Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sormet ristissä ja peukut pystyssä!Plussasin eilenKkm(syyskussa) takana, nyt mielenkiinnolla odottamaan varhaisultraa. Helmikuun toisena viikonloppuna mennään
Vähän epäilen, onko tuolla sisällä elämää vai tuulimuna, mutta katsotaan
![]()
Täältä myös tervetuloa uusille, ihanaa kun meidän määrä kasvaaTervetuloa uusille
Missä vaiheessa ootte aatellu kertoa raskaudesta? Me pidettiin perheille kahesta ekasta kunnon yllätyspaljastusextravaganzat rv 12 ja 14, mut nyt mä halusin kertoa omille vanhemmille heti ja teinkin jo hirmu ajoissa viime su DPO 12ystäville ollaan nyt kerrottu vähän sitä mukaa mitä on nähty ja parille laitoin ihan erikseen viestiä
en oo malttanu nyt yhtään pidätellä
Tervetuloa uusille
Missä vaiheessa ootte aatellu kertoa raskaudesta? Me pidettiin perheille kahesta ekasta kunnon yllätyspaljastusextravaganzat rv 12 ja 14, mut nyt mä halusin kertoa omille vanhemmille heti ja teinkin jo hirmu ajoissa viime su DPO 12ystäville ollaan nyt kerrottu vähän sitä mukaa mitä on nähty ja parille laitoin ihan erikseen viestiä
Me ollaan kerrottu muutamille ystäville, muuten yritetään pitkittää mutta vaikeeta onTervetuloa uusille
Paljastin tässä vaiheessa jo yhdelle ystävälle, kun asiaan liittyy myös vähän ahdistusta, ja piti jollekin päästä puhumaan. Muutamille hyville ystäville joita tapaan lähiaikoina kasvokkain ajattelin kertoa - he ovat tukena myös, jos taas tulee murheita. Yleisesti ottaen odotetaan ainakin nt-ultra ja nipt ennen kuin kerrotaan esim. perheille. Viimeksi oli niin raastavaa kun mentiin kertomaan heti ultran jälkeen, ja piti sitten kertoa kaikille pian perään, että ei meille ole tulossa sittenkään vauvaa.Tervetuloa uusille
Meillä yksi kkm takana, joten olen kertonut muutamille läheisille ystäville(jotka voivat olla tukena km sattuessa), muuten kerrotaan nt ultran jälkeen kun riskit ovat pienemmätTervetuloa uusille
Tätä ollaan pyöritelty nyt miehen kanssa pari päivää, kun plussasin. Eka raskaus siis kyseessä. Haluaisin kertoa ehkä ihan lähimmille ystäville lähiviikkoina. Jotkut lähisukulaiset tietävät myös, että yritetään lasta, joten heille voisi ehkä kertoa - ja olisivat varmasti tukena jos jotain sattuisikin. Toisaalta tekisi mieli vaan odotella varmemmille viikoille, varsinkin kun ollaan niin alussa vielä. Työpaikalla pomolle on pakko kertoa, koska raskaus tulee vaikuttamaan jonkun verran työtehtäviin (raskasta nosteltavaa, kemikaaleja jne).Tervetuloa uusille
Apua, eikä. Ymmärrän, tuommosen kokemuksen jälkeen varmasti vaikea luottaa uuteen raskauteenMeillä taas keskeytynyt keskenmeno tapahtui vasta rv15 vaikka kaikki näytti täydellisen hyvältä nt-ultrassa. Siksi laajemmin kerrotaan varmasti vasta sitten kun ei enää pysty piilottamaankaan. Läheisille kerrotaan ehkä varhaisultran jälkeen koska vaikeiden kokemusten jälkeen tarvitaan tukea odotukseen, kävi miten kävi. Ei siis olla vielä kerrottu kenellekään, vain mä ja mies tiedetään. Tällä kertaa kaivattiin tähän alkuun rauhaa sulatella ensin itse asiaa.
