IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos paljon kaikille vastauksista ❤️ pistin. Olipa jännää ilman ohjausta, kun 2,5 vuotta sitten oli erilainen pullo ja piikki. Nyt on kynä.

Kelakorvauksia en saa, että omasta pussista menee.

Harmi @Kaihonkukka, että jää lippu hankkimatta :*/

Mielestäni mulla oli AFC pienempi silloin pari vuotta sitten. Nyt oli 6+6/7. Ennustaako tuo AFC kerättyjen määrää?
Ah aivan, turhaan oletin Kela-korvauksista. Miksi muuten et saa niitä? Hyvä ettei mennyt rahulit ja jännitykset nyt hukkaan vaan pääsit aloittamaan!

Kävi kuten vähän pelkäsinkin. Ekassa ultrassa 4 hyvänkokoista follia ja tänään kontrollissa enää 1. Loput oli pienempiä ku viime kerralla. Eli ivf vaihtuu jälleen inssiin.
Luotto inssin onnistumista kohtaan on olematon, joten ei auta muu kuin alkaa käsittelemään asiaa, ettei meille ei vauvaa enää tule.

Vaihtoehtoina ois sit enää Clomifenilla tehty protokolla, mutta lääkäri epäili, että siitä ei sen parempaa vastetta tule, tai luovutettu munasolu/alkio, joiden hinta on sit 10k😩

Tänään soittivat hoitavasta tahosta. Labroja kattava paketti tulossa, puhuivat jostain kromosomi labroista, endometrioosi labroista? Meni vähän ohi.. ehkä amh uudelleen plus jotain muuta. Soittavat uudelleen vielä tänään tai tällä viikolla, että mitä labroja nyt otetaankaan ja siirtyykö hoito, ennenkuin tulokset tulevat. Ei kyllä haittaa, jos siirtyy, kun sais jotain selvyyttä mistä tämä johtuu..

Mikä on flare-up protokolla? Lukenut ja kuunnellut aiheesta paljon, mut kertaakaan aiemmin en oo törmännyt ko. termiin.

Täällä aloitettiin ovistestit eilen ja huomenna aamulla ultra, vaikka positiivista ei vielä ole tullut. Natural Cycles appi arvioi että ovulaatio tulisi perjantaina, joka olis kiertopäivä 15. Saa nähdä. Tänään kurkku kipeä, toivottavasti en ainakaan tule kipeäksi... toisaalta flunssa vois auttaa kiinnittymisessä, kun oma vastustuskyky olis huonompi. :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye:

@Pumpulipilvi no se Synarela siis selittää sen, ettei ole puhuttu mistään jarrulääkkeistä, alkoi jo mietityttään, olenko unohtanut jotain olennaista.

@Kirppuliini hyvä juttu, että pistäminen sujui hienosti, mun mielestä myös se pistäminen itsessään ei tuntunut oikeastaan juuri miltään. Mulla ei oo mitään labrojen ottoa ohjelmoituna, mitä arvoja sulla verikokeesta katsotaan, tiedätkö? Ja mulla tosiaan on vaan se yksi ultra tulossa ens maanantaina eli kymmenen päivän pistelyn jälkeen ja sitten kuulemma keskiviikolle tai torstaille tulee punktio. Kurja odottaa maanantaille asti tietoa, kumpi se päivä on, meillä miehen kanssa on molemmilla työ, josta on tosi hankala olla pois eikä etämahdollisuuksia. Mutta eipä voi mitään, toivotaan vaan, että hoidot nyt onnistuisi 😊
Kyselit @Lillanna mitä labrassa katsotaan neljän pistospäivän jälkeen. Ottivat estradiolin, jonka perusteella nähdään onko Gonarela-annos oikea. Arvo kuulemma ok, eikä tarvetta muuttaa annosta.

Oli kyllä tiukat paikat aamulla labrassa, kun menin klinikan ohjeistamaan tiettyyn labraan tiettyyn aikaan (Helsingissä Tullinpuomin laboratorio). Siellä kysyin sitten voivatko ottaa samalla infektiokokeet ja tuon estradiolin. Selvisi, ettei estradiolin mittaukseen ollut lähetettä. Hoitaja soitti klinikalle ainakin kolmeen numeroon ennen kuin sai hoitajan kiinni ja minä soitin samaan aikaan Tilkan ivf-hoitajalle. Onneksi labran hoitaja sai Tilkasta henkilön kiinni ja lähete saatiin melko nopeasti. Siitä sitten kiireellä kotiin, kun aamulääke piti ottaa kotona tiettyyn aikaan.

Meillä ainakin infektiokokeet piti ottaa uudelleen, kun vanhenevat kolmessa kuukaudessa. Riitti, että niiden tulokset keräykseen mennessä.

Hei, ootteko Ubikinonin käyttäjät käyttäneet sitä mihin asti hoidoissa? Mulla ois punktio tulossa helmikuun alussa, niin mietin voiko sitä käyttää samaan aikaan vai oisko suotavaa lopettaa ennen? Mulla siis lyhyt kaava. Ensviikolla pitäis aloittaa Primolut ja sit helmikuun alusta Ovaleap-pistokset.
Itse lopetin ukinonin ja omegan käytön samalla, kun aloitin Synarelan sumuttelun. Klinikalla ei ole sanottu noista mitään, mutta muualta olen ymmärtänyt ja lukenut, ettei saisi käyttää pariin viikkoon ennen operaatiota. Söin aiemmin ukinonia enimmillään 300 mg päivässä (paketissa sanotaan enimmäisannokseksi 200 mg), mutta mitä olen ulkomaisia lähteitä lueskellut, niin annos olisi voinut olla isompikin.

