Haaveena esikoinen

Juu mietin tuota eilen, mutta tänään luovuin ajatuksesta kun tuokin testi nega. Olin aamulla soittamassa neuvolaan jo kysyäkseni neuvoa mutta en soittanut kun sekin testi nega. Mutta alkoi epäilyttää kyllä tapahtuuko hedelmöitys mulla joka kierrolla kun lähes joka kerta lukuunottamatta viime kierrossa ja huhtikuussa saanut jonkinlaisen hailuran. Jopa pregcheckeillä jotka ei pitäisi turhia viivanpaikkoja antaa. 🤔 Tai niin ainakin olen kuullut..

Tosin nyt epäilen lähinnä että nuo viallisia testejä.
Ne sun testit oli kyllä kovin vahvan näkösi suhteessa siihen, et muilla ei näy yhtään mittään 🥴 Ihan todella kummallista

Ne sun testit oli kyllä kovin vahvan näkösi suhteessa siihen, et muilla ei näy yhtään mittään 🥴 Ihan todella kummallista
Jep... En tiedä sitten voisiko olla kemiallinen. 🥴 Mutta ainakin mulla kun kemiallisten aikana ennen kuin vuoto alkanut niin näyttäneet positiivista niin pitkään kunnes vuoto alkanut ja loppunut. Haalistuneet toki kerran testit alkoivat juuri muutamaa tuntia ennen kuin vuodon alkua testasin. 😔

Alitajunta muisti että tänään on DPO10 ja menkkojen oletettu alkamispäivä. Heräsin tälleen lauantaiaamuna seiskalta unesta jossa verta vaan tulvi kun yritin tehdä raskaustestiä. Kauheeta! Oli sitten pakko nousta käymään vessassa. 😅 Ei ollut verta ja tuli viiva testiin, musta tuntuu että testaan sydän syrjällään siihen DPO15 asti ja ehkä sitten voin vähän rauhoittua 🙈

Tuntuu tällä hetkellä, että yritän uskotella itselleni aivan turhaan että on se mahdollista vielä dpo10 jälkeen saada plussa. Tosin saanut joka kerta lähes vasta plussan odotettuna kuukautispäivänä. Ekan kerran sain hailuran kun ne myöhässä kolme päivää, testasin silloinkin samana päivänä ja ennen kuin niiden piti alkaa mutta ei mitään. Tokalla kerralla sinä päivänä plussasin kun oli kuukautispäivä. Ja kolmannen kerran muistelen että dpo13, ja ihmettelin miksi niin haalea viiva silloin niin myöhäisellä dpo:lla. Kaipa se on yksilöllistä että miten se hcg nousee.. Jos olen sellainen jolla se nousee hitaasti? Ja sen takia näkyy niin myöhäisillä dpoilla... En tiedä tuntuu että valehtelen itselleni kun ajattelen että voihan se olla.

Tuntuu tällä hetkellä, että yritän uskotella itselleni aivan turhaan että on se mahdollista vielä dpo10 jälkeen saada plussa. Tosin saanut joka kerta lähes vasta plussan odotettuna kuukautispäivänä. Ekan kerran sain hailuran kun ne myöhässä kolme päivää, testasin silloinkin samana päivänä ja ennen kuin niiden piti alkaa mutta ei mitään. Tokalla kerralla sinä päivänä plussasin kun oli kuukautispäivä. Ja kolmannen kerran muistelen että dpo13, ja ihmettelin miksi niin haalea viiva silloin niin myöhäisellä dpo:lla. Kaipa se on yksilöllistä että miten se hcg nousee.. Jos olen sellainen jolla se nousee hitaasti? Ja sen takia näkyy niin myöhäisillä dpoilla... En tiedä tuntuu että valehtelen itselleni kun ajattelen että voihan se olla.
Se on todellakin yksilöllistä! Dpo13 ei minusta kuulosta erityisen myöhäiseltä, vaikka toki kierrot ovat erilaisia. Just näistäkin syistä on musta ihan hyvä nyrkkisääntö, että testi kannattaa tehdä vasta kun menkat myöhässä – jos vaan mitenkään malttaa 😅 Vaikeaa se toki on, tiedän ❤️ Mutta parhaimmillaan sillä säästyy monelta surulta.

