40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihan mielenkiinnosta paljonko tuo AMH arvo pitäis olla että ois mahdollisuuksia raskautua?
Siitä Amh:sta ei voi suoraan vetää johtopäätöksiä, mutta itse olen ajatellut että jostain todennäköisyyksistä se kyllä kertoo. Mut kuitenkin vaan yksi hyvä toimiva munasolu tarvitaan, eli aina on mahdollisuus

Mä oon miettiny, että voisin myös tsekkaa oman amh-arvoni. Jos nyt pari kiertoa kokeilisi ensin ja jos ei mitään tapahdu, niin voisi olla paikallaan. Mutta vielä pitää helmikuun loppuun asti odotella ensin ennen kuin voidaan aloittaa projekti.

@Fanni81 ainakin yli 40-vuotiaalle suositellaan ubikinolia, se imeytyy ilmeisesti paremmin kun ubikinoni. 👌🏻
Kiinnostuin aiheesta ja googlailin hetken aikaa. Löysin äkkiseltään vain mainintoja siitä, että ubikinolia ei suositella raskaana oleville 🤔 Mitenköhän asia siis on?

Mä oon miettiny, että voisin myös tsekkaa oman amh-arvoni. Jos nyt pari kiertoa kokeilisi ensin ja jos ei mitään tapahdu, niin voisi olla paikallaan. Mutta vielä pitää helmikuun loppuun asti odotella ensin ennen kuin voidaan aloittaa
Toisaalta en tiedä tekeekö sillä tiedolla oikeasti mitään, jos ei ole aloittamassa hoitoja, joka tapauksessa voi olettaa että meidän ikäisillä se raskautuminen on haastavaa. Mulla oli siis huono ja tutulla tosi hyvä (saman ikäinen), molemmilta toistaiseksi sama lopputulos, 1km.

Toisaalta en tiedä tekeekö sillä tiedolla oikeasti mitään, jos ei ole aloittamassa hoitoja, joka tapauksessa voi olettaa että meidän ikäisillä se raskautuminen on haastavaa. Mulla oli siis huono ja tutulla tosi hyvä (saman ikäinen), molemmilta toistaiseksi sama lopputulos, 1km.
Niin, ihan totta. Pystyikö tuosta amh-arvosta kuitenkin myös vähän tulkitsemaan, miten lähellä/kaukana vaihdevuosien alku on? Että onko sen puolesta jo kiire vai onko armoa vielä vähän? 😎 Mua kiinnostaisi tietää jonkinlainen arvio siitä paljonko munasoluja kokonaisuudessaan on jäljellä. Niiden laatu nyt varmaan on jo aika huono, mutta ihan yleisesti missä mennään määrällisesti.

Ootteko muuten kannustaneet miehiä popsimaan jotain vitamiineja tms osana valmistautumista? Entä ootteko itse aloittaneet/miettineet aloittavanne raskautumisen tueksi jotain vippaskonsteja, kuten gelee royale, greippimehu, vehnänalkioöljy tms? ☺️

Niin, ihan totta. Pystyikö tuosta amh-arvosta kuitenkin myös vähän tulkitsemaan, miten lähellä/kaukana vaihdevuosien alku on? Että onko sen puolesta jo kiire vai onko armoa vielä vähän? 😎 Mua kiinnostaisi tietää jonkinlainen arvio siitä paljonko munasoluja kokonaisuudessaan on jäljellä. Niiden laatu nyt varmaan on jo aika huono, mutta ihan yleisesti missä mennään määrällisesti.

Ootteko muuten kannustaneet miehiä popsimaan jotain vitamiineja tms osana valmistautumista? Entä ootteko itse aloittaneet/miettineet aloittavanne raskautumisen tueksi jotain vippaskonsteja, kuten gelee royale, greippimehu, vehnänalkioöljy tms? ☺️

Meillä mies alkoi jostain syystä muuten vaan syömään D-vitamiinia kun aiemmin ei oo mistään lisäravinteista piitannut eli hyvä näin!

Mä otan vaan sitä minisunin mama-monivitamiinia jossa on se suositeltu annos foolihappoa mukana. En uskalla ottaa mitään noita muita valmisteita, joista ei oo tieteellistä näyttöä eli just toi gelee royale ja vastaavat. Greippimehu ja vehnänalkioöljy ei varmaan oo vaarallisia mutta en kyllä usko niihin myöskään.

