Elämäntaparemontoijien vertaistukiryhmä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nurppu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minun kanssa voi jutella niistä salijutuista vaikka täällä yksityisviestein. Mulla kun ei oo lähipiirissä ketään kelle jauhaisin niistä. Mulla oli myös silloin alkuun koko ajan jotakin flunssaa tmv. kun aloitin taas treenit ja söihän se mieltä! :folded:

Mun pitäisi taas aktivoitua ton salitreenin kanssa, oon nyt innostunut spinningistä ja sitä oon tehnyt 2x viikkoon. Ruokailut menneet ihan miten sattuu, mutta nyt taas tuntuu olevan motivaatio kohdallaan. Oon myös huomannut, että jaksan arjessa paljon paremmin ja enemmän kuin ennen.
Hei pitäisköhän jopa aloittaa oma ketju treenaamiseen liittyen? Sellainen missä voisi vaan kertoilla ihan vapaasti omasta treeniohjelmasta, päivän treeneistä yms. 😊 Niin mukaan voi liittyä jos yhtään tuntuu siltä. Eikä sen olisi pakko rajoittua kuntosalitreeneihin, vaan ihan mihin vain. Mä voisin sellasen luoda.

Mä oon myös huomannut ton arjessa paremmin jaksamisen! Muistan ihan kun vauvavuoden aikana kävin paljon vauvan kanssa kirppiksillä, ja aina jos menin kyykkyyn katsomaan alahyllyltä jotain, tuntui hankalalta päästä sieltä ylös. Nyt on niin eri tilanne. Katsoin että olin vuosi sitten salitreeniä aloitellessani aloittanut 20 kilon jalkaprässillä (vaakaprässi). Nyt on sarjapainoina 105 kg (+ tuntematon kelkan paino, kun vaihtanut vinoon versioon ja tällä menee 10 toistoa) eli vähän eri voimatasot, ja sen huomaa suoraan arjessakin.

Hei pitäisköhän jopa aloittaa oma ketju treenaamiseen liittyen? Sellainen missä voisi vaan kertoilla ihan vapaasti omasta treeniohjelmasta, päivän treeneistä yms. 😊 Niin mukaan voi liittyä jos yhtään tuntuu siltä. Eikä sen olisi pakko rajoittua kuntosalitreeneihin, vaan ihan mihin vain. Mä voisin sellasen luoda.

Mä oon myös huomannut ton arjessa paremmin jaksamisen! Muistan ihan kun vauvavuoden aikana kävin paljon vauvan kanssa kirppiksillä, ja aina jos menin kyykkyyn katsomaan alahyllyltä jotain, tuntui hankalalta päästä sieltä ylös. Nyt on niin eri tilanne. Katsoin että olin vuosi sitten salitreeniä aloitellessani aloittanut 20 kilon jalkaprässillä (vaakaprässi). Nyt on sarjapainoina 105 kg (+ tuntematon kelkan paino, kun vaihtanut vinoon versioon ja tällä menee 10 toistoa) eli vähän eri voimatasot, ja sen huomaa suoraan arjessakin.
Joo toi vois olla hyvä ketju !

Pieni päivitys tänne pitkästä aikaa. Loppuvuodesta aloitin siis ruokavalion muutoksen parempaan suuntaan tarkoituksena lisätä hedelmien ja marjojen syöntiä. Tuo muutos on pitänyt hyvin, ja molempia tuoteryhmiä syön päivittäin ja etenkin hedelmät maistuu useammalla aterialla🤩 tämän lisäksi myös kasvisten syönti on lisääntynyt ja pääruokien annoskoko pienentynyt, kun lautasella tilaa valtaa värikkäämmät tuoteryhmät😋 muutoksen huomaa myös olossa, kylläisyyden tunne säilyy pidempään ja mieli tuntuu pirteältä ja virkeältä vauvan ajoittaisista yökukkumisista huolimatta🤩 ja herkkuhimot on tipahtaneet liki nolliin! Välillä syön edelleen hyvällä mielellä jonkun herkun, mutta enää ei tee mieli syödä niitä jatkuvasti pitkin päivää. Myös paino on laskusuuntainen. Joulukuussa paino oli n. 70kg ja tänä aamuna 64kg. Toki meidän vaaka on mallia halvin analoginen ja minulla on vahva epäilys, että se näyttää 1-2kg kauniimpia tuloksia kuin mitä oikeasti on, mutta suunta on kuitenkin alaspäin 🥳 imetys tekee varmasti osansa tästäkin, mutta liikuntapuoli on ollut koko talven retuperällä. Sen vuoro tulee seuraavaksi nyt keväällä, kun ruokavalio vaikuttaa muuttuneen pysyvästi😎

Täällä kans on selkeesti muuttunu ruokavalio terveellisempään suuntaan! Just lämpimällä ruualla en lastaakaan lautasta täyteen pastaa tms vaan varmaan se ohjeistettu puolet on kasviksia. Ja syyään miehen kans nykyään kerran päivässä smoothie mihin tulee vaihtelevasti eri hedelmiä ja/tai mustikoita 😄 Sokerin kanssa on vähän taistelua kyllä ja tulee ostettua se patukka helposti kauppareissulla 🫣 eli oon taas antanu addiktion tulla päälle. Ei onneks siinä laajuudessa missä syyään se kokonainen suklaalevy illalla 🫣

Urheilu on tullu tosi kivasti osaks arkea nyt kanssa ja olo on kyllä nykyään mullaki tosi paljon parempi! ☺️ Voi kun tämän muutoksen sais pysymään!

En tiedä kestääkö tunnin, päivän, viikon vai kuukauden, mutta tässä sitä taas yritetään. Esidiabetes muistuu aina välillä mieleen, mutta unohtuu taas kun menkat kolkuttelee ja ainoa mitä haluan on syödä.

En tiedä kestääkö tunnin, päivän, viikon vai kuukauden, mutta tässä sitä taas yritetään. Esidiabetes muistuu aina välillä mieleen, mutta unohtuu taas kun menkat kolkuttelee ja ainoa mitä haluan on syödä.
Mulla tuntuu tällä hetkellä kestävän ehkä max sen päivän, koska sitten tulee elämän kuormittavuus ja tunnesyöminen. Raskasta, tänä kesänä saa taas uusia koko kesävaatearsenaalin

Mulla tuntuu tällä hetkellä kestävän ehkä max sen päivän, koska sitten tulee elämän kuormittavuus ja tunnesyöminen. Raskasta, tänä kesänä saa taas uusia koko kesävaatearsenaalin
Samassa veneessä. Ei muuta kuin voimahalit meille kaikille! ❤️

Vertaistukea täältä myös!
On jotenkin todella lannistavaa, kun välillä näkee oman kuvan peilistä. Vaatteita olisi uusittava, mutta etenkin sovituskopit on jotenkin ihan kamalia nykyään ja alkaa vaan ketuttaa ja harmittaa.
Olen yrittänyt kuitenkin muistaa ja opetella, etten lapsen kuullen kommentoi mitään ulkonäkö ja etenkään painojuttuja.

Takaisin