Implantaatio eli kiinnittyminen voi tapahtua noin välillä DPO6-10 ja vasta silloin muodostuu istukka, joka sitten alkaa tuottaa hcg:ta, joka näkyy muutaman päivän päästä testissä. Jos kiinnittyminen tapahtuu vasta DPO10, ei positiivista tule testiin kuin aikaisintaan vasta DPO12. Mutta ymmärtääkseni viimeistään DPO14 pitäisi jotain näkyä, jos on näkyäkseen!

Implantaatio eli kiinnittyminen voi tapahtua noin välillä DPO6-10 ja vasta silloin muodostuu istukka, joka sitten alkaa tuottaa hcg:ta, joka näkyy muutaman päivän päästä testissä. Jos kiinnittyminen tapahtuu vasta DPO10, ei positiivista tule testiin kuin aikaisintaan vasta DPO12. Mutta ymmärtääkseni viimeistään DPO14 pitäisi jotain näkyä, jos on näkyäkseen!
Mietin vain miten silloin ekalla kerralla sain näkymään vasta kuukautisten myöhästyessä ja silloinkin todella hailakka toinen viiva. Toki tein ekaa kertaa testejä että se voi olla toki vaikuttanut ja ovulaatiosta silloin ei hajuakaan. 😆 Ja joo olotilojen perusteella veikkaan kiinnittymistä eilen tai tänään. Jos sen nyt voi edes oikeasti tuntea vai kuvittelenko vain. Mutta nivusissa kyllä tuntuu jotain samoin alavatsa kipeä, sitä nipistelee ja polttelee. Onko sitten kuukautisiin liittyvää niin sitähän en tiedä vielä. Että alkaako ne jo monta päivää etukäteen jota en tietenkään toivo. 🥴 Mutta aika näyttää... En vain ole kärsivällisin ihminen ja tässä sen huomaa.

Mietin vain miten silloin ekalla kerralla sain näkymään vasta kuukautisten myöhästyessä ja silloinkin todella hailakka toinen viiva. Toki tein ekaa kertaa testejä että se voi olla toki vaikuttanut ja ovulaatiosta silloin ei hajuakaan. 😆 Ja joo olotilojen perusteella veikkaan kiinnittymistä eilen tai tänään. Jos sen nyt voi edes oikeasti tuntea vai kuvittelenko vain. Mutta nivusissa kyllä tuntuu jotain samoin alavatsa kipeä, sitä nipistelee ja polttelee. Onko sitten kuukautisiin liittyvää niin sitähän en tiedä vielä. Että alkaako ne jo monta päivää etukäteen jota en tietenkään toivo. 🥴 Mutta aika näyttää... En vain ole kärsivällisin ihminen ja tässä sen huomaa.
Jos ovulaatiokin oli silloin myöhässä? Tai vaikea sanoa, jos ei tietoa milloin ovulaatio tapahtui.
Mutta toivon mukaan tulee pian selvyys! 🤞

Huomaatko ristiriidan: olet aina aina saanut plussan noin menkkojen oletettuja alkamispäivänä, mutta silti et tällä hetkellä usko, että dpo 10 jälkeen saisi plussaa. Jos mitenkään mahdollista, kannattaa nyt ottaa ihan rauhassa ja pitää vähän taukoa testaamisesta, myöhemmin saat varmemman tuloksen. Tiiän et se on vaikeaa, mutta kannattaa yrittää keskittyä muihin asioihin menkkoja tai niiden puutetta odotellessa!

