Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ahh tota en tiennytkään alkoholista tiesin kyllä ettei jos raskaana epäilee olevansa.@Kali Niin ihanaa, että sinulla on siellä ihana Kreikan matka tiedossa. Uskon, että on aivan hyvä tähän hetkeen! Pääsee vähän uusiin maisemiin tuulettamaan ajatuksia ja kokemaan uuttaJa kerryttämään yhteisiä muistoja kumppanin kanssa ennen mahdollista vauvaa
Testeistä vielä
Joo, siis vaikka nuo ovulaatiotestit tietysti avittaa ymmärtämään mihin aikaan kannattaa ajoittaa yrittäminen, niin miksipä sitä kallisarvoisia testejä turhaan tuhlailemaan jos on muutenkin talletteluita urakalla tiedossa
Käytän itse ovulaatiotestejä kiireisempinä aikoina, jolloin ei ihan urakalla tule talleteltua, ettei vaan menis ovikset arkihulinan/muiden vastuiden vuoksi ohiTai jos en ole ihan varma, että ovuloiko keho ollenkaan ja haluan selvyyden. Jos keho antaa selvät merkit niin kirjaan ovulaatio-oireet puhelimen kalenteriin ylös ja säästän testit ensi kertaan
Pikkuisen varauksella niitä testien tuloksia kannattaa muuten lueskella, koska esimerkiksi mun läheisellä ystävällä ovistestinegan aikaan onnistui tulla raskaaksi
Hihi! Tämän suhteen on varmasti yhtä monta tapaa toimia kuin on ihmisiäkin, enkä tiedä olenko paras näistä puhumaan, kun sitä omaa pientä ei ole vielä kuulunut, mutta ainakin joitain rutiineja on tullut testien käyttöönEhkä sinullekin löytyy sellainen tapa suhtautua testeihin, joka sopii just sulle itsellesi parhaiten
Ainiin ja ouzosta! Mulla on tullut tavaksi, etten juo ollenkaan alkoholia jos voin olla raskaana, mutta muutama erityishetki jotain viiniä tms joskus jos on just ollut kunnon menkat ja tiedän, etten voi olla raskaana (ei talletteluita). Mut nää on tosi vaikeita tilanteita ja koitan välttää aikalailla kokonaan, kun nykyään alkaa olla pikkuhiljaa konsensus, että jo yksikin juoma vaikuttaa keskenmenoriskiin sitä nostavasti
Tässä on täältä vau:n sivuilta:
”Jos nainen jatkaa alkoholinkäyttöä kuukautisten poisjäämisen tienoille, hänellä on 37 prosenttia suurempi keskenmenon riski kuin naisilla, jotka eivät ole käyttäneet alkoholia raskaaksi tullessaan.”
![]()
Joitko alkoholia ennen kuin tiesit olevasi raskaana? Näin se vaikuttaa keskenmenoriskiisi | Vau.fi
Alkuraskauden aikainen alkoholinkäyttö nostaa keskenmenoriskiä tuntuvasti. Jo yhdenkin alkoholijuoman nauttiminen varhaisilla viikoilla lisää keskenmenon vaaraa. Niinpä alkoholinkäyttö olisi hyvä lopettaa jo raskautta suunniteltaessa.www.vau.fi
Okei aivan totta!@Kali Joo, nää on aika uusia tutkimuksia ja vielä vanhat uskomukset ”turvallisista määristä” pitää edelleen harmiksi pintansa. Mutta mikäänhän ei estä ostamasta pientä pulloa tosi hienoa ouzoa kotiintulijaisiksi. Voihan sitä maistaa sitten, kun raskaus ei varmasti ole mahdollinen(Kuvittelen tähän jostain syystä sellaisen ihanan tulevaisuuden, jossa tulet raskaaksi, saatte vauvan ja imetyksen lopetuksen jälkeen pidätte upeat juhlat
Jotain tällaista? Tai ihan mitä vain muuta
). Kyllä sille ouzolle vielä aikansa tulee! Ps. Olen maistanut ouzoa ennen yrityksen aloitusta. Se on aika yrttisen raikasta
![]()

Mulla on OneStepin ovistesteissä joskus vaan yksi viiva. Ajattelen, et silloin on vaan LH-hormonin taso niin matala, et testi ei reagoi. Tosin en sit tiiä onko mulla aika alhaiset tasot muutenkin, kun ne mitä epäilen limojen puolesta ovisplussiksi ei vielä olleet yhtä vahvoja viivoja kuin kontrolliviivat. Ja täältä olen oppinut, että toisilla toiset testit toimii selkeästi paremmin kuin toiset.Oli jotain sofi ovistestejä mitä ostanut joskus joita jäänyt muutamat. Oon niillä saanut vain vaaleita toisia viivoja niin siksi en niistä hirveästi pitänyt. Varmaan siksi niitä jäänytkin jäljelle.No testasin niillä tänään kun ei muutakaan ollut. Eikä toista viivaa tullut ollenkaan.
