Yleinen keskustelu

Kai minäkin uskallaudun nyt tänne 👋🏼😊

Hoitoalkuista esikoista odotellaan siis tammikuulle. Mulla oli tukilääkitys testipäivään (viime maanantai) asti niin luultavasti siitä tuli joitain oireita eli jotain vatsaoireita ja pientä etomista välillä. Eivät ole ainakaan pahentuneet, ehkä jopa vähän parantuneet? Rinnoissa ollut pientä arkuutta ja päivittäin kyllä nippailee ja tuntuu alavatsalla, että jotain tapahtuu. Mutta ei siis mitään kovin ihmeellistä oiretta täällä 😄

Välillä toivois, että olis jotain huomattavampaa, jotta osaisi muka luottaa tähän paremmin. Mutta koitan muistutella myös itselleni, että ennemmin varmaan kannattais toivoa, että tuntuisi näin hyvältä mielellään ihan vaikka 8 seuraavaa kuukautta 🤞🏼

Ompa ihana että meitä on jo täällä näin monta!
Vähän omaa napaa alkuun, yritettiin tuossa tosin viime elokuusta asti ja nyt viime viikolla viimein plussa joka on pysyny matkassa hienosti 😍 takana myös kaks keskenmenoa jotka tosi nopeasti menneet pari päivää sen jälkeen kun menkkojen ois pitäny alkaa. Tähän mennessä oireet ollu aika siedettävät lukuunottamatta kamalaa närästystä 🤢🤢🤢
Soittelin jo neuvolaan ja sain ultraan ajan 21.5 ja eka neuvola 2.6 🙈
Esikoinen syntyi myrkytyksen takia 28+6 ja toinen lapsi 40+6 normaali raskaudesta. Eli mitä vaan tuolla välillä ois mahdollisuus 😆 la nyt 4.1. luulen että voipii muuttua kun on kierroissa heittelyä ollut ja ovulaatiokin oli melkein viikon myöhemmin kuin ajattelin.

Tarrasukkia meille kaikille 💕

Oliko vielä joku muu, joka ei ole soittanut neuvolaan? 🫣 Mä en jotenkin heti uskaltanut vaan aattelin, että soitan ens viikon alussa mikäli sinne asti päästään.

Varhaisultraan saatiin heti kyllä aika hoitojen vuoksi, kun ilmotin positiivisesta tuloksesta. Se on 19.5. 🤩

Heippa! 👋 Hyppään mukaan tänne kun digitestikin jo sanoo että ’raskaana’ niin uskottava se kai on 😁 Mulla on edellisestä liitosta 12v ja 10v lapset, tämä tuleva on siis minun ja miehen ensimmäinen yhteinen ja samalla miehen ensimmäinen lapsi ylipäätänsä. Tosin edellisistä raskauksista kun on tosiaan jo reilusti aikaa niin tuntuu että tässä olisi itsekin ihan uuden äärellä 😄 Kerettiin yrittämään jonkun aikaa, yk 7 sitten tärppäsi 🤗 Riippuen laskurista nyt on menossa 4+0 tai 4+3, varmistunee sitten varhaisultrassa joka on 24.5. jos siis sinne asti päästään 🤞 Neuvolaan en ole minäkään vielä soittanut, jotenkin en vaan vielä osaa ajatella että meille tulisi oikeasti vauva 😅

Oireita on melko vähän vielä, lievää heikotusta silloin tällöin, rinnat tuntuu erilaisilta, alavatsalla nippailee ajoittain ja alaselkä on ollut kipeänä.

Toivotaan että kaikki me tammikuiset päästään turvallisesti loppuun saakka ja päästään aloittamaan uusi vuosi ihanimmissa mahdollisissa merkeissä ✨

Oliko vielä joku muu, joka ei ole soittanut neuvolaan? 🫣 Mä en jotenkin heti uskaltanut vaan aattelin, että soitan ens viikon alussa mikäli sinne asti päästään.

Varhaisultraan saatiin heti kyllä aika hoitojen vuoksi, kun ilmotin positiivisesta tuloksesta. Se on 19.5. 🤩
Mä en ole myöskään soitellut kun ajattelin oottaa sinne varhaisultraan et näkee onko siellä ketään elävää ja oikeassa paikassa 😅 Mullakin se ultra muuten 19.5 😅😅

Mä kävin vasta vilkasemassa meidän hyvinvointialueen ohjeistuksia ja siellä pyydettiin varaamaan digitaalisen ajanvarauksen kautta ensimmäinen puhelinaika neuvolaan. Vapaita aikoja oli niin hyvin, että uskallan siirtää sitä vielä vähän eteenpäin. En tiedä miks jännittää niin paljon ottaa yhteyttä sinne😄

