Haaveena esikoinen

Täällä oviksen metsästys käynnissä, tänään kp14 ja testit näyttänyt vahvemmalta kuin tähän aikaan kolmessa aiemmassa kierrossa, oon toiveikas että jospa tällä kertaa tulisi tosi selkeä posi. Vaikka eihän sekään toki takaa oviksen tapahtumista, mutta toisi vähän lisää luottoa. Oisin tosi iloinen jos ovis tulisi nyt ees vaikka pari pv aiemmin, niin luteaali voisi mahdollisesti olla vähän pidempi. 🤞🏻
 
Papanäytettä ei suositella otettavan kuukautisten aikana, vaikka kuukautisveri pyyhitäänkin pois pumpulipuikolla. Runsas veri saattaa vaikeuttaa näytteen luotettavaa analysointia.
Voidaan ottaa ja ei suositella... On Niagara-vuotoja tai pientä tihkumista, jonka eron jokainen itse tietää. Näyte on onneksi mahdollista saada, jos siihen on tarve! Määrättyjen kasvainten yms vaikutuksesta vuotoa voi olla koko ajan, jolloin näyte on vain otettava.
Myös näytteen ottajia on erilaisia, valitettavasti, jolloin se "saattaa vaikuttaa vaikutus" -erityisesti analysointi vaiheessa voi tulla eteen.
 
Pakko avautua johonkin, kun on niin huono aamu. Puolison sisko kertoi nyt sit eilen, että heille tulee lokakuussa toinen vauva. Oltiin se jo arvattukin, niin ei tullut mitenkään yllätyksenä, mutta uuvuttava tämä tunteiden sekoitus joka sen jälkeen heräsi. Toisaalta on tosi iloinen heidän puolesta, mutta samalla tosi surullinen omasta puolesta ja aavistuksen kateellinenkin. Kai se on väistämätöntä, kun toiset saa sen, mitä itse kaikkein eniten haluaisi ja jota koko ajan aktiivisesti tavoittelee. Jälleen nousi ajatuksiin myös keskenmennyt raskaus ja se, että reilun kuukauden päästä meilläkin olisi jo voinut olla vauva. 😞

Noh jos jotain hyvääkin, niin täällä oli tänään ovistesti posi ja jälleen yksi yrityskierros käynnissä.
 
Mulla on tänään kp19/33-37 ja eilen sain ovistestiin positiivisen 💃🏻 Eilen ei jaksettu puuhailla, mutta toissapäivänä oltiin aktiivisia, niin riittänee jos tänään taas 👉🏻👌🏻 Ens viikolle sain heti varattua ajan sitten siihen progetestiin. Toisaalta kurjaa kun joutuu lähteä sille tielle, mutta toisaalta helpotus, että nyt tapahtuu muutakin kuin vain jatkuvaa yrityksen ja pettymyksen kiertoa. Nyt ärsyttää vaan se, että jos ei tärppää niin mulla on menkat just sopivasti kun oon menossa Tampereelle euroviisubileisiin 😂
 
Täällä menossa dpo 9 ja hentoista tuhruttelua taas alkanut, mikä olikin kyllä odotettavissa näihin aikoihin. Mutta on kyllä niin toivoton olo että miksi ei voi onnistua! 😭 Onneksi on ainakin jo lähete lapsettomuuspolille, jos sieltä saisi apua. Kunhan vain saisi pian tietoa että koska saisi aikaa sinne.
Tiedätkö yhtään millaiset jonot siellä tällä hetkellä on, että montako kuukautta joutuu odottelemaan lähetteen saamisen jälkeen? Toivottavasti pian saisitte ajan!

Onko sulla mitattu progetasot? Oon ymmärtänyt että yksi syy tiputteluun ennen menkkoja voisi olla matalat progetasot.
 
@Hannie_ mulla katottiin proge kp 18-24 välillä ja oli 39,5. Yleislääkäri ei kauheasti osannut tuota kommentoida, mutta ilmeisesti on ihan ok.

Yritin jo reilu puolen vuoden yrittämisen jälkeen päästä tutkimuksiin koska ikää on yli 35v, mutta lapsettomuuspolilta torpattiin. Silloin sanoivat sieltä ettei olisi kauheita jonoja. Nyt kun kysyin tuolla yleislääkärin käynnillä, niin ei osannut sanoa mutta epäili että olisi ruuhkainen.
 
