Ikävä kuulla. Paljon voimahaleja täältäkin.Ja sitten alkoi vuoto, en edes jaksa uskoa että olis vaan harmitonta ku edellinen km alkoi ihan samalla tavalla![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ikävä kuulla. Paljon voimahaleja täältäkin.Ja sitten alkoi vuoto, en edes jaksa uskoa että olis vaan harmitonta ku edellinen km alkoi ihan samalla tavalla![]()
Mä en ole kuullut ainakaan, että kunnissa tarjottaisiin "oletuksena" varhaisultraa, jos raskaus ei ole hoitoalkuinen tai ole joku poikkeustilanne. Olen itse menossa omakustanteisesti.Kuuluuko joissain kunnissa varhaisultra aina odottajille? Minä en ainakaan saanut aikaa, kun ensimmäisen kerran soitin neuvolaan vaikka pyysin. Ensi viikolla soittavat ja kertovat milloin ensimmäinen neuvolakäynti olisi ja ehkä koitan vielä uudelleen pyytää sitä. Jännittää, kun on useampi vuosi menty "tulee jos on tullakseen" eikä ole tullut ja nyt aivan ihmeen kaupalla plussasin, en usko vieläkään todeksi, luulin etten ikinä tule näkemään niitä kahtaa viivaa. Nyt jännittää kun taitaa olla influenssa päällä, toivottavasti pieni kestää sen.
En ole itsekkään kuullut, että kunnissa tarjottaisiin varhaisultraa meillä päin ainakaan. Itse menossa kans omakustanteisesti.Mä en ole kuullut ainakaan, että kunnissa tarjottaisiin "oletuksena" varhaisultraa, jos raskaus ei ole hoitoalkuinen tai ole joku poikkeustilanne. Olen itse menossa omakustanteisesti.![]()
Mä muistan tämän saman! Taisin soittaa. Peruutusaikoja voi kytätä. Ihanaa että sait jo nt-ultraan ajanOnko täällä ketään Pirkanmaalta? Soitin neuvolaan ja varasin sieltä ajan niin sain tekstiviestin perästä että voisin varata nt-ultraan ajan OmaTaysista PIN-koodilla. Yritin varata mutta järjestelmä ilmoitti, ettei ole aikojapitääkö sinne sit soitella? Se on vaan niin hankalaa mun työpäivien aikana
vai riittääkö jos varaan vasta 9+ viikolla ultran samalla kun on eka neuvola, niin voisin sieltä kysyä miten toimia?
+40 v. saa NIPT:in Pirkanmaalla.En ole itsekkään kuullut, että kunnissa tarjottaisiin varhaisultraa meillä päin ainakaan. Itse menossa kans omakustanteisesti.
Meillä täällä Helsingissä kun soitin ultraa niin 3.3 lähtien Helsingin kaupunki tarjoaa NIPT-testin maksuttomasti mikä oli positiivinen yllätys. Onko muilla kunnilla näin?![]()
Eiköhän. Mä kävin niskan, selän, pakarat jalat pari päivää ennen synnytystäMulla ois tulossa fysioterapiakäynti, joka sisältää myös hierontaa. Onko se ok näin alkuraskaudessa? Varmaan siis tota niska-hartiaseutua hieroisi. En haluaisi vielä kertoa raskaudesta edes fyssarille niin mietin onko pakko.
Hep. Kuvotus alkoi 2+4. Uskomatonta mutta totta.Heips! Täällä yksi, jolla LA alkukuustavieläkään en ihan täysin meinaa uskoa tätä raskautta, joten siitä varmaankin johtuu että kesti eksyä etsimään ryhmää.
Meillä ennestään jo kolme lasta, tulee nyt sitten iltatähden iltatähti
Mites muiden olotilat? Täällä aikamoinen kuvotus aivan kokoajan![]()
En mä siis saanut vielä sitä aikaa vaan neuvolasta sanottiin, että voin varata sen sitten lähempänä, paria viikkoa ennen. Samoihin aikoihin sit varailen ku eka neuvola.Mä muistan tämän saman! Taisin soittaa. Peruutusaikoja voi kytätä. Ihanaa että sait jo nt-ultraan ajan
En ole itsekkään kuullut, että kunnissa tarjottaisiin varhaisultraa meillä päin ainakaan. Itse menossa kans omakustanteisesti.