Mitähän tuo nyt sitten tarkoittaa on aina mun muistaakseni ovistesteihin jotain tullut toisen viivan kohdalle.. Tai sitten vaan niin huonoja testejä.
Jos siis kokee tarvetta feikata juovansa alkoholia, tai ei halua tehdö numeroa holittomuudesta.Onestepiin liittyen törmäsin tällaiseen:Mulla on OneStepin ovistesteissä joskus vaan yksi viiva. Ajattelen, et silloin on vaan LH-hormonin taso niin matala, et testi ei reagoi. Tosin en sit tiiä onko mulla aika alhaiset tasot muutenkin, kun ne mitä epäilen limojen puolesta ovisplussiksi ei vielä olleet yhtä vahvoja viivoja kuin kontrolliviivat. Ja täältä olen oppinut, että toisilla toiset testit toimii selkeästi paremmin kuin toiset.
Kiitos! No voi jee, empäs sit ollut tietonen tästä ja tilasin aluksi noita ovis- ja rtestejä ihan ison määränkin vielä. Halvalla ei saa hyvää pätee tässäkin. Onneks mulla tulossa RFSUn ja Pregchekin ovistestejä postissa. Yhden OS rtestin olen tehnyt ja se oli puhdas nega ilman mitään viivanpaikkoja. Hmph, ehkä pitää sit hankkia muun merkkisiä rtestejäkin, jotta voi olla varma tuloksesta. Mikä vitsi tossakin on, et niitä kuitenkin edelleen saa sit myydä?Onestepiin liittyen törmäsin tällaiseen:
![]()
Terveysvirasto varoittaa: Älä käytä tätä raskaustestiä – voi antaa virheellisiä testituloksia
Kuluttajia kehotetaan olemaan ostamatta tai käyttämättä tiettyjä Universal Meditechin testejä.www.mtvuutiset.fi
Ai ku sattu sopivasti, mulla on tossa pari orkidean keikiä, joista yks just kukkii, niin törkkäänki ne sinne vaan iloisesti kukkakepeiksi! Ois kyl vieraita tulossa parin viikon päästä, et voin joutuu kyl vähän selittelemään jos huomaavatNo jep! Ihan samaa mietin ja mullakin hyvä pino niitä kotona. Kukkakepeiksi vaan![]()
Hyvä jos sulla toimivat! Mulla jäi tosi hailakaksi ja vaihdoin pregchekkeihin, eli varmaan mulla sit matala lhTuo uutinen on jo kaksi vuotta vanha, eli tuskin enää ihan ajankohtainen.
Onestepin ovistestejä parjataan mielestäni vähän turhaan. Ne eivät ole herkimmästä päästä, mutta esim. itselläni kenellä lh-tasot on korkeat, nuo on ainoat testit joilla saan tarkasti oviksen kiinni. Jotkut noita herkemmät testit näyttää plussaa pahimmillaan monta päivää. Testit ei siis ole huonoja, ne ei vaan ole niin herkkiä :) tärkeää on löytää se testi, mikä itselle ja omille lh-tasoille toimii parhaiten. Pregcheckin testit on itselle esim. liian herkkiä, niitä suosittelen jos onestepin testeihin ei tunnu saavan posia.