Meille myös kumppanille suositeltiin jotain megakallista vitamiinia, en muista sen nimeä. Folaattia, D-vitamiinia ja rautaa syön, lisäksi määrättiin DHEA:ta mistä googlattuani näyttö on vähän epäselvää.

Amh:lla saa kyllä jotain näkymää siihen omaan munasolureserviin, eikä se kovin kallis tutkimus ole.

Meillä mies syö D-vitamiinia. Mulla menee monivitamiini foolihapolla, D-vitamiini, rauta ja ubikinoni. Mulla huomattiin lapsettomuusklinikan labroissa matala ferritiini ja D-vitamiini ja nää menee lääkärin ohjeistuksella. Näillä kummallakin on yhteys lapsettomuuteen, joten näitä voi olla hyvä tsekkailla. Söin aiemmin D-vitamiinia 20 mikrogrammaa ympäri vuoden ja se ei mulla riittänyt mihinkään, silti selkeä vaje. 3kk kuuri 100 mikrog D-vitamiinia ja 100mg rautaa sai arvot viitearvoihin. Ubikinonia olen syönyt ominpäin lokakuusta alkaen, sen on tutkimuksissa todettu parantavan munasolujen laatua.

Meillä alkaa nyt toinen ivf, huomenna eka pistos. Jännä nähdä onko näillä vitamiineilla mitään selkeää vaikutusta munasolujen määrään ja laatuun. Edellisessä hoidossa syyskuussa mulla oli vielä arvot pielessä.

Miehen hedelmällisyyttä voi boostata sinkillä, seleenillä, arginiinillä, foolilla ja Q10:lla.

Meillä on ollut käytössä miehelle dee, Q10, ja flunssan alla sinkki ja c. Ei nämä minusta kohtuuttoman hintaisia ole. Kannattaa googlailla noita vähän erikseen. On varmasti valmisteita mihin nuo kaikki on upotettu samaan, ja hinta on sen mukainen.

Minä olen ottanut q10, d, ... väliin b-monivitamiinia, flunssan alla c + sinkki + quersetin+inkivääri (juomana). Särkylääkkeeksi vaihdoin aspirinin. Vhh-dieetti on boostannut hedelmällisyyttä, vaikkei ylipaino ole ollut ongelmana just silloin. Raskauden aikana olen kyllä aina kerryttänyt hankalasti irtoavia kiloja.

Tällä reseptillä olen saanut vielä parikin vauvaa 40v rajapyykin jälkeen.

AMH arvo vaan kai kertoo sitä vastetta hoidoille, mutta se ei kerro munasolujen laadusta mitään. Näin oon ymmärtäny. Voihan sen käydä testaamassa, jos se kiinnostaa. :) Mulla nousi amh kun söin lääkärin määräämää DHEA:ta muutaman kuukauden ennen hoitoja. (0.38>0.62 tms)
Mulla matala amh. Hoidoista kaks munasolua, yks selvis pakkaseen tosiaan. Se pitäs siirtää huhtikuussa sitten vissiin…🤞🏻
Käytössä D-vitamiini, foolihappo, monivitamiini, magnesium, ubikinoli… En jaksa enää poppaskonsteja.🙏🏻

Mitäs tänne kuuluu kaikille? Mulla alkoi uusi kierto tänään ja pistokset huomenna, jännittää ja pelottaa ja mietityttää kaikki..
Menkkaviikko menossa. Nää olis nyt ehkä toisiksi viimeiset ennen kuin yrityksen olis tarkoitus alkaa. Pitäis alkaa syömään foolihappolisää. Mulla on hankittuna setti Femibionia, minkä pitäisi nostaa foolihappotasot kuukaudessa sopiviksi ja lisäksi mamavitamiinia tuon jatkoksi ☺️ Odottava ja vähän jännittynyt, mutta hyvä fiilis. Vielä hetki pitää malttaa. Hyvää viikonloppua tyypit! ❤️

Mitäs tänne kuuluu kaikille? Mulla alkoi uusi kierto tänään ja pistokset huomenna, jännittää ja pelottaa ja mietityttää kaikki..
Tsemppiä hoitoon ❤️ Miten on ekat pistokset sujuneet? Täällä on myös pistokset menossa ja tänään oli eka kontrolliultra. Noin 13 follia oli kasvamassa. Määrään oon tyytyväinen, mutta laatu jännittää. Maanantaina taas ultrataan ja selviää punktion ajankohta.

