Raskaaksi 2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pilkki24
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@harsokukka tsemppiĂ€ uuteen kiertoon! 💖 meillĂ€ yk 4 meneillÀÀn ja on kyllĂ€ tÀÀllĂ€kin vĂ€hĂ€n huonosti ajoitettuja/vĂ€hĂ€nlaisia olleet nĂ€mĂ€ yhdyntĂ€kerrat oviksen kieppeillĂ€ 🙈 itse kyllĂ€ huomaan omassa libidossa ettĂ€ tĂ€lleen talven pimeĂ€llĂ€ ei oo halut ja jaksaminen sekstailuun ihan yhtĂ€ korkealla kuin valoisampaan aikaan. Muutenkin on tĂ€ssĂ€ ollut paljon vĂ€syneempi olo kun töissĂ€ ollut raskasta đŸ˜© LisĂ€ksi ristiinmenevĂ€t työvuorot on yksi mikĂ€ hankaloittaa osaltaan seksin ajoittamista: puolison iltaviikoilla teen itse yleensĂ€ enemmĂ€n aamua ja pĂ€invastoin (mulla kolmivuorotyö). Lapsen hoidon takia nĂ€in,niin ei tarvii muksun olla niin pitkiĂ€ pĂ€iviĂ€ hoidossa 🙂 Mutta mĂ€ jos tuun iltavuorosta klo 21-22 kotiin niin isĂ€ntĂ€ on siinĂ€ vaiheessa ollut jo hyvĂ€naikaa nukkumassa kun herÀÀ aamuyöllĂ€ đŸ€Ș

Mutta kyllĂ€ kai se vaikuttaa kun ikÀÀ ja puolison kanssa yhteisiĂ€ vuosia tulee enemmĂ€n niin seksin harrastakinekin muuttuu đŸ€” Ja nÀÀ ruuhkavuodet siihen pÀÀlle 😅 Katsoin nimittĂ€in Fertility Friend-sovelluksen vanhoja tilastoja (jota kĂ€ytin esikoista yrittĂ€essĂ€) niin ollaan silloin puolison kanssa parhaillaan harrastettu seksiĂ€ 10-15x kierron aikana, ja jopa neljĂ€nĂ€ pĂ€ivĂ€nĂ€ perĂ€kkĂ€in đŸ˜…đŸ€Ł ei enÀÀ pystyisi (ei vaikka mieli joskus tekisikin) 😂

Ja tuosta lasten ikĂ€erosta vielĂ€: meillĂ€ tosiaan kohta 6v esikoinen ja en itse olisi pystynyt ajattelemaan lapsia pienellĂ€ ikĂ€erolla. Mm. oman jaksamisen ja erityisherkkyyden piirreideni vuoksi. TĂ€stĂ€ syystĂ€ meille oli nyt hyvĂ€ aika alkaa yrittÀÀ toista 😊 Vaikka pitkÀÀn pohdittiinkin halutaanko tĂ€hĂ€n vielĂ€ ryhtyĂ€ kun esikoinen alkaa olla/on jo niin omatoiminen ja asiat sujuu hĂ€nen kanssa. Mutta pÀÀtettiin kuitenkin ettĂ€ enemmĂ€n se sitten jĂ€lkeenpĂ€in harmittaa jos ei edes yritetĂ€ â˜ș

Muokattu viimeksi:
Hei tĂ€mmönen palvelu tuli vastaan, ku luin uutisia! YlellĂ€ oli juttu tĂ€stĂ€ firmasta! 😊
Siis ilmainen digilÀÀkĂ€ri (jos on voimassa oleva kela-kortti) ja mainitaan myös gynekologiset vaivat tuossa listassa! Eli tÀÀltĂ€ vois ehkĂ€ kysyĂ€ neuvoa venyvÀÀn kiertoon! 😊

Oho, miten voi olla ilmainen lÀÀkĂ€ri?😳 millĂ€ ne palkan saa?😄

Oho, miten voi olla ilmainen lÀÀkĂ€ri?😳 millĂ€ ne palkan saa?😄
YlellĂ€ oli jutussa, ettĂ€ koska ei ole mitÀÀn kiinteitĂ€ kuluja kuten tiloja ja laitteita, vaan pelkĂ€t lÀÀkĂ€rien palkat, niin se 8€ kelakorvaus/asiakas riittÀÀ kattamaan sen 😅
EihĂ€n siinĂ€ montaa minuuttia vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ mee, niin yks lÀÀkĂ€ri voi tykittÀÀ vaikka 10-15 asiakasta tuntiin ja tienata sen oman palkkansa, ainakin teoriassa 😅

