Raskaaksi 2025

Menkathan voi olla tosiaan tuhannesta eri syystä myöhässä ilman että on mikään varsinaisesti vialla ja vaikka olisi aina ollut säännölliset😊 jos aiemmin säännölliset menkat jää kolmeksi kuukaudeksi tulematta niin sitten vasta julkisella aletaan tutkimaan. Onhan se ärsyttävää odotella että ne alkaa mutta ei niille muutaman päivän myöhästelyille tosiaan mitään oikein aleta tekemään tai voida tehdä.

Ootko ollut @Lavendel sairaana, se ainakin itselläni vielä lisää myöhästyttää menkkojen alkamista😄 mut jos siltä tuntuu että oman mielenrauhan vuoksi haluaa selvyyttä asiaan varsinkin vuodon vuoksi niin kannattaahan sitä aina soittaa ja jos pystyy niin yksityisellehän pääsee. Toivottavasti asia ratkeaa pian!❤

Joo, näinhän se on. Onneksi täällä on maanpinnalle palauttajia silloin kun ei itse näe selvästi 🙈 eli kiitos kaikille❣️ ehkä itselläni vähän painaa pelko kohdunulkoisen riskistä kun on useampi riskitekijä sille. Ja toisaalta harmittaa ettei enää tiedä milloin seuraava mahdollinen ovis olisi ja sen myötä uusi yritys lykkääntyy taas lisää. Ja pelottaa millaista tuhoa endo ehtii tehdä tässä kun kuukaudet ja vuodet vierii eikä raskautta kuulu. Mutta ehkä nyt olisi oikea aika lisätä taas meditaatiota päiviin, elää hetkessä eikä miettiä liikaa tulevaa. Tuskin tässä tosiaan hengenhätää on ja jos sellainen tulee niin sitten mietitään uudestaan. 😊✨

Ihanaa iltaa kaikille ja jospa pian saataisiin tänne ketjuun jo vuoden eka plussa, tammikuukin kohta jo loppuu niin eikös se olisi jo korkea aika 😊🙏

Ihana käydä lukemassa kaikkien juttuja. Innolla odotan minäkin ketjun ekaa plussaa 😍 täällä kp4 menossa, eli oviksen odotteluun.. ajattelin nyt tällä kierrolla ottaa vihdoin oviksen tikuttelun ohjelmistoon eli saa antaa suosituksia toimivista testeistä, vaikka kai se taitaa olla aika yksilöllistä? Ajattelin, jos ostais sit paria-kolmea testiä tähän ekaan kiertoon niin löytäisi ehkä sen itselle toimivan. Vaikka ehkä se jo rajaa, etten ite oikeen tykkää noilla liuskatesteillä leikkiä, kun eikö niissä järjestään pidä odotella sen pissan jäähtymistä? Vai kuvittelenko ihan omiani, tämä muistikuva perustuu joihinkin r-testeihin. 🙈

Tänään alkoi erittymään jotain limaa. Ei ihan vielä ainakaan täysin kirkasta ovislimaa, mutta selkeästi erilaista kun normaalisti ja huomattavasti enemmän kuin normisti. Joko lähestyvä ovis (voiko olla ovis ennen ekoja menkkoja?) tai sitten ihan jonkun hormonitoiminnan jonkinlaisena käynnistymisenä ehkä ainakin 😊

Ihana käydä lukemassa kaikkien juttuja. Innolla odotan minäkin ketjun ekaa plussaa 😍 täällä kp4 menossa, eli oviksen odotteluun.. ajattelin nyt tällä kierrolla ottaa vihdoin oviksen tikuttelun ohjelmistoon eli saa antaa suosituksia toimivista testeistä, vaikka kai se taitaa olla aika yksilöllistä? Ajattelin, jos ostais sit paria-kolmea testiä tähän ekaan kiertoon niin löytäisi ehkä sen itselle toimivan. Vaikka ehkä se jo rajaa, etten ite oikeen tykkää noilla liuskatesteillä leikkiä, kun eikö niissä järjestään pidä odotella sen pissan jäähtymistä? Vai kuvittelenko ihan omiani, tämä muistikuva perustuu joihinkin r-testeihin. 🙈
Oo, en oo kuullutkaan, et pitäis jäähdytellä 😅 pitäisköhän itekin ostaa!