Tsemppiä hoitoon ❤️ Miten on ekat pistokset sujuneet? Täällä on myös pistokset menossa ja tänään oli eka kontrolliultra. Noin 13 follia oli kasvamassa. Määrään oon tyytyväinen, mutta laatu jännittää. Maanantaina taas ultrataan ja selviää punktion ajankohta.
Hyvin on sujunut vaikka tuntuu epätodelliseta, että tällaisessa tilanteessa ollaan 😂 maanantaina eka ultra, en oikein tiedä mitä edes odottaa tai toivoa😅

Täällä laihdutuslääke loppui 2vk sit ja mulla on käytössä Clear Bluen hedelmällisyysmonitori ja nyt on toinen korkean hedelmällisyyden päivä ilmeisesti, kun se kertoo että korkea LH-taso? Pitää vielä perehtyä siihen. Ovulaatioo se kai povaa viikonlopulle. Nyt kp10. Päätettiin, että ei odoteta. Lääkäri sanoi, että viikko laihdutuslääkkeen jälkeen voi jo yrittää ja teratologinen, että 2kk:n päästä, koska asiasta ei ole tutkimuksia…
Pitää samalla myös yrittää pitää yrittäminen ”hauskana” ja siihen pitää vähän keksiä jotakin. Vähän välillä ollu hiljasta, koska yritettiin niin tosissaan alkuun ja niistä sitten tulikin keskenmenot… Aika rankka tie.
Silti ajattelin varata ajan Dextraan, koska sieltä infosivat, että voihan sitä miettiä, pitäskö ottaa jotakin testejä (immunologinen yms.), kun sitten Ovumiasta vaan sanoivat, että jatka painon pudottamista… ja varaa suunnitteluun aikaa vajaan 3kk päähän. (Se pitää odottaa ennen siirtoa lääkkeen jälkeen)…

Olen viime aikoina hengannut vaan täällä taustalla, mutta minulle(kin) gyne suositteli Ozempicia marraskuussa painonpudotuksen avuksi, mutta en sitä ole oikein ollut halukas aloittamaan. Sen sijaan olen syönyt marraskuusta lähtien inositolia ja olematon kuukautiskierto on palannut. Ovulaatiota tuskin tapahtuu, mutta on tämäkin jo hyvä alku! Paino +/-0kg joulun herkuttelujen jäljiltä.

Täällä laihdutuslääke loppui 2vk sit ja mulla on käytössä Clear Bluen hedelmällisyysmonitori ja nyt on toinen korkean hedelmällisyyden päivä ilmeisesti, kun se kertoo että korkea LH-taso? Pitää vielä perehtyä siihen. Ovulaatioo se kai povaa viikonlopulle. Nyt kp10. Päätettiin, että ei odoteta. Lääkäri sanoi, että viikko laihdutuslääkkeen jälkeen voi jo yrittää ja teratologinen, että 2kk:n päästä, koska asiasta ei ole tutkimuksia…
Pitää samalla myös yrittää pitää yrittäminen ”hauskana” ja siihen pitää vähän keksiä jotakin. Vähän välillä ollu hiljasta, koska yritettiin niin tosissaan alkuun ja niistä sitten tulikin keskenmenot… Aika rankka tie.
Silti ajattelin varata ajan Dextraan, koska sieltä infosivat, että voihan sitä miettiä, pitäskö ottaa jotakin testejä (immunologinen yms.), kun sitten Ovumiasta vaan sanoivat, että jatka painon pudottamista… ja varaa suunnitteluun aikaa vajaan 3kk päähän. (Se pitää odottaa ennen siirtoa lääkkeen jälkeen)…
Pidetään kovasti peukkuja yrityksen suhteen ja toivottavasti saisitte jotain uutta vinkkiä tai apuja Dextrasta. 🙏 Ei ole varmasti ollut helppo tie. ♥️ Niin paljon toivon, että kuultaisiin plussauutisia jossain kohtaa tätä vuotta! 💖

Takaisin