Raskaaksi 2025

No hyvä, että oli muukin vaiva mahdollista kysäistä edes!
Kokeilet huomenna uudestaan, jos ois nainen 🤣🤣

Mie mietin, ku kuopuksen yritysajoilta on vanhat reseptit letroja ja teroluteja, et pyytäis vaan reseptin uusinnan ja vetäisi vanhoilla ohjeilla, mut ehkä en kehtaa 🙈🙈 ihan sairaan vaikeeta vaan odotella, että jotain tapahtuisi, vaikka tässä on siis menny vasta viikko pillereiden lopetuksesta 😅 mitenhän se on, ei tässä varmaan ovista voi kuitenkaan odottaa ennen mitään vuotoa? 🤔 tallettelut ollu aika vähissä viime aikoina 🙈
Mä meinasin kans pyytää letrot tässä seuraavaan tai sitä seuraavaan kiertoon, yk 5 ja 6 ois sitten. Mullakin oli ne ~7v sitten esikoista yrittäessä käytössä ja niiden avulla tärppi lopulta tuli, niin ei oikein tuota puolta vuotta pidempään haluaisi ainakaan odotella 😁 (ikää mulla tänä vuonna myös 35v). Mulla oli letrot yksityisen (Ovumian) kautta, ja olin sinne jo alustavasti yhteydessä niin sanoivat että pitää ensin varata lääkäriaika ultrausta varten ja selvittää ettei ole mitään esteitä aloittaa lääkitystä. Kun noin pitkä aika on kulunut niin eivät suostuneet ainakaan suoraan vaan uusimaan reseptiä.

Heh heh olispa sekin ku joka päivä samalla asialla kävis tuolla. Antaisivatkohan porttikiellon ja omakantaan häirikköasiakkaan leiman 😅

Mikäs sinulla olikaan tilanne että viimeksi nuo pillerit sait? Kyllä kai ne vois varmaan hyvällä tuurilla uusiakin jos on ihan järkevä syy taustalla 🤔 Mutta ehkä tosiaan hyvä malttaa alkuun että oma kierto pyörähtää käyntiin. Nopeasti se aika ja kuukaudet lopulta vierii 🤗
Viimeksi pillereiden poisjätön jälkeen kierto kesti suht ok:na kaksi kiertoa, oisko ollu 29 ja 31 vrk, oviksia en muista, et huomasinko... Mut sit tuli joku 75-päiväinen kierto ja sen jälkeen 60-päiväinen kierto, johon hain lopuksi terolutit, että sain sen katki. Seuraavakin kierto venyi vaan ilman teroja eikä tullut ovista, niin sit sain myös letrot ja niillä tuli ovis ja plussa heti ekasta kierrosta 😊

Uskon nytkin, että ehkä pari ekaa kiertoa vois hyvällä tuurilla olla vielä säännöllisempiä pillereiden jäljiltä, mut pelkään, et jos ne menee ohi, niin sit on taas sitä megapitkää 🙈

Muokattu viimeksi:
Minä tein tuplavarmistusta ovulaation kanssa. 😄 Meidän piti päästä tällä viikolla inseminaatioon. Soitin tuonne klinikalle jo eilen heti aamusta, mutta heillä on takaisinsoittopalvelu missä lupaavat soittaa aamu 9 mennessä, mutta eivätpä vaan soittaneet! Ihme touhua. Soitin sinne jo uudestaan nyt aamusta. Jos eivät tänään soita takaisin niin siinä oli sitten meidän inseminaatio mahikset tästä kierrosta. 😮‍💨

Edit. Soittikin juuri sieltä ja huomenna päästään inseminaatioon!

Liitteet

• IMG20250123070924.jpg
    IMG20250123070924.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 139
Muokattu viimeksi:
Mä meinasin kans pyytää letrot tässä seuraavaan tai sitä seuraavaan kiertoon, yk 5 ja 6 ois sitten. Mullakin oli ne ~7v sitten esikoista yrittäessä käytössä ja niiden avulla tärppi lopulta tuli, niin ei oikein tuota puolta vuotta pidempään haluaisi ainakaan odotella 😁 (ikää mulla tänä vuonna myös 35v). Mulla oli letrot yksityisen (Ovumian) kautta, ja olin sinne jo alustavasti yhteydessä niin sanoivat että pitää ensin varata lääkäriaika ultrausta varten ja selvittää ettei ole mitään esteitä aloittaa lääkitystä. Kun noin pitkä aika on kulunut niin eivät suostuneet ainakaan suoraan vaan uusimaan reseptiä.
Voi se joo olla, että ei viiti omin päin ruveta kokkailemaan noiden letrojen kanssa... en meinaan kyllä yhtään toivois kaksosia tähän enää "kolmanneksi" 🙈🙈

