Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä
Täällä kp 45. Katoin huvikseni mihin menis laskettu aika jos nyt alkais menkat, ja sinnehän se pamahtais joulukuun viimeisille päiville 😭 just sinne mihin en sitä kyllä haluais, olis kamalaa stressata että meniskö kumman vuoden puolelle jne. Ja meillä on hääpäivä viimeinen päivä, olis kiva pitää se omana juhlanaan eikä lapsen synttäreinä... Itsekästä ehkä joo mutta ajattelen kyllä myös siltä kannalta että on melko tympeää lapsellekin syntyä ihan vuoden viimeisinä päivinä... 🙄
 
@Kesäheinä85 Ihanaa, että nyt saitte jotakin juteltua ja toivottavasti Ozempic auttaa nyt! Ainakin somessa olen nähnyt, että sen avulla on painoa pudotettu hyvin!❤️ Sun mies vois kuunnella jotai podcastia asiasta. Ainakin siinä kierron verran toivoa -podissa sen kertojan mies kertoi siitä sen osuudesta.
Mä kans mietin, että jos seuraava hoito ei onnistu, sit otan sen jonkun laihdutuslääkkeen ja pidetään taukoa hoidoista… Mutta kaikki selviää kesään mennessä.

Mä otin tänään hengittelypäivän töistä. Uupumus nostaa päätään, sillä tässä on vähän liikaa kaikkea. Mulla testataan astmaa tänään (en halua että mulla olis sellainen), kilpirauhasen vajaatoimintaan fiksattiin lääkettä (en haluais että mulla olis tää), oman äidin terveys huolettaa ja tämä lapsettomuus raastaa. Lisäksi vielä bonuslapsen biologinen äiti yrittää vieläkin kiusata ja se sai mulle jonkun ptsd-kohtauksen… Nyt hänet on rajattu vieläkin enemmän pois meidän reviiriltä. Vuosia tämän kanssa painineena en jaksa enää.
Meen lääkärille jutteleen. Tarviin lepoo maailmalta.❤️
 
Täällä kp 45. Katoin huvikseni mihin menis laskettu aika jos nyt alkais menkat, ja sinnehän se pamahtais joulukuun viimeisille päiville 😭 just sinne mihin en sitä kyllä haluais, olis kamalaa stressata että meniskö kumman vuoden puolelle jne. Ja meillä on hääpäivä viimeinen päivä, olis kiva pitää se omana juhlanaan eikä lapsen synttäreinä... Itsekästä ehkä joo mutta ajattelen kyllä myös siltä kannalta että on melko tympeää lapsellekin syntyä ihan vuoden viimeisinä päivinä... 🙄
Mulla on yksi joulukuinen lapsi ja toista en halua eli jätän tämän kierron väliin. Menis kans just jouluun mahdollinen laskettu aika niin ei kiitos 🙈
 
Saitko jotain apuja gyneltä? Kai sitä pitää jossain vaiheessa mitata Amh ellen sit lopeta koko projektia tähän. Julkisella mulla on muista syistä lähete noihin pvk, ferritiini (aina liian matala) ja kilpirauhasarvoihin ja taisi olla joku muukin vielä. Pitäisi varmaan aloittaa noista ilmaisista labroista 😊
No sain kovaa hoputusta (AMH oli enää 0.4) mutta muista arvoista sanoi että ovat niin hyvät ettei vaikuta. Ja sit mun progesteronitasot mitattiin vielä dpo 7, ja olivat niin matalat että määrättiin progetuki yrityksen tueksi. Ja ekasta progetukikierrosta oon nyt sit raskaana. Eli apua oli. :)
 
Vaikeapa sitä lapsen syntymäpäivää on valita, vauvat syntyvät kun syntyvät. Normaalia vaihtelua on +-2vk lasketun ajan ympäriltä. Ja osahan on kiireisempiä kuin muut, eivät malta odotella edes sinne. Ja joskus se oviskin sattuu miten sattuu. Tässä on aika monta tekijää sekoittamassa pakkaa. Mutta syntyipä se lapsi ihan milloin vaan niin aina se on rakas. 🥰
 
