Oireet

Eilen illalla vauva kävi selvästi hakemassa reittiä ulos 🙈 kauheaa vihlontaa alapäässä ja häpyluussa, kun painamalla painoi alaspäin. Pohdin miehellekin ääneen, että kuinka alas se oikein pääsee ilman, että luiskahtaa jo kohta ulos, liikkeet tuntui ihan haarovälissä saakka. 😂

36+1 nyt. Vähän epämiellyttävää tuo on, mutta toivon, että enteilee, ettei tarvitsisi enää viikkotolkulla odottaa. 😅
Tää on just se, mikä tuntuu vähän huijaukselta! Kersan pää ei onneksi tunnu kovin suureöta vielä, mutta kyllä tommonen reilu 30 cm halkaisija pallo jalkojenvälissä silti hiukan ylimääräinen on. Tässä raskaudessa aivan uutena asiana nää sukkapuikkokivut, jotka ei vaan mee ohi, jos oon jalkeilla. Eilen kaupan kassajonossa pelkäsin pyllähtäväni, kun suorassa seistessä lonkkiin iski lisäksi sähköiskumaisia hermokipuja. Ja onko fiilis, että ihan oikeasti synnytys vois jo lähestyä? No ei!

Eilinen migreeni tuntuu yhä ja vetää mielialan matalaksi. Pari yötä ollut taas lyhyemmät unet. En muista, että aiemmissa raskauksissa on tullut tällasta luovutusmielialaa, kun oon ollut loppuun asti tosi aktiivinen, ulkoillut jne. Sisällä liikkuminenkaan, venyttelyt tms. ei tunnu kivalta. Eli nyt syön sitte aktiivisesti pullaa ja kirjoitan maailman hitaimmalla tahdilla opparia. 😂

Mitään oikeita ongelmia ei vieläkään ole, riesoja vain. Eniten jurppii migreenien yhteydessä tuleva alakulo, joka saa asiat ärsyttämään ja tekee musta vähän palikka-aivon (tänä aamuna kaupassa maksukortin numeron ja alaoven ovikoodin näppäilyt oli aivan suorituskyvyn ylärajoilla).

Oispa piristävää kuulla, josko jollain jo asiat etenee!

Tää on just se, mikä tuntuu vähän huijaukselta! Kersan pää ei onneksi tunnu kovin suureöta vielä, mutta kyllä tommonen reilu 30 cm halkaisija pallo jalkojenvälissä silti hiukan ylimääräinen on. Tässä raskaudessa aivan uutena asiana nää sukkapuikkokivut, jotka ei vaan mee ohi, jos oon jalkeilla. Eilen kaupan kassajonossa pelkäsin pyllähtäväni, kun suorassa seistessä lonkkiin iski lisäksi sähköiskumaisia hermokipuja. Ja onko fiilis, että ihan oikeasti synnytys vois jo lähestyä? No ei!

Eilinen migreeni tuntuu yhä ja vetää mielialan matalaksi. Pari yötä ollut taas lyhyemmät unet. En muista, että aiemmissa raskauksissa on tullut tällasta luovutusmielialaa, kun oon ollut loppuun asti tosi aktiivinen, ulkoillut jne. Sisällä liikkuminenkaan, venyttelyt tms. ei tunnu kivalta. Eli nyt syön sitte aktiivisesti pullaa ja kirjoitan maailman hitaimmalla tahdilla opparia. 😂

Mitään oikeita ongelmia ei vieläkään ole, riesoja vain. Eniten jurppii migreenien yhteydessä tuleva alakulo, joka saa asiat ärsyttämään ja tekee musta vähän palikka-aivon (tänä aamuna kaupassa maksukortin numeron ja alaoven ovikoodin näppäilyt oli aivan suorituskyvyn ylärajoilla).

Oispa piristävää kuulla, josko jollain jo asiat etenee!
Jaan kyllä fiilikset taas täysin! Jotenkin huomaan, että nyt on alkanut tosi paljon tympiä ettei voi nautiskella koiralenkeistä ja liikkumisesta, kun aina pitää miettiä ettei tuu tehtyä liikaa ja sit on vaan paikat tosi kipeänä 🤯.
Ja just se että eihän nämä mitään oikeita ongelmia ole, vaan riesoja. Mua on nyt vähän onneksi helpottanut että jaksan nyt vapaalla tehdä kotona enemmän, ja yritän ajatella että se riittää jos teen joka päivä jotain pientä ja muin ajan saan käyttää niin mikä tuntuu parhaalle ❤️.
Mutta toivottavasti tässä ei mene vielä viikkoja, olisin kyllä ihan valmis jo vauvan tuloon.

Jassoo, tämän viikon päivitys ihan itselle muistiin. Yritin ehdotella vauvalle syntymistä eilen, ei totellut, vaan järjesti eilisiltana kunnon bileet.

Toissapäivänä vauva liikkui osan päivää ihmeen rauhakseen, tuli 2 tuntuvaa supistusta. Tänään 1, että ei nyt hirveän lupaavalta näytä. Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut lainkaan kipeitä supistuksia ennen tositoimia, mutta nääkin on kyllä olleet tosi lieviä.

Oon nukkunut jo useamman yön aika hyvin 🙏 ja vatsa toimii ok lisäraudasta huolimatta. Hiukan kuvittelen mahankin laskeneen ja päivän mittaan se tuntuu kyllä nahoissa (kävelyn ja seisomisen lisäksi alkaa vihloa myös missä tahansa istuma-asennossa). Ei oo kyllä olo, että tämä just kohta käynnistyisi, vaikka niin toivonkin.