Onks kellään ollu greippimehua käytössä? 😁

Clearbluen digital advanced ainakin itsellä ollut satavarma eikä tarvi arvuutella onko vai eikö. Toki hintava. 😊

Oo, en oo kuullutkaan, et pitäis jäähdytellä 😅 pitäisköhän itekin ostaa!

Onks kellään ollu greippimehua käytössä? 😁

Minä join sitä esikoista yrittäessä, en tiiä auttoko se mut oli se muutenkin ihan hyvää 😁 sitä ei muuten ihan joka kaupasta löydäkään..

Mulla on töissä haastava tilanne kun oon alle vuoden ollut ja on suht vaativa paikka. Lisäksi esihenkilö on vaihtumassa ja tämä tulee olemaan eri maassa. Et erittäin huono hetki edes miettiä pois jäämistä, toisaalta myös hyvä hetki koska on sit mahdollisuus päästä pois jos uus pomo on ihan hirveä.

Ei tarvi yhdessäkään olla jäähtynyttä pissaa. Ehkä joskus ennen on voinut olla niin mutta en muista että ois mun kohdalle sattunut sellaista testiä ja mulla on kokemusta kuitenkin jo vuodesta 2007 eli ikuisuus.

Sen vinkin näin omasta näkökulmasta annan että kaikilla ei ole toiminut raskauskeijun liuskatestit. Mulla niihin ei tullut kuin tosi haalea toinen viiva siinä vaiheessa kun pregcheck antoi tosi selkeän plussan. Halpoja ne on mutta jos ei toimi niin ihan turhia.

Mulla edelleenkin särkee päätä vaikka olen syönyt aamusta lähtien särkylääkettä. Ei ole viikkoon särkenyt ollenkaan ja nyt kauhulla odotan jos tää putki alkaa taas. Epäilen että syynä on se etten muistanut eilen aamusta ottaa estolääkettä. Ei näköjään kärsi olla ilmankaan.

Varoitus; liikaa infoa, SAA NAURAA

Universumi kyllä pask00 mun niskaan oikein huolella. Kuukautiset runsaimmillaan ja meillä on vesikatko! Luulin olleeni mieheni kanssa avoin ruumiini toiminnoista, mutta nyt kyllä hävettää hirveästi aina kun mies menee vessaan ja pytty on kuin halal-teurastuksen jäljiltä. 😭 Luojan kiitos ettei mulla tällä kertaa ollut ripulia, olisi varmaan talletteluihin tullut usean kuukauden tauko. 😂

Universumi kyllä pask00 mun niskaan oikein huolella. Kuukautiset runsaimmillaan ja meillä on vesikatko! Luulin olleeni mieheni kanssa avoin ruumiini toiminnoista, mutta nyt kyllä hävettää hirveästi aina kun mies menee vessaan ja pytty on kuin halal-teurastuksen jäljiltä. 😭 Luojan kiitos ettei mulla tällä kertaa ollut ripulia, olisi varmaan talletteluihin tullut usean kuukauden tauko. 😂
Näin suolistoleikkauksen läpikäyneenä meillä ei kotona enää ihmetellä kun mun perä huutaa useamman kerran päivässä ja jälki on välillä sen mukaista. Lapset kuittailee vaan että äiti räjäyttää ydinpommin kun mä käyn isommalla hädällä ja pussi tyhjenee sinne kertyneestä ilmasta eli ihan rehellisistä pieruista. Mulla on siis paksusuoli poistettu ja tilalla on j-pussi.

Haha, kuulostaa hirveältä @Sinertävää :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Tsemppiä! Ja uutta kiertoa kohden :folded::red-heart:

Mä ajattelen että mulla oisi töiden kannalta aivan hyvä hetki jäädä syksyllä pois. Oon isossa yrtyksessä töissä vakkarityössä, mutta itseaisassa tällä hetkellä sisäisellä tehtävänkierrolla teen kollegan perhevapaan sijaisuutta. Hänen pitäisi palata syksyllä. Elikkä siitä näkökulmasta voisi mennä tosi hyvin nappiin! Muutenkin nyt oon ollut opiskelujen jälkeen 10 vuotta tauotta työelämässä, niin on tosi vahva tunne siitä että nyt olisi uudenlainen vaihe elämässä tervetullut, ja toivon niin paljon että pääsisi äitiysvapaalle mahdollisimman pian :folded:

