Haaveena esikoinen

Otan osaa @Nektariini86 😔❤️‍🩹 Paljon voimia kaiken kohtaamiseen. Ja toivottavasti tyhjennys sujuu mahdollisimman hyvin. Kannattaa ostaa kaappiin herkkuja ja jotain nestemäistä ravintoa – mun oli ainakin vastaavassa tilanteessa vaikea saada syötyä yhtään mitään. Mustikkakeitto meni alas!

Otan osaa @Nektariini86 😔❤️‍🩹 Paljon voimia kaiken kohtaamiseen. Ja toivottavasti tyhjennys sujuu mahdollisimman hyvin. Kannattaa ostaa kaappiin herkkuja ja jotain nestemäistä ravintoa – mun oli ainakin vastaavassa tilanteessa vaikea saada syötyä yhtään mitään. Mustikkakeitto meni alas!
Kiitos vinkistä, täytyypä tänään käydä vielä täydentämässä smoothieosastoa 🙏

Tänään on ensimmäinen kerta tänä vuonna, kun en ole katsonut Flo:sta potentiaalista laskettua aikaa. 💪 Ja lisäksi on toinen kerta tänä vuonna kun en ole käynyt kurkkimassa lasketun ajan ryhmää. Ehkä tää "pakkomielle" raskautumisesta alkaa viimeinkin hellittää ja mielenterveys parantumaan 🥹 Sitä jotenkin helposti kadottaa itsensä näihin yrityskuukausiin. Hyvää vointia teille kaikille muillekin 🌈🌈

@Sinertävää Mä meinasin etten katsoisi mahdollista laskettua aikaa kun olin ensin ihan zen tän ylläriovulaation kanssa, mutta nyt kun piina etenee ja on jo DPO6 oli pakko sitten kuitenkin käyttää vau.fi laskuria :rolling: Ovis 30.7. eli LA olisi 22. huhtikuuta 2026!

Mä asensin Flon nyt testiin mutta se on vähän pihalla tän ihmeellisen kierron takia ja väittäisi että menisi maaliskuulle. Ei sillä, en kyllä itsekään tiedä onko nyt KP20 vai KP46. En asettanut sitä anovulatorista välivuotoa menkoiksi, joten Flo näyttää KP46. Kokeilin kyllä hetkeksi laittaa sen menkoiksi, mutta sitten se oli sitä mieltä että vasta 20 päivän jälkeen voi tehdä raskaustestin! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Eli DPO26??? Ei nyt liene järkeä siinä! :rolling: Joten mennään sillä että on KP46 menossa vaikka onkin pitkä kierto taas vaihteeksi! Onneksi ensi kiertoon sain luvan ottaa kahtena letropäivänä tupla-annoksen jos toimisi vähän tehokkaammin!

Tosin tottakai rintoja aristaa ja alaselkää jomottaa eli sitähän on jo lähes varma tärpistä 😇 Katsotaan kuinka korkealta sitä pudotaan 5 päivän päästä kun oletettavasti menkat jo alkaisi...!

@Feronia
Lupaavia oireita siellä!

Kyllä mullakin melko kovat piinailut ovat, mutta yritän toppuutella juuri tuon korkealta putoamisen kanssa 🤣 Ei mitään oireita ole perus arkojen rintojen lisäksi, paitsi oletettuna dpo8 ja dpo9 (tai dpo6 ja dpo7, jos Flo on oikeassa ovulaatiosta) oli kramppeja, mutta eivät nekään tavattomia ole. Kuukautisia edeltäviä kramppeja ei ole vielä tullut, mutta kyllä ne vielä ehtivät tulemaan!

Flo:lla kestää muutama kierto oppia, algoritmille varmaan vaikeaa noi PCOS-kierrot. Ne "plus" version artikkelit muuten löytää Googlesta ilmaiseksi googlaamalla "flo (artikkelin nimi)". ☝️

