Haaveena esikoinen

@Kali Niin ihanaa, että sinulla on siellä ihana Kreikan matka tiedossa. Uskon, että on aivan hyvä tähän hetkeen! Pääsee vähän uusiin maisemiin tuulettamaan ajatuksia ja kokemaan uutta 😍 Ja kerryttämään yhteisiä muistoja kumppanin kanssa ennen mahdollista vauvaa🥰

Testeistä vielä 🥰

Joo, siis vaikka nuo ovulaatiotestit tietysti avittaa ymmärtämään mihin aikaan kannattaa ajoittaa yrittäminen, niin miksipä sitä kallisarvoisia testejä turhaan tuhlailemaan jos on muutenkin talletteluita urakalla tiedossa 😇🥰

Käytän itse ovulaatiotestejä kiireisempinä aikoina, jolloin ei ihan urakalla tule talleteltua, ettei vaan menis ovikset arkihulinan/muiden vastuiden vuoksi ohi 🥰 Tai jos en ole ihan varma, että ovuloiko keho ollenkaan ja haluan selvyyden. Jos keho antaa selvät merkit niin kirjaan ovulaatio-oireet puhelimen kalenteriin ylös ja säästän testit ensi kertaan 🥰

Pikkuisen varauksella niitä testien tuloksia kannattaa muuten lueskella, koska esimerkiksi mun läheisellä ystävällä ovistestinegan aikaan onnistui tulla raskaaksi 😍

Hihi! Tämän suhteen on varmasti yhtä monta tapaa toimia kuin on ihmisiäkin, enkä tiedä olenko paras näistä puhumaan, kun sitä omaa pientä ei ole vielä kuulunut, mutta ainakin joitain rutiineja on tullut testien käyttöön 🥰 Ehkä sinullekin löytyy sellainen tapa suhtautua testeihin, joka sopii just sulle itsellesi parhaiten 🥰

Ainiin ja ouzosta! Mulla on tullut tavaksi, etten juo ollenkaan alkoholia jos voin olla raskaana, mutta muutama erityishetki jotain viiniä tms joskus jos on just ollut kunnon menkat ja tiedän, etten voi olla raskaana (ei talletteluita). Mut nää on tosi vaikeita tilanteita ja koitan välttää aikalailla kokonaan, kun nykyään alkaa olla pikkuhiljaa konsensus, että jo yksikin juoma vaikuttaa keskenmenoriskiin sitä nostavasti 🥲

Tässä on täältä vau:n sivuilta:
”Jos nainen jatkaa alkoholinkäyttöä kuukautisten poisjäämisen tienoille, hänellä on 37 prosenttia suurempi keskenmenon riski kuin naisilla, jotka eivät ole käyttäneet alkoholia raskaaksi tullessaan.”

Ahh tota en tiennytkään alkoholista tiesin kyllä ettei jos raskaana epäilee olevansa. 😳 No ehkä jos en raskaana olekkaan niin maistan vain ouzoa. En usko että siitä kyllä pidän, koska se on jotain anis juomaa ja aniksen mausta en pidä kyllä. 🤣Ajattelin että maistan sitä jos en raskaana ole tosin varmaan otan testejä mukaan koska voi olla että silloin niin alussa ettei näy vielä kun lähdetään.

Heippis! Mukava, että lueskelet vanhoja kirjoituksiani. Siivoilin digijalanjälkiäni ja alkuperäinen viesti siten ole enää ole täällä luettavissa. Kirjoittelemisiin! 🌈

Muokattu viimeksi:
@Kali Joo, nää on aika uusia tutkimuksia ja vielä vanhat uskomukset ”turvallisista määristä” pitää edelleen harmiksi pintansa. Mutta mikäänhän ei estä ostamasta pientä pulloa tosi hienoa ouzoa kotiintulijaisiksi. Voihan sitä maistaa sitten, kun raskaus ei varmasti ole mahdollinen 🥰 (Kuvittelen tähän jostain syystä sellaisen ihanan tulevaisuuden, jossa tulet raskaaksi, saatte vauvan ja imetyksen lopetuksen jälkeen pidätte upeat juhlat 🥳😇 Jotain tällaista? Tai ihan mitä vain muuta😍). Kyllä sille ouzolle vielä aikansa tulee! Ps. Olen maistanut ouzoa ennen yrityksen aloitusta. Se on aika yrttisen raikasta 🤭
Okei aivan totta! 😆 Toivon todella että tärppäisi olisi jotenkin ihanaa Kreikassa olla ja tietää olevansa raskaana tai sitten siellä saavan tietää että olen raskaana. 😭 Ehkäpä ostan pienen pullon kotiin tuotavaksi! 🤭

Karhunkierros nyt käyty, saa nähdä paljonko menkat myöhästyvät tuon takia 🤣 Oli nimittäin niin rankka rutistus itelle ja juuri laskennallisen ovulaation ajalle. Ollaan nyt oltu pari yötä hotellissa ja ihan vaan rentouduttu.