Meillä täällä Helsingissä kun soitin ultraa niin 3.3 lähtien Helsingin kaupunki tarjoaa NIPT-testin maksuttomasti mikä oli positiivinen yllätys. Onko muilla kunnilla näin?![]()
En tiedä mistä päin oot, mutta ainakin pk-seudulla voin lämpimästi suositella Perhe-Artea sekä Kaunis odotusta. Kaunis odotukseen on ollu nyt alekoodeja ja harjoitteluaikoja edukkaammin saatavilla, mutta noin muuten kummassakin paikassa hinta pyörii siinä 86-89e välillä.Minkä hintaisia varhaisultrat on ja millä viikoilla sinne kannattaa mennä? Ja siis mistä lasketuilla viikoilla, eli kierron mukaan vai ovulaation mukaan laskettuna?
Ja jos on suositella jotain yksityistä lääkäritaloa, niin olisi plussaa.
Haluaisin myös käydä, neuvolaan soittaessa tästä kysyin ja sanottiin että ei tehdä kun vasta oliko viikolla 12.
Ensimmäinen raskaus kyseessä, ja jotenkin niin epätodellinen ja kaikkia ajatuksia päässä että haluaisi sen varmistuksen![]()
Minkä hintaisia varhaisultrat on ja millä viikoilla sinne kannattaa mennä? Ja siis mistä lasketuilla viikoilla, eli kierron mukaan vai ovulaation mukaan laskettuna?
Ja jos on suositella jotain yksityistä lääkäritaloa, niin olisi plussaa.
Kuulin myös, että Turun seudulla tarjottaisiin maksuttomasti tuo NIPT ja tosiaan täällä Pirkanmaalla vasta 40+. Esikoisen ryhmässä oli puhetta joskus, että omakustenteisesti tämä NIPT maksaisi lähemmäs tuhat euroaEn ole itsekkään kuullut, että kunnissa tarjottaisiin varhaisultraa meillä päin ainakaan. Itse menossa kans omakustanteisesti.
Kuten @diamante tossa yllä jo kirjoitti, näillä on ihan tosi iso hintahaarukka riippuen siitä, tekeekö ultrauksen kätilö vai lääkäri! Esikoisesta kävin vu:ssa lääkärillä, ja se oli kyllä tosi kallista (lähes 300 e). Kätilön tekemä ultra maksaa paikasta ja mahdollisista tarjouksista riippuen about 60-100 e.
Rv 6+3 eteenpäin on kaiketi mahdollista alkiolta jo näkyä syke, joten itse menisin (ja menen) tämän jälkeen. Jos ovulaatio tai hedelmöitysajankohta on tiedossa, kannattanee noudattaa siitä laskettuja raskausviikkoja.Itse en varatessani muistanut tätä huomioida, ja menen oviksesta laskettuna 6+5, vaikka varmasti "varminta" olisi käydä vasta joskus 7+0 jälkeen.
Missä päin asut? Pk-seudulla ja Tampereen seudulla on tosiaan paljon vaihtoehtoja käydä, mutta sitten myös esimerkiksi Oulussa on Oulun ultra ja Merioulun neuvola, josta itselläni on hyvät kokemukset.
Jos et oo testannut ovulaatiota, laskisin menkkojen alusta nuo raskausviikot.Eli jos on ollut Flo käytössä kierron seurantaan, kannattaako viikot laskea sen antaman oviksen mukaan? Oikeasta ajankohdasta ei ole siis tietoa, ja kiertokin ehkäisyn kanssa melko epäsäännöllinen niin vaikea arpoa ajankohtaa.
Varmaan huhtikuun ekalle viikolle? Kierto alkoi 8.2 js Flo näyttää nyt 5+0.
Mäkin olen nyt menossa kätilölle.Pitääkin itsekin yrittää etsiä kätilön tekemiä ultria, jos noin suuri ero hinnassa on.![]()