Vaikeapa sitä lapsen syntymäpäivää on valita, vauvat syntyvät kun syntyvät. Normaalia vaihtelua on +-2vk lasketun ajan ympäriltä. Ja osahan on kiireisempiä kuin muut, eivät malta odotella edes sinne. Ja joskus se oviskin sattuu miten sattuu. Tässä on aika monta tekijää sekoittamassa pakkaa. Mutta syntyipä se lapsi ihan milloin vaan niin aina se on rakas. 🥰
Totta et aina yhtä rakas 😍 Mulla on vaan niin huonoja jouluja ollut useampi et jos tänä vuonna sais vaan viettää joulun läheisten kanssa ni olisin hyvin onnellinen ❤️ Viime jouluna tosiaa lääkkeellinen tyhjennys 22.12, yhden joulun oon ollut alkuraskaana ja olo niin kauhee etten oo mihinkään pystynyt. Yhtenä jouluna oli vastasyntynyt, raskaana olin niin uupunut että en pystynyt mihinkää valmisteluihin ja sit jouluaattona jo sairastuin pahasti. Ei oo hyviä muistoja joulusta moneen vuoteen, ahdistaa aina joulu 😢
 
Tsemppiä kaikille 🧡
Ja hyvä @Sandra84 että pidät hengähdystauon! 🧡
Mulla on töissä nyt vähän helpompaa.. onneksi 🤔
Nyt on kp3.. ajattelin aloittaa ozempicin torstaina illalla kun pari tuttua varoitti, et voi alkuun sekoittaa mahan.. saan sit pääsiäisen tarvittaessa hypätä vessassa.. mutta ei tarttis töissä sitä tehdä 😅🙈

Meillä on kans ollut puhetta, että ois hienoa, jos lapsi syntyisi 1-7 kuukausien aikana... Mutta tässä projektin venyessä ei ole enää vara valita. Tärkeintä on, että saatais lapsi, ehkä jopa kaksi... Ja olisivat terveitä.
Toki nyt sitten käsittääkseni ozempicin kohdalla on 2kk varoaika lääkkeen lopettamisen jälkeen.. ja tällä hetkellä reseptiä on neljäksi kuukaudeksi.. eli sekin nyt sitten siirtää hommaa.
 
Sandra,mä nappasin tosta sun ajatuksesta kiinni-tarvitsen hengittely päivän,vapaata hetken tästä maailmasta...
Testasin ja mega ja pyyhkiessä paperille vaaleita tippoja....ei tärpännyt😭 nyt suunnataan ennen sijaiselle pääsiäis vapaille pettymystä nieleskellen ja menkkojen kera...😭😭
Näihin pettymyksiin ei vaan totu...
 
Vaikeapa sitä lapsen syntymäpäivää on valita, vauvat syntyvät kun syntyvät. Normaalia vaihtelua on +-2vk lasketun ajan ympäriltä. Ja osahan on kiireisempiä kuin muut, eivät malta odotella edes sinne. Ja joskus se oviskin sattuu miten sattuu. Tässä on aika monta tekijää sekoittamassa pakkaa. Mutta syntyipä se lapsi ihan milloin vaan niin aina se on rakas. 🥰
No näinhän se on, eipä nuo ole laskettuna aikana aikaisemmatkaan tulleet, arviohan se vaan on. Ja tottakai se lapsi on rakas milloin vain se suotaisiin 😌 itse peilaa siihen omaan nuoruusaikaan paljon tätä, että ärsyttääkö se jossain vaiheessa lastakin kun on syntynyt ihan loppuvuodesta.. Tästä oli keskustelua täälläkin jossain ketjussa jo ihan vasta, ja kokemuksia oli tieten vähän molempiin suuntiin, onneksi enempi niitä että ei ole haitaksi kokenut. Mies tokaisi eilen että "pässi, kaikkea se sinäkin mietit, ei mitään merkitystä" joten hänen kantansa asiaan oli ainakin selvä 😄
 
Mun sisko on syntynyt joulupäivänä ja tämän vuoksi kokoonnutaan heille joka joulupäivä. Hän sanoi, ettei ole ikinä harmitellut syntymäpäiväänsä.
Meidän esikoinen myös syntyi vähän ennen jouluaattoa ja se joulu on ikimuistoisin ikinä! Pesittiin kotona uutena perheenä nuuhkien pientä vastasyntynyttä ja itkettiin onnesta! :red-heart: Ottaisin koska tahansa toisen vauvan jouluksi, tai mille tahansa vuoden päivälle!