Kerro sit, jos kokeilet, et oliko hyvĂ€! 😁

No olin jo kokeilemassa mut siinĂ€ tuli sellanen oirekysely rajatuilla vaihtoehdoilla ni en voinut jatkaa siitĂ€ kun mikÀÀn niistĂ€ ei koskenut mun asiaa. Eli kai ne on aika rajoitetut aiheet mitĂ€ voi kysyĂ€.. Mut varmasti kysyn vielĂ€pĂ€ joskus jotain toista asiaa 😊 tai jos joku muu kokeilee niin kiva olisi kuulla!

TĂ€hĂ€n liittyen mulla on tĂ€nÀÀn ollut aika kipeĂ€nĂ€ alavatsa koko aamupĂ€ivĂ€n joten otan ajattelin nyt ottaa pĂ€ikyt lapsen kanssa jos vaan saa unta ja jos olo jatkuu niin soitan tonne pĂ€ivystysapuun neuvoja. Kolmatta pĂ€ivÀÀ jo odotan ajanvarausasiaan vastausta mut ehkĂ€ tÀÀ saattaa vaatiakin nopeampia toimia. 🙄 Edit. Vuoto alkoikin eli ilmeisesti tÀÀ on nyt vaan sitten uusi kierto viikon myöhĂ€ssĂ€.. 😬

Muokattu viimeksi:
TÀÀllÀ alkoi oletettavasti piinailu, sillÀ viime viikon alavatsan turvotus sekÀ alavatsakipu on menneet ohi. En tosiaan ole tikutellut ovista niin tarkkaa pÀivÀÀ ei voi tietÀÀ, mutta sen verran kovat kivut oli ettÀ haluan uskoa ettÀ jotakin ees on tapahtunut.

Flo ennustaa kp1 olevan 1.2. Niin ehkÀ ensi keskiviikkona tai torstaina voisi testata ekan kerran. :Smiling Face With Halo:

@salainensydÀn tuo ajan löytÀminen seksille on kyllÀ myös meillÀ ollut puheissa! MeillÀ toki molemmat ollaan pÀivÀtöissÀ mutta monesti meinaan iltaisin nukahtaa kun laitan taaperon unille tai halut ei kohtaa yms. Nyt kun yritys on vielÀ alussa (meillÀ yk1) niin tÀssÀ kierrossa ollaan yllÀttÀvÀn usein jaksettu. Just katsoin flosta esikoisen yritysajan loppuaikoja ettÀ silloin ollaan kerta viikkoon jaksettu, kun yritystÀ oli mennyt yli vuosi ja oltiin jo hoitoihin mennossa.

@harsokukka ja @salainensydĂ€n ymmĂ€rrĂ€n hyvin tuon ajatusmallin ettei lasta pienellĂ€ ikĂ€erolla. TÀÀllĂ€ myös olisi ollut sula mahdottomuus saada toinen lapsi vielĂ€ tĂ€hĂ€n pĂ€ivÀÀn asti, ei vain itsellĂ€ rahkeet riitĂ€. YleensĂ€ kuulee puhuttavan ettĂ€ toivotaan pientĂ€ ikĂ€eroa niin kiva huomata ettei olekaan ainoa joka ajattelee pĂ€invastoin 😊 SinĂ€nsĂ€ ei siis haittaisi vaikka raskautuminen vielĂ€ venyisi mutta endon ja iĂ€n takia tuntuu ettĂ€ on parempi yrittÀÀ nyt.

Painonpudottajille: TÀÀllĂ€ on muuten omat tsemppiryhmĂ€t painonpudottajille ja elĂ€mĂ€ntaparemontoijille. 😊

Aikatauluttamisesta: TÀÀllĂ€ kanssa vuorotyöt riesana ja esikoinen on nyt alkanut jĂ€ttĂ€mÀÀn pĂ€ivĂ€unia pois niin meillĂ€ alkaa olla vaikeuksia löytÀÀ aikaa harrastaa seksiĂ€. 🙈 Osui kyllĂ€ puuhatkin ihan hyville pĂ€iville, mutta otettiin vielĂ€ extratalletus muumimukimeiningillĂ€. 😅

