika erikokoisia, joten alkoi hirvittää, saadaanko sieltä mitään irti ja onko niissä muutamassa isoimmassa sitten edes munasolua. Jos on vinkkejä epätietoisuuden kestämiseen, niin otan mielelläni vastaan. Toki itse punktioonkin saa antaa vinkkejä. Tällä hetkellä vain toivoo, että pääsisi sinne mahdollisimman nopeasti.

Kuinka paljon sulla on @Pepino ultrassa näkynyt follikkeleita? 😊 On kyllä jänniä aikoja odotellessa! Mulla on yksi ivf-kierros takana ja nyt menossa toisen kierroksen Menopur-pistelyt, tuntuu että nyt jännittää viime kertaista enemmän! 🤭 Silloin oli tietysti vuoden nuorempi ja paljon luottavaisempi, nyt paineet on jo kovemmat 🙈 Huomenna on eka ultra niin näkee vähän tilannetta.

Kuinka paljon sulla on @Pepino ultrassa näkynyt follikkeleita? 😊 On kyllä jänniä aikoja odotellessa! Mulla on yksi ivf-kierros takana ja nyt menossa toisen kierroksen Menopur-pistelyt, tuntuu että nyt jännittää viime kertaista enemmän! 🤭 Silloin oli tietysti vuoden nuorempi ja paljon luottavaisempi, nyt paineet on jo kovemmat 🙈 Huomenna on eka ultra niin näkee vähän tilannetta.
En oikein uskalla sanoa mitään määriä ääneen, pelottaa että jinxaan jotain. Varmaan paineet aika korkealla täälläkin. 😅 Voin kertoa punktion jälkeen enemmän. Jotenkin toivoin että olisi päässyt jo aiemmin ultraan, niin olisi ehkä voinut saada follit kasvamaan tasaisemmin jollain tavalla. Mutta näillä mennään.

Miten se olikaan, oletko yksityisellä vai julkisella? Tsemppiä ultraan, toivottavasti tulee hyviä uutisia! 🤗

Ikävä kuulla @Kirppuliini, että siellä julkisella aletaan jo himmailla tuolla tavalla. Oletko selvittänyt yksityiseltä puolelta, olisiko siellä jotain lisäkonsteja hedelmöittymistä tehostamaan? Yllättävän jyrkältä kuulostaa myös lahjasolujen linja. Toivon todella, että kalsiumaktivaatio tuottaa teille tulosta.
Olen tutkinut vaihtoehtoja vasta yksityisten nettisivuilta, mutta toistaiseksi olemme pysyneet julkisella. Mieli käy jo kierroksilla ja ajatukset laukkaa ties missä, mutta olen päättänyt, että katsotaan nyt julkisella vielä tämä kolmas kortti ja sitten tarvittaessa yksityistä. Voi olla, että sieltä puolelta löytyisi jotain uusia kokeellisia keinoja, mutta sopivan lääkärin ja klinikan löytäminen mietityttää. Sormet ja varpaat ristissä, että kalsiumaktivaatio olisi meille se taikaliuos, eikä hedelmöittymisvaikeuksien selättämisen jälkeen tulisi muita vastoinkäymisiä.

Meillä on käytössä kaikki vitamiinit ja lisäravinteet, mutta olen täältä lukenut, että DHEA auttanut joillakin. Toki erilaisissa tilanteissa kuin meillä, mutta ehkä sitäkin voisi kokeilla.

Jotenkin toivoin että olisi päässyt jo aiemmin ultraan, niin olisi ehkä voinut saada follit kasvamaan tasaisemmin jollain tavalla. Mutta näillä mennään.
Käsittääkseni pitkässä kaavassa voidaan saada follikkelit kasvamaan tasaisemmin kuin lyhyessä. Muuten en tiedä, että stimulaation aikana voitaisiin vaikuttaa siihen kuinka tasaisesti ne kasvavat.

Tilkassa oli ensimmäinen ultra vasta yhdeksän pistelypäivän jälkeen, mikä tuntui todella hurjalta.

