IVF/ICSI-HOIDOT 2022

@Odottavainen91 oon niin pahoillani. 💔 Nyt toivotaan kovasti, että tilanne vielä muuttuu viikonlopun aikana. ❤️

Omaa napaa: Tänään laitettiin 3-päiväinen kyytiläinen. Lääkärin mukaan vielä huippulaatuinen. 😍 Toista nyt kovasti vielä yritetään pakkaseen, se selviää maanantaina. @CherryRed kiitos vinkistä, lääkäri suostui että mitataan proge vielä varmuuden vuoksi ja katsotaan tarvitaanko lisätukea cyclojen kylkeen. Vitsi tää kaikki nyt jännittää tosi paljon ja tuntuu vähän epätodellisesta. Toivon niin paljon, että pieni tarttuisi kiinni. Huolettaa oma ikä ja endon riehaantuminen. Nyt yritän kuitenkin ottaa rennosti ja iloita että ollaan päästy ainakin tähän asti.
Hyvä ett' testaavat! :)

Ihanaa että teillä hedelmöittyi hyvin ja siirtokin onnistui! :Heartred Pidän kaikki varpaat ristissä että teillä natsaa ja saisit pitkälle tarpeeksi paljon progesteronitukea.

Mulla alkoi viikko sitten ma luget 400 x 2 pvä annoksella sekä Prolutex 3500IU x2 pvä. Alavatsa on mustelmilla ja kipee. Viime perjantaina sitten oli siirto. Viimeinen huurunenä oli jaksanut hyvin sulaa sekä oli alkanut jo kuoriutua. Tämä on aina hyvä merkki! Meillä alkoi kuoriutua myös tämä onnistunut raskaus. (myös yksi keskenmenokin, mutta epäillään ettei siinä raskaudessa ollut tarpeeksi progesteron tukea. Ei ollut noita extra piikkejä meinaan) Että piinaillaan tässä yhdessä! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes::Grimacing Face:
Mun testipäivä on äitienpäivä. Mutta ehkä testaan jo perjantaina. Se ois kuitenkin jo dpo12.

Muoks: lisäys: siirrossa tuli vielä kohdun aktivaatiopistos nivestim!

Muokattu viimeksi:
Eikä, olipa ikäviä uutisia. Oliko nyt siis sama lääkeannos kuin ekassa ivf:ssä? Mulle varattiin kans maanantaille uusi ultra. Mulla taas kävi sillain et yks folli keulii, oli 16 mm ja noin 9 kpl oli melkein tasakokoisia noin 10 mm folleja. Nyt tietty helatorstai sekottaa, se olis todennäköisesti paras päivä punktiolle, mun tuuria taas.Todennäköisesti keskiviikkona punktio, pelottaa että jää taas raa'aksi solut. Perjantaina tosin toi isoin folli vois olla jo ylikypsä. Olisin kyllä ilonen jos saatais edes yksi siirtokelpoinen alkio aikaiseksi.

Samalla lääkeannoksella mentiin (Pergoveris 300iu). Tänään toinen ultra ja vasemmalla puolella yli 18 mm follikkeli ja oikealle 3-4 pientä, jotka eivät kasvaneet. Punktioon ei mennä, vaan hoito muutettiin inseminaatioksi.

Kiva, että nyt jotain tehdään, mutta tämä hoito jätti nyt enemmän kysymysmerkkejä kuin antoi vastauksia.

Ei hitsi! Mun tsh on nyt 0.07. Pitää kyllä äkkiä ottaa toi lisätty määrä lääkettä pois. Ens kierrosta pitäs alkaa ivf-hoito (nyt kp20/27-28). Nyt pelottaa että peruuntuu hoito tän takia? Onks kellää kokemusta? 2kk sit fiksattiin mun kilpparilääkettä… Ei vissii ollu hyvä veto. 😒😬

Ei hitsi! Mun tsh on nyt 0.07. Pitää kyllä äkkiä ottaa toi lisätty määrä lääkettä pois. Ens kierrosta pitäs alkaa ivf-hoito (nyt kp20/27-28). Nyt pelottaa että peruuntuu hoito tän takia? Onks kellää kokemusta? 2kk sit fiksattiin mun kilpparilääkettä… Ei vissii ollu hyvä veto. 😒😬

En usko että noin päin haittaa 🤔 jos olisi liian korkea arvo niin se ehkä haittaisi. Mutta raskaus yleisesti nostaa tsh eli en usko että haittaa, en toki asiantuntija ole.