Huomaatko ristiriidan: olet aina aina saanut plussan noin menkkojen oletettuja alkamispäivänä, mutta silti et tällä hetkellä usko, että dpo 10 jälkeen saisi plussaa. Jos mitenkään mahdollista, kannattaa nyt ottaa ihan rauhassa ja pitää vähän taukoa testaamisesta, myöhemmin saat varmemman tuloksen. Tiiän et se on vaikeaa, mutta kannattaa yrittää keskittyä muihin asioihin menkkoja tai niiden puutetta odotellessa!
No juu oot aivan oikeassa. 😅 Mä nyt yritän ottaa rauhassa. Tänään meni vähän paremmin kun vain yhden testin tein. Jotenkin siis vain sellainen olo ollut että ovulaatio aiemmin. Mutta luultavasti olin väärässä. Koska ei se ennenkään ole ollut kun testaillut.

Kp5 ja letrotsolikuuri päällä, kp10 sitten alkaa ovistestaus. Ovulaation pitäisi olla keskellä arkiviikkoa niin inssin pitäisi onnistua.

Käytiin tänään valikoimassa kihlasormuksia, ja syyskuussa saataisiin sormukset sormeen. En vielä tiedä tuleeko vihkisormusta lisäksi (odotan jonkin verran että loppuu noiden hinnan kirpaisu, lisäksi en odota innolla että pääsen tunkemaan sovitussormuksia minun nakkisormiin 😆). Miehen sormukseen tuli minun lempinimi ja ensimmäinen tapaamispäivä (meillä oli kaukosuhde aikoinaan) ja minun sormukseen miehen nimi ja ensimmäinen tapaamispäivä. Ihan kivettömät tavissormukset, miehellä keltakultaa ja minulla punakultaa.

Olen kuitenkin tyytyväinen sormuksiin ja ihan täpinöissäni. Aluksi ajattelin odottaa häiden yli ennen kuin alan pitämään, mutta ajattelin että kun kuitenkin ovat vain kihlasormuksia niin kyllähän niitä voi ihan hyvin käyttää ennen maistraatin hyväksyntääkin. 🤭

Kp5 ja letrotsolikuuri päällä, kp10 sitten alkaa ovistestaus. Ovulaation pitäisi olla keskellä arkiviikkoa niin inssin pitäisi onnistua.

Käytiin tänään valikoimassa kihlasormuksia, ja syyskuussa saataisiin sormukset sormeen. En vielä tiedä tuleeko vihkisormusta lisäksi (odotan jonkin verran että loppuu noiden hinnan kirpaisu, lisäksi en odota innolla että pääsen tunkemaan sovitussormuksia minun nakkisormiin 😆). Miehen sormukseen tuli minun lempinimi ja ensimmäinen tapaamispäivä (meillä oli kaukosuhde aikoinaan) ja minun sormukseen miehen nimi ja ensimmäinen tapaamispäivä. Ihan kivettömät tavissormukset, miehellä keltakultaa ja minulla punakultaa.

Olen kuitenkin tyytyväinen sormuksiin ja ihan täpinöissäni. Aluksi ajattelin odottaa häiden yli ennen kuin alan pitämään, mutta ajattelin että kun kuitenkin ovat vain kihlasormuksia niin kyllähän niitä voi ihan hyvin käyttää ennen maistraatin hyväksyntääkin. 🤭

Ihanaa! Käyttöön vaan! 🤩 Myöhemmin voi sitten tosiaan miettiä haluaako vihkisormuksen erikseen.

@Sinertävää Joo sitä voi miettiä että onko sille tarvetta! Me päätettiin jo kihlautumisvaiheessa että ostetaan vaan yhdet sormukset. Ostin 20€ hopeasormukset Etsystä :tears: Hyvä etten enempää investoinut kun mies on omansa hukannut pari kertaa ja silloin kun pitää sormessa, tulee haavauma sormien väliin, niin ei ole sitä käyttänytkään muutamaan vuoteen. Kokeiltiin parikin eri sormusta hänelle (ja eri materiaaleja) mutta aina sama tulos, en tiedä mikä siinä sormien välisessä ihossa on hänellä herkkää. :Face Without Mouth: Olisko hänellä salaa räpylät???