@Sinertävää Joo mä tykitin sinne 5 edellisen kierron tiedot, mutta niidenkin perusteella tää on toki pitkä kierto. Mutta kyllä toi logiikka ylipäätään ontuu. Se avuliaasti sanoi jo DPO3 että menkat on 4 päivää myöhässä ja aika tehdä raskaustesti, vaikka oon laittanut sinne positiivisen ovistestin ajankohdan ja oman luteaalin pituuden ja se näyttää kyllä kalenterissa oikein että luteaalivaihe jatkuu ensi maanantaille asti, ja että "jos olen raskaana, on päivä 6 menossa". En tiedä miksi se ei sitten ota huomioon ovulaatiopäivää ja luteaalivaiheen pituutta siinä että milloin menkat oletettavasti alkaa ja milloin on hyvä tehdä testi. Ei nyt ihan DPO3 voi näkyä mitään 🤷‍♀️ Se taitaa ainoastaan verrata että koska edelliset kierrot oli 30+ päivää, ja koska nyt ollaan menossa 40+ päivän kohdalla, menkat on myöhässä. Harmi kun ei ole järkevämmin osattu ottaa kaikkea dataa huomioon kun se kuitenkin muissa osioissa ne osaa näyttää. Jos mulla yrittää pelkästään kierron päivien perusteella arvioida ovulaation ajankohtaa tai menkkojen alkua, siitä ei tule yhtään mitään! 😅

Sain samaan testiin positiivisen tuloksen herkkään taas en saanut kuin negan. No päätin että jatkan ajattelen positiivisesti, vaikka eilisestä asti tähän asti ajatukset menneet negatiivisuuden puolelle. Että miksi vain nuo testit näyttää plussaa... No nyt päätin että ajattelen että olen raskaana ja muut testit vaan tulee jäljessä. 🤣 Ja pian muuttuu muutkin testit positiiviksi. 🤞

Tänään on ensimmäinen kerta tänä vuonna, kun en ole katsonut Flo:sta potentiaalista laskettua aikaa. 💪 Ja lisäksi on toinen kerta tänä vuonna kun en ole käynyt kurkkimassa lasketun ajan ryhmää. Ehkä tää "pakkomielle" raskautumisesta alkaa viimeinkin hellittää ja mielenterveys parantumaan 🥹 Sitä jotenkin helposti kadottaa itsensä näihin yrityskuukausiin. Hyvää vointia teille kaikille muillekin 🌈🌈
Mulla vähän sama teema! Mulla ei itse asiassa ole Flossa enää sitä trying to conceive -tilaa päällä ollenkaan. Se on niin paha kun heti ovulaation jälkeen alkaa tarjota niitä ”if you’re pregnant” -juttuja, mitkä sit luo turhaa toivoa. Arvaa vaan kuinka monta kertaa oon miettinyt, että jos nyt tärppäisi ja pysyisi, niin tuleva bebe olisi horoskoopiltaan vesimies/kalat/milloin mitäkin 😅 Siinä ehtii parin viikon aikana rakennella aikamoiset pilvilinnat. Ei tee hyvää mielenterveydelle sellainen, ainakaan mulla!

Täällä odotellaan edelleen kuukautisia, mutta PMS-oireet katosi jälleen ja kohdunkaulakin on korkealla ja pehmeä 🤨 Lähes ovulaatiosta asti kestäneet miedot krampitkin katosi.

En kuitenkaan testannut tänään, koska oon jo tullut siihen lopputulokseen, että mun hormonit on vain sekaisin, ja etten ole raskaana 🧘‍♀️

Mulla vähän sama teema! Mulla ei itse asiassa ole Flossa enää sitä trying to conceive -tilaa päällä ollenkaan. Se on niin paha kun heti ovulaation jälkeen alkaa tarjota niitä ”if you’re pregnant” -juttuja, mitkä sit luo turhaa toivoa. Arvaa vaan kuinka monta kertaa oon miettinyt, että jos nyt tärppäisi ja pysyisi, niin tuleva bebe olisi horoskoopiltaan vesimies/kalat/milloin mitäkin 😅 Siinä ehtii parin viikon aikana rakennella aikamoiset pilvilinnat. Ei tee hyvää mielenterveydelle sellainen, ainakaan mulla!
Toi muuten on hyvä, ehkä pitää itsekin laittaa toi tila pois päältä!

Täällä kuukautiskivut ja menkkoja edeltävä valkovuoto alkaneet. Noh, ainakin pääsee hoitamaan inseminaatio nro 2:n pois alta ja sitten IVF-jonoon.

Kävin kans mittauttamassa ferritiinin kun edellinen mittaus oli vuoden takaa, ja sillon nappailin aika aktiivisesti rautakapseleita. Silloin se oli 82. Mulla on siis ollut anemiaa vuosia sitten, niin hyvä pitää silmällä tilannetta.
Nyt vuoden aikana oon ottanut 50mg rautatabletteja ainoastaan niinä päivinä, kun oon vuotanut verta, ja ferritiini oli 59. Ihan ok edelleen mutta ehkä pitää vähän useammin niitä nappailla, ettei putoa alemmas! 🤔

Yritin googletella että mikä on tavoite, täällä oli "Raskautta suunnittelevalle se on 50-70".

