Yleinen keskustelu

Kuulostaapas stressaavalta @Softis 😔 toivon niin ettei ole mennyt kesken sulla ❤️ jos mahdollista niin voithan käydä omakustanteisesti hcg mittauksessa ennen tuota lääkäriaikaa niin näkee missä ne arvot menee. Oletko sen lauantain jälkeen tehnyt noita liuskatestejä? Yksittäisen testin näennäisestä haalistumisesta ei vielä kannata mitään päätelmiä tehdä. Siihen voi vaikuttaa ihan sekin kuinka hyvin on nesteytynyt. Tsemppiä ❤️

Kuulostaapas stressaavalta @Softis 😔 toivon niin ettei ole mennyt kesken sulla ❤️ jos mahdollista niin voithan käydä omakustanteisesti hcg mittauksessa ennen tuota lääkäriaikaa niin näkee missä ne arvot menee. Oletko sen lauantain jälkeen tehnyt noita liuskatestejä? Yksittäisen testin näennäisestä haalistumisesta ei vielä kannata mitään päätelmiä tehdä. Siihen voi vaikuttaa ihan sekin kuinka hyvin on nesteytynyt. Tsemppiä ❤️
Joo vähän mietin sitä mittausta et pitäiskö käyä. Ja en oo tehny liuskatestejä sen haaleemman jälkeen ku pelkäsin et se haalenee, ja aattelin et clearbluesta tulee +3, mutta kun ei tullukkaan nii siitä sitte sekosin ihan😭 Mutta hyvä tietää et se voi vaikuttaa. Kiitos ❤️

Vinkkinä, että Puhdilla on nyt vielä tänään -25% kamppis ja hcg-mittaukselle jää reilu 60€ hintaa. Aattelin ostaa itsellekin varastoon, jos tulee sellainen tilanne että pitää nopsaa päästä testiin 🙏🏻

Mulla on mennyt ihan överiksi tuo pelko. Oon ny jälkikäteen miettinyt et voisko se viime maanantain pieni hyytymä ja torstain hiukan isompi kipuilu vatsassa ja selässä sekä verisempi vuoto olla kuitenkin keskenmeno. Mielestäni testikin näytti (lauantaina) hiukan haaleampaa kuin aikaisempi testi (perjantai) missä oli vahvat viivat (molemmat aamulla tehty). Oireita kuitenkin on hiukan: järjetön nälkä, vilu, hormooninäppyjä kasvoissa, rinnat kipeet (uusi oire), tuntemuksia alavatsalla ym.. Ja nämä on ainakin nyt vielä kaikki ihan päällä. Tänään aamulla tein clearblue testin ja näytti viikkoja 2-3. Mun päässä hcg arvot on täytyny lähtee laskuun ja rääyin koko aamun. Soitin neuvolaan ja sielä vaan sano kylmästi et jaa hän peruu neuvola ajan. Minä sitten vaadein, että haluan et varmistetaan onko mennyt kesken. Pitkin hampain se hoitaja sitten antoi ajan lääkärille 4.4. Nyt sitte 3vko oottelua, toivoisin vain et oireet ei loppuis tai mitään isompaa vuotoa ei alkais. Oon koko päivän vaan miettiny miten naiivi oon ollu nuitten oireiden kanssa, mutta tätä on vaan ootettu niin kauan ja en vaan pysty luovuttaan vielä. Mut hulluks tulee sen sanon. Nyt kun ei pääse liikkumaankaan, kun edelleen leikkauksen takia hikoilukielto ja tää flunssa vielä päälle. Ei oo muutakaan ajateltavaa. Onneks saa teille purkaa, sori pitkä viesti❤️
Tsemppiä sinne ja toivottavasti on kaikki hyvin :Heartred Mulla kun oli keskenmeno, niin ei kyllä tullut uusia oireita enää ollenkaan. Muistan ekasta raskaudesta ainoastaan erittäin kivuliaat rinnat, ja kun krampit ja vuoto alkoi, oli kipu poissa. Mä vaan tiesin, että se oli ohi. Seuraavana päivänä varmistui myös gynella, että ohi on. Eli älä nyt vielä luovuta :Heartred Sä kun olet kipeänä, saattaa hyvin vaikuttaa myös! Tuo 2+3viikkoa voi pitää paikkansa myös, meillä jokaisella kun etenee raskaus eri lailla, ja hormonitasot myöskin. Eikös täällä joku kirjoitellut aiemmin, että varhaisultrassa selvisi, että raskaus oli alkanut noin viikkoa myöhemmin kuin mitä oli oletuksena.

