40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Liityn tännekin, kirjoittelinkin jo jotain tuohon toiseen ketjuun. 41v ja toiveissa olisi esikoinen. Ehkä piti näin pitkään elää, että vauvahaaveet nousi pintaan uuden kumppanin kanssa. Yksi km takana kaksi vuotta sitten, joilloin raskaus tuli niin yllätyksenä ja meni lopulta kesken. En sen kummemmin halua avata tilannetta. Mutta siitä päätellen raskautuminen voisi tapahtua vaikka ikää on jo.. Varovaisesti kuitenkin elän toiveen kanssa, että voiko siitä tulla totta.. Ehkäisy lopetettiin tammikuussa, elämäntapoja muutettu, lisävitamiinia ja äideille tarkoitettua vitamiinia popsittu jo muutaman kuukauden ajan ennen ehkäisyn lopettamista.

Täällä näyttää moni tikuttelevan ovista, siihen en nyt vielä ole ryhtynyt vaan ihan kalenterista laskenut päiviä. Jotain kummallisia oireita tässä vajaan viikon on ollut (kp 24), vähän kuin menkat olisi alkamassa mutta ei kuitenkaan, järkyttävä turvotus, töissä tullut aamupäivisin etovaa oloa ja väsyttää ihan vietävästi. Tiedä sitten kuvittelenko, vai olisiko jotain jo tapahtunut.. en nyt halua tehdä vielä mitään testejä, menkkojen alkamispäivä olisi vasta ensi viikon loppupuolella..
Hei, ja tervetuloa ketjuun. 🤗 Kuulostaa tilanteesi hyvin samalta kuin omani, siis iän puolesta ja että saa tulla, toivoisi että tulisi.. 💖
En aio myöskään alkuvaiheessa ovista alkaa tikuttelemaan.. Kun kierukka poistettiin, niin th painotti että mahdollisimman stressittömästi kannattaa lähteä kokeilemaan, että säännöllisesti vain seksiä pari kertaa viikossa varsinkin hedelmällisenä ajanjaksona, niin parhaiten tärppää. Että stressi on eniten asiaa hankaloittava tekijä ja pakonomainen yrittäminen voi nimenomaan olla este raskautumiselle. Tämä tietenkin on helpommin sanottu kuin tehty, mutta yrittää ainakin voi.. 😅 Aikaisemmin raskauduin juuri kun luovuttiin toivosta ja taas on tuoreita tarinoita kuultu, että juuri kun ei ollut mitään odotuksia, niin yhtäkkiä tärppäsikin. ✨

Mut sullahan kuulostaa aika lupaavilta nuo oireet..! Pidetään kovasti peukkuja, jos vaikka olisi jo onni potkaissut! 🙏 ☺️

Tervetuloa kaikki uudet. @Astra83 @Vapaalaskija

Täällä menossa kp 23/35 ehkä, voi olla pitempikin kierto kun ovis oli vasta kp21. Ei mitään tuntemuksia. Vähän välillä alamahaa juilii mutta ei muuta. Vaikka mun ovistesti oli supervahva niin ei mulla ollu mitään limoja. Alamahakivut oli ei muuta. Siksi en jotenki usko että tärppäisi. Kun kaikki puhuu että limat pitää olla...
Onko se välttämätöntä, että limoja on pakko olla..? Eikö nuo oviskivutkin puhu sen puolesta, että olisi ollut ja jos kerran vahva viiva testissä?

No nyt löysin otselleni sopivan ketjun 😊 Olen siis juuri 42 täyttänyt ja ikäni kärsinyt pcos:ta. Eikä koskaan ole ollut minkäänlaista kiertoa, kuukautiset ehkä joskus kerran vuodessa ja varmasti ilman ovulaatiota.

Mutta nyt, pari viimeistä vuotta olen alkanut tuntemaan ovulaation tai ainakin oletan niin, koska oletetun oviksen aikaan tissit tulleet kipeiksi ja pari viikkoa siitä on menkat alkanut. Nyt olen näihin kertoihin koittanut ajoittaa miehen kanssa hempeoöilyt, mutta herran haltuun jää koska en tiedä tapahtuuko ovis samana vai seuraavina päivinä kun oireet alkaa..

