Haaveena esikoinen

Voiko olla että ovis ei tapahdukaan vaikka sais positiivisen testin?
Mää en osaa sanoa yhtään, mutta olis kans mielenkiintoista tietää!😅 Mää en nyt oo tikuttanut ovista laisinkaan kun ollut niin selvät oireet. Mutta varmaan ens kierrolla sitten sitäkin.

Mulla oli eilen kauheet menkkajomottelut, mutta ei oo vielä alkanut menkat eikä jomota enää. Testi näytti negaa tänään! ☀️

Muistelen jonku puhuneen, että on huomannut eron, että kummalla puolella kipu tuntuu niin se näkyy kierron pituudessa ja lyhyt ja pitkä vuorottelee? Ja sitä se on mullakin ollut melko usein, mutta en oo siihen kipuilupuoleen kiinnittänyt huomiota. Nyt ku muistelen niin kipuilu tuntuu mulla useimmiten vasemmalla 🤔
Mä ainakin jossain ketjussa puhuin tästä!
Että itsellä jokatoinen kierto säännöllinen 33pv ja niissä kierroissa tuntuu nipistelyjä vasemmalla puolen oviksen aikaan, ja jokatoinen kierto epäsäännöllinen 36-60pv ja ei mitään tuntemuksia. Että ehkä toinen munasarja unessa vielä pillerien lopetuksen myötä.

Tänään migreenikohtaus. Sen seurauksena lankesin testaamaan, dpo 10 nyt mutta täysin negaa näytti. Mulla on näitä migreenejä sillon tällön mut nyt jotenki herätti toivoa 🤭

Nyt on myös tiputtelua mitä ei oo pitkään aikaan ollut, oiskohan tosiaan mahdollista että ovista ei ollutkaan tässä kierrossa. 🤔 Hmm no huomenna varmaan alkaa menkat jos ei jo vielä nyt illalla.

Dpo 7 ja eilen oli kyllä sellaiset kiukuttelut miehelle ilman syytä, että näinköhön on pms-oireita. 🙈 Tuhrujen pitäisi alkaa ihan muutaman päivän päästä.

Voiko olla että ovis ei tapahdukaan vaikka sais positiivisen testin?
Kyllä mun mielestä näin voi olla. Se testihän mittaa vain sitä hormonin nousua jonka on tarkoitus irroittaa munasolu.
Aina se munasolu ei vissiin vain irtoa LH-hormonipiikistä huolimatta.
Ymmärtääkseni parhaiten voi tietää ovulaation olleen jos mittaa lämpöjä, mitä olen noita keskusteluja seurannut.

Alkoiko sulla menkat? :Smiling Face With Smiling Eyes:

Täällä on nyt menossa kp14. Ovista aloin eilen metsästään, ekassa testissä ei näkynyt muutaku kontrolliviiva, tänään jo vähän toistakin eli kyllä se sieltä lähestyy 👍🏻
Mulla on nyt lähetteet papaan, verikokeisiin ja progemittaukseen, senkin takia tässä kierrossa tikutan oviksen, jotta tiedän edes suurin piirtein milloin on oikea aika mennä progetestiin. Eli askel kohti hoitoja on otettu, toivotaan tietysti että ei niitä tarvittais. Papakokeen aikakin meni vasta seuraavan kierron puolelle (siis jos sellainen vielä tulee), mutta otetaanko sitä sitten jos sattuisikin raskautumaan? 🤔
Papanäyte voidaan ottaa raskausaikana kuten myös menkkojen aikaan!! Ehdottomasti kokeeseen kannattaa mennä kun niitä seulontakutsuja tulee niin harvoin tai jos hoitava taho on lähetteen kirjoittanut.
Joskus terkkareilla on vanhoja tietoa asiasta.

Juu täällä siirryttiin uuteen kiertoon tänään. Tälle kuulle toiveissa enemmän mahdollisuuksia yrityksille oviksen aikaan. 😁🤞Pitää ehkä alkaa mitata lämpöjä myös. 🤔
Täällä kans tänään kp1!😀 Kieltämättä pettynyt olo kun oli niin hyvin yrityksiä.

Oon miettinyt jo pidempään noita lämpöjen mittaamisia. Oon vaan niin huono siinä, että muistaisin tehdä sen heti heräämisen jälkeen sängyssä. Pitää ehkä ottaa kuukauden haasteeksi se😅

Täällä kans tänään kp1!😀 Kieltämättä pettynyt olo kun oli niin hyvin yrityksiä.

Oon miettinyt jo pidempään noita lämpöjen mittaamisia. Oon vaan niin huono siinä, että muistaisin tehdä sen heti heräämisen jälkeen sängyssä. Pitää ehkä ottaa kuukauden haasteeksi se😅
Noniin kohtalotoveri siellä 😅 lähden mukaan lämpöhaasteeseen. 💪

Nyt näky ovistestissä vahvistumista ja yllättävän voimakasta on kipu 😵‍💫

Edit: pahoinvointi on kyllä ihan poikkeuksellinen oire, toki vatsatautiakin on liikkeellä 🤢

Mitä kaikkii oireita muilla on oviksen aikaan? Voikohan se jotenki vaikuttaa josko viime kierrossa oli se kemiallinen 🤔

Muokattu viimeksi:

Edit: pahoinvointi on kyllä ihan poikkeuksellinen oire, toki vatsatautiakin on liikkeellä 🤢

Mitä kaikkii oireita muilla on oviksen aikaan? Voikohan se jotenki vaikuttaa josko viime kierrossa oli se kemiallinen 🤔
Voi varmasti vaikuttaa! Mullakin syksyisen keskenmenon jälkeen eka ovulaatio oli tosi kivulias ja voimakkaat oireet. Itsellä myös usein pahoinvointia oviksen aikaan ja jatkuu koko luteaalivaiheen.

Dpo9 ja totuuden hetki lähenee. Oireita ei juuri ole - mitä nyt pientä kuukautismaista tuntemusta välillä ja purkista otetun progesteronin aiheuttamaa väsymystä ja aivosumua. Mietin, sinnittelenkö viralliseen testipäivään asti, joka on vasta vappuna vai pitäiskö viikonloppuna jo vähän testailla… 😬😀

Mulla oireena vain menkkamainen jomotus hetken (1-2h) aikaa, ja ovista edeltävänä viikkona selkeät ovislimat.

En tikuta ovista, mutta arvioisin oireiden ja Flo perusteella että nyt on dpo 5 tai dpo 6. Ei mitään oireita, eikä ole ollenkaan sellainen olo että olisi tärpännyt, vaikka hyvin onkin hyödynnetty ovis. Noh, tämä on vasta eka kierto, että ei mitään suuria tunteita vielä herätä vaikka ei tärppäisikään. Mulla melko pitkä kierto, joten vielä reilu viikko pitäisi odotella kuukautisia, enkä ajatellut testailla ennen pois jääntiä.

Raskautumisen sijaan yritän pitää ajatukseni varattuina muilla asioilla, meillä mm. muutto tulossa ja töissä on äksöniä, onneksi :)

Muokattu viimeksi:
Papanäyte voidaan ottaa raskausaikana kuten myös menkkojen aikaan!! Ehdottomasti kokeeseen kannattaa mennä kun niitä seulontakutsuja tulee niin harvoin tai jos hoitava taho on lähetteen kirjoittanut.
Joskus terkkareilla on vanhoja tietoa asiasta.
Papanäytettä ei suositella otettavan kuukautisten aikana, vaikka kuukautisveri pyyhitäänkin pois pumpulipuikolla. Runsas veri saattaa vaikeuttaa näytteen luotettavaa analysointia.

Takaisin