Vinkkinä, että Puhdilla on nyt vielä tänään -25% kamppis ja hcg-mittaukselle jää reilu 60€ hintaa. Aattelin ostaa itsellekin varastoon, jos tulee sellainen tilanne että pitää nopsaa päästä testiin 🙏🏻
Oi kiitti vinkinstä!❤️

Tsemppiä sinne ja toivottavasti on kaikki hyvin :Heartred Mulla kun oli keskenmeno, niin ei kyllä tullut uusia oireita enää ollenkaan. Muistan ekasta raskaudesta ainoastaan erittäin kivuliaat rinnat, ja kun krampit ja vuoto alkoi, oli kipu poissa. Mä vaan tiesin, että se oli ohi. Seuraavana päivänä varmistui myös gynella, että ohi on. Eli älä nyt vielä luovuta :Heartred Sä kun olet kipeänä, saattaa hyvin vaikuttaa myös! Tuo 2+3viikkoa voi pitää paikkansa myös, meillä jokaisella kun etenee raskaus eri lailla, ja hormonitasot myöskin. Eikös täällä joku kirjoitellut aiemmin, että varhaisultrassa selvisi, että raskaus oli alkanut noin viikkoa myöhemmin kuin mitä oli oletuksena.
Kiitos, kuulostaa lohduttavalta🥹 Ehkä tässä on vielä toivoa❤️ Ehkä en ny usko nuihin testeihin ihan sokeasti🤔

Toivottavasti @Softis saat hyviä uutisia pian, joka veisi huolta pois ❤️

Täällä alkoi saunan jälkeen kova vatsakipu, mutta tämä ei kyllä tunnu menkkakivulta. En ehkä oo tänään tajunnut juoda vettä riittävästi, voiko se tuntua kamalana korvennuksena alavatsalla. Vähän samanlaista mulla oli munasolupunktion jälkeen, mut vaan silloin tosi paljon kovempana.

Joka kerta yhtä jännittävää kyllä! Haluais heti saada varmistuksen, että siellä joku kasvaa, mutta ei voi kuin odottaa ekat viikot... Tänään kyl heräsin sellasen kuvotukse kans et ehkäpä siellä joku on kotona :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mulla on myös valtava huoli, että on kohdun ulkoinen, tuulimuna, tai menee kesken. Me ei yritetty lasta, olen ollut siinä uskossa, että en varmaankaan voi tulla raskaaksi. Oltiin ilman ehkäisyä lomamatkalla 2 päivää ennen kun menkkojen piti alkaa, siitä 10pv tein testin, koska menkat ei alkanut ja rinnat tosi kipeät. Haamuviiva tuli. Siitä sitten useempia testejä tehnyt ja niin ne viivat vaan vahvistuu. Nyt siis menkoista laskettuna 6+0, mutta tuosta suojaamattomasta laskettuna 4+5. Varhaisultra 3.4.
Olen tietenkin ihan tosi onnellinen tästä mutta on niin vaikea uskoa, että siksi varmaan olen lähes varma, ettei tämä voi olla totta ja päättyä onnellisesti. Olisin kyllä maailman onnellisin jos niin kävisi 😍 Voin kuvitella teidän pelkoa, jotka pitkään halunnut ja yrittänyt, kun minäkin olen ihan paniikissa. Jotenkin tuntuu, että tää on mun ainoa mahdollisuus ikinä. Toivon jokaisen puolesta täydestä sydämestäni, että onnistutte ❤️

Täällä mietin myös, että milloin kannatta varata varhaisultra tai uskallanko varata sitä yhtään. Ensimmäinen ultra olisi 7.4.

Onko muilla ollut millaisia raskausoireita nytten? Täällä hirvee väsymys päällä ja rauta-arvot tippuneet 10😳

Mulla on myös valtava huoli, että on kohdun ulkoinen, tuulimuna, tai menee kesken. Me ei yritetty lasta, olen ollut siinä uskossa, että en varmaankaan voi tulla raskaaksi. Oltiin ilman ehkäisyä lomamatkalla 2 päivää ennen kun menkkojen piti alkaa, siitä 10pv tein testin, koska menkat ei alkanut ja rinnat tosi kipeät. Haamuviiva tuli. Siitä sitten useempia testejä tehnyt ja niin ne viivat vaan vahvistuu. Nyt siis menkoista laskettuna 6+0, mutta tuosta suojaamattomasta laskettuna 4+5. Varhaisultra 3.4.
Olen tietenkin ihan tosi onnellinen tästä mutta on niin vaikea uskoa, että siksi varmaan olen lähes varma, ettei tämä voi olla totta ja päättyä onnellisesti. Olisin kyllä maailman onnellisin jos niin kävisi 😍 Voin kuvitella teidän pelkoa, jotka pitkään halunnut ja yrittänyt, kun minäkin olen ihan paniikissa. Jotenkin tuntuu, että tää on mun ainoa mahdollisuus ikinä. Toivon jokaisen puolesta täydestä sydämestäni, että onnistutte ❤️
Ja me sun puolesta ! :smiling face with heart-eyes:

Täällä mietin myös, että milloin kannatta varata varhaisultra tai uskallanko varata sitä yhtään. Ensimmäinen ultra olisi 7.4.

