IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään aamulla ovistesti näytti plussaa ja sit klo9 olikin ultra. Saatiin PAS aika maanantaille, tukihoitona Cyclogest 400mg, aloitus lauantai illalla ja sen jälkeen 2x/pv. Vasemmassa munasarjassa näkyi olikohan 17mm folliikkeli. Täytyyhän sekin yrittää käyttää hyväksi luomusti.
Lääkäri kertasi, että saatiin 4 hyvälaatuista alkiota pakastimeen. Silloin kasvatusvaiheessa sanottiin että kasvoivat hieman hitaasti, en oo ihan varma menikö 5 vai 6 päiväisenä pakastimeen, mutta blastoina kuitenkin.
Tammikuun vika päivä on sitten virallinen testipäivä.

Mä olen käyttänyt omega-3 valmistetta ja Ubikinonia läpi hoitojen, myös punktion aikana. Punktiosta ei esim tullut silti lainkaan verenvuotoa.
Muita valmisteita joita käytän säännöllisesti on rauta+folaatti, magnesium, melatoniini (iltaisin), inositoli, E-vitamiini, D-vitamiini, kreatiini, B-12 ja ubikinonin mukana on B-6, riboflaviini, niasiini ja pantoteenihappo. Välillä nappaan myös monivitamiinin, mutta en joka päivä kun noissa muissakin on jo niin paljon.
Nyt otin myös Alflorex ja Serenitas tuotteet käyttöön vuoropäivinä, sillä luin tutkimuksia että endometrioosia sairastavilla on erilainen suolistofloora ja mistäpä sitä tietää onko muna vai kana. Alflorex on aikoinaan ollut tosi hyvä auttamaan IBS oireiden kanssa (vai endometrioosin aiheuttamien vatsavaivojen?) ja saman valmistajan uusi Serenitas tuote kuulosti liian hyvältä olla kokeilematta, kun jatkuvasti ahdistaa kaikki. Lisäksi yritän nyt kiinnittää ekstra huomiota kasvisten saantiin, että tulisi syötyä 500-800g päivässä ja mahdollisimman montaa laatua. Josko nämä auttaisi rauhoittamaan suolistoa ja hermostoa ja sitä kautta myös endometrioosia.

@Mariamimi on eka ivf! Meillä ei tosiaan sinällään lapsettomuustaustaa ole, tulen helposti raskaaksi, mutta muutama vuosi sitten paljastui periytyvä geenivirhe, jonka vuoksi ei luomuna enää uskalla yrittää. Joten ivf:ään ja alkiodiagnostiikkaan tie vei sen vuoksi.

Täällä vilahtelee aika usein keskusteluissa Q-10 lisäravinteena. Moni kokee saaneensa sillä hyvää vastetta ainakin kerättävien munasolujen määrässä. Kävin tänään apteekissa nimenomaan tutustumassa q-10 tuotteisiin, ja siellä myytiin sekä ubikinonia että ubikinolia. Ostin ubikinolia, koska se on valmiissa muodossa elimistön käyttöön. Vahvuus oli (vain?) 50mg, joka kuulostaa omaan korvaan vähän pieneltä? Ja tietenkin ohjeessa lukee että vuorokausiannosta 1 pilleri ei saa ylittää, mutta voisikohan tämän kanssa vähän sooloilla? En tiedä onko tästä hyötyä enää ensimmäiseen IVF kierrokseen, mutta ehkä seuraaviin, joita ei toivottavasti tule 😆 Lisäksi olen jo pidemmän aikaa syönyt D-vitamiinia ja Foolihappoa, mutta nyt uutena tulee tämä ubikinol. Onko täällä linjoilla Q-10 tietäjiä? En oikein edes tiedä mitä kaipaan, ehkä jotain kokemuksia tms 🤪

Mulla oli tänään ultra, toisella puolella 6 ja toisella 7 follia, torstaille sovittiin punktio. Täytyy alkaa järjestelemään työkuvioita niin, että onnistuu torstainen Helsingin reissu😊
Mahtavaa, ihana kuulla! Perästä tullaan ja nyt takana viisi pistospäivää ja perjantaina ultra. Toivon samaa aikataulua, että keräys olisi kolmantena päivänä ultran jälkeen, niin menisi maanantaille. Laitetaanko irrotuspiikki kaksi päivää aiemmin illalla? Eli sun tapauksessa tiistai-iltana?

