40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tässä kohtaa Clearbluen monitori näyttää näin ja sellaisia oviskipuja on vasemmalla ja limoja. Tää on kiinnostavaa nähdä, että onko se hedelmällisyysikkuna tosissaan noin lyhyt. Voi kai tässä vielä tulokset muuttua 🤷🏼‍♀️
@Puolikuu Kiitos ❤️ Toivotaan parasta ❤️
@Joy83 Hyvä, että kierto palailee! ❤️

Liitteet

• IMG_7441.jpeg
    IMG_7441.jpeg
    208.5 KB · Katsottu: 121
  • IMG_7442.jpeg
    IMG_7442.jpeg
    169.4 KB · Katsottu: 124
Tässä kohtaa Clearbluen monitori näyttää näin ja sellaisia oviskipuja on vasemmalla ja limoja. Tää on kiinnostavaa nähdä, että onko se hedelmällisyysikkuna tosissaan noin lyhyt. Voi kai tässä vielä tulokset muuttua 🤷🏼‍♀️
@Puolikuu Kiitos ❤️ Toivotaan parasta ❤️
@Joy83 Hyvä, että kierto palailee! ❤️
On kyllä mun mielestä jotenkin hämmentävät nuo selitteet, tyyliin 1 matala hedelmällisyys ja 28 korkea. Sit kuitenkin selkeästi tuossa monotorissa ne numerot merkkaa kuukauden päiviä.😅 Ja jännä, että ovisoireet ei oikein täsmää noiden hymynaamapäivien kanssa.. 🤔 Mut varmaan pidemmän ajan jälkeen saa parempaa käsitystä logiikasta. Pitää nyt varman päälle varmistella! 😉

Sieltä löyty 2 isompaa follikkelia ja 2 vähän pienempää, nämä todennäköisesti kasvaa mutta epäselvää oli että lähteekö mikään muu enää. Tässä näkyy se matala AMH, munasolureservi on tosi huono. Mahdollista toki on, että joku hyvä sattuu mukaan.. perjantaina uusi ultra ja alkuviikosta punktio.
Toivotaan, että mukana on hyvä yksilö! ♥️

Sieltä löyty 2 isompaa follikkelia ja 2 vähän pienempää, nämä todennäköisesti kasvaa mutta epäselvää oli että lähteekö mikään muu enää. Tässä näkyy se matala AMH, munasolureservi on tosi huono. Mahdollista toki on, että joku hyvä sattuu mukaan.. perjantaina uusi ultra ja alkuviikosta punktio.
Hyvällä säkällä voi löytyä lisääkin folleja… mullahan joskus näkyi 1-3 ja lopulta niitä oli 5! 💪🏻😀 Toivotaan parasta!

Minäkin nyt liityn tässä keskusteluun. Olen kesästä lähtien täällä notkunut ja lukenut viestejänne. Itsellä on aina ollut haaveissa lapsi, mutta ei ole ollut parisuhdetta, joten se ei koskaan ollut niin sanotusti ajankohtaista. Kesällä siis vihdoin löysin miehen, rakastuin ja melkein heti jätimme ehkäisyn pois. Menimme marraskuun alussa naimisiin ja täytin juuri myös loppuvuodesta 40 vuotta.

Söin kuukausia raskausvitamiineja, inositolia, gele royalia jne. Joulukuussa sitten tuntui ettei mikään enää oikein tunnu miltään, parisuhde rakoili appivanhempien takia. Irtisanoiduin töistä, muutimme miehen kanssa erilleen, vaikka olemme silti yhdessä. Paino alkoi nousta pitkään jatkuneen laskun jälkeen. Jätin nuo kaikki lisäravinteet syömättä, sekä mielialalääkettäkin aloin vähentämään ilman lääkärin lupaa.

Nyt uuden vuoden päivänä, suureksi yllätyksekseni, ensimmäistä kertaa ikinä raskaustesti näytti minulle positiivista. Pitänee äkkiä kaivaa ne raskausmonivitamiinit joissa on foolihappoa takaisin esille. Kaikista ongelmista ja epävarmuudesta huolimatta tämä on kyllä paras alku uudelle vuodelle mitä voin vain kuvitella. Toivottavasti tämä pysyy mukana :)
Tämä ensimmäinen raskaus on päättymässä keskenmenoon, joka ei ole vielä alkanut. Ultrassa näkyi kaksi ruskuaispussia eli kaksoset, mutta pussit olivat kiinni toisissaan ja toinen oli ihan mini kokoinen. Vain isomman alkion pystyi näkemään, mutta se oli 2 viikkoa liian pieni eikä sydän lyönyt. Yksin kun olen joutunut kokemaan kaikki raskausoireet ja mies vain käväissyt vierailulla ja häipynyt parin tunnin päästä kotiinsa vaikka luvannut olla koko viikonlopun, joka viikonloppu, niin en tunne hänestä olevan mitään tukea koko asiaan, tai yhtään mihinkään muuhunkaan oikeastaan. Neuvolaankaan hän ei suostunut tulemaan, sekin kun ehti jo olla tällä viikolla. Ei varmaan kannata tehdä kriisin keskellä mitään päätöksiä, sitten ainakin saa heittää hyvästit kaikille lapsihaaveille ikuisesti, mutta alkaa tuntua siltä että tämä avioliitto oli myös tässä. Saan varmasti kokea myös tämän tyhjennyksen ilman mitään tukea.

