Yleinen keskustelu

Ei hemmetti! Ja vielä työvuoron aikana? Miten selvisit siitä?

Kaikenlainen verinen vuoto on niin sairaan pelottavaa. Mullakin on ollut sellaisia välillä - mutta toistaiseksi niin niukkana ja hetkellisen että jaksan uskoa kaiken olevan hyvin.

Toivottavasti sun tyrehtyi eikä lähteny voimistumaan. Mikä tilanne?
Kesken työvuoron, ei siinä auttanut kun nieleskellä itkut ja jatkaa. Miehelle laitoin kotiin viestiä, oli just hereillä ja sai mun oloa helpotettua. 🥺

Vuoto ei oo voimistunut, mut pyyhkiessä edelleen ruskeaa verta. Nyt ois koitettava nukkua, et jaksaa viimeisen vuoron tehdä. 😒

Kesken työvuoron, ei siinä auttanut kun nieleskellä itkut ja jatkaa. Miehelle laitoin kotiin viestiä, oli just hereillä ja sai mun oloa helpotettua. 🥺

Vuoto ei oo voimistunut, mut pyyhkiessä edelleen ruskeaa verta. Nyt ois koitettava nukkua, et jaksaa viimeisen vuoron tehdä. 😒
Voi ei, toivotaan, että olisi ihan normaalia! Halaus ❤️🙏

Toivottavasti on ihan vaaratonta ❤️ Kaikenlainen vuoto säikäyttää kauheasti. Mulla oli kolmannen raskaudessa alussa rusehtavaa tuhruvuotoa ja olin ihan varma, että kesken menee.

Toivotaan @Hedi88 että olis ihan vaaratonta vuotoa ❤️ luin jossain vaiheessa että jopa 20% kokee jotain verenvuotoa alkuraskaudesta mutta noi pelästyttää kyllä kovasti.

Voi eei 😭 toivottavasti olisi vaan jotain muuta kuin mitä pelkäät..
Varmasti laittaa fiilikset sekaisin

Kiitos kaikki ❤️ sain onneks nukuttua, vuoto ei oo lisääntynyt. Eilen tehty vahva plussa pitää toivon rippeitä yllä. Kaikkien oireiden pois jäänti ei, tissit vielä aristaa ja tää päivä meneekin niitä runnoessa, et onko vielä kipeet. Haen kasan testejä ja testailen viikonloppuna ja toivon ettei viiva lähde haalenemaan.🥺

Voi ei, onpa kurjaa @Hedi88 ! :disappointed-face: Tosin neuvolasta aikaa varatessa muistuttelivat, että alkuraskauden niukka vuoto on täysin normaalia. Toivottavasti oli vaan säikäytys ja kaikki jatkuu normaalisti!

Minäkin tuun kertomaan, että huolestuin äsken aika kovasti, kun pyyhkiessä tuli ensimmäisen kerran niukkaa veristä vuotoa ja sen lisäksi hyvin pieni tumma hyytymä. Ei poikkeavia vatsa- tai selkäkipuja, ja vuoto on tässä parin tunnin sisällä loppunut. Mietityttää, mutta yritän lohduttautua sillä, että jopa neljänneksellä odottajista on alkuraskaudessa vastaavaa ja kaikki voi mennä hyvinkin 🙏🏼 Nyt vain odotan ensi viikon ultraa sekavin fiiliksin..

Minäkin tuun kertomaan, että huolestuin äsken aika kovasti, kun pyyhkiessä tuli ensimmäisen kerran niukkaa veristä vuotoa ja sen lisäksi hyvin pieni tumma hyytymä. Ei poikkeavia vatsa- tai selkäkipuja, ja vuoto on tässä parin tunnin sisällä loppunut. Mietityttää, mutta yritän lohduttautua sillä, että jopa neljänneksellä odottajista on alkuraskaudessa vastaavaa ja kaikki voi mennä hyvinkin 🙏🏼 Nyt vain odotan ensi viikon ultraa sekavin fiiliksin..
Voi ei, toivottavasti kaikki menee hyvin. 🥺

Mullakaan ei ollu mitään kipuja, vuoto vaan alkoi.