Muokattu viimeksi:
Täällä vilahtelee aika usein keskusteluissa Q-10 lisäravinteena. Moni kokee saaneensa sillä hyvää vastetta ainakin kerättävien munasolujen määrässä. Kävin tänään apteekissa nimenomaan tutustumassa q-10 tuotteisiin, ja siellä myytiin sekä ubikinonia että ubikinolia. Ostin ubikinolia, koska se on valmiissa muodossa elimistön käyttöön. Vahvuus oli (vain?) 50mg, joka kuulostaa omaan korvaan vähän pieneltä? Ja tietenkin ohjeessa lukee että vuorokausiannosta 1 pilleri ei saa ylittää, mutta voisikohan tämän kanssa vähän sooloilla? En tiedä onko tästä hyötyä enää ensimmäiseen IVF kierrokseen, mutta ehkä seuraaviin, joita ei toivottavasti tule 😆 Lisäksi olen jo pidemmän aikaa syönyt D-vitamiinia ja Foolihappoa, mutta nyt uutena tulee tämä ubikinol. Onko täällä linjoilla Q-10 tietäjiä? En oikein edes tiedä mitä kaipaan, ehkä jotain kokemuksia tms 🤪
Käytin alkuun ubikinolia 100 mg päivässä. Sitten rupesin ottamaan lisäksi ubikinonia 100 mg (eli yhteensä 200 mg), koska selkeästi edullisempaa. Parin kuukauden päästä oli kalliit ubikinolit syöty ja siirryin kokonaan ubikinoniin, jota otin syksyllä ensin 200 mg ja enimmillään 300 mg. Follien määrä lisääntyi, mutta en tiedä oliko asioilla yhteyttä ja laatu on tosiaan aivan mysteeri, kun ensimmäinen ivf menossa. Mitä luin englanninkielistä matskua, niin siellä käytetään paljon isompia annoksia. Kysyin ubikinonin käytöstä syksyllä ivf:n suunnittelukäynnillä ja tuntuivat suhtautuvan aika välinpitämättömästi. Eivät kieltäneet ja sanoivat, että voi syödä, mutta ei sitä julkisella myöskään suositella. Ainoastaan sanottiin, että koittakaa molemmat elää terveellisesti, kun kysyin keinoja vaikuttaa sukusolujen laatuun.

Muokattu viimeksi:
Moikka tutut ja tuntemattomat,
täällä myös yks 2022-ketjulainen, jolla uus hoitokierros toivottavasti alkamassa vielä tällä viikolla HUSilla. Hitsi, kun ahdistaa ajatus että ei mahduttaiskaan mukaan, mut pari päivää pitää vielä jännätä.

Meillä taustalla miehestä johtuva lapsettomuus, johon ei oo löytyny selittävää tekijää. Edellisestä ivf-kierroksesta (2022) saatiin poika tuoresiirrosta. Toisen yrittämistä takana sitten viime syksynä tehdyt 2 PASia, tavallisia kiertoja on ihan turha edes laskea.

Mä ainakin lähtisin Clomifenin vielä kokeilemaan, ettei alkais jälkikäteen harmittamaan. Yhdistetäänkö Clomifen pistoksiin vai oisko stimulaatio pelkästään sillä? Mulle Clomifen on tuttu yli 10 vuoden takaa ovulaation induktiosta. Silloin sitä käytettiin lähes kaikilla ekana hoitona, nykyään taitaa Letrozol olla sen korvannut.

Ubikinonista/ubikinolista: mä aloitin ekan hoidon jälkeen syömään ubikinonia 200mg/päivä annostuksella ja kuukauden jälkeen lisäsin annostusta ja oon syönyt pari kuukautta 300mg/päivä. Pian selviää onko tällä ollut mitään vaikutusta 🤞Netissä lukee tosiaan paljon isommistakin annoksista (600-800mg) hoitojen yhteydessä.
En sen tarkemmin kysellyt, mutta ilmeisesti Clomifen yhdistetään pistoksiin. Kyllä mä varmaan päädyn sitä kokeilemaan, koska muuten jäis harmittamaan.
Letrozolit oli käytössä hoitojen alussa insseissä ovulaation induktiossa, sillä yksinään kypsyi 1-2 follia.

Mulla oli käytössä Ubikinon 300mg/pv 2,5kk eikä mun kohdalla vaikuttanut ainakaan follien määrään. Toivottavasti sit edes laatuun ja tuo yksi ainokainen folli olisi se the one❤️

Hmm. Eli tuo ubikinol 50mg taitaa olla pelkkä vitsi 🥲 Tosin en oikein tiedä mitä mieltä olen koko ubikinolista, kun tahtoisin ajatella, että sopivan terveellinen syöminen ja elämäntavat ja ihmisessä luonnostaan oleva ubikinol riittäisi tuottamaan riittävän laatuisia sukusoluja. Mutta ehkä tällä on positiivinen vaikutus ainakin psyykkeeseen, kun saa inan verran hallinnan tunnetta tähän hullun myllyyn, jossa tuntuu että ne asiat vaikuttaa eniten mihin ei voi itse vaikuttaa 😅 Ja todellakin tartun kiinni kaikkiin kontrollinaruihin mitä on tarjolla 🤣 Ja kyllä, laitan puolisonkin samalle ubikinol kuurille (joka saattaa kyllä vaihtua ubikinoniin, koska eurot). Ois sitten parempi tulla laatumunasia ja poikasia 😛

Muokattu viimeksi:
@Kirppuliini joo, tänään illalla klo.22 pitäisi irroituspiikki laittaa ja sitten torstaiaamuna ajoissa matka kohti Helsinkiä. Mulle sanottiin, että periaatteessa keräys voisi olla jo keskiviikkonakin, mutta koska itsellä oli toive mieluummin keräys torstaille, niin sanoivat, että se on ihan yhtä hyvä ja voi ne pienemmät follikkelitkin vielä paremmin kasvaakin torstaihin mennessä. Eli uskoisin, että sulle hyvinkin voisi maanantaille tulla keräys. Oliko niin, että olette yksityisellä vai muistanko väärin?

