Yleinen keskustelu

@Malttamaton145 Harmittaa puolestasi. 😞 Saatko tänään jo verikokeiden tulokset? Milloin viimeksi mitattiin hcg?
Lähetän silti toivoa sinne. 💕
Joo tänään illalla tulee tulokset. Hcg mitattiin viimeksi tiistaina, eli melkein se 48h tulee väliä.

Neuvolassa tosiaan käyty, kohtu ultrattu. Ei näkynyt mitään. 🥺 "menkkamainen kohtu" toki näkyvyys hieman huono.
Eli aika vahvasti keskenmenolta vaikuttaa. 💔
Vuoto ei ole vieläkään voimistunut, ainoastaan aamulla oli. Toivon nyt todella että alkaisi että pääsisi tämän suhteen "helpolla"

Pahoinvointi vain pahenee, mikä on hyvä merkki, vaikka alkaa muuten olla vähän tukalaa välillä.

Tänään vihdoin varattiin neuvola-ajat. Eka terkkakäynti on työkiireiden vuoksi vasta 27.5. Lääkäriin ja ultraan päästään 6.6. Ultratessa onkin jo viikot 10+2, mutta tästä pahoinvoinnin määrästä voisin päätellä, että siellä on prosessi hyvin käynnissä, joten en koe juuri tarvetta varhaisemmalle ultralle tällä hetkellä. 😊

Mullakin ollu pientä yökötystä mut epäilen et onko siks kun tietää et joskus se alkaa. Viikot vasta 4+ jotain joten ei musta tässä vaiheessa vielä oo ollu pahoinvointia.

Soitin tänään neuvolaan ja parin viikon päästä on varhaisultra. Mulla siis esikoinen syntynyt rv 30+6 ja nykyään verenpainelääke käytössä ja Prismaspan tukilääkitys joten tuolla perusteella kuulemma ultrataan neuvolan puolesta. Virallinen neuvola vasta sit sen jälkeen jos nyt tuonne ultraan saakka selvitään.

Joo tänään illalla tulee tulokset. Hcg mitattiin viimeksi tiistaina, eli melkein se 48h tulee väliä.

Neuvolassa tosiaan käyty, kohtu ultrattu. Ei näkynyt mitään. 🥺 "menkkamainen kohtu" toki näkyvyys hieman huono.
Eli aika vahvasti keskenmenolta vaikuttaa. 💔
Vuoto ei ole vieläkään voimistunut, ainoastaan aamulla oli. Toivon nyt todella että alkaisi että pääsisi tämän suhteen "helpolla"
Voi ei, kamala kuulla. Jaksamista teille! ❤️

Täällä on ensimmäinen raskaus aluillaan ja plussasin heti ensimmäisestä kierrosta. Nyt siis rv 6 menossa. Jännittää enimmäkseen keskenmenon riski. Oireina on ollut rintojen arkuutta sekä olen ollut hieman normaalia väsyneempi. Ja äkkipikaisempi, vaikka sitä en puolisolle myönnäkään 🤭 Neuvolaan on jo varattuna ensimmäinen soittoaika ja sitä malttamattomana odottelen!

Hcg tulos eiliseltä oli 212. 😳
Se edellinen hieman vajaa 48h sitten se 169

Tänään soitellaan neuvolasta ja varmista ihmetellään mitä tehdään. Eilinen vuoto taas loppui kokonaan iltaa kohden. Nyt aamulla taas pyyhittäessä veristä vuotoa.

Tänään soitellaan neuvolasta ja varmista ihmetellään mitä tehdään. Eilinen vuoto taas loppui kokonaan iltaa kohden. Nyt aamulla taas pyyhittäessä veristä vuotoa.
Toivotaan et josko siellä joku kuitenkin olisi! Tai mitä jos on kaksosraskaus ja toinen mennyt kesken. Mulla kävi ekassa keskenmenneessä niin et oli kaksosraskaus josta toinen oli mennyt kesken jo ennen alkuraskauden ultraa ja toinen meni kesken sit myöhemmin. Oli vaan silloin pientä rusehtavaa vuotoa.

Toisaalta olis ehkä hyvä jos pääsis johonkin missä on hyvät laitteet niin ei tarvis arpoa näkyvyyden kannalta.

Ultrattiinko sillon neuvolassa munanjohtimia? Pystyskö tässä vaiheessa jo kohdunulkoisen näkemään? Toivottavasti ei ainakaan se olisi. 😬

@Freyja86 mittailtiinko sulta silloin hcg arvoa?

@Mustikkatäplä yritti ultrata, mutta ei mitkään parhaimmat laitteet. Ja vähän sellainen "kyllä tässä pitäisi kohtu olla, joo tässä se on" - epävarmalta kuulostava oli 😅 Että ei mitenkään sellainen hirveen luottavainen olo jäänyt ultran suhteen

Itekin tuota kohdunulkoista mietin ja ajattelinkin kysyä että pääsiskö ihan naistenpolille käymään. (tai näin sanoikin että jos jostain syys olisi nousussa arvot, niin sitten pitää ihan gynellä käydä) Ainut vain että kivasti tää viikonloppu tässä sekoittamassa varmasti pakkaa 😬

@Malttamaton145 ei mitattu kun menin siis rv6 gynelle varhaisultraan ja sieltä löytyi silloin syke ja kaikki vaikutti olevan kunnossa. Lääkäri sano et oli kaksosraskaus josta toinen oli menny heti kesken. Ja kun vuoto loppui niin olin siinä uskossa et kaikki on kunnossa. Sit NT-ultrassa selvisi et se toinenkin oli menny kesken. Tosin en tiedä milloin kun ultrasta ei löytynyt mitään raskautta, oli kuulemma jotenkin sulautunut mun soluihin. Cytoteceillä tyhjennettiin silloin. Tästä jo yli 10 vuotta.