Ovistesteistä multa kanssa suositus Clearbluen Advancedeille. Tykkään siitä, että periaatteessa ne näyttää useamman hedelmällisen päivän, niin ei pitäisi mennä niin nopeasti ohi. Tosin itse en oo tässä kierrossa saanut vieläkään ovista kiinni, tänään taas negatesti :sad-face: Elättelen toiveita että aloitin testauksen vaan liian myöhään, mutta toisaalta sunnuntaina raskaustestikin oli nega..

Tänään alkoi erittymään jotain limaa. Ei ihan vielä ainakaan täysin kirkasta ovislimaa, mutta selkeästi erilaista kun normaalisti ja huomattavasti enemmän kuin normisti. Joko lähestyvä ovis (voiko olla ovis ennen ekoja menkkoja?) tai sitten ihan jonkun hormonitoiminnan jonkinlaisena käynnistymisenä ehkä ainakin 😊
Mulla tuli edellisellä kerralla pillereiden (minipillerit) lopettamisen jälkeen ovulaatio ennen ekoja menkkoja. Mutta tällä kertaa tosiaan tuli menkat ensin, mutta nyt lopetinkin pillerit kesken laatan.

@Sinertävää Voi ei, mikä tilanne! Tsemppiä sinne ja plussatuulia tähän kiertoon!

Millaisia kokemuksia teillä on apteekin ovistesteistä? Otan ne nyt varmaan tällä kierrolla kokeiluun ja ekaa kertaa elämässäni alan tikuttamaan ovista, niin kaikki vinkit on tervetulleita. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Mulla tuli edellisellä kerralla pillereiden (minipillerit) lopettamisen jälkeen ovulaatio ennen ekoja menkkoja. Mutta tällä kertaa tosiaan tuli menkat ensin, mutta nyt lopetinkin pillerit kesken laatan.

@Sinertävää Voi ei, mikä tilanne! Tsemppiä sinne ja plussatuulia tähän kiertoon!

Millaisia kokemuksia teillä on apteekin ovistesteistä? Otan ne nyt varmaan tällä kierrolla kokeiluun ja ekaa kertaa elämässäni alan tikuttamaan ovista, niin kaikki vinkit on tervetulleita. :Smiling Face With Smiling Eyes:
Apteekin ovistestit on ainakin mulla toiminut. Ne vaan on aika paljon kalliimpia kuin esim pc testit.

Kyllä se vaan oli ovistesti positiivinen toissailtana. Eilen oli kaameat oviskivut illalla eikä niistä ilman panadolia selvitty. Ja testi oli jo eilen haaleampi.
Eilen tehtiin vielä varmuuden vuoksi pikaiset muumimukit, kun ei ehditty enää eilen luomusti tallettelemaan. Tuntui se kyllä jotenkin hölmöltä. 😆 Ja kaikkeen sitä on ihminen valmis. 🙈

Noista ovistesteistä niin minä oon just niitä ketkä saa hyvällä tuurilla ainoastaan noilla pc:n liuskatesteillä ovista kiinni. Meni rahat ihan hukkaan, kun tilasin jostain raskauskeijulta tms niitä testejä. Niitä tuplahormonitestejä en ole koittanut, mutta aika hyvin olen alkanut jo ihan tuntemustenkin perusteella oppimaan, että missä mennään.

Piti menkkojen jälkeen hetki pitää taukoa palstalta, koska nyt kun menkat alkoi niin tuli kyllä hetkellinen epätoivo. Siis tähän asti on menkat aiheuttaneet pienen pettymyksen, mutta nyt tuli kyllä aika iso pettymys ja turhautuminen. Lisäksi ollut muutenkin haastetta haasteen perään tässä arjessa, mutta nyt hiljalleen taas alkaa toivo herätä.

Hain eilen kaupasta ovistestejä ja eilen aloitin testailemaan, mutta veikkaan että viikon sisään ovis on. Nyt menossa kp 13. Nyt olen yrittänyt alkaa panostaa myös painon pudotukseen. Ruokavaliota on tarkasteltu ja tänään menen hommaamaan salikortin. Mies aloitti tammikuun alusta tipattoman ja lisännyt hänkin liikuntaa eli toivotaan että näillä asioilla olisi vaikutusta raskautumiseen.

