Jep kuulemmaNenä kuiteki kutistu takasi? Ku musta tuntuu että mun nenä on paisunut![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jep kuulemmaNenä kuiteki kutistu takasi? Ku musta tuntuu että mun nenä on paisunut![]()
Minulle kerrottiin että kun kohtu kasvaa niin se ei laajenee tasaisesti vrt puhallettava ilmapallo. Ja istukka "kulkee" siinä sisäpinnan mukana alkuvaiheessa joskus aika oudostikkin. Voisiko siinä olla selitys antiikkiultran ja ry välisille sijaintieroille.Mulle selvis rakenneultrassa, että istukka onkin takaseinässäJoko ymmärsin neuvolalääkärin ihan väärin tai sit hänkin katto antiikkiultralla pieleen, että ois edessä keskellä. Mutta tämä vois selittää miks potkut ja liikkeet tuntuu aika hyvin. Kaikki alavatsalla, harvoin edes navan korkeudella. Hän on myös tapuvainen välillä monottamaan mun rakkoa ja muita herkkiä elimiä siellä suunnalla, ei mukavaa
Vähän huolestuttaa, että mitä tästä tulee kun hän kasvaa ja voimistuu. Joku päivä vielä lirahtaa..
![]()
Ihan loogista, että voi vähän siirtyä kasvun mukana, mutta kolmessa viikossa etuseinän keskeltä takaseinän keskelle pistää kyllä vähän epäilemäänMinulle kerrottiin että kun kohtu kasvaa niin se ei laajenee tasaisesti vrt puhallettava ilmapallo. Ja istukka "kulkee" siinä sisäpinnan mukana alkuvaiheessa joskus aika oudostikkin. Voisiko siinä olla selitys antiikkiultran ja ry välisille sijaintieroille.
Lirahtamisvaara on yksi raskausmaratoonin peruspeloista! Ylimääräiset pikkarit on hyvä kuljettaa mukana. Tsemppiä !!
Samassa kohtaa tuntui just kun katsoin sun kuvaa ja samalla puolellakin vieläKuinka ylhäällä teillä tuntuu liikkeet jo? Jotenkin tuntuu, että kauhean ylhäällä tää potkii jo. Laitan hienon pikanappaistun kuvan päivystyksessä istuessani, mihin mini potkii![]()
Joo, tuntuu kyllä, että ihan koko vatta on jo vauvan käytössäSamassa kohtaa tuntui just kun katsoin sun kuvaa ja samalla puolellakin vielä![]()
Toi sun pahoinvointi vaan kestää...Mä oksennan vessassa ämpäriin ja istun pöntöllä ja varapikkarit on aina mukana. Varmuuden varalta. Ja yks terveysside ja pikkuhousunsuoja. Hyvin oon vielä vahingoilta välttynyt mutta aikaisemmista raskauksista tietää että mitä pidemmälle mennään niin sitä todennäköisempää on että käy joku pieni vahinkovarsinkin jos tulee joku yllättävä yskäkohtaus.
Joo ihan ihmeellistä.. enkä ole keksinyt mitään järkevää syytäkään. Noh, ehkä se helpottaa jossain kohtaa. Onneks ei enää joka päivä tarvi päivystää veskissä. ^^Toi sun pahoinvointi vaan kestää...toivottavasti loppuis kohta..
Täällä päin on varustauduttu siten, että olohuoneen sisustukseen sekä keittiön kalustoon on lisätty vakiovarusteeksi ämpäri ja autoon muovikasseja. Vessojakin on kaksi mutta välillä tulee kaikki ylös yhtäkkiä yllättäen ja paineella niin nuo ämpärit on pelastaneet monelta lattioidenluuttuamiselta. Mökkimatkalla vannotin lapsia olemaan oksentamatta huolimatta mutkaisesta ja töyssyisestä matkanteosta. Arvatkaa kuka se oli joka oksensi (siihen siunattuun muovipussiin onneksi).Mä oksennan vessassa ämpäriin ja istun pöntöllä ja varapikkarit on aina mukana. Varmuuden varalta. Ja yks terveysside ja pikkuhousunsuoja. Hyvin oon vielä vahingoilta välttynyt mutta aikaisemmista raskauksista tietää että mitä pidemmälle mennään niin sitä todennäköisempää on että käy joku pieni vahinkovarsinkin jos tulee joku yllättävä yskäkohtaus.
Mulla sama olo... Tää on viimeinen raskaus.. Pitäisi osata varmaan nauttia. En vaan jaksa, kun joka paikka kolottaa ja sängystä yläspääseminen on jo yksi työmaa. Haluaisin jo synnyttää, en siis keskosta, vaan, että viikkoja olisi se 39 vaikka.. Mutta sitten taas, jännittää tavallaan vauvan tulo, esim mitä mun yöunille tapahtuu jne.Ajan kuluminen. Välillä sitä on niin kypsä olemaan näin paksu ja kömpelö että toivoisi olevan jo synnytyksen aika. Sitten välillä olo on ketterä kuin kengurulla ja tuntuu että jaksaisi mitä vaan ja tuleekin puuhattua paljon. Silloin on huoli ajan kesken loppumisesta: ehtiikö sitä kaikki kesäsuunnitelmat ja vauvavalmistelut sittenkään ennen synnytystä? Ei enää kovin montaa viikkoa ja silti aika tosi monta viikkoa. Miten sen minäkin päivänä ottaa. Todennäköisimmin viimeinen raskaus, joten eihän tässä mikään kiire ole synnyttämään, mutta olisi niin kiva jo nähdä se vauva ihan kasvokkain. Eniten riippuu siitä onko olo tuskainen vai hyvä/normaali että mitä sitä milloinkin toivoo. Toki sen on vielä pysyttävä siellä missä on kunnes on valmis syntymään. Pitäisikö alkaa jo laskea päiviä?
Mites muilla, joko alkaa olla valmis poksahtamaan?
Vaihtelee täälläkin päivän mukaan. Mulla tuskin/toivottavasti viimenen raskaus, mutta kyllä sitä jo vähän odottaa että pääsee näkemään vauvan. Tämä raskaus on tosin ollut tosi erilainen edelliseen verrattuna, joka oli vain suoraan sanottuna karsea ja tässä vaiheessa jo aivan varmasti laskin päiviä. Nyt olen pystynyt elämään ja tekemään eikä joka paikkaan satu. Olo vain alkaa olemaan aika kömpelö ja pyöreä eli tahti on hidastunut.Ajan kuluminen. Välillä sitä on niin kypsä olemaan näin paksu ja kömpelö että toivoisi olevan jo synnytyksen aika. Sitten välillä olo on ketterä kuin kengurulla ja tuntuu että jaksaisi mitä vaan ja tuleekin puuhattua paljon. Silloin on huoli ajan kesken loppumisesta: ehtiikö sitä kaikki kesäsuunnitelmat ja vauvavalmistelut sittenkään ennen synnytystä? Ei enää kovin montaa viikkoa ja silti aika tosi monta viikkoa. Miten sen minäkin päivänä ottaa. Todennäköisimmin viimeinen raskaus, joten eihän tässä mikään kiire ole synnyttämään, mutta olisi niin kiva jo nähdä se vauva ihan kasvokkain. Eniten riippuu siitä onko olo tuskainen vai hyvä/normaali että mitä sitä milloinkin toivoo. Toki sen on vielä pysyttävä siellä missä on kunnes on valmis syntymään. Pitäisikö alkaa jo laskea päiviä?
Mites muilla, joko alkaa olla valmis poksahtamaan?