Onko muilla ollut millaisia raskausoireita nytten? Täällä hirvee väsymys päällä ja rauta-arvot tippuneet 10😳
Täällä vähän vaihteleva kirjo, mutta jokapäiväisenä väsymys, lievä etominen, turvotus ja jatkuva nälkä. Lisäksi haju- ja makuaisti muuttunut. 6+0 menossa. Itse olen menossa varhaisultraan ensi viikolla, kaipaan jollain lailla "todistetta" että tämä tapahtuu ihan oikeasti :tears: Ja mulle on tärkeetä saada tietää, että kaikki ois tässä kohti niin kuin pitääkin, jotta sais hieman varmuutta tähän epäuskoon 😊

Ikuisuusongelma nuo rauta-arvot! :o Toivottavasti saat ne jollain nousemaan!

Täällä alkoi tällä kertaa jo heti 4+1 tollanen aaltoileva kuvotus. Monessa raskaudessa alkanut vasta 6+ viikolla kunnolla. Väsymystä on myös, vaikka meillä nukutaan yöt heräämättä pääosin.

Mä toiseen ryhmään kerroinkin jo tästä muta kirjoitetaan tähän vielä.

Plussasin tuoresiirrosta ja kävin yhdessä HCG mittauksessa virallisena testipäivänä pe 28.2. siitä seuraavaksi se katsottiin ma 3.3 ja näissä HCG nousu oli aika normaali. Saman viikon keskiviikkona mulla loppui oireet kun seinää ja myös r-testi ole vaaleampi kun aiemmin (varmaan laimeampi virtsa 😅 eikä saisi verrata). Kävin sit torstaina mittauttaa HCGn yksityisellä, ja tulos oli vain puolet siitä mitä sen pitäisi olla (jos siis oppikirjan mukaan et tuplaantuu joka toinen/kolmas päivä) ja tää vastattiin perjantaina. Tästä tietysti tuli heti ajatus et tää tulee keskeytymään tai on kohdunulkoinen.

Soitin siitä sit seuraavana maanantaina polille ja päädyttiin siirtää varhaisuä tulevalle ke, jolloin viikkoja olisi 5+5. Tuolla vo:lla sit sanottiin et sopii keskeytyneeseen keskenmenoo, kun ei näy sikiökaikua ja ontelo pieni raskausviikkoihin nähden. Sovittiin tyhjennys nyt menneellä vklp:lle, minkä peruin sit torstaina ja pyysin et odotettaisiin vielä viikko sekä tehtäisiin yksi ultraääni, etten mä jää jossittelee tätä asiaa tulevaisuudessa. Sit koska eka uä oli jo poissulkenut kohdunulkoisen, ni ei tarvinnut sitä pelätä ja samalla toisaalta toivo et no kerta se on jo keskeytynyt ni ehkä luonto hoitaa ja vuoto alkaa itsekseen.

Tänään oli sit se toinen uä ja mentiin sinne ihan vaan sille ajatuksella et ne nyt vaan sanoo ne samat sanat et ne on pahoillaan mut kyllä tää on kesken mennyt ja nyt vklp sit tehdään lääkkeellinen tyhjennys, MUTTA

Siellä olikin syke ja sikiö mikä vastasi 7+0, nyt on menossa 6+5. Ja selkeä syke olikin 😅🥰

Tähän sekoiluun johti varmasti moni asia, eli nää omat pelot ja huolet sekä tarve testailla + niiden vähäisten oireiden selvittely. Olisin toivonut jo sen ekan uän jälkeen et sieltä oltaisiin tarjottu kontrollia automaattisesti, eikä suoraan varattu aikaa tyhjennykseen. Oon kuitenkin iloinen siitä et ne kuunteli ja suostu toiseen ultraan.

