Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
No kyllä nyt vastustaa siellä@Ulpukka_84 no nyt on kyllä vahva viiva!
Mun oli tarkoitus tässä kierrossa testata digitaalisilla testeillä ovulaatiota mut oon nyt ollu 1,5 viikkoa kipeenä eka vatsataudissa ja sit flunssassa joka ei meinaa millään hellittää plus pari viikkoa sit meni selkäkin jotenkin rikki niin että vaikea toimia ees kotona pienten lasten kanssa ku esim istuminen/nouseminen ja nostaminen sattuu ni ei kyllä riitä energiaa oviksen metsästykseen.
Lisäksi mulla kierto lyhentynyt koko ajan viime synnytyksen jälkeen, aluks oli joku 40pv ja nyt viimesin 19pv.Onko kellään kokemusta tällaisesta että kierto tolleen lyhenis? Palautuukohan tää normaaliksi koskaan?
![]()
Tervetuloa mukaan!Tänne se minäkin virallisesti kuuljn kun ikää jo 43hormonikierukka poistettu viikko sitten. Kierrosta ei mitään hajua....
Tiedän et täähän vaan pahentaa tilannetta jos nyt hirveesti alan stressaamaan etteikö koskaan enää onnistuta. Voi ku sais ittensä rauhotettua! Onneks on ihanat pikkuset kotona ni voi heidän seurasta nauttia, mut ton vauvan katselu kyl vaan oikeestaan lisää vauvakuumetta 
Huutelen sivusta, että minä olin piirua vaille 41, kun raskauduin viimeisen kerran. Ja se kävi vielä hauskasti, kun oli tarkoitus aloittaa yritys vasta seuraavasta kierrosta ja oltiin ilman ehkäisyä yksi kerta ovulaatiopäivänä ajatuksella, että ei se kuitenkaan tästä tärppää. Siitä yhdestä kerrasta tuli kuopus, kun olin 42. Näköjään silloin, kun sinulla on tullut plussa teidän kuopuksesta, eli 9/23. Ja kierto oli jo selvästi lyhentynyt. Eli hyvinkin vielä mahdollista, älä heitä kirvestä kaivoon ja toivoa jorpakkoon.Mä oon kehittänyt nyt hirveen paniikin ittelleni et onkohan mul jotku esivaihdevuodet alkaneet, kun toi kierto koko ajan lyhentynyt viime synnytyksen jälkeen ja sitä oon tässä nyt jotenkin kauheesti viime päivät pohtinu ja tännekin kirjotellut. Lohduttakaa joku et kyl viel 40-vuotiaana voi tulla raskaaksi!Tiedän et täähän vaan pahentaa tilannetta jos nyt hirveesti alan stressaamaan etteikö koskaan enää onnistuta. Voi ku sais ittensä rauhotettua! Onneks on ihanat pikkuset kotona ni voi heidän seurasta nauttia, mut ton vauvan katselu kyl vaan oikeestaan lisää vauvakuumetta
![]()
Kiitti tsempeistä, niitä tarvitaan!Huutelen sivusta, että minä olin piirua vaille 41, kun raskauduin viimeisen kerran. Ja se kävi vielä hauskasti, kun oli tarkoitus aloittaa yritys vasta seuraavasta kierrosta ja oltiin ilman ehkäisyä yksi kerta ovulaatiopäivänä ajatuksella, että ei se kuitenkaan tästä tärppää. Siitä yhdestä kerrasta tuli kuopus, kun olin 42. Näköjään silloin, kun sinulla on tullut plussa teidän kuopuksesta, eli 9/23. Ja kierto oli jo selvästi lyhentynyt. Eli hyvinkin vielä mahdollista, älä heitä kirvestä kaivoon ja toivoa jorpakkoon.![]()
Miten paljon sulla lyheni kierto?Muistaakseni toisen ja kolmannen välissä lyheni n. 28->24/25.Kiitti tsempeistä, niitä tarvitaan!Miten paljon sulla lyheni kierto?
Ihan tarkkaan en tiedä mutta oon yrittäny muutamassa kierrossa sitä selvittää tosin vaan yhen kerran saanu tosi selkeät viivat testiin. Jos ovis ois ollu silleen ku oletan ni ois pidentynyt 8–>10->11 päivää ja sit viimesimmässä lyhyessä kierrossa ei mitään hajua minkä pituinen oli. Oispa itelläki niinku sulla että alkais nyt luteaalivaihe pidentyy ja sitä kautta koko kierto. Kaikkee sitä voi ihminen jännätäkin että nyt vaan toivoo pidempää kiertoa@Qkkuu Ootko selvillä minkä pituinen luteaalisi on? Mulla oli monta kiertoa vauvan jälkeen todella lyhyt luteaali, 3-4 päivää. Se piteni sitten jossain kohtaa itsestään 12 päivään, tyyliin tuli yksi päivä lisää per kierto. Imetyskin vaikuttaa. Toivottavasti olisi vain näitä hormonitasapainojen hakemisia sulla vielä.