Tsemppiä inssiin! 🤞 Toivottavasti tulee ovis silloin kun ajateltu! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

@Sinertävää Oi vitsit, onpa kaunis ajatus et se sormus juhlistaisi myös pikkuista 😍

Ihastuin niin sormusasiasta, et unohdin ihan toivottaa tsemppiä inssiin! Loistavaa, et ovis pitäis tulla keskellä viikkoa 🤞🏻

@Feronia Onpa kurjaa, että mies ei voi pitää mitään sormuksia. Joillakin iho on vaan niin herkkä, ettei pysty. Jos jää vaikka vähänkin kosteutta sormuksen alle, sekin voi vaikuttaa jos on vaikka atopinen iho tmv. Vähän tyrskähdin tuolle räpyläkommentille kyllä 😂

Mua itseä harmittaa, ettei omat sormukset mahdu enää nimettömään tai jos mahtuu niin pois ei sit saakaan ilman et leikataan sormus tai sormi. Tiedän, että niitä voi isontaa, mutta kun tarkoituksena on laihtua, niin en ole siihen ryhtynyt. Pidän välillä kaulakorussa jne. Uskoisin, et jonkun 8 kilon päästä pystyis taas alkaa käyttämään niitä. En osaa nukkua sormusten kanssa niin olen tottunut ottamaan ne pois.

@Sinertävää ihanaa! Tottakai voi pitää sormusta jo nyt! Tsemppiä inssiin🤞🏻😍

Mulla kanssa sormus on käytössä niin paljon kun voi, mutta koska menikin vähän yli budjetin, en esim nukkuessa uskalla pitää. Töissä nyt ei voikkaan. Mutta musta on ihana, että mun puoliso pitää sitä 25/7. Ei enää ees ota pois käsiä rasvatessa😂 se oli joku halpa, n. 60€ hopeasormus, mutta aateltiin, että menee kuitenkin soikeeks, niin ei viitsi panostaa. Ja muutamasti sitä jo on oiottukin😅 tunnearvoa sillä kuitenkin on ja mä aina naureskelen, että hän pitää sitä enemmän kun mä omaani😅

Se tuli vielä tuohon vihkisormukseen mieleen, että toi on ihana idea! Ite aattelin, että haluun lapsen syntyessä ponnistuslahjan, joko sormuksen joka menee tyyliin molempiin etusormiin tmv tai rannekorun, jotta voin vaihtaa sitä sen mukaan, miltä puolelta toivottu imetys on viimesenä tapahtunu. Sit tulis vaihdeltua aina alotuspuolta😁

@Heipsy
Apua, miten se soikeeksi menee? 🙈

Enpä minäkään töissä voi pitää. Humanistimiehessä on se hyvä puoli ettei hajota sormusta kyllä missään. 😂 Meillä minä maksoin sormukset, muuten mies olisi varmaan jonkin halvemman ottanut.

Sormukset voi muuttaa muotoaan puristuksessa varsinkin ohuet... Ja erityisesti jos on vasenkätinen kuten minun isäni... Koneiden korjauksessa oli maatilalla aika nopeaan vääntynyt, niin ei ole vuosikymmeniin pitänyt vaikka on oikaistu takaisin, ettei käy sormelle huonosti, nykyään ei taitaisi kyllä edes mahtua sormeen... 🤔
Meillä mies pitää sormusta 24/7 minulle mahtuisi kihlasormus mutta aikoinaan tapahtuneen painon nousun vuoksi vihkisormus ei.. joten pidän edullista rihkamasormusta 🙈

Takaisin