@Hannie_ tunnistan niin fiiliksen, et oo yksin🥺

Täällä kp15 ja ei oviksen merkkejä. Yritys on aloiteltu kyllä tälle kiertoa. Jotenkin ei ees huvita tikuttaa ovista mutta ajattelin kuitenkin testailla kun apteekkarin testejä löytyy ja digejä kans.

Viikonloppuna ois juhlat ja mielessä pyörii paljon juominen ja juomattomuus. En oo aikoihin juonut, niin mietin että viitsisikö juoda pari. Toisaalta tuntuu että paristakin menee yöunet yms😅
 
Mitähän mun kropassa taas tapahtuu kun menkat kesti taas vaihteeksi vaan 2 päivää, yleensä kuitenkin vähintään 3 päivää jonkinlaista vuotoa vaikka aina hiipuukin kahden päivän jälkeen. Sit sen lisäksi sekä menkkojen seassa että nyt vuodon jälkeen ovisliman kaltaista valkovuotoa?! 🤔 Ärsyttää kun tämmösiä outouksia tapahtuu, sitä alkaa ajatella että no joo varmaan jotkut esivaihdevuodet käynnissä ja turha odotella raskautumista. 🙃
 
@Hannie_ Mäkin tiedän tunteen. Täytyy vain yrittää luottaa ja uskoa, että joskus tulee se oma vuoro laittaa ne ultrakuvat whatsapp-ryhmiin ja yllättää läheisiä kaikenlaisilla vauvabodyilla🥺 tsemppiä uuteen kiertoon!

Meillä alkaa ivf-hoidot todennäköisesti syksyllä, suunnittelukäynti tulossa lähiaikoina. Tästä keväästä ei siis jäänyt käteen yhtään ovulaatiota, ainoastaan turvonnut olo ja kesäkilot ennalta hankittuna😅 Nyt viimein taukoa tästä hormonimyrskystä ja ulkoilua, urheilua sekä hyvää oloa kehoon, jotta joskus raskaudutaan🙏

Aurinkoista kevättä ja tärppionnea kaikille🌈☀️
 
Se on jännä miten sitä jaksaa olla toiveikas vähän joka kierrossa. Jotenkin odottelin taas että jos tämä kierto olisi sittenkin ollut SE ja oltaisiin vältytty kovilta hoidoilta. Ovulaation saan kiinni oikeastaan joka kierrossa ja edellisessä se hyödynnettiinkin hyvin tuhru vuoto alkaa kuitenkin jo n. dpo 7 aikoihin. Tänään kp 1 ja tästä kierrosta alkaa nyt sitten kp 20 sumuttelut pitkän ivf kaavan mukaan.

Jännittää ja kauhistuttaa mutta toivotaan että kevät antaisi vähän lisäenergiaa ☀️
 
Hei kaikki!🩷 mä kirjotin tänne viimeksi helmikuussa. Nyt oli pakko päästä jonnekin purkamaan. Meillä ollut pitkä tie takana, yritykset alkoivat v. 2022 syksyllä ja tänään tein ensimmäisen positiivisen testin. Menkat piti alkaa ensi viikon alulla, joten vielä epäröin ja pelkään, kun tää on niin alussa.🥹
 
Hei kaikki!🩷 mä kirjotin tänne viimeksi helmikuussa. Nyt oli pakko päästä jonnekin purkamaan. Meillä ollut pitkä tie takana, yritykset alkoivat v. 2022 syksyllä ja tänään tein ensimmäisen positiivisen testin. Menkat piti alkaa ensi viikon alulla, joten vielä epäröin ja pelkään, kun tää on niin alussa.🥹

Positiivinen testi, hienoa! Toivotaan että kyydissä pysyy ja niin saisit syliisi talvivauvan
Toimikaan vauvaliima siis hyvin!🍀🙏
 