Varhaisultra meilläkin 19.5😅

Muokattu viimeksi:
Mulla tänään 5+2 ja en tiiä onko ihan uus raskausoire vaiko joku tauti iskenyt päälle… Yhtäkkiä illasta iski tosi huono olo, ajattelin jo että no tää on tätä iltapahoinvointia mitä esikoista odottaessakin oli päivittäin. Olo huononi ja huononi ja lopulta jouduin juosta vessaan. Vatsa aivan sekaisin. Molemmista päistä lensi tavaraa, ensin toisesta ja hetken päästä oksensinkin kaaressa 😅 Esikoista odottaessa en oksentanut kertaakaan, ainoastaan yökkäilin. En ole kovin montaa kertaa elämässäni edes oksentanut. Siinä mielessä ajattelisin, että voisi olla jokin vatsatauti koska tuli tosiaan ylhäältä ja alhaalta, mutta outoa on se että ei ole tuon kerran jälkeen tullut. Ja olen syönytkin tässä välissä. Noh, aika näyttää mistä johtui. Miehen mummo jo kyseli että olenko raskaana 🙉 Ei vielä haluttaisi kertoa kun on niin epävarmaa että ollaanko tässä edes raskaana niin mies oli vaan kieltänyt. Itse makasin kuolleena makuuhuoneessa niin en ollut onneksi tätä tilannetta todistamassa.

Mä kävin vasta vilkasemassa meidän hyvinvointialueen ohjeistuksia ja siellä pyydettiin varaamaan digitaalisen ajanvarauksen kautta ensimmäinen puhelinaika neuvolaan. Vapaita aikoja oli niin hyvin, että uskallan siirtää sitä vielä vähän eteenpäin. En tiedä miks jännittää niin paljon ottaa yhteyttä sinne😄

Varhaisultra meilläkin 19.5😅
Mä tarkastelin kans miten noi neuvolajutut menis täälläpäin. Verkosta piti ilmeisesti soittoaika varata ja katoin aikoja niin toodella vähän oli tarjolla niin varasin viikon päähän kun ei muuten olisi ollut kuin toukokuun lopulle mahdollista seuraavan kerran 🫣 Pitää pyytää että se mahdollinen neuvola-aika menee vasta ton ultran jälkeen että ehtii perua jos ei ketään ookkaa kotona🙈

Oireista kyseltiin niin tissit on välillä ihan kamalan arat ja on kyllä ottanu turvotakseenkin jo hieman. Mietityttäny paljonko nää oikein turpoo kun nyt jo alkanut näin reippaasti. Nyt ois 4+2 ja näistä tisseistä miehen kanssa arveltiinkin että taitaa tulla positiivinen testi😹
Yhden keskenmenon takia pääsin myös verikokeisiin ja sielä 4+0 päivillä tuli 310 arvoksi niin reilusti vakaammalla mielellä ollaan kun viimeksi ja toivottavasti tammikuussa nähdään pikkunen❤️

Soittelin tällä viikolla jo neuvolaan, että miten toimitaan, kun me lähdetään ensi viikolla pois kotipaikkakunnalta ja tullaan takaisin vasta 9.6. Sain sitten suoraan lähetteen verikokeisiin ja varasinkin sinne jo ajan 10.6. Neuvolassa käydään vasta sitten 13.6, jolloin olen oletettavasti 10+2.

Käydään kuitenkin varhaisultrassa 15.5. toisella paikkakunnalla tarkistamassa tilannetta.

Oireina on ollut palelua, unettomuutta ja väsymystä. Välillä on etovaa oloa ja jatkuvasti kauhea jano. Hengästyn myös helpommin, kuin normaalisti. Ihan alun alavatsan tunteet on vähän ehkä helpottaneet.

Mulla on ollut jäätävää hikoilua nyt jo pari päivää. Kävin eilen salilla ja olin jo alkulämpässä ihan hiessä. 🤣 Muuten oon ollut oikeastaan aika energinen ja pahoinvointikin on ollut hyvin lievää ja johtunut lähinnä siitä, jos en ole muistanut syödä säännöllisesti.

Mulla on ollut jäätävää hikoilua nyt jo pari päivää. Kävin eilen salilla ja olin jo alkulämpässä ihan hiessä. 🤣 Muuten oon ollut oikeastaan aika energinen ja pahoinvointikin on ollut hyvin lievää ja johtunut lähinnä siitä, jos en ole muistanut syödä säännöllisesti.
Joo mullakin on hiki ja se vielä kaiken lisäksi haisee ihan sipulille 😆😆 aivan järkyttävää. Ihana kuulla että oireet vielä aisoissa!

Joo mullakin on hiki ja se vielä kaiken lisäksi haisee ihan sipulille 😆😆 aivan järkyttävää. Ihana kuulla että oireet vielä aisoissa!
Joo, mullaki se hiki vielä haisee tosi voimakkaalle. 🙈 En kyl muista ekasta raskaudesta tällaista, mut jos se pahin oire on tää niin otan tän kyl mieluummin kuin sen pahoinvointi-migreenikierteen. 😅

Mulla oli ennen plussaamista sellasta tuikkimista tisseissä, sekä alavatsalla repäisykipuja. Iltaisin myös jäätävä palelu ja öisin hikoilu. Niistä sekä lämmöistä oikeastaan aloin hieman varovasti toivomaan, josko nyt olisi tärppi käynyt. 🥰
Pahoinvointia täällä odotellaan, viimeksi olin jo rv 6 osastolla nesteytyksessä 😔
Nyt varasin itselle ajan hypnoosiin, koska haluan kokeilla olisiko siitä mitään ennaltaehkäisevää apua.