Onpa täällä aktiivista keskustelua! Kiva!
Ja en tosiaan tiennyt, että Kela-korvauksiin on myös ikäraja, kaikkea sitä🫠🫣 Luulin että vain julkisen hoitoihin se 40v, onko sama myös lääkkeisiin? Itse olen 38 v. Me taas ei lähdetä lahjasoluhoitoihin vaan jos ei omilla onnistu niin sitten ollaan vallan tyytyväisiä ainokaiseen, joka onkin ollut jo yksi kymppitonnin ihme kerrassaan❤️ Jos taas häntä ei oltaisi saatu, olisin varmaankin yrittänyt ylipuhua miehen lahjasoluihin.

Kannattaa tosiaan ainakin Tilkassa olla tarkkana lähetteiden kanssa, itseltäni puuttunut useammat lääkereseptit...

Mä oon käyttänyt Ubikinonia sen 100mg valmistajan ohjeen mukaan, en ole sitä uskaltanut ylittää. 🙈 Ei kyllä haittaisi, jos follien määrä kasvaisi.

CoQ10 vaikuttaa laatuun, ei määrään. Itse haluan uskoa, että sillä on ollut vaikutusta. Olen itse tilannut vahvaa ubiquinolia iherb-verkkokaupasta, siellä on jatkuvasti aika hyvät alet/alennuskoodit.

1. IVF: 3 blastoa (ei ubiquinolia)
2. IVF: 5 blastoa (3 kk kuuri 400 mg/pv)
3. IVF: 12 blastoa (3 kk kuuri 400 mg/pv + 3 kk akupunktiota)

Kypsiä munasoluja oli ensimmäisessä ja kolmannessa hoidossa täsmälleen yhtä monta. Kolmannen hoidon alkioista 11(!) oli AA-luokkaa.

Itselläkin ubikinoni käytössä ollut nyt lokakuun lopusta alkaen. Siihen päälle 15 eri vitskua ym...rautaa ja omega 3 jne...:D
Digihoitopolulle tuli että tammikuulle kaavailtu IVF on nyt sitten maaliskuussa...harmittaa mutta kai näissä on se että pitää 2 normikiertoa olla keskenmenon jälkeen että saa mennä, vai miten teillä muilla? Onko hoitojen kesken saatu luomu plussa joka päättynyt suruun ja siten vaikuttanut hoitoaikatauluun? Mua pelottaa että noi mun munasolut on jotakin tyhjiä tuulimunia kaikki :/

CoQ10 vaikuttaa laatuun, ei määrään. Itse haluan uskoa, että sillä on ollut vaikutusta. Olen itse tilannut vahvaa ubiquinolia iherb-verkkokaupasta, siellä on jatkuvasti aika hyvät alet/alennuskoodit.

1. IVF: 3 blastoa (ei ubiquinolia)
2. IVF: 5 blastoa (3 kk kuuri 400 mg/pv)
3. IVF: 12 blastoa (3 kk kuuri 400 mg/pv + 3 kk akupunktiota)

Kypsiä munasoluja oli ensimmäisessä ja kolmannessa hoidossa täsmälleen yhtä monta. Kolmannen hoidon alkioista 11(!) oli AA-luokkaa.
Eikö iherbistä tilatessa tule jotain veroja? jenkkikauppa? miten se toimii?

Kyselisin vielä vinkkejä huomista punktiota varten teiltä, joilla siitä on jo kokemusta, jos joku ehtii ja jaksaa vastailla😊
Pitääkö rakon olla tyhjä vai täysi punktiossa vai onko väliä? Ja miten kauan punktion jälkeen olitte seurannassa? Ja oliko vointi kotiutuessa millainen? Miehen on tosi hankala olla töistä koko päivää pois ja mietittiin, että jos käy vaan hoitamassa oman osuutensa ja lähtee sitten takaisin kohti kotia ja menen sitten yksin myöhemmin. Onkohan vointi sellainen, että onnistuu..

@Lillanna ettekö oo saanu punktion ohjeita HUSilta?

Mulla ainakin ohjeissa sanotaan, et rakko pitää olla tyhjä ja just ennen punktiota pistetään pissalle ja toisessa kohtaa että toimenpiteen jälkeen pääset kotiin hakijan kanssa muutaman tunnin seurannan jälkeen, mikäli vointisi on hyvä ja kotiutuskriteerit täyttyvät. Siel on myös ohjeet aamupalaan ja särkylääkkeisiin yms.

Mulla aikanaan olo olis ollu sellanen et olisin hyvin voinu yksin mennä kotiin, mut hakija tarvittiin.

Muokattu viimeksi:
Takaisin