Ei oo tarkoitus pelotella, noin myöhäinen selittämätön kkm on hurjan harvinainen mutta koska me se jouduttiin kokemaan kaikesta epätodennäköisyydestä huolimatta, niin meille nt-ultra ei takaa yhtään mitään. Luotto siihen meni ihan täysin. Osin myös sen takia että oli ihan tosi pienestä kiinni, että sitten viime raskaudessa kätilö huomasikin juuri lopetellessaan, että sikiöllähän onkin muuten useita vakavia löydöksiä.
Näiden jälkeen ollaan hyvin varuillaan kertomisen kanssa. Ollaan myös opittu ketkä läheisistä on tukena ja ketkä perääntyy kun murhe osuu kohdalle ja tukea tarvitaan. Sekin vaikuttaa kertomistapaan ja -aikaan.
Ihan hirmusesti tsemppiä kokemasi pohjalta, tuota ei toivoisi yhtään kenellekään tapahtuvanMeillä taas keskeytynyt keskenmeno tapahtui vasta rv15 vaikka kaikki näytti täydellisen hyvältä nt-ultrassa. Siksi laajemmin kerrotaan varmasti vasta sitten kun ei enää pysty piilottamaankaan. Läheisille kerrotaan ehkä varhaisultran jälkeen koska vaikeiden kokemusten jälkeen tarvitaan tukea odotukseen, kävi miten kävi. Ei siis olla vielä kerrottu kenellekään, vain mä ja mies tiedetään. Tällä kertaa kaivattiin tähän alkuun rauhaa sulatella ensin itse asiaa.
Ei oo tarkoitus pelotella, noin myöhäinen selittämätön kkm on hurjan harvinainen mutta koska me se jouduttiin kokemaan kaikesta epätodennäköisyydestä huolimatta, niin meille nt-ultra ei takaa yhtään mitään. Luotto siihen meni ihan täysin. Osin myös sen takia että oli ihan tosi pienestä kiinni, että sitten viime raskaudessa kätilö huomasikin juuri lopetellessaan, että sikiöllähän onkin muuten useita vakavia löydöksiä.
Näiden jälkeen ollaan hyvin varuillaan kertomisen kanssa. Ollaan myös opittu ketkä läheisistä on tukena ja ketkä perääntyy kun murhe osuu kohdalle ja tukea tarvitaan. Sekin vaikuttaa kertomistapaan ja -aikaan.
Ekasta kerrottiin kavereille just aikalailla plussasta lähtien mut perheelle ja suvulle sitten myöhemmin. Nyt on ollu ihanaa kun meidän äiti tietää jo ku kerroin mun vanhemmille ekana nii saa rehellisesti puhua kaikista tuntemuksista. Se muuttu taas heti nii ihanaks semmoseks huolehtivaks hössöttäjäks ku sai kuulla etten saanu mitään kassejakaan tyyliin autoon kantaaTätä ollaan pyöritelty nyt miehen kanssa pari päivää, kun plussasin. Eka raskaus siis kyseessä. Haluaisin kertoa ehkä ihan lähimmille ystäville lähiviikkoina. Jotkut lähisukulaiset tietävät myös, että yritetään lasta, joten heille voisi ehkä kertoa - ja olisivat varmasti tukena jos jotain sattuisikin. Toisaalta tekisi mieli vaan odotella varmemmille viikoille, varsinkin kun ollaan niin alussa vielä. Työpaikalla pomolle on pakko kertoa, koska raskaus tulee vaikuttamaan jonkun verran työtehtäviin (raskasta nosteltavaa, kemikaaleja jne).
Mekin on päätetty toistaiseksi pitää asia vaan meidän välisenä (toinen raskautuminen ikinä), kun viimeksi päädyttiin kertomaan miehen vanhemmille jo hyvin aikaisin. Miehen isä sairastui yllättäen vakavasti (on onneksi toipunut tästä hyvin), niin haluttiin tuoda iloa siihen tilanteeseen. Viikko tästä sairaskohtauksesta meidän eka raskaus koskaan meni kesken ja oli todella raskasta kertoa suru-uutiset heille.Tervetuloa uusille