Onko muilla tapahtunut muutoksia oireissa muutaman pöivön aikana? 😊

Mulla pieni etova olo on saapunut. Se on tosi vaihtelevaa, enkö tiedä oikein vielä painottuuko se johonkin tiettyyn aikaan pöivöön ja mikä sitä pahentaa. Paitsi nälkä ja likaiset tiskit ällöttää. Ja olihan tätä hiukan aiemminkin, mutta silloin varmaan vain lääkkeistä.

Tänään 5+0 ja sovelluksessa uusi vihannes 🫛 Ja juu, neuvolaan en ole ”uskaltanut” soittaa, mutta raskaussovellukset ja kaikki mahdolliset on tietty heti ladattu 😅

Onko muilla tapahtunut muutoksia oireissa muutaman pöivön aikana? 😊

Mulla pieni etova olo on saapunut. Se on tosi vaihtelevaa, enkö tiedä oikein vielä painottuuko se johonkin tiettyyn aikaan pöivöön ja mikä sitä pahentaa. Paitsi nälkä ja likaiset tiskit ällöttää. Ja olihan tätä hiukan aiemminkin, mutta silloin varmaan vain lääkkeistä.

Tänään 5+0 ja sovelluksessa uusi vihannes 🫛 Ja juu, neuvolaan en ole ”uskaltanut” soittaa, mutta raskaussovellukset ja kaikki mahdolliset on tietty heti ladattu 😅
Mullakin tänään 5+0 ja saat oireet! Sellaista ällöttelyä aina välillä 🤢

Mun toissapäiväinen oksentelu ei toistunut (eikä kukaan muu ole sairastunut) eli laitan raskauden piikkiin. Eilen oli kyllä koko päivän todella huono olo, tänään jo parempi. Eli pahoinvointi on nyt jo voimakkaampi mitä edeltävässä raskaudessa.

Lisäksi iltaisin myös palelee ihan älyttömästi. Vatsa on välillä tosi kipeä, josta olen myös vähän huolissani. Täytyy ensi viikolla soitella neuvolaan, jotta pääsen varhaisultraan lähiaikoina tsekkaamaan mikä tilanne.

Heipä hei! Minäkin liityn joukkoon mukaan. Eilen tein positiivisen testin ja tänään hienosti vahvistunut. Olisi varmasti näkynyt jo päivän pari aiemmin testissä, mutta en yhtään uskonut plussaan. Oli täysin oireetonta ja ovulaatiokin liian aikaisin jo kp8, niin mahdollisuuksien piti olla lähes olemattomat tässä kierrossa plussata. Testin tein, että voisin lopettaa progetuen, mutta pitääkin nyt jatkaa sitä vielä kuukauden verran. Progetuki käytössä keskenmenneiden raskauksien takia.

Mä varasin jo neuvolan ja varhaisultran. Ne on netistä niin helppo varata ja ajat oli jo tosi vähissä, niin hyvä oli olla nopsa. Yhtä helposti ne sit peruuttaa, jos tarve (ja kolme kertaa oonkin ne joutunu perumaan). Neuvolan järjestelmään jouduin laittaa ihan väärän menkkapäivän ton aikaisen oviksen takia. Muuten olisi heidän laskureilla laskettu aika viikon pielessä. 😅 Oviksen mukaan laskettu siis 12.1. Mä kyl hartaasti toivon, että tämä ottaisi vähän etumatkaa kasvussa ja saisin laskettua 3pv eteenpäin, jotta saisin paremmat vahempainpäivärahat. Esikoinen harppo yhteensä viikon eteenpäin kasvussa, mutta toka oli joka ultrassa aina samankokoinen (viikkohin nähden). Eli saa nähdä miten käy. 😅

Tulee syntymään etuajassa sektion takia. Todennäköisesti tammikuun puolella, mutta mahdollista syntyä myös joulukuun puolella. Jännä nähdä joutuuko itse tekemään päätöksen lapsen syntymävuodesta 😅 Mutta kyllä silti kannattaa täällä tammikuisissa olla, vaikka olisikin mahdollista tai todennäköistä syntyä joulu- tai helmikuun puolella. Nää ryhmät menee sen lasketun mukaan, että on sit ultrat sun muut raskauden vaiheet kaikilla suunnilleen samassa. Lapset syntyy sit millon syntyy ja ei sit ookaan enää niin tarkkaa sillä kuukaudella. Ja voin kertoa, että näissä ryhmissä on paljon kivempaa olla niiden ekojen kuin vikojen joukossa lasketun suhteen. Esikoisesta sain olla ekan päivän lasketulla ja tuntu aina siltä, et on niin pitkällä, kun jotkut tuli parhaimmillaan 4vk perästä päin. Tokasta jouduin sit kituuttelee siellä joukon häntäpäässä ja tuntu, et ne muut on niin pitkällä ja omat viikot ei kulu millään. 😅

Toivottavasti saadaan kiva joukko kasaan tänne tammikuisiin. 🤩

Takaisin