Nyt olen inositolia syönyt ja jopa toinen ovis tähän vuoteen pongattu ja hempelyt pitäisi olla ajoitettu kohdilleen. Nyt laskujeni mukaan dpo 5 ja ovis tosiaan tapahtui jo kp10 tai 11.

Olen tässä jo antanut muutaman vuoden armonaikaa ja tämä vuosi on ehkä viimeinen kun ajattelen että tulee jos on tullakseen. Mutta nyt vasta alkaa näemmä kroppa toimia, niin pakkohan sitä on vielä yrittää 🤭

Lapsia ennestään kyllä on, ivf:llä alkunsa saaneita ja kaksi viimeisintä ovulaation induktiolla 😊

Ihanaa, onnea! Kauan kesti yritys? 😊
Me tjottalimme. Eli emme käyttäneet ehkäisyä kun iltatähti syntyi 12/22. Olemme olleet jo 8/21 asti ilman ehkäisyä, ja kuopus syntyi siis 12/22. Yritimme häntä melkein kaikilla (ovistestit+aamulämmönmittaus,muumimuki,Maca-jauhetta käytin,ym)lisäkikoilla ja olimme
Hedelmällisyystutkimuksissa (poliklinikalle aika varattuna kun saimme tietää hänen saaneen alkunsa 8kk yrityksen tuloksena).
Nyt saimme 10/24 plussan mutta keskeytynyt keskenmeno todettiin 11/24 rvko 8+3. Hoidettiin 5.joulukuuta tableteilla sairaalassa.

Tässä kuukautiskierrossa 16.2.sain Pregcheckin ovulaatiotestillä positiivisen ja hyödynsimme sen tietenkin heti.
Ovisoireista kysyi Fanni81; ei muuta kuin lievät oviskivut.
Tässä aamun testi Rfsu perusliuskatesti kp27 ja dpo 11-12. Nyt on selkeä plussa,kun eilen vasta sain RFSU Testaa varhain testillä haamun....

Liitteet

• IMG_2770.jpeg
    IMG_2770.jpeg
    494.2 KB · Katsottu: 71
  • IMG_2792.jpeg
    IMG_2792.jpeg
    1.4 MB · Katsottu: 73
Muokattu viimeksi:
Me tjottalimme 01/22 asti. Eli emme käyttäneet enää ehkäisyä kun iltatähti syntyi 12/22. Olemme olleet jo 8/21 asti ilman ehkäisyä,ja kuopus syntyi siis 12/22. Yritimme häntä oikeastaan oikein kaikilla (ovistestit+aamulämmönmittaus,muumimuki,Maca-jauhetta käytin,ym)menetelmillä ja olimme
Hedelmällisyystutkimuksissa ja poliklinikalle aika varattuna kun saimme tietää hänen saaneen alkunsa 8kk yrityksen tuloksena. Nyt saimme 10/24 plussan mutta kkm 11/24 rvko 8+3.

Tässä kierrossa eli 16.2.sain Pregcheckin ovulaatiotestillä positiivisen ja hyödynsimme heti. Siitä tärppäsi siis.
Ovisoireista kysyi Fanni81; lievät oviskivut.
Tässä aamun testi
: Rfsu perusliuskatesti kp27 ja dpo 11-12.
Oi ihanaa 😍😍😍😍 paljon onnea
Toivossa on hyvä elää

Hoitojen alkaessa imetys pitää olla loppunut. Ristiriitaiset fiilikset, kun olen tykännyt kovasti imettää ja edelleen imetän aamun, päivän ja illan aikana n. 5 kertaa. Ja mietin minkä verran tämä häiritsee raskautumista.
On toki yksilöllistä mutta itsellä on raskauksia alkanut vaikka imetin ja yölläkin. Nämä on menneet kesken, mutta ymmärtääkseni imetyshormonit häiritsee lähinnä ovulaatiota/luteaalin pituutta.
Yösyöttöjen aikaan mulla oli tuulimuna, km rv 6 ja kemiallinen. Öiden loputtua on ollut kemiallinen, km rv 6 ja nyt menossa rv 8 josta ultrassa nähty syke. Nämä kaikki kolme viimeistä oli neljän kierron aikana ja imetys loppui kokonaan tuon edellisen km kierron aikana. En tiedä vaikuttiko vai onko kaikki sattumaa.