Muokattu viimeksi:
Toivottavasti pääsisit @Ehtoo sitten ensi kierrossa siirtoon :folded:
@Pepino tsemppiä punktioon! Itse yritin pysyä rauhallisena ajattelemalla, että siinä kohtaa ei vaan enää voi itse vaikuttaa munasolujen määrään, eli tulee mitä tulee ja turha stressata. Toki ei kyllä aina toiminut, kun mieli on mikä on, mutta hetkittäin auttoi rauhoittumaan:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Meillä kävi niin, että alkio ei jatkanut pakkasen ulkopuolella jakautumista, joten ei päästy siirtoon :sad-face: Tosi turhauttavaa, että ensimmäisen kierroksen lopputuloksena oli lopulta vain epäonnistunut tuoresiirto ja nyt ollaan taas alkupisteessä ja alkaa jonotus uuteen hoitoon.

Ymmärrän @Pepino , ei tietenkään tarvitse kertoa! ☺️ Kerrot sitten jos siltä tuntuu myöhemmin!

Mulla oli ~16 follia, mutta tietysti tosi eri kokoisia.. isoin oli nyt 12mm. Jännittää myös miten käy, kuinka moni ehtii kypsyä. Vuosi sitten oli suunnilleen sama määrä, melkein kaikki kypsiä, mutta laatu sitten vaan kai heikko.. on tämä stressaavaa! Uusi ultra tiistaina.

Ollaan nyt yksityisellä, ja tarkoitus tehdä alkiodiagnostiikka. Vuosi sitten oli eka ivf julkisella (neljä siirtoa, joista yksi nega, kaksi kemiallista, yksi kkm). Nyt aloitettiin jarru jo viidentenä pistospäivänä eli kp6, tuo on toistaiseksi ainoa ero vuoden takaiseen, silloin alkoi jarru vasta kp7. Yksityisen lääkäri sanoi että periaatteesa voisivat jarrun määrätä automaattisesti tuolle kp6:lle, kun käytännössä aina osuu siihen. Mutta haluavat kuitenkin katsoa ultralla eka.

Oon pahoillani @Vieraana että ette päässeet siirtoon, tosi surullista että tuossa vaiheessa käy noin 😞 Toivottavasti pääsette pian jatkamaan.

Toivottavasti pääsisit @Ehtoo sitten ensi kierrossa siirtoon :folded:
@Pepino tsemppiä punktioon! Itse yritin pysyä rauhallisena ajattelemalla, että siinä kohtaa ei vaan enää voi itse vaikuttaa munasolujen määrään, eli tulee mitä tulee ja turha stressata. Toki ei kyllä aina toiminut, kun mieli on mikä on, mutta hetkittäin auttoi rauhoittumaan:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Meillä kävi niin, että alkio ei jatkanut pakkasen ulkopuolella jakautumista, joten ei päästy siirtoon :sad-face: Tosi turhauttavaa, että ensimmäisen kierroksen lopputuloksena oli lopulta vain epäonnistunut tuoresiirto ja nyt ollaan taas alkupisteessä ja alkaa jonotus uuteen hoitoon.

Voi, olen tosi pahoillani. 😔 Olisiko alkio ollut kuinka monen päivän ikäinen? Kysyn sillä, kun mietin vaikuttaako alkion ikä tilanteeseen sulatuksen jälkeen. Toivottavasti uusi hoitokierros järjestyy mahdollisimman pian.

Mä olen jatkanut ovistestailua lääkärin ohjeen mukaisesti sen varalta, että lh lähtisikin vielä uuteen nousuun. Mitään merkkejä siitä ei ole ollut, joten uskon että todella ovuloin tai ainakin yritin ovuloida jo silloin alkuviikosta, kiertopäivänä 7-8. Tää oli jo kolmas peräkkäinen kierto ivf:n jälkeen, kun en saanut liuskatesteillä yhtä selvää tulosta kuin ennen ivf:ää. 😤 Toisaalta digitesti plussasi. Maanantaina ultraan, jossa lääkäri pystynee ehkä vähän näkemään, mitä tässä kierrossa oikein on meneillään.

@Ellisvm84 ja @Pepino, paljon tsemppiä stimulaation loppuvaiheeseen ja punktioon. ☺️

Muokattu viimeksi:
Takaisin