Alkoholia (ja rahaa) mennyt suhteellisen runsaasti tällä lomalla, mikä itteä hiukan hirvittää. Toisaalta syötiin just hienommassa ravintolassa ja halusin viinit kaveriksi että tulee "täysi" kokemus. Ei siis ole mitään että juotaisiin hitosti kaljaa tms, vaan enemmänkin "ompas jännän kuuloinen drinkki, maistetaanpas". En silloin nuorena aikuisena/opiskelijana käynyt missään niin nyt elän vähän sitä aikaa jälkikäteen. Nyt on varaakin maksaa jotain 10+€ juomasta.

Noh, loma loppuu ja arki alkaa ja aloitetaan taas nollalinja alkoholin kanssa. Olikos se nyt WHO, joka suositteli ettei raskautta yrittävä nainen joisi ollenkaan alkoholia vai miten se meni, en muista. Olen vaan jotenkin niin loppu siihen että pitää elää niin rajoittuneesti eikä silti mitään ole tapahtunut yli vuoteen. Jotenkin tuntuu ettei elintavoilla ole väliä, ainakaan meillä. Ymmärrän toki että joutuu miettimään syömisiään paljon tarkemmin sitten kun on niin hedelmällinen pariskunta, että tulee joka kierrossa raskaaksi ainakin kemiallisesti.

Kivaa lukea teidän lomakuulumisista ja lomasuunnitelmista täällä! Mullakin alkoi tänään kesäloma :Smiling Face With Smiling Eyes:

Tuo alkoholi, tai muukin raskausruokavalio on musta kinkkisiä juttuja näin yrittäessä. Kiitos kun linkkasit tuon artikkelin @Elliania ! Ja näin mä vähän olen muistakin tutkimuksista ymmärtänyt, että olisi hyvä jättää alkoholi minimiin jo yrittäessä. Mutta samaistun myös ajatuksiin @Sinertävää , että kun yritys kestää ja mitään ei tapahdu, haluaa myös elää mahdollisimman normaalia elämää siinä sivussa, ja tehdä asioita mitä raskaana ei sitten voi.

Mä itse käytän alkoholia yleisesti todella vähän ja satunnaisesti, niin en ole lähtenyt sitä yrittäessä erikseen rajoittamaan vielä. Kun raskaustestit on ollut negatiivisia, olen juhlissa tai illallisella pari annosta saattanut ottaa. Humaltumiseen asti ei kyllä ehkä tuntuisi mukavalta juoda ennen menkkoja, vaikka testi olisikin negatiivinen. Mä olen kans lähdössä ensi viikolla viikon reissuun, ja varmaan osuu just luteaaliin se. Vaikka testi olisikin negatiivinen, niin ei ehkä kivalta tuntuisi päivittäin viikkoa juoda, vaikka vain yhdestä annoksesta päivässä olisikin kyse. Mutta olisiko sitten nollalinjalla. Pohdittavaa viikoksi! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Minä ajattelen noista ovistesteistä, että niillä saa osviittaa luteaalin pituudesta, kun tietää suunnilleen, milloin ovulaatio on. Ja sen takia suosittivat myös naistenpolilla ovulaatiota testaamaan, että voidaan seurata ovuloiko ja about milloin. Sitten ohimennen siinä on se hyöty, että voi kiireisenä arkena ajoittaa tallettelut samalle ajalle. 😁

Alkoholia en käytä ollenkaan, en ole varmaan viiteen vuoteen edes maistanut. Eli sen osalta ei ole omalla kohdalla tarvinnut tehdä muutoksia. Mulle isommat haasteet olisi salmiakin, aura- ja vuohenjuuston sekä graavikalan pois jättäminen. 🤭

Oli jotain sofi ovistestejä mitä ostanut joskus joita jäänyt muutamat. Oon niillä saanut vain vaaleita toisia viivoja niin siksi en niistä hirveästi pitänyt. Varmaan siksi niitä jäänytkin jäljelle. 🤣 No testasin niillä tänään kun ei muutakaan ollut. Eikä toista viivaa tullut ollenkaan. 😳 Mitähän tuo nyt sitten tarkoittaa on aina mun muistaakseni ovistesteihin jotain tullut toisen viivan kohdalle.. Tai sitten vaan niin huonoja testejä.

