Yleinen keskustelu

Jos et oo testannut ovulaatiota, laskisin menkkojen alusta nuo raskausviikot. 😊 Flo:n arvio ovulaatiosta on ainakin itselläni monesti heittänyt tosi paljon, jopa viikolla. Mutta aika varmasti jos huhtikuun alkuun varaa, on jo tarpeeksi viikkoja että näkyy jotain!
Kiitos ❤️

Aika nyt varattu täälä mainittuun Perhe Arteen kätilölle. Aika 31.3 ja jos nyt laskin sitten oikein niin menkoista laskien 7+3? Onkohan tämä liian aikainen? Neuvola on sitten tuosta tasan viikon päästä.

Eilen testattu digillä ja 2-3 tuli tulokseksi, hetkellinen mielenrauha siis. 😅

Pitääkin itsekin yrittää etsiä kätilön tekemiä ultria, jos noin suuri ero hinnassa on. 👍🏻
Löysin kuin löysinkin ja onneksi, sillä oli huima ero hinnassa. 😅 Pari viikkoa tätä pitää nyt odottaa ja jännittää, että oikeastikko kasvaa jokin pikkuinen kohdussa vai ei. 😅

Kiitos ❤️

Aika nyt varattu täälä mainittuun Perhe Arteen kätilölle. Aika 31.3 ja jos nyt laskin sitten oikein niin menkoista laskien 7+3? Onkohan tämä liian aikainen? Neuvola on sitten tuosta tasan viikon päästä.
Itse asun ulkomailla, ja täällä annettiin suoraan varhaisultra-aika. Mulla se on 26.3 jolloin edellisistä menkoista laskettuna pitäisi olla koossa 7+0. Eli uskon, että ei ole liian aikaista! :smiling-eyes: Toki itsellekin ensimmäinen kerta, sillä aiempi raskaus meni kesken jo ennen varhaisultraa. Täällä annettiin aika nimenomaan edellisten menkkojen aloituspäivän ja veren HCG-arvon mukaan.

Hurjasti tsemppiä sinne ja voimahaleja! :red-heart:
Kiitos. Tosiaan sillo to-pe yönä alkoi kunnolla vuoto. On niin pettynyt olo, ku jotenki ajatteli että nyt raskaus jatkuis. Ehti jo innostua ja toisen kerran 1,5 kk sisään matto vedettiin jalkojen alta. 3 ekaa raskautta sujuneet ilman mitään ongelmia. Nyt pakko unohtaa raskaushaaveet ja keskittyä siihen mitä on.

Te jotka ootte seuranneet ovulaation ajankohdan ja LA poikkeaa kuukautisista laskettuun. Meinaatteko ilmoittaa neuvolaan kuitenkin kuukautisten mukaisen ajan vai ilmotatteko ovulaation mukaisesti laskettuna? Mulla ei toki oo ku 4 päivää eroa mut erityisesti tässä alussa haluaisin kyllä ne 4 päivää laskuihin mukaan kun aika matelee.

Kiitos. Tosiaan sillo to-pe yönä alkoi kunnolla vuoto. On niin pettynyt olo, ku jotenki ajatteli että nyt raskaus jatkuis. Ehti jo innostua ja toisen kerran 1,5 kk sisään matto vedettiin jalkojen alta. 3 ekaa raskautta sujuneet ilman mitään ongelmia. Nyt pakko unohtaa raskaushaaveet ja keskittyä siihen mitä on.
Voimia @RjT86 ❤️ olen pahoillani.

Te jotka ootte seuranneet ovulaation ajankohdan ja LA poikkeaa kuukautisista laskettuun. Meinaatteko ilmoittaa neuvolaan kuitenkin kuukautisten mukaisen ajan vai ilmotatteko ovulaation mukaisesti laskettuna? Mulla ei toki oo ku 4 päivää eroa mut erityisesti tässä alussa haluaisin kyllä ne 4 päivää laskuihin mukaan kun aika matelee.
Luulisi että ovulaatio on kyllä tarkempi, jos olet seurannut 👍 kaipa ne kysyvät sitten menkat jos se ei kelpaa 😅 mulla aikaisemmat olleet alkiosiirtoja, nehän lasketaan ”ovulaatiosta” koska alkion ikä ja siirtopäivä tiedossa.

Nyt mä en ole edes varma milloin mulla oli edelliset menkat, kun olen ne näemmä jnohtanut merkitä. Aika varma olen kyllä menkkojen alusta ja jopa päivästä, jolloin hedelmöittyminen tapahtui. Mies oli just lähdössä silloin työmatkalle 😅

Mä soitin heti plussan jälkeen oisko 4+2 😊
Mä yritin 4+2 varata täällä Lahdessa neuvolaa ja käskettiin soittaa kun on 6+ viikot menossa. Oisin vaan halunnut jo varata, mut odotellaan sit vielä reilu viikko.