Töiden suhteen minulla tilanne että tällä hetkellä olen määräaikaisessa työsuhteessa ja amk-opinnot menossa. Jos raskautuisin nyt opinnot jäisivät aika varmasti hieman kesken. Tavoitteena valmistua joulukuussa 2025. Ei kuitenkaan laiteta yritystä nyt jäihin, jos raskaudun katsotaan voisinko nopeuttaa opintoja niin että ehtisin valmistua ennen vauvaa tai sitten vaan opinnot suoritetaan loppuun myöhemmin. Nyt kun huomannut että raskaus ei ala sormia napsauttamalla olen todennut, että eletään tilanteen mukaan. Liikaa ei voi suunnitella, koska voihan se olla että tässä vielä yritetään kuukausi jos toinenkin..:No Evil Monkey:

Nojoo, mulla taas ei oo tämmöstä ikinä ennen ollut. Melko säännöllisesti aina tulleet. Onkohan tämä ihan pöhkö syy soitella päivystysapuun ja kysyä neuvoa? Jotenkin tuntuu ettei asia ehkä niin kiireellinen mutta näköjään ei yhteyttä muutenkaan saa. Asia vaivaa mutta kun en mielestäni stressaa sen enempää kuin enempääkään että sitä voisi pitää tilanteen syynä.. 🙄 Yksityiselle tietysti voisi mennä mutta maksaa paljon..
Hei tämmönen palvelu tuli vastaan, ku luin uutisia! Ylellä oli juttu tästä firmasta! 😊
Siis ilmainen digilääkäri (jos on voimassa oleva kela-kortti) ja mainitaan myös gynekologiset vaivat tuossa listassa! Eli täältä vois ehkä kysyä neuvoa venyvään kiertoon! 😊

Piti menkkojen jälkeen hetki pitää taukoa palstalta, koska nyt kun menkat alkoi niin tuli kyllä hetkellinen epätoivo. Siis tähän asti on menkat aiheuttaneet pienen pettymyksen, mutta nyt tuli kyllä aika iso pettymys ja turhautuminen. Lisäksi ollut muutenkin haastetta haasteen perään tässä arjessa, mutta nyt hiljalleen taas alkaa toivo herätä.

Hain eilen kaupasta ovistestejä ja eilen aloitin testailemaan, mutta veikkaan että viikon sisään ovis on. Nyt menossa kp 13. Nyt olen yrittänyt alkaa panostaa myös painon pudotukseen. Ruokavaliota on tarkasteltu ja tänään menen hommaamaan salikortin. Mies aloitti tammikuun alusta tipattoman ja lisännyt hänkin liikuntaa eli toivotaan että näillä asioilla olisi vaikutusta raskautumiseen.