Kerrohan sit, miten onnistuu letrojen kanssa! Varmaan hyvä suunnitelma jo käydä vähän apua kysymässä, kun turha sitä on ilman ovista odotella kovin pitkään! ❤️ Ei tässä enää nuorruta kuitenkaan 😄

Muokattu viimeksi:
Mulla limat on nyt jatkunut pari päivää (ei ihan kirkasta mut melkein) ja eilen tuli kyllä runsaasti. Oli myös halut kohdillaan ja talleteltiin (sitä ennen su). Nyt sit tänään aamusta aivan jäätävät kivut alavatsalla ja vatsan toiminta omituista. Ois ehkä mahdollisesti ovis tuloillaan tai sit vaan suoraan menkat alkamassa. En kyllä muista että ois aiemmin tai pillereidenkään lopettamisen jälkeen esikoista yrittäessä tällaiset menkkakivut olleet. Oon vielä sopivasti tullut toimistolle lähitöihin ja yritän välillä kaksin kerroin olla. Ehkä täytyy kohta panadol ottaa, eikös se ollut turvallinen vaikka ois ovis tuloillaan?

Mulla limat on nyt jatkunut pari päivää (ei ihan kirkasta mut melkein) ja eilen tuli kyllä runsaasti. Oli myös halut kohdillaan ja talleteltiin (sitä ennen su). Nyt sit tänään aamusta aivan jäätävät kivut alavatsalla ja vatsan toiminta omituista. Ois ehkä mahdollisesti ovis tuloillaan tai sit vaan suoraan menkat alkamassa. En kyllä muista että ois aiemmin tai pillereidenkään lopettamisen jälkeen esikoista yrittäessä tällaiset menkkakivut olleet. Oon vielä sopivasti tullut toimistolle lähitöihin ja yritän välillä kaksin kerroin olla. Ehkä täytyy kohta panadol ottaa, eikös se ollut turvallinen vaikka ois ovis tuloillaan?
Miulla oli kanssa ihan hirveät oviskivut tässä kierrossa. 😬 Ei ne koskaan lievät ole, mutta otin panadolia (ei pitäisi vaikuttaa ovikseen), kun en muuten pärjännyt.

@Emri Mahtavaa, että pääsette huomenna inseminaatioon! :Smiling Face With Smiling Eyes:

@Lillukka90 Toivottavasti pysyy nyt kierto normaalina, noi pitkät kierrot on kyllä turhauttavia. Se olisikin yllätys, jos tulisi näin kolmannella kierroksella kaksoset! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täällä tuli kanssa aamulla hyvät ovislimat, niin aloitin tikuttelun. Vielä oli testi aika haalea mutta katsotaan nyt miten vahvistuu, nyt kp 13.

Mietin että ei taida mullakaan olla viime kertaisen lääkkeen (metformiini) resepti olla voimassa enää. Viimeksi kuitenkin sen melkein vuoden kattelin niitä 42-57 päivän mittaisia kiertoja ennen kuin kävin yksityisellä gynellä ja sieltä sai tuon reseptin ja kierrot lyheni. No pitää katsoa miten tässä ekassa kierrossa käy tällä kertaa, jos menee heti yli tuon 40 niin voisi vaikka terveyskeskuksestakin yrittää saada reseptin :Smiling Face With Halo: .

Mietin että ei taida mullakaan olla viime kertaisen lääkkeen (metformiini) resepti olla voimassa enää. Viimeksi kuitenkin sen melkein vuoden kattelin niitä 42-57 päivän mittaisia kiertoja ennen kuin kävin yksityisellä gynellä ja sieltä sai tuon reseptin ja kierrot lyheni. No pitää katsoa miten tässä ekassa kierrossa käy tällä kertaa, jos menee heti yli tuon 40 niin voisi vaikka terveyskeskuksestakin yrittää saada reseptin :Smiling Face With Halo: .
Miten tuo metformiini vaikuttaa raskautumiseen? Eikös tuo tasaa verensokereita? Ihan siis mielenkiinnosta, kun miullahan puhkesi ekassa raskaudessa raskausdiabetes ja vaikka miulla on sokeriarvot olleet sen jälkeen rajoissa niin eivät ne ole enää yhtä hyvät olleet kuin aiemmin.