Toisaalta mietin et jos en ois yrittänyt kuunnella mun kehoa niin paljoa ja epäillä kaikkea (kohdun ulkoista, keskeytynyttä ym), niin tätä ei olisi edes käynyt 🤔 jos oIisin vaa kiltisti odottanut siihen alkuperäiseen varhaisultraan, mikä ois ensi viikolla ollut niin todennäköisesti syke olisi löytynyt, eikä tätä kaikkea lisäsurua olisi välttämättä joutunut kärsimään ns. Turhaan. Mut toisaalta se mun huoli ja stressi kaikesta voitti ja sillä sit sain aikaa vaan lisää surua ja stressiä 😅

Nyt on kyl niin jyrän ja mankelin alle jäänyt fiilis kun täs on viikon surru keskenmenoa, mitä ei nyt olekkaan. Semmoiset ristiriitaiset fiilikset mut myös hyvin onnellinen ja iloinen ❤️ Teksti varmaan yhtä sekava ku fiilikset 😅😂

Muokattu viimeksi:
Mä toiseen ryhmään kerroinkin jo tästä muta kirjoitetaan tähän vielä.

Plussasin tuoresiirrosta ja kävin yhdessä HCG mittauksessa virallisena testipäivänä pe 28.2. siitä seuraavaksi se katsottiin ma 3.3 ja näissä HCG nousu oli aika normaali. Saman viikon keskiviikkona mulla loppui oireet kun seinää ja myös r-testi ole vaaleampi kun aiemmin (varmaan laimeampi virtsa 😅 eikä saisi verrata). Kävin sit torstaina mittauttaa HCGn yksityisellä, ja tulos oli vain puolet siitä mitä sen pitäisi olla (jos siis oppikirjan mukaan et tuplaantuu joka toinen/kolmas päivä) ja tää vastattiin perjantaina. Tästä tietysti tuli heti ajatus et tää tulee keskeytymään tai on kohdunulkoinen.

Soitin siitä sit seuraavana maanantaina polille ja päädyttiin siirtää varhaisuä tulevalle ke, jolloin viikkoja olisi 5+5. Tuolla voi:lla sit sanottiin et sopii keskeytyneeseen keskenmenoo, kun ei näy sikiökaikua ja ontelo pieni raskausviikkoihin nähden. Sovittiin tyhjennys nyt menneellä vklp:lle, minkä peruin sit torstaina ja pyysin et odotettaisiin vielä viikko sekä tehtäisiin yksi ultraääni, etten mä jää jossittelee tätä asiaa tulevaisuudessa. Sit koska eka uä oli jo poissulkenut kohdunulkoisen, ni ei tarvinnut sitä pelätä ja samalla toisaalta toivo et no kerta se on jo keskeytynyt ni ehkä luonto hoitaa ja vuoto alkaa itsekseen.

Tänään oli sit se toinen uä ja mentiin sinne ihan vaan sille ajatuksella et ne nyt vaan sanoo se samat sanat et ne on pahoillaan mut kyllä tää on kesken mennyt ja nyt vklp sit tehdään lääkkeelli en tyhjennys, MUTTA

Siellä olikin syke ja sikiö mikä vastasi 7+0, nyt on menossa 6+5. Ja selkeä syke olikin 😅🥰
Tähän johti varmasti moni asia, eli nää omat pelot ja huolet sekä tarve testailla + niiden vähäisten oireiden selvittely. Sinänsä olisin toivonut jo sen ekan uän jälkeen et olisivat tarjonneet sitä toista automaattisesti, eikö suoraan varattu aikaa tyhjennykseen, mut oon iloinen et ne kuitenkin kuunteli ja suostu toiseen ultraan. Toisaalta mietin et jos en ois yrittänyt kuunnella mun kehoa niin paljoa ja epäillä, et oisko tätä tapahtumaa käyny jos oIisin vaa kiltisti odottanut siihen alkuperäiseen varhaisultraan, mikä ois ensi viikolla ollut. Mut toisaalta se mun huoli ja stressi kaikesta kohdunulkoisesta keskeytyneeseen voitti 😅

Nyt on kyl niin jyrän ja mankelin alle jäänyt fiilis kun täs on viikon surru keskenmenoa, mitä ei nyt olekkaan. Semmoiset ristiriitaiset fiilikset mut myös hyvin onnellinen ja iloinen ❤️ Teksti varmaan yhtä sekava ku fiilikset 😅😂
Oi miten onnellisesti sit lopulta kävi! 😍

@Softis Kyllä, en olisi ite uskonut tämmöistä käännettä tässä enää, kun viikon uskonut et raskaus ei jatku ja tässä odotellaan vaan vuotoa alkavaksi. 😅 Toisaalta tossa lopetti sen stressaamisen koska luuli pahimman jo tapahtuneen, nyt sit tietysti asiat jännittää mut yritän nyt luottaa tulevaan ja olla surematta/pelkäämättä etukäteen. Katsotaan miten käy 😅

@Softis Toivottavasti sulla myös kaikki hyvin ❤️ Onneksi sait puhuttua ajan itsellesi.

Muokattu viimeksi:
Takaisin