Meillä selvisi nyt yksi iso syy, miksi raskaus ei ole vielä alkanut. Miehellä löytyi teratozoospermia, eli siittiöt on epämuodostuneita. Normaaleja alle 2%, kun normaalina pidetään yli 4%, optimaalinen Lily Nicholsin kirjan mukaan yli 12%. Hyvä uutinen on, että siittiöparametreihin voi vaikuttaa elintavoilla paljonkin. Esikoinen syntyi, kun olimme vuoden eläneet todella terveellisesti, molemmat oltiin dieetillä, treenattiin ja ulkoiltiin paljon.
Nyt haaste on vaan valita, että miten etenemme. Mennäänkö heti tästä kierrosta yksityiselle inseminaatioon, joka nostaisi onnistumismahdollisuuksia jonkin verran, kun terveet siittiöt injektoidaan suoraan kohtuun. Hinta ensimmäiselle kerralle vaan kipuaisi lähemmäs 1000€ kaikkineen testeineen. Haetaanko lähete omalta (yksityiseltä) gyneltä julkiselle puolelle ja miten kauan siinä kestää, että päästään sinne vai meneekö silti elokuulle kun vuosi yritystä on takana.

Itse toiminnan naisena suunnittelen jo exceliä, johon listaan kaikki lisäravinteet, treenit ja ruokavalion, että mitä miehen elintavoissa pitää muuttaa, jotta saadaan paras mahdollinen tulos mahdollisimman pian. Mies onneksi on tutkimuksiin ja yksityiselle menon suhteen myötämielinen, mutta selkeästi ei ole ihan yhtä nopea elämäntapojen muuttamisessa, sillä onhan tästä puhuttu jo viimeiset puoli vuotta. :Face Without Mouth: Ehkä tämä tulos kuitenkin nyt herättää toimimaan. Siittiöiden tuotanto vaan kestää sen 3kk, että nyt kun aletaan muuttamaan, niin positiivisia tuloksia voi odotella sit aikaisintaan 3kk kuluttua... Olispa kiva kun olis voinut herätä tilanteeseen silloin puoli vuotta sitten. :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:
No, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan ja tämän kokemuksen myötä suosittelen kyllä kaikille pareille viimeistään 6kk yrityksen kohdalla testaamaan ne saakelin siittiöt. Miehet saa kantaa kortensa kekoon tässä yrittämisessä!

Voin muuten lämpimästi suositella mainitsemaani kirjaa! Super paljon infoa hedelmällisyyden parantamisesta sekä naiselle, että miehelle!
 
Mun sisko on syntynyt joulupäivänä ja tämän vuoksi kokoonnutaan heille joka joulupäivä. Hän sanoi, ettei ole ikinä harmitellut syntymäpäiväänsä.
Meidän esikoinen myös syntyi vähän ennen jouluaattoa ja se joulu on ikimuistoisin ikinä! Pesittiin kotona uutena perheenä nuuhkien pientä vastasyntynyttä ja itkettiin onnesta! :red-heart: Ottaisin koska tahansa toisen vauvan jouluksi, tai mille tahansa vuoden päivälle!

Meillä selvisi nyt yksi iso syy, miksi raskaus ei ole vielä alkanut. Miehellä löytyi teratozoospermia, eli siittiöt on epämuodostuneita. Normaaleja alle 2%, kun normaalina pidetään yli 4%, optimaalinen Lily Nicholsin kirjan mukaan yli 12%. Hyvä uutinen on, että siittiöparametreihin voi vaikuttaa elintavoilla paljonkin. Esikoinen syntyi, kun olimme vuoden eläneet todella terveellisesti, molemmat oltiin dieetillä, treenattiin ja ulkoiltiin paljon.
Nyt haaste on vaan valita, että miten etenemme. Mennäänkö heti tästä kierrosta yksityiselle inseminaatioon, joka nostaisi onnistumismahdollisuuksia jonkin verran, kun terveet siittiöt injektoidaan suoraan kohtuun. Hinta ensimmäiselle kerralle vaan kipuaisi lähemmäs 1000€ kaikkineen testeineen. Haetaanko lähete omalta (yksityiseltä) gyneltä julkiselle puolelle ja miten kauan siinä kestää, että päästään sinne vai meneekö silti elokuulle kun vuosi yritystä on takana.