Wau, Piisku! 🤩 Onpa hurja määrä. Viljeltiinkö kaikki blastoiksi asti?

Meillä kävi kova kato ja pakkaseen saatiin kolme blastoa. Toki olen näihin vallan tyytyväinen ja jos tämä tuoresiirto ei onnistu, on vielä kolme hyvää mahdollisuutta.
On tämä melkoista arpapeliä 🙈
No mä käsitin niin, että noi kaikki 11 pakastettiin lauantaina. Nyt on jotenkin ihan rento fiilis mennä kesään. Saa rauhassa palautella kehoa hormoneista. Nyt on jotenkin levollinen fiilis js hyvä mieli! Tietty luomuna siltin yritetään kesä, vaik odotukset ei siitä kovin korkeella olekaan 🤭

Toivottavasti sulla tärppäis tästä siirrosta.🥰 Onks ollut mitään oireita?

No mä käsitin niin, että noi kaikki 11 pakastettiin lauantaina. Nyt on jotenkin ihan rento fiilis mennä kesään. Saa rauhassa palautella kehoa hormoneista. Nyt on jotenkin levollinen fiilis js hyvä mieli! Tietty luomuna siltin yritetään kesä, vaik odotukset ei siitä kovin korkeella olekaan 🤭

Toivottavasti sulla tärppäis tästä siirrosta.🥰 Onks ollut mitään oireita?
Ihan mahtavaa! Todellakin nyt vaan palauttelet itseesi ja nautit kesästä 😍
Ja aina kannattaa yrittää luomuna, eihän sitä silti koskaan tiedä. Ottaa senkin "homman" vaan mahdollisimman rennosti. Tietty helpommin sanottu kuin tehty 😅

Kiitos, toivon myös🥰 mä oon ollu nyt kohta pari viikkoa flunssassa, toivon niin että tämä tauti ei estä mitään! Kovasti vakuuttelivat klinikalta, että ei ole merkitystä kun ei ole kuumetta. Tänään tosin labrassa oli tulehdusarvo vähän koholla😬
Mitään raskaus tuntemuksia ei oo ollut, just sanoin miehelle että saas nähdä kun ei mitään tunnu. Hän tosin totesi että ei ihme kun on sairaana..

Hyvä ett' testaavat! :)

Ihanaa että teillä hedelmöittyi hyvin ja siirtokin onnistui! :Heartred Pidän kaikki varpaat ristissä että teillä natsaa ja saisit pitkälle tarpeeksi paljon progesteronitukea.

Mulla alkoi viikko sitten ma luget 400 x 2 pvä annoksella sekä Prolutex 3500IU x2 pvä. Alavatsa on mustelmilla ja kipee. Viime perjantaina sitten oli siirto. Viimeinen huurunenä oli jaksanut hyvin sulaa sekä oli alkanut jo kuoriutua. Tämä on aina hyvä merkki! Meillä alkoi kuoriutua myös tämä onnistunut raskaus. (myös yksi keskenmenokin, mutta epäillään ettei siinä raskaudessa ollut tarpeeksi progesteron tukea. Ei ollut noita extra piikkejä meinaan) Että piinaillaan tässä yhdessä! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes::Grimacing Face:
Mun testipäivä on äitienpäivä. Mutta ehkä testaan jo perjantaina. Se ois kuitenkin jo dpo12.

Muoks: lisäys: siirrossa tuli vielä kohdun aktivaatiopistos nivestim!
Nyt kovasti jotain taikapölyä äitienpäivään, että tulee paras lahja! 😍

Proge testattiin ja lääkäri oli sitä mieltä, että tällä arvolla ei tarvita cyclojen lisäksi muuta. Toivotaan! Meillä myös toinen tyyppi selvisi pakkaseen asti. 🥰

Ja siis VAU @Piisku mikä porukka teillä meni pakkaseen! Myös @hertta89 oikein hyvä tulos, vaikka katoa kävikin.