@Malttamaton145 Mielenkiintoisia aikoja sullakin siellä. Toivottavasti ei ainakaan se kohdunulkoinen olisi🥺 Mua on alkanut se pelottaa kun ensimmöinen raskaus ikinä ja kun hoitoalkuisilla on ilmeisesti suurempi riski kohdunulkoisiin raskauksiin. Mitään vuotoja ei ole ollut mutta aikamoisia kipuja välillä oikealla puolella. Mulla on siis endon takia kovat menkkakivut ja ei onneksi ihan sellaisia mutta kovia kumminkin, niiden lisäksi sellasia normaaleita menkkajomotteluja ympäri mahaa ja selkää. En vaan tiedä millon pitäs hyolestua, ultra ois vasta 19.5 🫣

Kopsaan tän mun tekstin tuolta toisesta ketjusta suoraan:
Tosiaan nyt soitettiin, teki lähetteen gynelle. Mutta, sanoi että tuskinpa sitä tänään enää katotaan, että soittelevat varmasti aikaa ens viikolla 🙄

No niimpä tietenkin, eihän tämä ole päivystysasia kun ei niitä kipuja ole.

Maanantaille nyt uusi verikoe ainakin varattiin, jossa ilmeisesti myös perusverenkuvakin otettais.

Ei oikein osannut arvailla suuntaan eikä toiseen miksi oli nousussa, veikkasi sitäkin että kun ei se vuoto ole vielä kunnolla alkanut. Edelleenkään ei vuoto ole voimistunut, päin vastoin taas aamun tilanteesta rauhoittunut 🤔

Pitkä ja piinaava viikonloppu tulossa, mietin jo yksityistäkin mutta taitaa kyllä tulla liian kalliiksi käynti 😬

Turhia toiveita en haluaisi elätellä, mutta silti jokin sisimmässä vielä kuitenkin sitä iloista yllätystä toivoo. Tuo vuotokin varmasti määrittää paljon, jos vuotaisi kunnolla osaisi ehkä paremmin suhtautua keskenmenoon.

Kopsaan tän mun tekstin tuolta toisesta ketjusta suoraan:
Tosiaan nyt soitettiin, teki lähetteen gynelle. Mutta, sanoi että tuskinpa sitä tänään enää katotaan, että soittelevat varmasti aikaa ens viikolla 🙄

No niimpä tietenkin, eihän tämä ole päivystysasia kun ei niitä kipuja ole.

Maanantaille nyt uusi verikoe ainakin varattiin, jossa ilmeisesti myös perusverenkuvakin otettais.

Ei oikein osannut arvailla suuntaan eikä toiseen miksi oli nousussa, veikkasi sitäkin että kun ei se vuoto ole vielä kunnolla alkanut. Edelleenkään ei vuoto ole voimistunut, päin vastoin taas aamun tilanteesta rauhoittunut 🤔

Pitkä ja piinaava viikonloppu tulossa, mietin jo yksityistäkin mutta taitaa kyllä tulla liian kalliiksi käynti 😬

Turhia toiveita en haluaisi elätellä, mutta silti jokin sisimmässä vielä kuitenkin sitä iloista yllätystä toivoo. Tuo vuotokin varmasti määrittää paljon, jos vuotaisi kunnolla osaisi ehkä paremmin suhtautua keskenmenoon.
Voimia viikonloppuun, on kyllä piinaavaa olla epätietoisuudessa. Toivottavasti tulisi iloinen yllätys vielä ❤️🙏

Mä varasin tänään neuvolaan ajan. 3.6 olisi. Mulla on ollut viimme vuodet ongelmia kk kierron kanssa ja on alkanut pienellä tiputtelu vuodolla. Nytkin siis viimme kierto alkoi tiputtelulla 30.3, mutta oon itelle merkinnyt että alkoi vasta kunnolla 3.4. Mennään nyt sitten tuon 3.4 ajankohdan perusteella. Eli 5+2 olisi tänään ❤️ ei vielä mitään kummoisia oireita. Väsyttää, etovaa oloa ajoittain, sipulit haisee pahalta ja maistuu vielä pahemmalta 🫢 välillä epäilyttää tämä oireiden vähyys, mutta kyllähän ne kerkeää vielä tulla 🥹

Mä varasin tänään neuvolaan ajan. 3.6 olisi. Mulla on ollut viimme vuodet ongelmia kk kierron kanssa ja on alkanut pienellä tiputtelu vuodolla. Nytkin siis viimme kierto alkoi tiputtelulla 30.3, mutta oon itelle merkinnyt että alkoi vasta kunnolla 3.4. Mennään nyt sitten tuon 3.4 ajankohdan perusteella. Eli 5+2 olisi tänään ❤️ ei vielä mitään kummoisia oireita. Väsyttää, etovaa oloa ajoittain, sipulit haisee pahalta ja maistuu vielä pahemmalta 🫢 välillä epäilyttää tämä oireiden vähyys, mutta kyllähän ne kerkeää vielä tulla 🥹
Onko sulla tietoa millon ovis on ollu? Siitähän ne tarkat viikot saa, menkoista voi heittää paljonkin riippuen kierron pituudesta.

Ei varmaa tietoa oviksesta. Vain oireiden perusteella voisin sanoa että jos mennään tuon 3.4 alkamisen perusteella niin ovis oli kp15. Eli uskon että lähempänä totuus on tuota 3.4 alkamis päivää... ultrassahan se sitten tarkentuu.
Yritin uskaltaa pyytää päästä varhaisultraan, oon aiemmassa raskaudessa päässyt kun oli huoli raskauden sujumisesta.
Mutta nyt tuli joku ujous että en kehdannut kysyä 🙈

Takaisin