Millä viikoilla sulla on eka neuvola? Täytyy alkuviikosta soitella 😍

Sain 2.4. ajan. Oisko sit viikkoja 9+? Mä vaan tiiän aiempien lasten kohdalla et täällä esim lastenneuvola-ajat pitää varata 4kk etukäteen jos haluaa iltapäiväajan (töiden kannalta ainoa sopiva) niin ajattelin et parempi nytkin soittaa heti ku voi 😁

Minäkin soitin neuvolaan kun sain verikokeitten tulokset millä raskaus "varmistettiin". Positiivinen testi siis oli perjantaina, ja siitä seuraavana maanantaina kävin lääkärin vastaanotolla. Keskiviikkona (5+0) soitin ja sain varhaisultra-ajan parin viikon päähän soittohetkestä.

Minäkin soitin neuvolaan kun sain verikokeitten tulokset millä raskaus "varmistettiin". Positiivinen testi siis oli perjantaina, ja siitä seuraavana maanantaina kävin lääkärin vastaanotolla. Keskiviikkona (5+0) soitin ja sain varhaisultra-ajan parin viikon päähän soittohetkestä.
Siellä kyl hyvä palvelu tuntuis olevan raskaudenhoidossa! 😍 Saako kysyä maksetaanko ite vai kuuluuko jonkinlaiseen perusterveydenhuoltoon?

Mä kans laitoin viestiä miltei heti plussasta neuvolaan, sain ekan ajan todnäk 7-8 viikkojen väliin. Jännittää syynätäänkö painoa miten, edellisestä raskaudesta jäin just ylipainoisen puolelle 😬 terkka on tuttu edellisestä raskaudesta ja mahtava tyyppi. Luulen ettei ala pingottamaan ainakaan.

Siellä kyl hyvä palvelu tuntuis olevan raskaudenhoidossa! 😍 Saako kysyä maksetaanko ite vai kuuluuko jonkinlaiseen perusterveydenhuoltoon?
Täällä on terveydenhuollon koko systeemi hyvin erilainen. Jokainen lääkärikäynti maksaa aina 4€. Jos täytyy mennä jatkotutkimuksiin sairaalaan kuvauksiin tms, tulee hintaa hieman enemmän. Esim CT skan keskellä yötä päivystyksen kautta maksoi 61€. Sairauskassa taitaa olla n 14€ luokkaa per kk ja mikäli oikein käsitin, tulee ultralle hintaa n.40€ (Koitan muistaa kertoa kun saan sen maksettavakseni). Sairauskassoillakin on erikokoisia paketteja toki, ja mitä enemmän maksaa kuukaudessa sen paremmat palvelut. Sama koskee NIPT-testiä. Se lisättiin täällä kuulemma muutama vuosi sitten sairauskassan palveluihin ja tulee maksamaan noin 9€.

Haluaisin myös kysellä: Onko täällä muita, joita huolettaa mahdollinen keskenmeno? Itsellä ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon viime kesänä seitsemännellä viikolla.
Itseä huolettaa todella paljon. Nyt viimeiset kaksi päivää on ollut "normaaleja" oman pääkopan kanssa ja oon pystynyt olemaan murehtimatta. Siksi en tänne ole aluksi mitään kirjoitellut kun pelko on, että menee kuitenkin kesken. Tämä on siis ensimmäinen raskauteni, ja ensimmäisellä inseminaatio kerralla tärppäsi. Mä vain olen näin yleisesti jotenkin erityisen huono-onninen ihminen enkä siksi jotenkin yhtään luota että tämä menisi loppuun asti koska eihän mulla tällainen tuuri voi olla! Ja se että oireet on niiiiin olemattomat ettei oikein edes tunnu että on raskaana, auta asiaa. Mutta. Koitan nyt nauttia niin kauan kuin tätä kestää. Ehkä jopa loppuun asti 💛

Itseä huolettaa todella paljon. Nyt viimeiset kaksi päivää on ollut "normaaleja" oman pääkopan kanssa ja oon pystynyt olemaan murehtimatta. Siksi en tänne ole aluksi mitään kirjoitellut kun pelko on, että menee kuitenkin kesken. Tämä on siis ensimmäinen raskauteni, ja ensimmäisellä inseminaatio kerralla tärppäsi. Mä vain olen näin yleisesti jotenkin erityisen huono-onninen ihminen enkä siksi jotenkin yhtään luota että tämä menisi loppuun asti koska eihän mulla tällainen tuuri voi olla! Ja se että oireet on niiiiin olemattomat ettei oikein edes tunnu että on raskaana, auta asiaa. Mutta. Koitan nyt nauttia niin kauan kuin tätä kestää. Ehkä jopa loppuun asti 💛
Toivottavasti ihan täydet noin 9 kk! :Heartred Mullakin oli tosiaan eka raskaus koskaan joka meni kesken. Nyt kuitenkin liityin tänne ja kerroimme miehen perheellekin - toivotaan kovasti, että kaikki menee hyvin, mutta samalla tiedostetaan, että aika näyttää. Välillä toivois, että olisi jonkun sortin kristallipallo mistä näkisi, että kaikki hyvin. Mulla kanssa hetkittäin painaa huoli, mutta jotenkin samaan aikaan on vaan todella luottavainen olo. Ja jollain asteella olen tehnyt myös rauhan, että jos tämä menee kesken myös, niin sitten se itketään pois ja yritetään uudelleen. Ei se muukaan auta! :Heartred

Takaisin