Tämä ei sitten ole maksettu mainos, mutta aattelin vinkata, kun näitä olen vetänyt, toi 50mg annos ei aiheuta ongelmia toisin kuin 100mg joka pistää ainakin mulla vatsan sekaisin. Tän nappaan aamulla puoli tuntia ennen aamupalaa:

Näitäkin otan yhden päivässä ja onhan näissäkin vähän rautaa mutta en usko että imeytyy yhtä hyvin kun siinä on nuo kaikki muutkin vitamiinit ja hivenaineet kerralla, kun rauta ja kalsium samalla aterialla ei ainakaan toimi kovin hyvin:

Muoks: Ja nyt kun googlasin niin vissiin kilpirauhaslääke vaikeuttaa raudan imeytymistä ja senkin otan aamulla, no hitsi, pitääköhän rauta siirtää johonkin toiseen aikaan päivästä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta mun kilpirauhasarvokin oli nyt viimein normaali kun mitautin sen samalla! :smiling face with heart-eyes: Huhtikuusta asti syönyt lääkettä kun sain reseptin ja nyt viimein ollaan alle 2.5, mikä oli tavoite! 💪 Pistäpäs keho nyt sitä raskautta tulille kun on kaikki arvot kohdallaan! :tears:

@Feronia Hitsi ko olis ite hoksannu pyytää samalla kun pyysin sokerit mittaamaan työterveydessä, eilen kävin aamulla verikokeissa 😂 mut mulla tosin hyvä hemoglobiini ja ferritiini ollut aina, et en tiedä mihin ne olis laskenut siitä.

Mulla menee purkista kans magnesium, berberiini, D-vitamiini ja jonkun merkin mammavitamiini

Tiedän että on vasta DPO8, mutta muistin että mulla on iso kasa herkkiä testejä joita en ikinä pääse käyttämään kun DPO10 aina alkaa menkat. Päätin siis testata jo ennen oletettuja menkkoja.

Muistutan itseäni että jopa 70% aikaisin testatuista on kemiallisia niin mikään tae tämä ei ole, niin oon yllättävän rauhallinen, mutta tässä on elämäni ensimmäinen haamu! 🥺

Edit: Kokeilin vielä ClearBluen monitorilla ja sekin oli samaa mieltä!!!

Liitteet

• 20250807_083019.jpg
    20250807_083019.jpg
    968.8 KB · Katsottu: 79
  • 20250807_084523.jpg
    20250807_084523.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 84
Muokattu viimeksi:
Tiedän että on vasta DPO8, mutta muistin että mulla on iso kasa herkkiä testejä joita en ikinä pääse käyttämään kun DPO10 aina alkaa menkat. Päätin siis testata jo ennen oletettuja menkkoja.

Muistutan itseäni että jopa 70% aikaisin testatuista on kemiallisia niin mikään tae tämä ei ole, niin oon yllättävän rauhallinen, mutta tässä on elämäni ensimmäinen haamu! 🥺

Edit: Kokeilin vielä ClearBluen monitorilla ja sekin oli samaa mieltä!!!
Onnea toivottavasti lähtee vahvistumaan ja ei ole kemiallinen!!! 😊

Itse menetin jo toivon vaikka jotain väliltä dpo8-11... Epäilen koska ekan plussan näköisen sain toissa päivänä että varmaan dpo11 on oikea. Ei ollut tänään mitään testeissä, ei kylläkään ollut samoja testejä enään jäljellä millä "plussasin" niin ehkä voisi olla toivoa mutta aika epätodennäköistä että olen raskaana. Järki sanoo että pitäisi sen muissakin testeissä näkyä. 💔 Joten toivo menetetty yk6 suhteen.

Voi miten ihanaa @Feronia, onnea! Toivottavasti vahvistuu! 😍

Täällä vielä muutama päivä pistelyä ja punktio edessä ensi viikolla. Oli aika erikokoisia follikkeleita niin kerättävän määrän suhteen jännittää, että pysyykö isoimmat follikkelit kyydissä vielä ja saadaanko sieltä lopulta minkä kokoista kerättyä. Nyt vain kaikki sormet ristiin. 🙏🏼

Takaisin