Samoja tuttuja ajatuksia imetyksen lopettamisesta kävin myös. Pidin siitä paljon ja oli kuitenkin paineita lopettaa. Onko teillä jokin muu tarve lähteä hoitoihin kuin ikä? Jos kokeilisi luomuna jonkun aikaa ja pitäisi imetyksen mukana vielä? Yösyöttöihin liittyy isoimmat hormonimäärät, joten ehkä nyt ilman niitä voisi tärpätä paremmin.

Ja tuli vielä mieleen, että itsellä ei vuoteen lapsen syntymän jälkeen ollut luteaalivaihe tarpeeksi pitkä raskautumiseen, ehkä imetyksen syy. Alkoi pidetä itsestään vasta tuolloin normaaliksi eli meidän oli ihan turha yrittää ennen sitä. Oletko seurannut ovulaatiota? Sulla on niin saman kuuloinen tilanne kuin itsellä oli vauvan kanssa niin tuli kova tarve kertoa miten meillä meni. 😁

On toki yksilöllistä mutta itsellä on raskauksia alkanut vaikka imetin ja yölläkin. Nämä on menneet kesken, mutta ymmärtääkseni imetyshormonit häiritsee lähinnä ovulaatiota/luteaalin pituutta.
Yösyöttöjen aikaan mulla oli tuulimuna, km rv 6 ja kemiallinen. Öiden loputtua on ollut kemiallinen, km rv 6 ja nyt menossa rv 8 josta ultrassa nähty syke. Nämä kaikki kolme viimeistä oli neljän kierron aikana ja imetys loppui kokonaan tuon edellisen km kierron aikana. En tiedä vaikuttiko vai onko kaikki sattumaa.

Samoja tuttuja ajatuksia imetyksen lopettamisesta kävin myös. Pidin siitä paljon ja oli kuitenkin paineita lopettaa. Onko teillä jokin muu tarve lähteä hoitoihin kuin ikä? Jos kokeilisi luomuna jonkun aikaa ja pitäisi imetyksen mukana vielä? Yösyöttöihin liittyy isoimmat hormonimäärät, joten ehkä nyt ilman niitä voisi tärpätä paremmin.

Ja tuli vielä mieleen, että itsellä ei vuoteen lapsen syntymän jälkeen ollut luteaalivaihe tarpeeksi pitkä raskautumiseen, ehkä imetyksen syy. Alkoi pidetä itsestään vasta tuolloin normaaliksi eli meidän oli ihan turha yrittää ennen sitä. Oletko seurannut ovulaatiota? Sulla on niin saman kuuloinen tilanne kuin itsellä oli vauvan kanssa niin tuli kova tarve kertoa miten meillä meni. 😁
Juu, gyne sanoi että yöimetys häiritsee normaalia kuukautiskiertoa, kun prolaktiinitasot korkeimmillaan aamuyöstä.

Oltiin jo siis aloittamassa hoidot molempien alentuneen hedelmällisyyden takia 2023, kun tulinkin luomusti raskaaksi. Mm. Amh oli mulla silloin 0,7. Se taisi auttaa kun oli jo henkisesti valmistautumassa hoitoihin niin ei ehkä stressannut liikaa.

Tikutin nyt tästä meneillään olevasta kierrosta ovulaatiota, missään vaiheessa viiva ei muuttunut yhtä vahvaksi kuin kontrolliviiva, mutta silti tuntuu, että ovulaatio tapahtui. Kierron päivä 13 oli vahvin viiva ja kierto ollut nyt 24-27 päivää. Ja gynellä alkuvuodesta näkyi kypsymässä oleva munasolu, joka oli arviolta 4-5 päivän kuluttua ultraamisesta irtoamassa.

Kiitos teidän tilanteen avaamisesta, luo uskoa meihinkin 🙏. Ajateltiin nyt yrittää kevät ja katsoa miten käy ja pikkuhiljaa lisätä kiinteiden määrää muttei vielä kiirehdi imetyksen lopettamisen kanssa 🙏.