@Lissu hienoa että olet saanut painoa pois! Ja tosiaan tuo BMI on vähän huono mittari kyllä.. Mennään aika samoissa kiertopäivissä sun kanssa näköjään 😊

Eilen tosiaan kävin salikortin hankkimassa ja ihan kivalta vaikutti kuntosali 😊 Huomenna meinasin aamusta käydä sitten uudestaan salilla 😊 Josko tämä tästä lähtisi ja saisi hyvän rytmin tuohon salilla käyntiin. Toki kolmivuorotyö ja opiskelu on vähän haasteena, mutta jostain koitettava aikaa löytää 🙈😅

Ovistesti vielä tänään nega. Veikkaan että ovis ajoittuisi su-ma, mutta katsotaan osuuko arvaus oikeaan 🙈

Miten tuo metformiini vaikuttaa raskautumiseen? Eikös tuo tasaa verensokereita? Ihan siis mielenkiinnosta, kun miullahan puhkesi ekassa raskaudessa raskausdiabetes ja vaikka miulla on sokeriarvot olleet sen jälkeen rajoissa niin eivät ne ole enää yhtä hyvät olleet kuin aiemmin.
Pcos voi joillain vaikuttaa insuliiniaineenvaihduntaan ja aiheuttaa sitä myöden ovuloimattomuuden/pitkät kierrot. Metformiinilla insuliinintuotanto saadaan tasattua jolloin kierrot lyhenee ja ovulointi mahdollistuu.

mulle se määrättiin vaikka olen normaalipainossa, koska se on ilmeisesti aika hyvin siedetty lääke. Monia kokemuksia olen lukenut että paino alkanut putoamaan sitä käytettäessä, mutta mulla ei vaikuttanut suuntaan eikä toiseen.

Edit lisään vielä että kierrot putosi metformiinin syömisen jälkeen alle 40pv ja raskaus alkoi n. 7 kk lääkkeen syömisen jälkeen. Aina voi olla joku joka vaan lueskelee ketjuja/etsii kokemuksia yms niin tällainen oli oma kokemus!

Muokattu viimeksi:
Puuh, on kyllä niin turhauttavaa odotella mahdollista ovista tässä kierrossa... Aloin vielä testailemaan aikaisin, niin nyt kp 13 eikä ovistestin viiva ole lähtenyt vahvistumaan yhtään. Ei myöskään fyysisesti tunnu yhtään siltä, että ovis olisi lähelläkään.

Toissa kierrossa siis tikutin ovista ekaa kertaa elämässäni, niin sattui jotenkin niin hyvä tuuri, että ekana iltana testatessa tuli heti melkein tasavahvuinen viiva, ja heti seuraavana aamuna selvästi vahvempi kuin kontrolliviiva. Eli en päässyt näkemään pitemmältä ajalta sitä omaa kaavaa, missä vaiheessa se viiva lähtee vahvistumaan. Voihan se olla, että mulla on aina tosi lyhyt ja nopea lh-piikki, jota ennen ja jälkeen vain hailakka viiva koko ajan.

Mitä kokemuksia teillä muilla on siitä, missä vaiheessa ennen lh-piikkiä se testiviiva lähtee tummenemaan?

Pcos voi joillain vaikuttaa insuliiniaineenvaihduntaan ja aiheuttaa sitä myöden ovuloimattomuuden/pitkät kierrot. Metformiinilla insuliinintuotanto saadaan tasattua jolloin kierrot lyhenee ja ovulointi mahdollistuu.

mulle se määrättiin vaikka olen normaalipainossa, koska se on ilmeisesti aika hyvin siedetty lääke. Monia kokemuksia olen lukenut että paino alkanut putoamaan sitä käytettäessä, mutta mulla ei vaikuttanut suuntaan eikä toiseen.

