Yleinen keskustelu

Täällä kans plussattu viime perjantaina ja olo vieläkin super epätodellinen🙈
Meillä taustalla siis lapsettomuushoitoja 3x inseminaatiota viime vuoden loppupuolella ja tässä kuussa oli tarkoitus aloittaa IVF hoidot, mutta tulikin plussa testiin😳

Itsellä oireina nytten:
-kuvottava olo
-huimausta
-rintojen turvotusta
-toooooodella paha närästys (tätä on kokoajan)
-menkkamaiset kivut vatsassa

Aattelin huomenna soittaa neuvolaan ja varata ajan sinne. Pitäis myös etsiä joku yksityinen varhaisultra paikka, jos ei julkisen kautta sitä saa. Onko kellään suosituksia Turun seudulla? ☺️

Mä soittelin aika nopeasti neuvolaan plussan jälkeen, mulla on ensin lääkäri 1.4 ja sitten 3.4 neuvola.

Nyt alkaa oleen jo sen verran pahoinvointia että meinaa oksu lentää. 🤢 yritä nyt sitten töissä olla niin ettei ketään vielä tajuaisi. 😁 meinaa olla muutenkin aika hankala keskittyä töihin..
Mites muut, ootteko työelämässä?

Mä soittelin aika nopeasti neuvolaan plussan jälkeen, mulla on ensin lääkäri 1.4 ja sitten 3.4 neuvola.

Nyt alkaa oleen jo sen verran pahoinvointia että meinaa oksu lentää. 🤢 yritä nyt sitten töissä olla niin ettei ketään vielä tajuaisi. 😁 meinaa olla muutenkin aika hankala keskittyä töihin..
Tätä mäkin "pelkään", että missä vaiheessa tuo tulee. Ekan kohdalta oli pahoinvointia, mutta se oli lähinnä ällötystä ja huimausta. Oli pakko palata kaikkiin viesteihin ja muihin, oon silloin kuitenkin pystynyt ihan töissä käymään, bussilla kulkemaan ym, kun en kertaakaan oksentanut.

Olen siis työelämässä, mutta suurimmaksi osaksi etätöissä. Toimistolla käyn 1-2 kertaa viikossa. Meillä on vaan velvoite käydä x kertaa/kk, toki tästä voidaan joustaa tilanteen mukaan, mutta tottakai en näin alussa haluaisi vielä kertoa. Mutta vielä kun tuota pahoinvointia ei ole niin ainoa murheenkryyni on tämä järkyttävä turvotus. Muista ekasta että turvotus oli valtavaa alussa ja sitten hävisi jossain vaiheessa, kunnes alkoi maha kasvamaan myöhemmin. Toki tämän tokan kohdalla varmaan aikaisemmin, mutta jos nyt ainaki sinne nt-ultraan asti pystyisi työpaikalla salaisuuden pitämään.

Oon töissä, ja just loppuvuodesta aloittanut uudessa paikassa, joten työnantajan suhtautuminen raskauteen jännittää kyllä todella paljon. Me aloitettiin yrittää toista lasta jo ennen kun oli tietoakaan tästä uudesta työpaikasta, mutta pelkään, että tämä nyt työnantajalle näyttää jotenkin huonolta.

Teen pääsääntöisesti lähitöitä. Tää ihan alkuraskaus on ollut tosi oireetonta, joten ei oo sen osalta ollut lainkaan vaikeaa olla töissä. Töihin keskittyminen sen sijaan on hankalaa, sillä mielessä pyörii vain raskaus ja vauvajutut. 😅 Aion peitellä raskautta kesän korvalle asti, jos vaan pystyn.

Itse jouduin lopettamaan työnteon heti plussan ilmestyessä meluhaitan ja fyysisen työn vuoksi. Ongelmana toki se, että miehen isän kanssa ollaan samassa työpaikassa, joten täytynee kertoa hänelle jo heti tilanteesta, ennen kuin tieto tulee muualta. Kovasti vaan haluttaisiin kuitenkin odottaa ja nähdä että kaikki menee hyvin ensin! Me siis kerrotaan puolison vanhemmille, muille vasta sitten kun tiedetään että kaikki menee hyvin (NIPT-testin jälkeen). Ensimmäinen ultra olisi tasan kahden viikon päästä :) Jännittävää!

Haluaisin myös kysellä: Onko täällä muita, joita huolettaa mahdollinen keskenmeno? Itsellä ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon viime kesänä seitsemännellä viikolla.

Haluaisin myös kysellä: Onko täällä muita, joita huolettaa mahdollinen keskenmeno? Itsellä ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon viime kesänä seitsemännellä viikolla.
Etenkin näin aikaisilla viikoilla huolettaahan se ja pelottaa, etenkin kun mä olen kova stressaamaan. Samalla kuitenkin annan itseni iloita raskaudesta ja pyrin pitämään luottavaisen ja tulevaan uskovan mielentilan yllä. ❤️

Oon töissä, ja just loppuvuodesta aloittanut uudessa paikassa, joten työnantajan suhtautuminen raskauteen jännittää kyllä todella paljon. Me aloitettiin yrittää toista lasta jo ennen kun oli tietoakaan tästä uudesta työpaikasta, mutta pelkään, että tämä nyt työnantajalle näyttää jotenkin huonolta.