IkĂ€erosta: MeillĂ€ oli puhtaasti aikakysymys, ettĂ€ oltaisiin haluttu pieni ikĂ€ero, kun mie tĂ€ytĂ€n tĂ€nĂ€ vuonna jo 35. Ja terveydellisetkin jutut olivat vĂ€hĂ€n kysymysmerkkinĂ€, ettĂ€ voidaanko edes saada myöhemmin lapsia, jos ei pian yritetĂ€. Terveysasiat ovat pikkuhiljaa jĂ€rjestyneet ja yhden vakavamman osaltakin saatiin huokaista vihdoin helpotuksesta. 😊 Olisi se olkut rankkaa, jos olisi tĂ€ssĂ€ ollut jo se tissitakiainen tĂ€mĂ€n 2v uhmistelun aikaan, mutta eiköhĂ€n siitĂ€kin olisi selvitty. 😅

Painonpudottajille: TÀÀllĂ€ on muuten omat tsemppiryhmĂ€t painonpudottajille ja elĂ€mĂ€ntaparemontoijille. 😊

Aikatauluttamisesta: TÀÀllĂ€ kanssa vuorotyöt riesana ja esikoinen on nyt alkanut jĂ€ttĂ€mÀÀn pĂ€ivĂ€unia pois niin meillĂ€ alkaa olla vaikeuksia löytÀÀ aikaa harrastaa seksiĂ€. 🙈 Osui kyllĂ€ puuhatkin ihan hyville pĂ€iville, mutta otettiin vielĂ€ extratalletus muumimukimeiningillĂ€. 😅

IkĂ€erosta: MeillĂ€ oli puhtaasti aikakysymys, ettĂ€ oltaisiin haluttu pieni ikĂ€ero, kun mie tĂ€ytĂ€n tĂ€nĂ€ vuonna jo 35. Ja terveydellisetkin jutut olivat vĂ€hĂ€n kysymysmerkkinĂ€, ettĂ€ voidaanko edes saada myöhemmin lapsia, jos ei pian yritetĂ€. Terveysasiat ovat pikkuhiljaa jĂ€rjestyneet ja yhden vakavamman osaltakin saatiin huokaista vihdoin helpotuksesta. 😊 Olisi se olkut rankkaa, jos olisi tĂ€ssĂ€ ollut jo se tissitakiainen tĂ€mĂ€n 2v uhmistelun aikaan, mutta eiköhĂ€n siitĂ€kin olisi selvitty. 😅

Siis mikĂ€ tuo muumimukijuttu on, aavistan kyllĂ€ et jotain ei niin mukavaa mut kerro ihmeessĂ€ lisÀÀ.. 😅

IkÀeroista vielÀ. MekÀÀn esikoisen jÀlkeen ei haluttu kovin pientÀ ikÀeroa. Vauva-aika oli omalla tavallaan haastava, kun poika nukkui tooooodella huonosti. Semmonen alle kolmen vuoden ikÀero tuntui hyvÀltÀ ja onkin ollut ihan toimiva. Vaikka toki semmonen isokin taapero vielÀ vaatii paljon huomiota mutta onhan se jo erilaista kuin vaikka vauvan ja 1-2-vuotiaan kanssa. Nyt sitten tulee selkeÀsti pidempi ikÀero vaikka tÀrppÀisi nopeastikin (ainakin 6,5 vuotta kuopukseen), mutta ihan kiva olisi kokea sekin ja nÀhdÀ, miten nuo isommat ottaisi vauvan vastaan. Jonkin verran on pieniÀ lÀhipiirissÀ, niin ainakin heidÀn kanssa tykkÀÀvÀt kovasti touhuta. :Smiling Face With Smiling Eyes:

MistĂ€hĂ€n tuo geriatrisen raskauden nimitys tulee? 😅 Ja mitenhĂ€n sen ajatellaan vaikuttavan tai ettĂ€ miksi se on ylipÀÀtÀÀn pitĂ€nyt mÀÀritellĂ€. Onkohan yli 40-vuotiaiden raskauksille vielĂ€ joku oma terminsĂ€ đŸ€­
Geriatria on ikÀÀntyneestĂ€ kĂ€ytetty termi. SyytĂ€, miksi se liitetÀÀn tĂ€hĂ€n en tiedĂ€. Oma veikkaus on, ettĂ€ on mÀÀritelty xx ikĂ€ jonka jĂ€lkeen kĂ€ytetÀÀn termiĂ€. Useimmiten nĂ€illĂ€ ei oo synnyttĂ€jĂ€lle merkitystĂ€, mutta hoitohenkilökunnalle voi olla. EhkĂ€ se sitten ohjaa heidĂ€n työskentelyÀÀn. TĂ€tĂ€hĂ€n voi kysyĂ€ sitten hoitavalta taholta 😊