Oli jotain sofi ovistestejä mitä ostanut joskus joita jäänyt muutamat. Oon niillä saanut vain vaaleita toisia viivoja niin siksi en niistä hirveästi pitänyt. Varmaan siksi niitä jäänytkin jäljelle. 🤣 No testasin niillä tänään kun ei muutakaan ollut. Eikä toista viivaa tullut ollenkaan. 😳 Mitähän tuo nyt sitten tarkoittaa on aina mun muistaakseni ovistesteihin jotain tullut toisen viivan kohdalle.. Tai sitten vaan niin huonoja testejä.
Mulla on OneStepin ovistesteissä joskus vaan yksi viiva. Ajattelen, et silloin on vaan LH-hormonin taso niin matala, et testi ei reagoi. Tosin en sit tiiä onko mulla aika alhaiset tasot muutenkin, kun ne mitä epäilen limojen puolesta ovisplussiksi ei vielä olleet yhtä vahvoja viivoja kuin kontrolliviivat. Ja täältä olen oppinut, että toisilla toiset testit toimii selkeästi paremmin kuin toiset.

Tänään jotenkin todella todella alakuloinen olo ollut. 😭 En tiedä mitä tehdä, no ensi viikolla ovulaatio pitäs olla niin ehkä sitä aloitan tai siis jatkan sen testaamista. Koska parempi tarkkaan tietää matkaakin varten milloin se on sitten.

Jotenkin taas myös ahdistunut olo tulee kaikesta vauva aiheisista jutuista. En pysty esim katsomaan mitään tv-sarjaa tai leffoja nyt joissa päähenkilöillä vauva tai lapsia edes. 😔 Onneksi tutuilla joita näen välillä ei ole kenelläkään lapsia niin ei ala heidän tapaamiset ahdistaa. 😢

Tuun tänne huuteleen, että mä päätin nyt olla ihan ilman alkoholia tän kesän, ei enää edes paria lasia. Join kaverin häissä 4 lasia viiniä kun mun PAS ei onnistunut. Nyt pari kiertoa luomusti yrittämistä ja sit vielä ivf. Onneks on nykyään alkoholittomia juomia paljon paikoissa, jos menee festareille ja ”haluaa kuulua joukkoon”… 🙊 Limsakin on ihan hyvä:) Oon tässä ollut pari vuotta melkolailla juomatta.

Mulla kans on ollut alakuloiset fiilikset viime päivinä. Mulla on siis kp 24 meneillään, ja ei vieläkään ovista... Eli pitkä kierto taas tulossa, masentavaa. Kesäloma alkoi tänään, ja ei oo kovin lomafiilikset. Meidän reissu siirtyy eteenpäin lakkojen takia, ja muutenkin olin ollut toiveikas että tässä loman aikana plussaisin, mutta nyt en ees tiedä tuleeko ovulaatiota tässä loman aikana. Jee. Mutta eiköhän tää tästä, kun pääsen lomailun makuun, ja keksin jotain korvaavaa tekemistä. Ja ovulaatio pliis tulisi pian :folded:

Alkoholista tuli muuten mieleen, että ananaslimsa on hyvä "huijausjuoma", kun ananaslonkero on nykyisin niin suosittua :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Jos siis kokee tarvetta feikata juovansa alkoholia, tai ei halua tehdö numeroa holittomuudesta.

Mulla on OneStepin ovistesteissä joskus vaan yksi viiva. Ajattelen, et silloin on vaan LH-hormonin taso niin matala, et testi ei reagoi. Tosin en sit tiiä onko mulla aika alhaiset tasot muutenkin, kun ne mitä epäilen limojen puolesta ovisplussiksi ei vielä olleet yhtä vahvoja viivoja kuin kontrolliviivat. Ja täältä olen oppinut, että toisilla toiset testit toimii selkeästi paremmin kuin toiset.
Onestepiin liittyen törmäsin tällaiseen:

Onestepiin liittyen törmäsin tällaiseen:

Kiitos! No voi jee, empäs sit ollut tietonen tästä ja tilasin aluksi noita ovis- ja rtestejä ihan ison määränkin vielä. Halvalla ei saa hyvää pätee tässäkin. Onneks mulla tulossa RFSUn ja Pregchekin ovistestejä postissa. Yhden OS rtestin olen tehnyt ja se oli puhdas nega ilman mitään viivanpaikkoja. Hmph, ehkä pitää sit hankkia muun merkkisiä rtestejäkin, jotta voi olla varma tuloksesta. Mikä vitsi tossakin on, et niitä kuitenkin edelleen saa sit myydä? 😒

Niin ja piti vielä kommentoida, et jos lonkusta tykkää niin siitäkin löytyy nykyään jos jonkinmoista alkoholitonta versiota. Mut toi ananaslimppari on kans hyvä!

Tuo uutinen on jo kaksi vuotta vanha, eli tuskin enää ihan ajankohtainen.