Olen nyt 41 ja odotan toista lasta rv13+ eli kyllä voi ihan luomusti vielä onnistua! Mullakin oli kierto lyhentynyt jo, oli n. 25-27 pv.Mä oon kehittänyt nyt hirveen paniikin ittelleni et onkohan mul jotku esivaihdevuodet alkaneet, kun toi kierto koko ajan lyhentynyt viime synnytyksen jälkeen ja sitä oon tässä nyt jotenkin kauheesti viime päivät pohtinu ja tännekin kirjotellut. Lohduttakaa joku et kyl viel 40-vuotiaana voi tulla raskaaksi!Tiedän et täähän vaan pahentaa tilannetta jos nyt hirveesti alan stressaamaan etteikö koskaan enää onnistuta. Voi ku sais ittensä rauhotettua! Onneks on ihanat pikkuset kotona ni voi heidän seurasta nauttia, mut ton vauvan katselu kyl vaan oikeestaan lisää vauvakuumetta
![]()
Täällä kp15 ja ehkä löysin oviksen. ClearBluen hedelmällisyysmonitori on näyttänyt korkeampaa hedelmällisyyttä kolme päivää. Eikös tää (kuva) nyt ole jo ovis? Tallettelua täällä ti ja ke, tänään ei kuulemma jaksa. Toivottavasti huomenna onnistuisi vielä.Nyt olemme aktivoituneet jatkamaan mun laihdutustauon jälkeen. 17.3. PAS suunnitteluaika, mutta luomuna voi vielä hyvinkin yrittää. Siitä ainoasta alkiostakaan ei ole takeita, kun sitä ei ole testattu.
Tää oli tällainen omanapailu. Palaan vielä asiaan.
Tsemppiä kaikille
Lisäys: pitää päättää tehdäänkö repro-testi nyt sit… Sen vois varata ens viikolle ilmeisesti.
Jes. Se on joku testi millä mitataan kohdun juttuja, esim. ettei siellä ole mitään tulehdusta ja että siellä olis hyvä alkion kiinnittyä. En oikein tarkemmin muista. Mulla kun on takana pari keskenmenoa ja hoidoista ei ole yksikään raskaus alkanut, niin tätä suositeltiin Dextrasta. Pyysin toista mielipidettä, koska Ovumialla sanottiin vaan, että jatka painon pudotusta. Mulla kaikenlisäksi toi kohtuanomalia, niin he suosittelivat vielä mini-asaa että väliseinässä kulkis veri paremmin tms.Ehdottomasti positiivinen ovistikku kuvassa!
Mikä on repro-testi?
Mullahan se LH nousi vain yhden päivän ajaksi ylös ja yhtä rytinällä alas, eli ei ollut mitään enteilevää nousua ja se ei tikuissakaan näkynyt. Toivottavasti sulla tulee selvä piikki pian.Ovulaation etsintää. Kp 10 aloitin kp14 menossa, ei pelkoo että on tulossa. Osasin tän arvata
Hienoa, että löytyi vielä uusia kikkoja toisesta paikasta. Jännittäviä aikoja siellä.Jes. Se on joku testi millä mitataan kohdun juttuja, esim. ettei siellä ole mitään tulehdusta ja että siellä olis hyvä alkion kiinnittyä. En oikein tarkemmin muista. Mulla kun on takana pari keskenmenoa ja hoidoista ei ole yksikään raskaus alkanut, niin tätä suositeltiin Dextrasta. Pyysin toista mielipidettä, koska Ovumialla sanottiin vaan, että jatka painon pudotusta. Mulla kaikenlisäksi toi kohtuanomalia, niin he suosittelivat vielä mini-asaa että väliseinässä kulkis veri paremmin tms.
Ei kai se vielä mitään tarkoita, varsinkin jos eka kierto kierukan poiston jälkeen..? Minkä pituinen kierto sulla on yleensä ollut?Ovulaation etsintää. Kp 10 aloitin kp14 menossa, ei pelkoo että on tulossa. Osasin tän arvata
Voi Toivottavasti nousisi edes vähän. Oon nyt kp10 tähän kp 15 tikuttanuMullahan se LH nousi vain yhden päivän ajaksi ylös ja yhtä rytinällä alas, eli ei ollut mitään enteilevää nousua ja se ei tikuissakaan näkynyt. Toivottavasti sulla tulee selvä piikki pian.