Itse toiminnan naisena suunnittelen jo exceliä, johon listaan kaikki lisäravinteet, treenit ja ruokavalion, että mitä miehen elintavoissa pitää muuttaa, jotta saadaan paras mahdollinen tulos mahdollisimman pian. Mies onneksi on tutkimuksiin ja yksityiselle menon suhteen myötämielinen, mutta selkeästi ei ole ihan yhtä nopea elämäntapojen muuttamisessa, sillä onhan tästä puhuttu jo viimeiset puoli vuotta. :Face Without Mouth: Ehkä tämä tulos kuitenkin nyt herättää toimimaan. Siittiöiden tuotanto vaan kestää sen 3kk, että nyt kun aletaan muuttamaan, niin positiivisia tuloksia voi odotella sit aikaisintaan 3kk kuluttua... Olispa kiva kun olis voinut herätä tilanteeseen silloin puoli vuotta sitten. :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:
No, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan ja tämän kokemuksen myötä suosittelen kyllä kaikille pareille viimeistään 6kk yrityksen kohdalla testaamaan ne saakelin siittiöt. Miehet saa kantaa kortensa kekoon tässä yrittämisessä!

Voin muuten lämpimästi suositella mainitsemaani kirjaa! Super paljon infoa hedelmällisyyden parantamisesta sekä naiselle, että miehelle!
No onpa hyvä että löytyi teillä selittävä tekijä, ainahan se helpottaa ainakin tällasille toiminnan naisille että voi ryhtyä tekemään asioille jotakin 😉 ja helpottavaa varmasti että on joku selitys, ja hienoa jos elämäntavoilla voi vaikuttaa, ainakin on hyvä motivaatio korjaamiselle.
 
Mulla on keskimmäinen syntynyt jouluaattona 😄🩷 ja laskuri kertoi, että jos tästä kierrosta tärppää, on la sama kuin hänellä, 28.12 🤣
Mulla kolmannen laskettu aika oli 22.12 mutta syntyi onneksi 16.12 ni ei tarvinnut jouluna olla sairaalassa 😂 Nyt olis laskettu aika 25.12 jos kierto menee niinku luulen ja jos yrittäis raskautta.
 
Kaikki varmaan tässä ryhmässä tietää et ikä painaa päälle niin ootteko karsineet kaikki "huonot tavat" pois ja elätte ilman alkoholia/tupakka/nikotiinia ja syötte/juotte terveysjuttuja vai elättekö ihan normaalisti ja luotatte että tärppää jos tärppää? Jos siis ei ole jotain todettua mikä estää raskautumisen? Mä nyt pohdin omaa nikotiinipussien käyttöä et kuinka paljon se vaikeuttaa radkautumista. Ne tietenkin jää pois heti kun viivat tulee testiin.
 
Me ei oikeastaan miehen kanssa harrasteta muita paheita kuin välillä niin sanottua roskaruokaa.. ja minä liikun ite liian vähän... Nyt onneksi olen lähdössä lenkille ennen saunaa... 😅
Kunnolla join viimeksi polttareissa 12 vuotta sitten, miehellä siitä on vieläkin kauemmin.. lokakuussa otin reissussa muutaman hyvässä seurassa.. isännällä oli viime vkl yks saunalonkero.. edellinen oli kesällä 🙈😅
Ja kumpikaan meistä ei ole ikinä tupakoinut...
Perus kotiruualla mennään ja itse syön pääasiassa lounaaksi töissä salaattia.. tänään unohdin sen menkkahuuruissani kotiin...
Laskin että tällä hetkellä syön 7 kpl erilaisista lisäravinnetta.. vitamiineja, hivenaineita ja rautaa... 🙈
Mies on syönyt kans useamman vuoden putkeen monivitamiinia (multitabs) ja kalanmaksaöljytapletteja...

Meillä kait mun PCOSn lisäksi suurin ongelma on molempien ylipaino ja molemmilla työ yms stressi...
Toki kiinnostaisi saada mies sperma-analyysiin.. ja samalla itelle se AMH mittaus... 🤔 Ehkä pitää puhdin tms kautta tilailla... 🤔
 
Kaikki varmaan tässä ryhmässä tietää et ikä painaa päälle niin ootteko karsineet kaikki "huonot tavat" pois ja elätte ilman alkoholia/tupakka/nikotiinia ja syötte/juotte terveysjuttuja vai elättekö ihan normaalisti ja luotatte että tärppää jos tärppää? Jos siis ei ole jotain todettua mikä estää raskautumisen? Mä nyt pohdin omaa nikotiinipussien käyttöä et kuinka paljon se vaikeuttaa radkautumista. Ne tietenkin jää pois heti kun viivat tulee testiin.
Me eletään ihan normaalisti. Juon satunnaisesti alkoholia, tupakkaa en polta. Syön liikaa roskaruokaa ja herkkuja 🙈 lisäravinteista syön maitohappobakteereja (näillä on todettu olevan monenlaista hyötyä kun syö jo ennen raskautta), d vit ja raskausvitamiineja.
 
Takaisin
Top