Tsemppiä nyt vielä muillekin piinailijoille ja tietenkin myös teille, joilla hoidot lähestyvät. ❤️

Onpa mulla taas tarina jaettavana!

Kuten aikaisemminkin mainittu niin meillä oli punktio keskiviikkona 17.4. ja sen jälkeen kehittyi lievä hyperstimulaatio. Siitä kun turvoitus alkoi laskea ja kuukautisetkin alkoivat 11pv punktiosta niin olo vain huononi ja huononi.

Lopulta torstaina 2.5. soitin klinikalle sekä Naistenklinikalle ja kävin päivystyksessä. Alkuun lääkäri joka mua tutki oli passittamassa minua kotiin kun en ollut kovin kivuissa mutta kun verikokeiden tulokset saapui niin tulehdusarvot oli 113 ja piti jäädä osastolle suonensisäiseen antibioottihoitoon. Meni päiviä ja olo ja tulehdusarvot vain huononi. Kolme eri suonensisäistä antibioottia ei auttanut.

Maanantaina eli neljä päivää myöhemmin minut leikattiin, tulehdusarvot oli tuolloin 198. Endometriooma oli punktiosta tulehtunut ja tulehdus levinnyt. Molemmat munajohtimet poistettiin, molempien puolien endometrioomat tyhjennettiin, muuta endometrioosia ja kiinnikkeitä poltettiin. Leikkauksen jälkeen tulehdus arvot laskivat liian hitaasti enkä toipunut odotetusti. Otettiin lopulta neljäs antibiootti käyttöön joka vihdoin auttoi.

Kotiutuin tänään sairaalasta (olin sairaalassa 9 päivää). Jatkan suun kautta antibioottikuuria 2 viikkoa sekä viikon verenohennuspistoksia ja pidän tukisukkia. Naistenklinikalla olis verikokeet ja kontrolli 2 viikon kuluttua. Lääkärit pitävät yhteiskokouksen ja pohtivat voidaanko toipumisen jälkeen siirtyä PASeihin vai pitääkö vielä leikata ja poistaa endometrioomat ennen sitä.

Toivon että näistä 5 blastosta saataisiin lapsi/lapsia sillä mä luulen että seuraavasta punktiosta en enää selviäisi hengissä.

@Pupsis huhhuh, nyt ei kyllä mikään näistä reaktioista riitä 😱😨🤯 voi kamala mikä reissu ollu sulla 😬 onneks löytyi lopulta myös antibiotti mikä auttoi... Sanattomaks vetää 😐 onneksi vaikuttaa siltä että nyt olisi parempaan suuntaan päästy ❤️

Hei apua @Pupsis! Ei nää emojit kyllä nyt riitä mihinkään, sua tarvitsisi ihan halata. Siis huh huh! Onneks nyt kuitenkin löytyi toimiva antibiootti. Toivottavasti tästä eteenpäin alkaa mennä vain parempaan suuntaan.

Täällä pp8, eilen illalla alkoi niukka ruskea vuoto, joka on yltynyt tänään sen verran, et pikkuside täyttyy. Vähän vaikuttais siltä, että tää tuoresiirto oli tässä.
Geri-ina86, voi eikä😔 eli vuoto tulee cyclojen läpi..?
Meinaatko kuitenkin tehdä varmuuden vuoksi vielä testin myöhemmin?
Mietinkin sua tänään että mikähän sun tilanne tällä hetkellä.

Mulla kans pp8 menossa. Ei mitään tuntemuksia, ehkä eilen vähän mahassa oli outo olo, mutta sanoin miehelle että menkat varmaan tekee tuloaan. Saas nähdä..

Geri-ina86, voi eikä😔 eli vuoto tulee cyclojen läpi..?
Meinaatko kuitenkin tehdä varmuuden vuoksi vielä testin myöhemmin?
Mietinkin sua tänään että mikähän sun tilanne tällä hetkellä.

Mulla kans pp8 menossa. Ei mitään tuntemuksia, ehkä eilen vähän mahassa oli outo olo, mutta sanoin miehelle että menkat varmaan tekee tuloaan. Saas nähdä..
Joo cyclojen läpi vuotaa. Nyt jo muuttuu punertavaksi, et tosi menkkamaista. 😕

Voi olla myös vaan hyvä juttu, että sulla ei oo ollut kummempia oireita! ☺️

Heh, en näköjään osaa vastata kaikkiin kerralla. Mut joo, enköhän mä joka tapauksessa testaa. Saatan kyl soittaa klinikalle maanantaina, jos silloin on jo ihan kunnon menkkavuodot päällä.

