Raskaaksi 2024

Meille tuli tänään tieto, että ensikäynti lapsettomuuspolille olisi heinäkuun lopussa. Fiilis on kyllä sekava! Huojentunut tietysti, mutta samalla ahdistaa, että ollaan siinä pisteessä, että hoidot pitää aloittaa 😔
Kuinka moni täältä on hoidoissa? Ja mitä tuolla ensikäynnillä kartoitetaan?

Onnea plussista❤️ ja halaukset kaikille muille❤️

Meille tuli tänään tieto, että ensikäynti lapsettomuuspolille olisi heinäkuun lopussa. Fiilis on kyllä sekava! Huojentunut tietysti, mutta samalla ahdistaa, että ollaan siinä pisteessä, että hoidot pitää aloittaa 😔

Kauanko sulla kesti että sait tuon tiedon? Me käytiin terveyskeskuksen lääkärillä yli 3vk sitten eikä vieläkään ole kuulunut mitään. Mietin jo että huomenna soittelen perään ja kyselen että onko unohtanut laittaa lähetteen eteen päin.

Kauanko sulla kesti että sait tuon tiedon? Me käytiin terveyskeskuksen lääkärillä yli 3vk sitten eikä vieläkään ole kuulunut mitään. Mietin jo että huomenna soittelen perään ja kyselen että onko unohtanut laittaa lähetteen eteen päin.
Mun gyne teki lähetteen noin 2 viikkoa sitten. Omapostista siis aamulla näin, että kirje on tulossa 😊
Mutta en tiedä, onko näissä paljon eroja eri sairaanhoitopiirien välillä sitten?🤔
Yllätyin itse, että tieto tuli näinkin pian.
Toivottavasti teillekin tulee tieto pian❤️

Ehdottomasti myös täällä Vauvakuumetta-osiossa voi keskustella myös lapsettomuushoidoista. Mutta oletko huomannut Lapsettomuus-osion? Sieltä saa varmasti paljon vertaistukea ja tietoakin lapsettomuushoitoihin liittyen. Toivottavasti teillä hoitotaival jää lyhyeksi ja saatte pian pienokaisen. ❤️

Ylihuomenna pitäis alkaa menkat. Nyt kp 27 / dpo 11 ja negatiivinen testi. Ei tähän pettymykseen löydy sanoja. Edelleen tiedostan, että tämähän on vasta viides yrityskerta, ja että ei saisi valittaa, koska meillä on tämä esikoinen. Mutta silti raastaa, kun haaveissa on pieni ikäero ja tunnen pettymystä itseäni kohtaan. 😔

Jos ei menkat ala ajallaan, niin kai sitten pitää vielä kerran tehdä testi. Melkeen toivon että alkais vaan, että sais taas kerätä pettymyksen tunteet ja aloittaa uudestaan.

Me saatiin lähete helmikuun lopussa ja vasta viime viikolla saatiin puhelu että ollaan saatu aika ja se aika on jo ens viikolla! 😄 eli meille tuli suht. lyhyellä varotusajalla tuo aika ja sitä ennen ei kuulunu mitään. mut tosiaan sellain reilu 2kk siinä meni, ennen ku kuulu😊 odottavan aika oli kyllä pitkä

Ylihuomenna pitäis alkaa menkat. Nyt kp 27 / dpo 11 ja negatiivinen testi. Ei tähän pettymykseen löydy sanoja. Edelleen tiedostan, että tämähän on vasta viides yrityskerta, ja että ei saisi valittaa, koska meillä on tämä esikoinen. Mutta silti raastaa, kun haaveissa on pieni ikäero ja tunnen pettymystä itseäni kohtaan. 😔

Jos ei menkat ala ajallaan, niin kai sitten pitää vielä kerran tehdä testi. Melkeen toivon että alkais vaan, että sais taas kerätä pettymyksen tunteet ja aloittaa uudestaan.
Tsemppiä! Toivottavasti vielä muuttuis plussaksi 🩷
Samoja ajatuksia täällä. Tänään dpo 12 ja nega testattu aamulla.. Onko sulla ollut jotain oireita tai tuntuuko että olis voinut tärpätä?
Meillä esikoinen syntynyt lokakuussa 2022 ja toiveissa oli myös mahdollisimman pieni ikäero. Menkat mulla palautui tosin vasta loppukesällä viime vuonna. Siitä sitten on vaan menty ”tulee jos on tullakseen” periaatteella tähän asti. Minä olisin ollut heti valmis yrittämään kunnolla 😅 Nyt mieskin alkaa viimein lähteä enemmän tosissaan mukaan tähän yritykseen.
Pikaisia plussia kaikille ja tsemppiä kierron eri vaiheisiin! Ja onnea plussanneille 💕