Onko se välttämätöntä, että limoja on pakko olla..? Eikö nuo oviskivutkin puhu sen puolesta, että olisi ollut ja jos kerran vahva viiva testissä?
Minulla ei ole ovislimoja enää ollut 40 jälkeen. Raskaudet 40, 43 (meni kesken) ja 44-vuotiaana. Eli ei ole välttämätöntä.

Juu, gyne sanoi että yöimetys häiritsee normaalia kuukautiskiertoa, kun prolaktiinitasot korkeimmillaan aamuyöstä.

Oltiin jo siis aloittamassa hoidot molempien alentuneen hedelmällisyyden takia 2023, kun tulinkin luomusti raskaaksi. Mm. Amh oli mulla silloin 0,7. Se taisi auttaa kun oli jo henkisesti valmistautumassa hoitoihin niin ei ehkä stressannut liikaa.

Tikutin nyt tästä meneillään olevasta kierrosta ovulaatiota, missään vaiheessa viiva ei muuttunut yhtä vahvaksi kuin kontrolliviiva, mutta silti tuntuu, että ovulaatio tapahtui. Kierron päivä 13 oli vahvin viiva ja kierto ollut nyt 24-27 päivää. Ja gynellä alkuvuodesta näkyi kypsymässä oleva munasolu, joka oli arviolta 4-5 päivän kuluttua ultraamisesta irtoamassa.

Kiitos teidän tilanteen avaamisesta, luo uskoa meihinkin 🙏. Ajateltiin nyt yrittää kevät ja katsoa miten käy ja pikkuhiljaa lisätä kiinteiden määrää muttei vielä kiirehdi imetyksen lopettamisen kanssa 🙏.
Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. ♥️

Mielenkiintoisia havaintoja omasta kierrosta ja oireista.. Nyt on kai kp14 (kierukan kanssa vähän epämääräistä kierron tarkka alku ja kierron alussa se nyt siis poistettu). Mulla on pitkään ollut kierto 35 päivää, oli myös silloin kun kuopusta yritettiin. En oo toki koko aikaa seurannut, mut viimeisen puoli vuotta oon ja on ollut pääsääntöisesti tuon 35 päivää, mut pari lyhyempää 28pv kiertoa myös ollut tässä 3kk sisällä. Noh, nyt sitten oli perjantaina ihan selkeästi halut korkealla ja tuli se hyödynnettyäkin.🥳 Tänään sit tuntuu rinnat vähän aroilta, mietin et olisko se ovis nyt sit jo! Mitä Flosta katselin taaksepäin, niin vaikuttaisi kyllä siltä, että oviksen aikaan mulla alkaa rintojen kipuilu. Oon ajatellut ennen tätä, että miten muka arkojen rintojen aikaan tekisi kauheasti seksiä mieli, mut nyt mä tajusin, että se taisikin olla just ennen sitä se otollisin aika! 🤓 Ja onkin ehkä ollut pitkä luteaali vain joinakin kuukausina, voikohan se olla niin... 🤔 *) Muoks. Taisi olla yhtä kiertoa lukuunottamatta niin, että sovelluksen laskemasta ovulaatiopäivästä on alkanut rintojen arkuus. Eli hyvin vahvasti nyt näyttää, että ovis on ollut nyt ja odotellaan menkkoja 2 viikon päästä saapuvaksi. Tai ei-saapuvaksi, mutta en mä sellaiseen lottovoittoon kyllä usko, että heti olisi tärpännyt. 😅 Varsinkin, kun nyt on ollut niin paljon työkiireitä ja -stressiä viimeaikoina, että tuo oli ainut kerta muutamaan viikkoon. 🙈 Mutta kiva huomata, että keho antaa merkkejä ja näyttää hormonit toimivan. 😍

Muokattu viimeksi:
Tämä on kyllä ihan kauheeta tämä odottelu ja oireiden kyttääminen. Samat oireet joka kerta ja aina varma, että nyt tärpännyt ja nega tulee joka ikinen kerta.