Äh, onpa kurjaa😔 Jos tuo nyt osoittautuu menetetyksi peliksi, niin pitää toivoa että teidän pakkaskaveri tarraa sit kiinni seuraavasta siirrosta! ❤️

Tää on kyllä melkoista hommaa.. Sitä yrittää olla varovaisen positiivinen mutta kuitenkin samalla on epäileväinen ja varuillaan. Kummin tahansa, pettymys on kyllä suuri jos plussaa ei tule.

Onpa mulla taas tarina jaettavana!

Kuten aikaisemminkin mainittu niin meillä oli punktio keskiviikkona 17.4. ja sen jälkeen kehittyi lievä hyperstimulaatio. Siitä kun turvoitus alkoi laskea ja kuukautisetkin alkoivat 11pv punktiosta niin olo vain huononi ja huononi.

Lopulta torstaina 2.5. soitin klinikalle sekä Naistenklinikalle ja kävin päivystyksessä. Alkuun lääkäri joka mua tutki oli passittamassa minua kotiin kun en ollut kovin kivuissa mutta kun verikokeiden tulokset saapui niin tulehdusarvot oli 113 ja piti jäädä osastolle suonensisäiseen antibioottihoitoon. Meni päiviä ja olo ja tulehdusarvot vain huononi. Kolme eri suonensisäistä antibioottia ei auttanut.

Maanantaina eli neljä päivää myöhemmin minut leikattiin, tulehdusarvot oli tuolloin 198. Endometriooma oli punktiosta tulehtunut ja tulehdus levinnyt. Molemmat munajohtimet poistettiin, molempien puolien endometrioomat tyhjennettiin, muuta endometrioosia ja kiinnikkeitä poltettiin. Leikkauksen jälkeen tulehdus arvot laskivat liian hitaasti enkä toipunut odotetusti. Otettiin lopulta neljäs antibiootti käyttöön joka vihdoin auttoi.

Kotiutuin tänään sairaalasta (olin sairaalassa 9 päivää). Jatkan suun kautta antibioottikuuria 2 viikkoa sekä viikon verenohennuspistoksia ja pidän tukisukkia. Naistenklinikalla olis verikokeet ja kontrolli 2 viikon kuluttua. Lääkärit pitävät yhteiskokouksen ja pohtivat voidaanko toipumisen jälkeen siirtyä PASeihin vai pitääkö vielä leikata ja poistaa endometrioomat ennen sitä.

Toivon että näistä 5 blastosta saataisiin lapsi/lapsia sillä mä luulen että seuraavasta punktiosta en enää selviäisi hengissä.
Hui hemmetti, mikä kokemus! Iso halaus ja olet kyllä taistelija!
Toivotaan, että nyt pääset toipumaan.
Jos mun mielipidettä kysytään (ja pahoittelut että nyt jaan sen vaikket kysykään) niin kannatan leikkausta! Se parantaa mahdollisuuksia tulla raskaaksi ja pysyä raskaana, kun endon tulehduksellisuutta on poistettu. Endometrioomat pitäisi muutenkin lähtökohtaisesti aina poistaa, ei pelkästään tyhjentää, sillä ne täyttyvät suurella todennäköisyydellä uudelleen jos jätetään paikalleen. Mä olisin mennyt endoleikkaukseen jollei mulla olisi tullut aika vastaan (ikä, eikä aikaa toipua vuotta).

Koska nyt meidän viimeisestä terveeksi testatusta alkionsiirrosta tuli musertava nega. Ei mitään haamuja tms. Että kyllä se endo vaan on perseestä. Aikaisemmin testatuista alkioista on sentään alkanut raskaus. Me saatiin kuitenkin yksi ihme, ja pitää vähän tehdä töitä suremisen jälkeen ettei jää suremaan liikaa menetettyä toista, vaan nauttisi täysin tästä yhdestä. <3

Toivon sulle nopeaa toipumista nyt kun toimiva lääke löytyi <3 Ja pidän sormia ja varpaita ristissä, että sydämestäni toivon että kun olet toipunut, niin saatte omat ihmeenne syliin <3

Statistiikka kertoo, että 3 tervettä alkiota tuo n.96% varmuudella yhden syliin. Teillä on hyvät mahdollisuudet tähän.