Mulle annettiin julkiselle lääkäriaika vasta kolmen viikon päähän. Kärsin masennuksesta ja ahdistuksesta ja raskauden takia olen lopettanut lääkitykseni. Tämä lähes kuukauden päähän laitettu aika, että pääsee edes keskustelemaan hoitovaihtoehdoista on minusta aivan kohtuuton aika. Auttaakohan se jos sinne naistenpolille soittaa ja valittaa asiasta?

Mulle annettiin julkiselle lääkäriaika vasta kolmen viikon päähän. Kärsin masennuksesta ja ahdistuksesta ja raskauden takia olen lopettanut lääkitykseni. Tämä lähes kuukauden päähän laitettu aika, että pääsee edes keskustelemaan hoitovaihtoehdoista on minusta aivan kohtuuton aika. Auttaakohan se jos sinne naistenpolille soittaa ja valittaa asiasta?
Tarkoitatko siis hoitovaihtoehtoja masennuksen suhteen vai lapsettomuuden? Jos ensimmäisen niin joillain kaupungeilla on sellaisia matalan kynnyksen mielenterveysvastaanottoja joihin voi mennä ilman ajanvarausta. Kannattaa selvittää oman kunnan tilanne. Ja muutoin, kovasti voimia ja lämpimiä ajatuksia sinulle, on kyllä todella raastava tilanne ❤️

Päivitän tännekin tilannetta. Saatiin IVF:ssä 12 alkiota, mutta yksikään niistä ei ollut siirtokelpoinen ja kaikki meni roskiin 😭 Laatu kuulemma niin heikkoa, että herättäis turhia toiveita siirtää niitä. Tässä näkyy se, että vaikka AMH ois korkea, se ei yksinään kerro mitään raskausmahdollisuuksista tässä iässä. Me siis siirrytään lahjamunasoluihin. Lääkäri ehdotti vielä jonottaessa yhden hoidon kokeilemaan omilla soluilla, koska viime syksynä saatiin vielä hyviäkin alkioita. En kuitenkaan lähde enää näihin rahaa kiinni laittamaan, vaan siirryn suosiolla lahjasoluihin.

@Mallerynne voimia raskaaseen tilanteeseen ❤️ Mäkin selvittäisin teidän alueen mahdollisuuden mielenterveyspalveluihin ilman ajanvarausta, yleensä joka hyvinvointialueella on jonkinlainen vaihtoehto.

Tarkoitin siis tyhjennykseen, minä en valitsisi odottamista minkä he nyt pakottavat minulle, kun lääkäriaika on niin pitkän ajan päästä.

Tarkoitin siis tyhjennykseen, minä en valitsisi odottamista minkä he nyt pakottavat minulle, kun lääkäriaika on niin pitkän ajan päästä.
On kyllä pitkä aika odottaa 😥 Soittaisin ja kysyisin eikö asiaa ole mahdollisuutta saada eteenpäin yhtään nopeammin.

Mä soitin syksyllä samasta aiheesta Naistenklinikalle, et jos olisi peruutus- tms aikoja. Sieltä olivat kovin avuliaita vaikkei niitä löytynyt ja menin lopulta yksityiselle hakemaan lääkkeet.

Kivaa! Nyt päästään uudelleen yrittämään loppuvuoden keskenmenon jälkeen🥰 Jälkivuoto kesti piinaavat 6 vk, mutta nyt on ollut yhdet normaalit menkat välissä ja tässä kierrossa meinaan ekan kerran ikinä yrittää metsästää ovulaatiota testien avulla. Nuorempana 3 lasta ilman minkäänlaisia testailuja, mut nyt tuntuu et jokainen kuukausi on kullan arvoinen. Tänään kp 10 ja ovistestissä haalea viiva.

Kivaa! Nyt päästään uudelleen yrittämään loppuvuoden keskenmenon jälkeen🥰 Jälkivuoto kesti piinaavat 6 vk, mutta nyt on ollut yhdet normaalit menkat välissä ja tässä kierrossa meinaan ekan kerran ikinä yrittää metsästää ovulaatiota testien avulla. Nuorempana 3 lasta ilman minkäänlaisia testailuja, mut nyt tuntuu et jokainen kuukausi on kullan arvoinen. Tänään kp 10 ja ovistestissä haalea viiva.
Hei pakko kommentoida et mulla ihan sama tilanne että nyt ekaa kertaa oon alkanut ees yrittää löytää testeillä ovulaatiota kun edellisissä raskauksissa en ees ostanu yhtään testiä enkä siis aiemmin ees kokeillu löydänkö sitä. Mut oon samaa vuosimallia ku sä ja nyt tuntuu ihan tuolta samalta että ei oo enää aikaa hukattavaksi! ☺️

Takaisin