Onestepin ovistestejä parjataan mielestäni vähän turhaan. Ne eivät ole herkimmästä päästä, mutta esim. itselläni kenellä lh-tasot on korkeat, nuo on ainoat testit joilla saan tarkasti oviksen kiinni. Jotkut noita herkemmät testit näyttää plussaa pahimmillaan monta päivää. Testit ei siis ole huonoja, ne ei vaan ole niin herkkiä :) tärkeää on löytää se testi, mikä itselle ja omille lh-tasoille toimii parhaiten. Pregcheckin testit on itselle esim. liian herkkiä, niitä suosittelen jos onestepin testeihin ei tunnu saavan posia.

No jep! Ihan samaa mietin ja mullakin hyvä pino niitä kotona. Kukkakepeiksi vaan🤣
Ai ku sattu sopivasti, mulla on tossa pari orkidean keikiä, joista yks just kukkii, niin törkkäänki ne sinne vaan iloisesti kukkakepeiksi! Ois kyl vieraita tulossa parin viikon päästä, et voin joutuu kyl vähän selittelemään jos huomaavat 😂😂

@minttutuuli Kiitos selvennyksestä! Paikkansa siis noillakin testeillä. Ihan kiva verrata noita OS testejä muihin testeihin, luulis oman kokemukseni mukaan sit niihin PC testeihin saavani posin.

Tuo uutinen on jo kaksi vuotta vanha, eli tuskin enää ihan ajankohtainen.

Onestepin ovistestejä parjataan mielestäni vähän turhaan. Ne eivät ole herkimmästä päästä, mutta esim. itselläni kenellä lh-tasot on korkeat, nuo on ainoat testit joilla saan tarkasti oviksen kiinni. Jotkut noita herkemmät testit näyttää plussaa pahimmillaan monta päivää. Testit ei siis ole huonoja, ne ei vaan ole niin herkkiä :) tärkeää on löytää se testi, mikä itselle ja omille lh-tasoille toimii parhaiten. Pregcheckin testit on itselle esim. liian herkkiä, niitä suosittelen jos onestepin testeihin ei tunnu saavan posia.
Hyvä jos sulla toimivat! Mulla jäi tosi hailakaksi ja vaihdoin pregchekkeihin, eli varmaan mulla sit matala lh

Noista ovistesteistä sen verran, että niitä alussa just kannattaa käyttää, että vähän just tietää millon ovuloi. Ja sit jos sen säännöllisesti saa näkymään, voi se lopettaa ihan hyvin. Ainakin näin mulle gyne sano ja ne muutamat kierrot kun olin testaamatta, oli vähän ees vapautuneempi olo, että voin suositella kyllä ☺️ nyt toki meillä testaus alko uudelleen toissa kierrosta, mutta sekin oli gynen määräys. Ensin totes, että jos hän ei määrää testaamaan, niin sitten ei testata😅 ja kuulemma digitestit käyttöön ja kerta päivässä aamu virtsasta riittää. Onhan ne kalliimpia, mutta raskauskeijulta tilasin noita ite kasan kun olivat alessa, että sitä voin kanssa suositella.

Alkoholista vielä kanssa, mä oon kanssa ollut nyt n. vuoden juomatta, muuta kun ihan parit kerrat. Nyt kun lomailtiin tää viikko miehen kanssa ja menkatki alko maanantaina, aattelin et nyt viiniä ja mojitoa kiitos ja otinkin. Mutta ei tarvinnut kun ihan pari lasia ottaa, niin ei tehny enää mieli. Enemmän tuli olo, että miks juon tätä, kun ei oo ees niin hyviä. Että holittomatki on parempia😂😂 selvin päin spritserit on olleet hyviä ja niitä voin suositella. Mies kanssa vähens holin käyttöä ja juo nykyään myös holittomia oluita holillisten lisänä. Kuulemma esim birra moretti ja alecoq holittomina on ihan hyviäkin, että niitä kannattaa maistaa😄

Oviksen testaamisessa on tietty se hyvä puoli, että tietää milloin menkkojen pitäisi tulla. Mulla oli keväällä viivästynyt ovis monella päivällä, sitten olikin pitempi kierto ja jouduin tekemään monta negatiivista raskaustestiä 🥲 Toisaalta eipä se LH-huipun löytäminen ole tae ovulaatiosta, @Maijjja joskus kirjoittikin että pitäisi kotiultra olla.

Mua ärsyttää että välillä vaikka menkat ovat alkaneet, niin en millään usko etten voisi olla raskaana ja teen silti testin. Inssissä oli toi ongelma, toisaalta siinähän on riski kohdunulkoiselle että ehkä tein vaan oikein kun testasin. Nyt ei onneksi tarvi testata ennen kuin vasta elokuussa joskus, kun ilmoittaudun seuraavaan inssikiertoon (letrot ovat haitallisia sikiölle).

Nyt on kovat nännikivut muttei mitään hajua onko ovis vai onko se mennyt. 🤣 Tulee kyllä pitkät piinapäivät.

Takaisin