Mulla oli taaperoa odottaessa vuotoja rv 20 asti. Alkuun useamman kerran viikossa ja loppuun väheni hiljalleen. Ei löytynyt syytä, lääkärien veikkaus oli kohdunkaulalla pinnassa olevat verisuonet, joista herkemmin vuoteli. Siellä syntyy kuitenkin paljon uusia suonia, että ei ihme jos jotkut niistä joskus repeää. Voi hyvin siis olla harmitonta. ❤️

Tsemppiä kaikille vuotojen kanssa! Tiedän, että ne on piinaavia, vaikka omakohtaista kokemusta ei ole. Toisaalta ei se vuodottomuuskaan takaa mitään. Mulla ei ollut missään vaiheessa mitään vuotoja edes aikoinaan keskeytyneessä keskenmenossa. Sitten taas lähipiirissä eräässä raskaudessa oli tosi paljon vuotoja, mutta niin vaan ihan terveet ja täysiaikaiset kaksoset tuli. En tiedä lohduttiko tämä nyt ketään, mutta tää alkuraskaus vaan on aina niin piinaavaa aikaa, kun ei voi oikein mistään tietää, että kaikki on ok.

Mä varasin nyt ekan neuvola-ajan. Otin videoajan, kun toisen lapsen 4v neuvola sattuu just edeltävälle päivälle ja en jaksa tuolla ihan joka päivä hypätä😅 Mulla on vähän ristiriitaiset fiilikset koko neuvolasta muutenkin. Meillä on iso perhekeskus, jossa meille on sattunut käytännössä joka ikinen kerta eri terkkari. En oikein nää, mitä saan niistä käynneistä irti varsinkaan nyt enää kolmannen kohdalla. Sitten loppuraskaudessa joo toki, kun seurataan vauvan vointia ja muuta sellasta, mutta nää alkuraskauden käynnit nyt on vähän tällainen pakollinen paha.

Minä vuosin taaperosta raskausaikana välillä suihkuamalla verta, välillä tuhrua ja sitä vuotoa tuli viikot 6-22. Ihan helvettiä oli, mutta elävä lapsi syntyi ❤️

Ihan pari kertaa tuli käytyä päivystyksessä ja kaikissa muissa ultrapalveluissa.

Keskenmenotaustalla ihan mahdotonta hallita sitä pelkoa, kun ei kukaan oikein kerro mitään syytä.

Minä vuosin taaperosta raskausaikana välillä suihkuamalla verta, välillä tuhrua ja sitä vuotoa tuli viikot 6-22. Ihan helvettiä oli, mutta elävä lapsi syntyi ❤️

Ihan pari kertaa tuli käytyä päivystyksessä ja kaikissa muissa ultrapalveluissa.

Keskenmenotaustalla ihan mahdotonta hallita sitä pelkoa, kun ei kukaan oikein kerro mitään syytä.
Kauheeta 😳 mutta onneks kaikki meni lopulta hyvin.

Mulla ei keskenmenoja oo, tää on eka raskaus. Mulla oli syksyllä polyyppi joka poistu ite kohdusta, niin mietin et jos polyyppi ei viihdy kohdussa niin miks sikiö. Vähän yliajattelua, mutta minkäs teet. 🤷‍♀️

Ootteko päässy nla kautta hcg mittaukseen labraan vai menny oma kustanteisesti?
Itseä kiinnostaisi kyllä käydä testaa 😅
Mää pääsin ainakin ihan nla kautta labroihin. 😊

• Tykkään
Reaktiot: iLa
Mää pääsin ainakin ihan nla kautta labroihin. 😊
Oliko joku syy että pääsit? Vai osasit pyytää?

Jotenkin outoa että tässä luotan yhteen tikkuun missä oli kaksi viivaa 😅🤣
Kai sitä pitäis jotain lisä varmistusta saada

Mullaki tuli esikoisesta vähän, mutta ei se onneksi lisääntynyt, oli pyyhkäisyvuotoa. Myös toisessa keskenmenneessä tuli, mutta sillon kyllä myös alkoi tosi pian myös semmoset mega menkkakivutki että

Oliko joku syy että pääsit? Vai osasit pyytää?

Jotenkin outoa että tässä luotan yhteen tikkuun missä oli kaksi viivaa 😅🤣
Kai sitä pitäis jotain lisä varmistusta saada
Osasin pyytää 😂 ehkä se oli tämmönen pienilohtu kun ei pääse varhaisultraan ellei mene omakustanteisena.

• Tykkään
Reaktiot: iLa
Moikka! Oon täällä jo hetken keskusteluja seuraillut mut josko sitä uskaltautuisi myös mukaan keskusteluun 😅 täällä tänään 7+2, toista lasta odotetaan. Ekan ivf: ekasta pasista alkoi tää raskaus. Vielä vajaa viikko varhaisultraan mikä jännittää kyllä todella paljon. Esikoisen kohdalla en muista että olisi ollut näin vahvana km-pelkoa!

Takaisin