Samoja ajatuksia täällä. Tänään dpo 12 ja nega testattu aamulla.. Onko sulla ollut jotain oireita tai tuntuuko että olis voinut tärpätä?
Meillä esikoinen syntynyt lokakuussa 2022 ja toiveissa oli myös mahdollisimman pieni ikäero. Menkat mulla palautui tosin vasta loppukesällä viime vuonna. Siitä sitten on vaan menty ”tulee jos on tullakseen” periaatteella tähän asti. Minä olisin ollut heti valmis yrittämään kunnolla 😅 Nyt mieskin alkaa viimein lähteä enemmän tosissaan mukaan tähän yritykseen.
Pikaisia plussia kaikille ja tsemppiä kierron eri vaiheisiin! Ja onnea plussanneille 💕

Kuin myös sinulle! Ei oireita suuntaan tai toiseen. Toki esikoisestakin olin oireetoon pitkään, testinkin tein vasta pahoinvoinnin ja tissikivun vuoksi. 😅

Esikoisen kanssa mentiin kans tuolla periaatteella että "tulee jos on tullakseen" ja sehän se oli helppoa tähän kakkoseen verrattuna - tätä seuraavaa kun odottaa niin kovasti. Ei saa ymmärtää väärin, esikoista toivottiin yhtä kovasti. ❤️ Nyt varjostaa tämä paine, kun tahtoisi sen pienen ikäeron ja vauvakuume on kovempi mitä koskaan. Tiedostan myös sen, että kaikki testaaminen jotenkin lisää sitä painetta, mutta en viitsi olla testaamattakaan. Saa nähdä josko kesän touhut veisi ajatusta muualle, ja pian tärppäisi meilläkin. 🥰

Mikä kp sulla? Sinne kovasti plussatuulia, että saisitte myös ikäeron pidettyä mieleisinä. ❤️

Täällä ihan sama tilanne, lähes samanikäinen esikoinen ja heinäkuussa palautui menkat ja olin heti että noniin tehdäänpä vauva, mies lämmennyt hitaammin😅 Toivotaan että tärppäisi, saisi kivan vähän reilu 2v ikäeron, mulle olis kyllä käynyt vaikka vuoden ikäero ihan mikä tahansa, mutta se ei olisi ollut kierron palautumisen takia edes mahdollista☺️

Kuin myös sinulle! Ei oireita suuntaan tai toiseen. Toki esikoisestakin olin oireetoon pitkään, testinkin tein vasta pahoinvoinnin ja tissikivun vuoksi. 😅

Esikoisen kanssa mentiin kans tuolla periaatteella että "tulee jos on tullakseen" ja sehän se oli helppoa tähän kakkoseen verrattuna - tätä seuraavaa kun odottaa niin kovasti. Ei saa ymmärtää väärin, esikoista toivottiin yhtä kovasti. ❤️ Nyt varjostaa tämä paine, kun tahtoisi sen pienen ikäeron ja vauvakuume on kovempi mitä koskaan. Tiedostan myös sen, että kaikki testaaminen jotenkin lisää sitä painetta, mutta en viitsi olla testaamattakaan. Saa nähdä josko kesän touhut veisi ajatusta muualle, ja pian tärppäisi meilläkin. 🥰

Mikä kp sulla? Sinne kovasti plussatuulia, että saisitte myös ikäeron pidettyä mieleisinä. ❤️
Samoja ajatuksia. Vaikea pysyä rentona ja kärsivällisenä, kun vauvakuume on kova ja jo kohta vuoden olisin ollut valmis pikkusisarukselle 😅 Mulla ollut vähän vaihtelevan pituisia kiertoja kun imetän vielä, mutta yleensä noin 29-32 päivää. Mutta nyt siis menossa kp 36 😅 Vähän ihmetyttää jo. Ovulaatio tuli kyllä myöhempään kuin tavallisesti. Pitäis varmaan tota imetystä koittaa lopetella, jos sekin vaikka auttaisi toisen raskauden alkamisessa.

Aiotko vielä testailla vai odottaa menkkoja?