Teen pääsääntöisesti lähitöitä. Tää ihan alkuraskaus on ollut tosi oireetonta, joten ei oo sen osalta ollut lainkaan vaikeaa olla töissä. Töihin keskittyminen sen sijaan on hankalaa, sillä mielessä pyörii vain raskaus ja vauvajutut. 😅 Aion peitellä raskautta kesän korvalle asti, jos vaan pystyn.

Mulla on kans vähä " hankala" tilanne töiden kannalta. Mulla on määräaikainen soppari huhtikuun loppuun ja tiedossa on että jatkuu vielä vuoden loppuun, mutta jatkosopparia ei ole vielä allekirjoitettu. Nyt koitan saada mahd pian sen allekirjoitettua... en haluisi kertoa vielä töissä mitään, kun aina tää alku muutenkin jännittää et meneekö kaikki hyvin. Sijaistan äitiyslomalla olevaa, en tiedä mitä hänen penkissään oikein on kun näin kävi että mäkin raskaana 🤣 osaksi vähän nolottaakin, tosi vaikea kertoa aikanaan tästä 🫣

Mulla on pääasiassa toimistolla olemista, nyt huokaisisin helpotuksesta jos vois olla etänäkin. Joudun ihan pinnisteleen etten ala oksentamaan. Mulla se on ollut aina kaikissa raskauksissa tosi voimakasta alussa, johtuu osaksi siitä että mua alkaa närästää niin paljon että se saa oksentamaan. 🤢 viime raskaudessa sain reseptillä siihen lääkkeet, eiköhän se oo nytkin odotettavissa 🤷🏼‍♀️

Etenkin näin aikaisilla viikoilla huolettaahan se ja pelottaa, etenkin kun mä olen kova stressaamaan. Samalla kuitenkin annan itseni iloita raskaudesta ja pyrin pitämään luottavaisen ja tulevaan uskovan mielentilan yllä. ❤️
Samoin - kovasti koitan keskittyä positiiviseen ja olla toiveikas! <3 Tsemppiä sulle!

Täällä kans lähitöissä ja on ollut vaikeaa närästyksen takia. Lääkäri kirjoitti tänään reseptilääkkeet tuohon närästykseen niin ehkä alkais pikkuhiljaa helpottamaan 🤢

Itsellä vähän samoja pelkoja keskenmenon suhteen sillä yks kkm takana ja tätä raskautta yritetty pitkään. Pitää vaan yrittää pysyä positiivisena ja uskoa, että tämä pysyy mukana.🌸🌸

Mulla on hyvin vahva tunne, että tämäkin raskaus menee kesken. Testeissä ei viivat vahvistu ja tosiaan edellinen meni kesken rv6. Pitäis yrittää olla stressaamatta, mutta on vaikeaa. Äsken soitin neuvolaan, en saanut lähetettä verikokeeseen. Ei kuulemma täyty kriteerit. ”Eihän sille sitten voi mitään jos menee kesken”

Täällä myös stressataan. 😅🤣🙈 Oon nyt testannu 3 päivää ja viiva vahvistuu, mutta se ilmestyy edelleenkin tuskaisen hitaasti tikkuun. 🤦🏼‍♀️ Nähtävästi tätä luomuraskauttakin pystyy stressata ihan yhtä paljon kuin hoidoilla aikaan saatuja ja vielä 10 vuotta vanhempana. 😅😅

Täällä myös stressataan. 😅🤣🙈 Oon nyt testannu 3 päivää ja viiva vahvistuu, mutta se ilmestyy edelleenkin tuskaisen hitaasti tikkuun. 🤦🏼‍♀️ Nähtävästi tätä luomuraskauttakin pystyy stressata ihan yhtä paljon kuin hoidoilla aikaan saatuja ja vielä 10 vuotta vanhempana. 😅😅
Ja mä joka kerta ajattelen, että tää on nyt sitten viimeinen kerta kun kastan tikkua ja huomaan löytäväni itseni aina seuraavana päivänä samasta puuhasta :tears:

Ja mä joka kerta ajattelen, että tää on nyt sitten viimeinen kerta kun kastan tikkua ja huomaan löytäväni itseni aina seuraavana päivänä samasta puuhasta :tears:
Mä oon ollut kanssa himotestaaja, nyt päätin lopettaa kun testiviiva oli kontrolliviivaa vahvempi 😅 ja on pitänyt mieheltä salaa testailla kun hän vaan pyörittelee mulle silmiä 😆

RjT86 ❤️❤️

Hyppäsin marraskuisiin mukaan.

Käytiin tänään ar-ultrassa ja bebe vastasi 6+5 vkoja, la 1.11. Hurjaa sinällään, että tiesin kyllä ettei voi täsmätä sen mukaan mitä nla laskee, mutta en ajatellut ihan näin vähän olevan viikkoja. Oon myös ensimmäisen haamujen haamun tämän perusteella saanut jo 3+2.

Saa nähä mitä nlatäti sanoo 1,5vko päästä kun menen. Lähinnä mietityttää nt-ultra, koska tiedän sen olevan liian aikaisin jos nla ei suostu laskemaan vähemmillä viikoilla.

Takaisin