Töiden suhteen minulla tilanne että tällä hetkellä olen määräaikaisessa työsuhteessa ja amk-opinnot menossa. Jos raskautuisin nyt opinnot jäisivät aika varmasti hieman kesken. Tavoitteena valmistua joulukuussa 2025. Ei kuitenkaan laiteta yritystä nyt jäihin, jos raskaudun katsotaan voisinko nopeuttaa opintoja niin että ehtisin valmistua ennen vauvaa tai sitten vaan opinnot suoritetaan loppuun myöhemmin. Nyt kun huomannut että raskaus ei ala sormia napsauttamalla olen todennut, että eletään tilanteen mukaan. Liikaa ei voi suunnitella, koska voihan se olla että tässä vielä yritetään kuukausi jos toinenkin..:No Evil Monkey:
Mä aloittelin tossa kesällä pientä painonpudotusprojektia ja aloin liikkumaan enemmän. Salitreenistä tykkään tosi paljon ja kesällä ja syksyllä lenkilläkin kävin jonkun verran. Nyt talvella en oo kyllä saanu itseäni motivoiduttua lenkkipoluille juurikaan mutta sali on onneksi pysynyt matkassa mukana. Jonkun verran oon saanu painoa alemmas (n. 7kg) mutta vielä olisi matkaa. Nyt joulun jälkeen on ollu kyllä tosi haastavaa erityisesti ruokavalion kanssa ja tuntuu, että paino junnaa ihan paikoillaan. BMI:n olen saanut juuri ja juuri alle 30, mutta syksyllä seurasin myös kehonkoostumusta niin rasvaa on onneksi lähtenyt enemmän kuin painoa, kun onhan toi BMI aika surkea mittari tässä, kun koittaa kasvattaa/ylläpitää lihasta ja pienentää rasvaprosenttia. Miehellä ei ole ylipainoa, mutta hänkin on nyt tosi paljon liikuntaa lisännyt arkeen. Toivotaan tosiaan, että näistäkin muutoksista olisi hyötyä raskautumisessa ja myös siinä raskauden aikana. Mulle voi laittaa privaviestiä, jos haluaa tästä tarkemmin jutella. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Me jotenkin niin pitkään järkeiltiin ja mietittiin tätä kolmosen yrittämistä, että ajattelen kanssa, että turha sitä täydellistä ajankohtaa on odotella. Raskautumisessa voi hyvin kestää ja tärkeintä kuitenkin olisi, että jossain kohtaa yksi vauva vielä perheeseen saataisiin. Kyllä ne muut asiat aina saadaan järjestymään. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Täällä kp 12 ja perjantaina aloitan tikuttamaan ovista.

Hei tämmönen palvelu tuli vastaan, ku luin uutisia! Ylellä oli juttu tästä firmasta! 😊
Siis ilmainen digilääkäri (jos on voimassa oleva kela-kortti) ja mainitaan myös gynekologiset vaivat tuossa listassa! Eli täältä vois ehkä kysyä neuvoa venyvään kiertoon! 😊

Vautsi, vaikuttaa tosi hyvältä. Kiitos tästä!! 😍

Täällä alkoi menkat, eli yk1 ei tuonut osumaa, en toki oikeasti aivan surkeasti rajoitetuilla yhdynnöillä/niiden puutteella odottanutkaan. Nostan kyllä hattua heille, jotka pystyvät jopa ilman tällaisia projekteja pitämään taaperoarjessa jokseenkin säännöllisen seksielämän, ei meillä vaan. 🙈

Ikäerosta on ollut puhetta. Meillä oli ajatuksena alusta asti, ettei missään tapauksessa alle 2 v ikäeroa. Esikoinen on nyt 1 v 10 kk ja (täysin ilman kritiikkiä kenenkään muun valintoja ja elämäntilanteita kohtaan!!!) huhhuh jos tässä olisi vielä vauva lisäksi. 😅 Meidän lapsi ei ole oikeastaan missään vaiheessa nukkunut kokonaisia öitä ja on, ja saa tietysti ollakin, ihan valtavan tarvitseva ja kiinni aikuisessa Ihan Koko Ajan. Kaikki päiväuniperseily vielä päälle, niin huh, jos olisi itse kiinni imetettävässä pikkuvauvassa. 🙈 Vaan kyllähän asiat aina järjestyy ja siitäkin selvittäisiin. Mutta siis itse pidän tavoiteltavampana sellaista n. 3 vuoden ikäeroa, ja aivan hyvin mahdollista, että venyy siitäkin vielä paljon, jos toista koskaan edes saadaan.

Töistä, mulle tarjottiin just eilen mahdollisuutta uuteen työnkuvaan, jonka saisin ihan itse tietyillä reunaehdoilla kehittää, ja sanoin ihan mukisematta että ehdottomasti kyllä kiitos! Vaikka mulla on asiantuntijatyö ja jonkin sortin intohimo omaa asiaa kohtaan, niin perhe menee kuitenkin ykköseksi enkä ala omia perheellistymisvalintoja miettimään siltä kantilta, mitä työnantaja mahtaa tykätä. Voi olla, että voin tuota uutta hommaa tehdä vuosikausia tai sitten, toivottavasti, jään sieltä raskausvapaalle vuoden sisään. Ja sitten samaan aikaan ymmärrän hyvin senkin, että osa näitä asioita joutuu miettimään, kun kyllähän äitien syrjintä työelämässä on ihan olemassaoleva ilmiö.

Muokattu viimeksi:
Takaisin