Päätän, että testaan vasta kun menkat pitäisi alkaa, mutta tiedän löytäväni itseni testihyllyltä mahdollisesti jo ylihuomenna, jolloin vasta dpo8, mitä järkeä? Ei mitään 😅

@Puolikuu Hyvältä kuulostaa että kroppa alkaa toimia kuten kuuluukin. Mulla taas ollu huolta liian lyhyestä luteaalivaiheesta (8-10pv), ja lisäks kiertojen pituudet lyhentyneet koko ajan sen jälkeen ku menkat palas viime lokakuussa (synnytys toukokuussa). Aluks yli 40pv ja sit viime kierto 19pv 😱 mut nyt näyttäis et tulee normaali luteaali (tänään 13.pv) tosin kierto vähän mun normaalia pidempi jo nyt ku 30.pv menossa. Ennen viime raskautta kierto oli keskimäärin 26pv, vaihteli 25-28 muistaakseni. Mutta siis samoja mietteitä täällä et alkaisko keho kohta olee taas kunnossa et raskaus onnistuisi. Jonkun verran oon stressaillu näistä asioista ni ois ihana jos ei tarttis enää!
Varmaan on ihan luonnollista, että keho hakee kiertoa muutaman kuukauden raskauden ja synnytyksen jälkeen. Ja tuohan kuulostaa nyt hyvältä, et alkaa jo olemaan normaaliin päin! ☺️

Mulla asennettiin kierukka viime raskauden jälkeen heti jälkitarkastuksen yhteydessä, niin ei mitään käsitystä, miten kierto on silloin palautunut.

Tänään alkoi sitten menkat, kp 25, luulin, että olisi ollut pidempi tämä mun kierto. En oikein usko, että olisi kiinnittymisvuotoa, vaikka periaatteessa päivät ovulaation ja mahd. hedelmöittymisen kanssa sopisivat. Mitä olen lukenut tuosta kiinnittymisvuodosta, niin olisi hyvin niukkaa.. aamulla tuntui olevan ihan reilusti ja koko ajan saa pitää sidettä, väri on tosin aika haalean punaista eikä kirkkaanpunaista mitä yleensä menkkojen aikaan..

Täällä dpo8 enkä uskalla tehdä testiä. Toisaalta nythän se kannattaisi, niin järjellä voisi ajatella ettei mitään näy vielä kun saa negan.

Dpo6 ja 7 oli aika kovaa vihlontaa alavatsalla, nyt rauhottunut ja tässähän ehtii spekuloida kaikkea. Tissikipu taitaa olla hieman laantunut, niin olen jo aivan varma, että mitään ei ole tapahtunut.

Huh, kyllä tämä on sekopäistä itsensä kyttäämistä.

Onko täällä muita samassa tilanteessa?

Täällä dpo8 enkä uskalla tehdä testiä. Toisaalta nythän se kannattaisi, niin järjellä voisi ajatella ettei mitään näy vielä kun saa negan.

Dpo6 ja 7 oli aika kovaa vihlontaa alavatsalla, nyt rauhottunut ja tässähän ehtii spekuloida kaikkea. Tissikipu taitaa olla hieman laantunut, niin olen jo aivan varma, että mitään ei ole tapahtunut.

Huh, kyllä tämä on sekopäistä itsensä kyttäämistä.

Onko täällä muita samassa tilanteessa?
Täällä vaivaa unettomuus. Mä olen seuraillut Ourasta kehon lämpöjä, jotka olleet nyt viikon koholla. Silloin kun olin esikoisesta raskaana, kehon lämmöt pysyivät koholla ovulaatiosta melkein ensimmäisen raskauskolmanneksen loppuun asti.

Mä oon ihan pihalla että mikä on nyt se ovulaatiopäivä, onko se tikutuksessa vahvimmasta viivasta seuraava päivä? Seuraavana päivänä viiva olikin jo olematon. Tikutin vain aamuisin n. 10 aikaan, enkä saanut missään vaiheessa kontrolliviivan vahvuista viivaa, mutta tuntuu että ovulaatio tapahtui.