Täällä ihan sama tilanne, lähes samanikäinen esikoinen ja heinäkuussa palautui menkat ja olin heti että noniin tehdäänpä vauva, mies lämmennyt hitaammin😅 Toivotaan että tärppäisi, saisi kivan vähän reilu 2v ikäeron, mulle olis kyllä käynyt vaikka vuoden ikäero ihan mikä tahansa, mutta se ei olisi ollut kierron palautumisen takia edes mahdollista☺️
Kiva kuulla, että muitakin samassa tilanteessa 🥰 Tosi samanlailla mennyt teillä kyllä! Tuo noin 2v ikäero olis kyllä tosi kiva, vaikka joo myönnän että mullekin olis sopinut ihan se vuodenkin vaan 😅 Mikähän siinä on kun nää miehet aina vähän hitaasti lämpiää 😂 Tsemppiä sinne ja toivotaan pikaista tärppiä 🩷

Mulla alkaa viikon päästä toinen hoito. Ekalla käynnillä ultrailivat kohtua jne. ja verikokeissa piti käydä ennen käyntiä ja mies kävi antamassa näytteen. Kaikesta puhutaan ja katsotaan mikä hoito paras. Ihanaa, että saatte apua. 🩷

Mulla alkaa viikon päästä toinen hoito. Ekalla käynnillä ultrailivat kohtua jne. ja verikokeissa piti käydä ennen käyntiä ja mies kävi antamassa näytteen. Kaikesta puhutaan ja katsotaan mikä hoito paras. Ihanaa, että saatte apua. 🩷
Kiitos😍! On kiva tietää vähän, mitä on edessä 😊 Meillä mies on käynyt jo analyysissa (gyne vaati tämän ennen lähetteen tekoa) ja kutsussa olikin ohjeistuksena ottaa tulokset mukaan.
Ja kiitos❤️ Hurjasti tsemppiä seuraavaan hoitoon❤️

Anteeksi sivusta huutelu, mutta ootko Oma Kannasta katsonut onko polilta kirjattu mitään? 😊

Samoja ajatuksia. Vaikea pysyä rentona ja kärsivällisenä, kun vauvakuume on kova ja jo kohta vuoden olisin ollut valmis pikkusisarukselle 😅 Mulla ollut vähän vaihtelevan pituisia kiertoja kun imetän vielä, mutta yleensä noin 29-32 päivää. Mutta nyt siis menossa kp 36 😅 Vähän ihmetyttää jo. Ovulaatio tuli kyllä myöhempään kuin tavallisesti. Pitäis varmaan tota imetystä koittaa lopetella, jos sekin vaikka auttaisi toisen raskauden alkamisessa.

Aiotko vielä testailla vai odottaa menkkoja?

Joo, tunnistan ajatukset. Itsekin vauvakuumeilin suurinpiirtein jo synnärillä.. 😁😅

Oho, nuo pitkät kierrot on kyllä tympeitä. Täällä oli myös joku aika sitten, vaikka ovulaatio oli ajallaan. Tiedäppä näistä aina. Ihanan pitkä imetystaival teillä! 😍 Olispa meidänki pärrääjä malttanut pidempään.

Tänäaamuna testasin negan, jospa ne menkat alkais ajallaan.

Täällä uskoakseni Dpo1 menossa ja vähän on toiveikas olo. Valkovuoto kyllä lähes loppunut oviksen jälkeen, mutta rinnat kipeät. Onko muita about samoilla päivillä piinailijoita? 😊
Täällä tänään myös DPO1 🥰 tässä iässä onnistuneen raskauden todennäköisyys ehkä se 5 % että ei niin toiveikas olo, mutta näillä mennään 🙏 pienihän se mahdollisuus mutta mahdollisuus kuitenkin ❤

Täällä myös dpo1 tänään eli ilmottaudun piinailijoiden joukkoon 🤭 tai toivottavasti ovis tapahtui, ainakin testit näytti hyvältä ja nyt jomottelee kyllä kovasti. Tää on muuten sellanen mitä en oo ennen huomannut, varmaan raskauksien ja iän myötä tullut (tai sitten kiinnittää nyt huomiota ihan kaikkeen liian herkästi 🤣)

Helouuu, oon hetken täällä jo käynyt lueskelemassa keskustelua ja nyt ajattelin osallistua 😊 Esikoinen syntyi viime heinäkuussa, ja oonkin aika aktiivinen tuolla heinäkuiset2023 ryhmässä. Ollaan helmikuusta asti oltu sillä ajatuksella että toinen vauva saisi tulla. Imetän edelleen, noin kuukausi sitten lopetellut yöimetykset joten nyt kierto näyttäisi olevan käynnistymässä. Oli nimittäin niin selvät ovisoireet viikonloppuna sekä sunnuntaina tulikin kaksi tummaa viivaa ovistestiin. Hommailtiin sit lauantaina ja sunnuntaina eli nyt ois DPO 4 tai 5? En oo aivan varma haha mutta piinapäivät ovat läsnä! Mulla ei oo ollut vielä kertaakaan siis kuukautisia ja saa nähdä onnistuisiko uusi raskaus näin että vuotoa ei ollenkaan tule. Aika epätietoisuudessa siis ollaan

Takaisin