No olin jo kokeilemassa mut siinĂ€ tuli sellanen oirekysely rajatuilla vaihtoehdoilla ni en voinut jatkaa siitĂ€ kun mikÀÀn niistĂ€ ei koskenut mun asiaa. Eli kai ne on aika rajoitetut aiheet mitĂ€ voi kysyĂ€.. Mut varmasti kysyn vielĂ€pĂ€ joskus jotain toista asiaa 😊 tai jos joku muu kokeilee niin kiva olisi kuulla!

TĂ€hĂ€n liittyen mulla on tĂ€nÀÀn ollut aika kipeĂ€nĂ€ alavatsa koko aamupĂ€ivĂ€n joten otan ajattelin nyt ottaa pĂ€ikyt lapsen kanssa jos vaan saa unta ja jos olo jatkuu niin soitan tonne pĂ€ivystysapuun neuvoja. Kolmatta pĂ€ivÀÀ jo odotan ajanvarausasiaan vastausta mut ehkĂ€ tÀÀ saattaa vaatiakin nopeampia toimia. 🙄 Edit. Vuoto alkoikin eli ilmeisesti tÀÀ on nyt vaan sitten uusi kierto viikon myöhĂ€ssĂ€.. 😬
No höh!! SillĂ€hĂ€n se itse lÀÀkĂ€rin panos saadaan varmaan semmoseks pariminuuttiseks, ettĂ€ ei tartte ite pĂ€hkĂ€illĂ€ mitÀÀn diagnooseja, vaan tekoĂ€lyn avustamana pĂ€rĂ€htÀÀ ruudulle joku rĂ€hmivĂ€ silmĂ€kuva ja sit senku tĂ€ytĂ€t valmispohjalla reseptiin 🙈🙈 ei varmaan ihan kaikki haluis olla tollasia kumileimasimia, ku pitkĂ€t koulut kĂ€yty 🙈

Muokattu viimeksi:
No höh!! SillĂ€hĂ€n se itse lÀÀkĂ€rin panos saadaan varmaan semmoseks pariminuuttiseks, ettĂ€ ei tartte ite pĂ€hkĂ€illĂ€ mitÀÀn diagnooseja, vaan tekoĂ€lyn avustamana pĂ€rĂ€htÀÀ ruudulle joku rĂ€hmivĂ€ silmĂ€kuva ja sit senku tĂ€ytĂ€t valmispohjalla reseptiin 🙈🙈 ei varmaan ihan kaikki haluis olla tollasia kumileimasimia, ku pitkĂ€t koulut kĂ€yty 🙈

No nyt tarkemmalla syynillĂ€ siellĂ€ olikin kohta "muu vaiva" ja pÀÀsin sitĂ€ kautta jatkamaan asiaani eteenpĂ€in. Selvittelen siis parhaillaan noita keinoja millĂ€ voisi tukea raskautumisyritystĂ€. Vaikuttaa ihan lupaavalta palvelulta toistaiseksi! 😊

VielĂ€ Edit. Noh, mulle sattui mieslÀÀkĂ€ri ja eihĂ€n se nyt ihan putkeen mennyt vaan suositti varaamaan aikaa asiaan perehtynelle ammattilaiselle eli gynelle 😅 mutta halpa ja nopea palvelu oli, toisenlaiseen vaivaan varmasti erittĂ€in passeli ja kaivattu lisĂ€ tĂ€nne pitkien julkisten hoitojonojen maahan. 😊👌

Muokattu viimeksi:
No nyt tarkemmalla syynillĂ€ siellĂ€ olikin kohta "muu vaiva" ja pÀÀsin sitĂ€ kautta jatkamaan asiaani eteenpĂ€in. Selvittelen siis parhaillaan noita keinoja millĂ€ voisi tukea raskautumisyritystĂ€. Vaikuttaa ihan lupaavalta palvelulta toistaiseksi! 😊