Yritystä meillä oli miehen sairastuttua influenssaan la iltana edeltävästi torstaina ja saman päivän la aamuna. Ja sunnuntaina oli ovistestissä vahvin viiva. Yritän ajatella että tälläkin oli joku tarkoitus kun yritys loppui tässä kierrossa kuin seinään miehen sairastuttua. Ehkä sitä ainakin stressasi vähemmän. Ja nyt jäi hieman jossittelun varaa, että olisiko pitänyt yrittää muumimukimenetelmää sunnuntaina ja maanantaina. Viikonloppuna voisi tehdä raskaustestin 🙏.

Olettaisin, että voisi olla siitä seuraava päivä. Itse tein ovistestin vasta seuraavana päivänä kun kivut alkoi enkä saanut ovisplussaa, alkoi siitä haalenemaan jopa. Mutta tisskipu kertonee, että ovis tapahtui , joko maanantaina kp10 tai tiistaina kp11.

Viikonloppuna olisi sitten varmasti jo nähtävissä testissäkin jos olisi raskautunut. Olen saanut ekat haamut dpo9 ja 10.

Nyt vaan on niin kova pelko nähdä se negatiivinen, kun on jo niin monta kertaa ollut varma, että nyt on tärpännyt ja aina testi nega 🤭

@Vapaalaskija Just noin eli lh-piikistä eli luteanisoivan hormonin nousun huippukohdasta menee keskimäärin 24-36 tuntia siihen, että munasolu irtoaa eli tapahtuu ovulaatio. Siten yleensä lasketaan, että lh-piikkiä eli vahvinta viivaa ovulaatiotestissä seuraava päivä on ovulaatiopäivä eli DPO 0 (days past ovulation). Siitä seuraava päivä on luteaalivaiheen ensimmäinen päivä, joka taas loppuu viimeiseen päivään ennen kuukautisia.

Päivitelläänpä myös omaa tilannetta tänne, jos vaikka joku joskus sattuisi etsimään tietoa liian lyhyestä luteaalivaiheesta eli kuten toissapäivänä tänne kirjoitin, mulla 5/24 synnytyksen jälkeen luteaali ollut liian lyhyt (8-10pv). Nyt kun oli viides kierto synnytyksen jälkeen niin tilanne normalisoitui ja luteaali oli 13 päivää. Eli kroppa vaan tarvitsi aikaa palautuakseen normaaliin kuukautiskiertoon. Eli jos sulla kierto sekaisin suht viimeaikaisen synnytyksen jälkeen niin tämä lienee ihan normaalia. ☺️

Muokattu viimeksi:
Olipa kiva löytää tämä ketju.
Meillä ei yritystä ole, ei tosin ehkäisyäkään.
Vaikka ikuinen vauvakuumeilija olen, mennään tjottaillen. Meillä taustalla vuosien lapsettomuushoidot, kesken päättyneitä luomuraskauksia useampia. Ollaan saatu myös kaksi lasta, joista toinen on luomuylläri. ❤️
Nuo vuodet lapsettomuushoidoissa olivat henkisesti niin raskaat, etten ole enää valmis kokemaan sitä kaikkea uudelleen. Siispä ollaan onnellisia näistä kahdesta, mutta jos elämä yllättäisi ja kolmas tulisi, otettaisiin hänet kiitollisina vastaan. ❤️

Vaikka yritystä ei sinällään ole, seurailen omaa kiertoani sovelluksen avulla. Lähinnä kirjaan ylös kierron aikaisia oireita, koska oletettavaa on, että näin 44-vuotiaana, ivf-hoidoissa olleena vaihdevuodet ovat nurkan takana.

Täällä vielä. Olin siellä Dextran repro4-testissä ja kyllä se ovis vaan oli ollut. Tuloksia saa viim. maanantaina (esim. onko tulehdusta kohdussa tms).
Nyt sit oon odotellu tässä menkkoja pari päivää. Maha sekaisin ja pohjaton maha ja tuntuu, et alkaa menkat, mut ei ala. Mä en siis vaan usko, että olisin raskaana. Eilen tein testin, se oli blanko. Mut se olikin joku dpo10-11, niin ei se näkyisikään. Eli periaattees ne menkat voi alkaa vaikka perjantaina. Mulla on kauden viimeiset urheilukisat la. 🤭 ja 17.3. alkionsiirron suunnittelu… kaikenlaista tässä… 🙈

Takaisin