Edit lisään vielä että kierrot putosi metformiinin syömisen jälkeen alle 40pv ja raskaus alkoi n. 7 kk lääkkeen syömisen jälkeen. Aina voi olla joku joka vaan lueskelee ketjuja/etsii kokemuksia yms niin tällainen oli oma kokemus!
Hyvä tietää tämäkin mahdollisuus, kiitos jakamisesta! 😊

Ite oon ollut nyt 16-8 -paastolla ja syönyt sen 3 fiksua ateriaa päivässä. Jääny illan hiilaripuputtamiset pois ja ilman aamupalaa oon aina aika lailla tottunut menemään muutenki 👍
Lisäksi inositoli ja berberiini käytössä, eikös niidenkin pitäis auttaa insuliinitasojen kanssa? 🤔 inositolia käsittääkseni kannattaa syödä myös raskausaikana, jos onnistuu, ehkäisee raskausdiabetesta 😊

@Lissu hienoa että olet saanut painoa pois! Ja tosiaan tuo BMI on vähän huono mittari kyllä.. Mennään aika samoissa kiertopäivissä sun kanssa näköjään 😊

Eilen tosiaan kävin salikortin hankkimassa ja ihan kivalta vaikutti kuntosali 😊 Huomenna meinasin aamusta käydä sitten uudestaan salilla 😊 Josko tämä tästä lähtisi ja saisi hyvän rytmin tuohon salilla käyntiin. Toki kolmivuorotyö ja opiskelu on vähän haasteena, mutta jostain koitettava aikaa löytää 🙈😅

Ovistesti vielä tänään nega. Veikkaan että ovis ajoittuisi su-ma, mutta katsotaan osuuko arvaus oikeaan 🙈

Mulla on nyt niin kiireistä töiden, opiskelujen ja lapsiperhearjen kanssa, että on nyt tosi haastavaa saada aikaa urheilulle, mutta jostain sitä täytyy tosiaan yrittää kaivaa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Nyt kun kroppa on tottunut saamaan liikettä, niin tulee nopeasti tukkonen olo jos on monta päivää taukoa. Mennään tosiaan aika samoissa kiertopäivissä, mäkin odottelen ovista su-ma tienoille, ellei nyt kierto ole vielä hukassa pillereiden jäljiltä.

Puuh, on kyllä niin turhauttavaa odotella mahdollista ovista tässä kierrossa... Aloin vielä testailemaan aikaisin, niin nyt kp 13 eikä ovistestin viiva ole lähtenyt vahvistumaan yhtään. Ei myöskään fyysisesti tunnu yhtään siltä, että ovis olisi lähelläkään.

Toissa kierrossa siis tikutin ovista ekaa kertaa elämässäni, niin sattui jotenkin niin hyvä tuuri, että ekana iltana testatessa tuli heti melkein tasavahvuinen viiva, ja heti seuraavana aamuna selvästi vahvempi kuin kontrolliviiva. Eli en päässyt näkemään pitemmältä ajalta sitä omaa kaavaa, missä vaiheessa se viiva lähtee vahvistumaan. Voihan se olla, että mulla on aina tosi lyhyt ja nopea lh-piikki, jota ennen ja jälkeen vain hailakka viiva koko ajan.

Mitä kokemuksia teillä muilla on siitä, missä vaiheessa ennen lh-piikkiä se testiviiva lähtee tummenemaan?
Miulla on aika blankot normaalisti, mutta tasaisesti on lähtenyt aina pikkuhiljaa tummumaan kunnes tummuu ihan parissa päivässä kunnolla. Nopeasti myös muuttuvat taas ihan hailakoiksi/näkymättömiin.

Apua, arvatkaa, mitä tein just 🙈🙈🙈

Pyysin ja SAIN Dokportin Anna Sipilältä Terolutit 🤣🤣

Odottelen vielä vähän, vaikka viikon-pari, ja jos ei kierto lähde käynnistymään itsekseen, niin sit vetäsen muutaman päivän kuurin 😅

@Lillukka90 ja mä maksoin itseni kipeäksi gynestä niiden takia.. 😅
Voi eii 🙈
Olitko sie syönyt niitä aiemminkin? Mie kun sanoin, että tuttua hommaa ja 4v. sitten viimeksi yrittäessä käyttänyt Teroja, niin sanoi, et "no voin minä laittaa, vaikka yleensä näitä varten pitää käydä vastaanotolla" 😅 viiden tähden arvostelujen kerryttämisvaihe firmalla selvästi käynnissä, toi on just sen toimitusjohtajan vaimo 🙈

Takaisin