VielĂ€ Edit. Noh, mulle sattui mieslÀÀkĂ€ri ja eihĂ€n se nyt ihan putkeen mennyt vaan suositti varaamaan aikaa asiaan perehtynelle ammattilaiselle eli gynelle 😅 mutta halpa ja nopea palvelu oli, toisenlaiseen vaivaan varmasti erittĂ€in passeli ja kaivattu lisĂ€ tĂ€nne pitkien julkisten hoitojonojen maahan. 😊👌
No hyvÀ, ettÀ oli muukin vaiva mahdollista kysÀistÀ edes!
Kokeilet huomenna uudestaan, jos ois nainen đŸ€ŁđŸ€Ł

Mie mietin, ku kuopuksen yritysajoilta on vanhat reseptit letroja ja teroluteja, et pyytĂ€is vaan reseptin uusinnan ja vetĂ€isi vanhoilla ohjeilla, mut ehkĂ€ en kehtaa 🙈🙈 ihan sairaan vaikeeta vaan odotella, ettĂ€ jotain tapahtuisi, vaikka tĂ€ssĂ€ on siis menny vasta viikko pillereiden lopetuksesta 😅 mitenhĂ€n se on, ei tĂ€ssĂ€ varmaan ovista voi kuitenkaan odottaa ennen mitÀÀn vuotoa? đŸ€” tallettelut ollu aika vĂ€hissĂ€ viime aikoina 🙈

No hyvÀ, ettÀ oli muukin vaiva mahdollista kysÀistÀ edes!
Kokeilet huomenna uudestaan, jos ois nainen đŸ€ŁđŸ€Ł

Mie mietin, ku kuopuksen yritysajoilta on vanhat reseptit letroja ja teroluteja, et pyytĂ€is vaan reseptin uusinnan ja vetĂ€isi vanhoilla ohjeilla, mut ehkĂ€ en kehtaa 🙈🙈 ihan sairaan vaikeeta vaan odotella, ettĂ€ jotain tapahtuisi, vaikka tĂ€ssĂ€ on siis menny vasta viikko pillereiden lopetuksesta 😅 mitenhĂ€n se on, ei tĂ€ssĂ€ varmaan ovista voi kuitenkaan odottaa ennen mitÀÀn vuotoa? đŸ€” tallettelut ollu aika vĂ€hissĂ€ viime aikoina 🙈

Heh heh olispa sekin ku joka pĂ€ivĂ€ samalla asialla kĂ€vis tuolla. Antaisivatkohan porttikiellon ja omakantaan hĂ€irikköasiakkaan leiman 😅

MikĂ€s sinulla olikaan tilanne ettĂ€ viimeksi nuo pillerit sait? KyllĂ€ kai ne vois varmaan hyvĂ€llĂ€ tuurilla uusiakin jos on ihan jĂ€rkevĂ€ syy taustalla đŸ€” Mutta ehkĂ€ tosiaan hyvĂ€ malttaa alkuun ettĂ€ oma kierto pyörĂ€htÀÀ kĂ€yntiin. Nopeasti se aika ja kuukaudet lopulta vierii đŸ€—

Laskeskelin ettÀ todennÀköisimmin on ollut ovis joskus 16.-17. pvÀ just ku olin reissussa ja talletusta ehti harrastaa vasta 18. pÀivÀ. EpÀilen ettÀ uusi kierto alkais 1.-2.2...

Ns koti-inssi. 😆 Ukko vatkaa kermat mukiin ja itse truuttaa ne sieltĂ€ ruiskulla makuulla ollessa sisĂ€lle sillai hiljakseen ja odottelee vĂ€hĂ€n aikaa. 😅
MÀ olen kyllÀ tiennyt tÀn menetelmÀn mutta nyt aloin miettiÀ ettÀ miksi se on just muumimuki eikÀ mikÀÀn muu. En mÀ kyllÀ mitÀÀn Muumimukit siihen kÀyttÀisi vaan riittÀisi ihan joku kertakÀyttö muki.

MÀ olen kyllÀ tiennyt tÀn menetelmÀn mutta nyt aloin miettiÀ ettÀ miksi se on just muumimuki eikÀ mikÀÀn muu. En mÀ kyllÀ mitÀÀn Muumimukit siihen kÀyttÀisi vaan riittÀisi ihan joku kertakÀyttö muki.
MeillĂ€ ei edes ole muumimukeja(paitsi lapsen muki, mutta ei sentÀÀn sitĂ€ saastutettu🙈), mutta kai se on joku perisuomalainen juttu tai urbaanilegenda jostain muumimukia kĂ€yttĂ€neestĂ€ niin on jÀÀnyt elĂ€mÀÀn. 😂 Posliini on kai siittiöystĂ€vĂ€llinen vaihtoehto.

Takaisin