Voidaan ottaa ja ei suositella... On Niagara-vuotoja tai pientä tihkumista, jonka eron jokainen itse tietää. Näyte on onneksi mahdollista saada, jos siihen on tarve! Määrättyjen kasvainten yms vaikutuksesta vuotoa voi olla koko ajan, jolloin näyte on vain otettava.
Myös näytteen ottajia on erilaisia, valitettavasti, jolloin se "saattaa vaikuttaa vaikutus" -erityisesti analysointi vaiheessa voi tulla eteen.
Kyllä, yksilöllisesti hyvä pohtia asiaa mikä on jäkevää ja mikä ei. Se, että näytteen voi ottaa esimerkiksi kuukautisten aikaan ei tarkoita sitä, että se olisi järkevää. Jos nyt puhutaan esimerkiksi seulontanäytteistä kannattaa ne ajoittaa kuukautisten ulkopuolelle. Mikäli epäillään muutoksia se on toki eriasia ja silloin näyte on otettava tilanteesta riippumatta. Mikäli näytteenotto ei kuitenkaan ole kiireellinen on suotavaa tulla ajankohtana, kun vuotoa ei ole. Voidaan ottaa ja suositellaan ei kuitenkaan poista sitä tosia asiaa, että runsas veri näytteessä häiritsee näytteen analysointia ja tällöin asiakas saatetaan joutua ohjaamaan tarvittaessa uuteen näytteenottoon. Itse en kieltäydy asiakkaasta ottamasta näytettä mikäli vuotoa on. Hyvä puhdistus ensin ja sitten näyte. Yleensä myös tiedotan näistä mahdollisista "vaaroista".

Jokainen tietää itse oman vuototasonsa ja voi olla tarvittaessa yhteydessä hoitavaan tahoon tahi suoraan laboratorioon.

Enkä tästä nyt enempää ala väittelemään.
 
Hei kaikki!🩷 mä kirjotin tänne viimeksi helmikuussa. Nyt oli pakko päästä jonnekin purkamaan. Meillä ollut pitkä tie takana, yritykset alkoivat v. 2022 syksyllä ja tänään tein ensimmäisen positiivisen testin. Menkat piti alkaa ensi viikon alulla, joten vielä epäröin ja pelkään, kun tää on niin alussa.🥹
Oi miten ihanaa! 😍 Toivotaan että pieni tarraa kiinni lujasti! ❤️ Tää on niin rohkaisevaa kuulla, kun itselläkin yli vuosi yritystä eikä yhtään positiivista testiä oo mahtunut matkaan. Voin niin kuvitella miten ihanalta ja ihmeelliseltä tuntuu! 😍 Tsemppiä kovasti, varmasti jännittävää aikaa tää alku!
 
Täällä dpo 9 ja niin ihmeellisiä vaivoja ollut inseminaation jälkeen.. Ensin oli alavatsa pari päivää järkyttävän kipeä ja siitä alkoi jatkuva tiputteluvuoto. Hormonipolilla olivat sitä mieltä ettei ole hätää eikä tarve tutkia. Epäilivät superovulaatiota tai kystaa. Minä taas luulen, että terolut aiheuttaa nyt ainakin tämän tiputtelun, kun nyt otin sen cyclogestin tilalle. Joskus aiemminkin terolutit aiheutti tiputtelua vaikka ne tiputteluun määrättiin 🙄 Noh tämä kierto on näiden vaivojen vuoksi ainakin varmasti taputeltu ja odottelen vain menkkojen alkua, että saadaan lähete ivf-jonoon.
 
Hei kaikki!🩷 mä kirjotin tänne viimeksi helmikuussa. Nyt oli pakko päästä jonnekin purkamaan. Meillä ollut pitkä tie takana, yritykset alkoivat v. 2022 syksyllä ja tänään tein ensimmäisen positiivisen testin. Menkat piti alkaa ensi viikon alulla, joten vielä epäröin ja pelkään, kun tää on niin alussa.🥹
Hirmuisasti onnea! ♥️ Näin ihana uutinen antaa itsellekin toivoa. Saako kysyä, millä hoidolla teillä onnisti, inseminaatiolla?
 
Hirmuisasti onnea! ♥️ Näin ihana uutinen antaa itsellekin toivoa. Saako kysyä, millä hoidolla teillä onnisti, inseminaatiolla?
Meille oli suunniteltu 3 inssiä joissa ovulaatioinduktio letroilla. Ensimmäinen inssi tehtiin viime kuussa, se epäonnistui ja meidät laitettiin IVF-jonoon.
Tämä oli siis ensimmäinen kuukausi IVF-jonossa, seuraava kierto epäonnistuneen inssin jälkeen.
En syönyt tässä kuussa letroja myöskään.
Tämä menetyksen pelko on ihan hirveetä.
 
Takaisin
Top