Käynnistysaika saatu rv 40+1, että kääk.

Minulla on alkanut koko lantio ikään kuin puutua. Reisistä napaan saakka, ei särje, mutta sellaista voimattomuutta ja pientä kihelmöintiä, jos olen ollut pitkään jalkojen päällä, etenkin iltaisin. Painaakohan kohtu jotain verisuonia tai hermoja? En muista, että aiemmissa raskauksissa olisi ollut tällaista puutumista, särkyä vain. Toisaalta aika kultaa muistot, joka raskaudessa olen miettinyt, että ei herranjumala, en muistanut, että tämä on näin hirveää. 🤣

Täällä ollut viime yöstä asti ällöttävä olo ja vatsa löysällä. Eilen lähti myös limatulppa, että toivottavasti lähtis kohta synnytys käyntiin. Tuntuu myös semmonen kramppi alavatsalla vähän väliä, mutta ei varsinaisesti supistele.

Täällä ollut viime yöstä asti ällöttävä olo ja vatsa löysällä. Eilen lähti myös limatulppa, että toivottavasti lähtis kohta synnytys käyntiin. Tuntuu myös semmonen kramppi alavatsalla vähän väliä, mutta ei varsinaisesti supistele.
Ooh! Tsemppiä!

Onko @Tanjuska87 hommat jatkuneet?

Mulla oli eilisiltapäivä vaikeuksia mahabileiden vuoksi, lonkkia säti tuntikaupalla, kun yritin istua, seistä saati kävellä. Illan ja yön aikana tuli muutama minuutin, parin supistusaalto, hyvin lieviä, mutta sen verran, että piti vessassa käydä ja jälkimmäisiin heräsin. Nyt uusi aamu eikä mistään enää tietoakaan! 😅

Mulla oli eilisiltapäivä vaikeuksia mahabileiden vuoksi, lonkkia säti tuntikaupalla, kun yritin istua, seistä saati kävellä. Illan ja yön aikana tuli muutama minuutin, parin supistusaalto, hyvin lieviä, mutta sen verran, että piti vessassa käydä ja jälkimmäisiin heräsin. Nyt uusi aamu eikä mistään enää tietoakaan! 😅
No eilen päivällä supisteli paljon ja viime yönä supisteli niin kovasti, että heräilin niihin, mutta ei mitään säännöllisiä eli odottelu vaan jatkuu. On myös kunnon bloody show meneillään tuola alakerrassa, joka alkoi nyt aamulla ja vatsa on ihan löysällä, että merkkejä on kunhan alkais kunnolla tapahtumaan eikä tälleen et menee kohta järki lopullisesti.. 😅 Niin ja selässä on semmoinen tasainen tylppä kipu koko ajan mikä on nyt uusi juttu myös. Että tsemppiä vaan meille kärsiville ja toivottavasti saatais jo pian lähteä tositoimiin eikä vaan odotella. 👏👏

No eilen päivällä supisteli paljon ja viime yönä supisteli niin kovasti, että heräilin niihin, mutta ei mitään säännöllisiä eli odottelu vaan jatkuu. On myös kunnon bloody show meneillään tuola alakerrassa, joka alkoi nyt aamulla ja vatsa on ihan löysällä, että merkkejä on kunhan alkais kunnolla tapahtumaan eikä tälleen et menee kohta järki lopullisesti.. 😅 Niin ja selässä on semmoinen tasainen tylppä kipu koko ajan mikä on nyt uusi juttu myös. Että tsemppiä vaan meille kärsiville ja toivottavasti saatais jo pian lähteä tositoimiin eikä vaan odotella. 👏👏
En tajua miten nää vikat viikot on niin piinaavia. Pitäis varmaan uskotella aivoille, että joku keskiraskaus menossa, niin ei suurennuslasilla tutkis jokaista oiretta 😂

Tää on oikeesti, kun iltasin kaikkea vaivaa ja vähän supisteleekin ja toiveikkaana käyt nukkumaan, että joko yön aikana käynnistyisi niin pyhpah, aamulla kaikki on ohi. 🫠

Täällä on nyt pikku-ukko sylissä. 😍
Tuli semmoinen olo, että meen käymään sairaalassa tarkistamassa tilanteen vaikka supistukset ei ollutkaan säännöllisiä, niin olinkin 8cm auki. Siitä sit äkkiä ammeeseen ja parin tunnin päästä hän jo syntyikin. 🥰

Tuli semmoinen olo, että meen käymään sairaalassa tarkistamassa tilanteen vaikka supistukset ei ollutkaan säännöllisiä, niin olinkin 8cm auki. Siitä sit äkkiä ammeeseen ja parin tunnin päästä hän jo syntyikin. 🥰
Voi onnea, ihana uutinen! 😍😍😍 Olitpa sittenkin vikkelä etenijä! Hyvää yötä, hyviä vointeja ja voimia koitoksesta palautumiseen! ❤️

Paljon onnea pikku-ukosta! ❤️

En kestä 😍😍 onnea ihan mielettömästi! Onneks menit 🩵

Oho! Näinkin voi sitten käydä 😳! Onnea ihanasta pikku-ukosta 😍😍😍!

Takaisin