Meillä on tutkittu molemmilta. Meillä taustalla toistuvat keskenmenot ja siihen tutkimusprotokollaan kuuluu nuo kromosomit.
Löytyikö teillä mitään labroista, ei ole pakko vastata..

Mitä sitten tapahtuu, jos jotakin häikkää löytyy? Julkisella olen vielä tämän kierroksen hoidossa..

Soitan heti huomenna uudelleen ja pyydän myös miehelle kyseiset labrat.

Mitä sitten tapahtuu, jos jotakin häikkää löytyy? Julkisella olen vielä tämän kierroksen hoidossa..

Ei löytynyt niistä. Meitähän on tutkittu valtavasti ja lopulta yksityisellä löytyi krooninen endometriitti joka meidän keskenmenojen taustalla oli.

Kromosomeissa jos on vikaa niin saa julkisella alkiodiagnostiikan, muutenhan sitä ei julkisella saa.

Meiltä myös otettu kromosomiverikokeet julkisella, eikä niissä ollut mitään häikkää. Teidän kannattaa käydä heti kun lähete saatu, tulosten kanssa kestää muistaakseni viisi viikkoa. Kaikki laboratoriot eivät muuten ota näitä verikokeita, kannattaa etukäteen tiedustella, ellei ole menossa johonkin "päälabraan".

Meiltä myös otettu kromosomiverikokeet julkisella, eikä niissä ollut mitään häikkää. Teidän kannattaa käydä heti kun lähete saatu, tulosten kanssa kestää muistaakseni viisi viikkoa. Kaikki laboratoriot eivät muuten ota näitä verikokeita, kannattaa etukäteen tiedustella, ellei ole menossa johonkin "päälabraan".
Katsoin myös, että n.1kk menee tuloksissa.. Näillä näkymin keräys olisi 24.2. Kerkeääkö tulos edes tulla ennen siirtoa.... Islab labraan olen menossa, onkohan väliä, kun on terveysaseman pienehkö labra 🙄 Vai pitääkö mennä keskussairaalan labraan.... Ottavat myös laajat kilpirauhasen testit, aiemmin vain pari arvoa tutkittu.

EDIT;
Apteekkari soitti, yhden gonal f 900iu ruiskun lupasi antaa ilmaiseksi. 4 ruiskua yhteensä oli reseptillä ☹️ plus ganirelix 6kpl.

Katsoin myös, että n.1kk menee tuloksissa.. Näillä näkymin keräys olisi 24.2. Kerkeääkö tulos edes tulla ennen siirtoa.... Islab labraan olen menossa, onkohan väliä, kun on terveysaseman pienehkö labra 🙄 Vai pitääkö mennä keskussairaalan labraan.... Ottavat myös laajat kilpirauhasen testit, aiemmin vain pari arvoa tutkittu.

EDIT;
Apteekkari soitti, yhden gonal f 900iu ruiskun lupasi antaa ilmaiseksi. 4 ruiskua yhteensä oli reseptillä ☹️ plus ganirelix 6kpl.
Meillä ongelmana oli se, että pikkulabralla ei ollut oikeaa näytepurkkia ja labrahoitaja pyysi meidät antamaan asiasta palautetta klinikalle, koska näin oli tapahtunut aikaisemminkin. Tämä siis Helsingissä.

Meillä ongelmana oli se, että pikkulabralla ei ollut oikeaa näytepurkkia ja labrahoitaja pyysi meidät antamaan asiasta palautetta klinikalle, koska näin oli tapahtunut aikaisemminkin. Tämä siis Helsingissä.
Meillä laitettiin mun näyte väärään putkeen ja soitettiin kaks tuntia näytteenannon jälkeen että pitää tulla takaisin ja antaa uusi näyte. Miehen näyte meni oikeaan vaikka oltiin samaan aikaan antamassa.

@Mariamimi Joo voi kutistua eli lähteä surkastumaan. Kertoo vaan siitä, että niissä on jotain vikaa. Näin on käynyt ennenkin😞

@Pian 41 v. Luovutettuihin munasoluihin on muutaman kuukauden jono, joten siinä toisaalta ehtis maksaa edellisiä hoitovelkoja ja säästää seuraavaan. Mietin kyllä ton Clomifenhoidon kokeiluakin. Google kertoi, että jollain mun kaltaisilla se on toiminut.

@Mariamimi Joo voi kutistua eli lähteä surkastumaan. Kertoo vaan siitä, että niissä on jotain vikaa. Näin on käynyt ennenkin😞

@Pian 41 v. Luovutettuihin munasoluihin on muutaman kuukauden jono, joten siinä toisaalta ehtis maksaa edellisiä hoitovelkoja ja säästää seuraavaan. Mietin kyllä ton Clomifenhoidon kokeiluakin. Google kertoi, että jollain mun kaltaisilla se on toiminut.
Joo!

Takaisin