@Geri-ina86 Testasitko vielä?

Täällä kiertopäivä 35 ja menkkoja ei kuulu ei näy. Just tein raskaustestin ja nega on. Ovulaation tikuttamisen lopetin kp24.
Huomenna soittelen kyssiin ja kysyn et voiko jotenki auttaa tähän et koska menkat tulis ja miten on se kesäsulku tekevätkö siirtoja ollenkaan. Huoh että väsyttää tää oma keho nyt ja rankasti.

Hui hemmetti, mikä kokemus! Iso halaus ja olet kyllä taistelija!
Toivotaan, että nyt pääset toipumaan.
Jos mun mielipidettä kysytään (ja pahoittelut että nyt jaan sen vaikket kysykään) niin kannatan leikkausta! Se parantaa mahdollisuuksia tulla raskaaksi ja pysyä raskaana, kun endon tulehduksellisuutta on poistettu. Endometrioomat pitäisi muutenkin lähtökohtaisesti aina poistaa, ei pelkästään tyhjentää, sillä ne täyttyvät suurella todennäköisyydellä uudelleen jos jätetään paikalleen. Mä olisin mennyt endoleikkaukseen jollei mulla olisi tullut aika vastaan (ikä, eikä aikaa toipua vuotta).

Koska nyt meidän viimeisestä terveeksi testatusta alkionsiirrosta tuli musertava nega. Ei mitään haamuja tms. Että kyllä se endo vaan on perseestä. Aikaisemmin testatuista alkioista on sentään alkanut raskaus. Me saatiin kuitenkin yksi ihme, ja pitää vähän tehdä töitä suremisen jälkeen ettei jää suremaan liikaa menetettyä toista, vaan nauttisi täysin tästä yhdestä. :Heartred

Toivon sulle nopeaa toipumista nyt kun toimiva lääke löytyi :Heartred Ja pidän sormia ja varpaita ristissä, että sydämestäni toivon että kun olet toipunut, niin saatte omat ihmeenne syliin :Heartred

Statistiikka kertoo, että 3 tervettä alkiota tuo n.96% varmuudella yhden syliin. Teillä on hyvät mahdollisuudet tähän.

@Geri-ina86 Testasitko vielä?
Kiitos CherryRed!

Joo sitä endometrioosileikkausta on jatkuvasti väläytetty mutta siihen ei kuitenkaan oltu päädytty tähän saakka. Olen luottanut lisääntymistieteenyksikön ammattitaitoon siinä suhteen ja he ovat tehneet arvion leikataanko vai ei. Olen kanssa lukenut samoja tutkimuksia kuten sinäkin. Tässä minun lekkauksessa kun endometrioomat vain tyhjennettiin niin se oli ainoa vaihtoehto kun oli tulehdus päällä, poisto ei ollut tässä kohtaa vaihtoehto. Itse pohdin onko raskaaksi tulemisen mahdollisuus noussut riittävästi kun kaikki muu endo poltettiin ja kiinnikkeitä irrotettiin. Esimerkiksi minulla oli "kissing ovaries" molemmat munatorvet olivat kiinni kohdun takaseinässä ja kohtu ollut sen vuoksi S mutkalla. Endometrioomat tulevat täyttymään uudestaan mutta aika kertoo kuinka nopeasti. Ja tässähän vielä lääkärit pohtivat leikataanko ne pois ennen siirtoja vai ei. Itse en osaa sanoa kumpaa toivoisin.

Olen niin pahoillani puolestasi ettei alkiosta tullut toivottua tulosta :red-heart: Vaatii varmaan pitkän suruprosessin ja myös ristiriitaisia tunteita. Ilo ja suru siitä että onneksi on saanut edes sen yhden lapsen josta iloita mutta samaan aikaan suru että se lapsi jää ainoaksi. Kyllä tätä surua kantaa tavalla tai toisella loppuelämänsä :red-heart: endometrioosi on pahimpia ja vähätellyimpiä sairauksia mitä tiedän

Takaisin