Yli 35 kuumeilevat

  • Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä
Kp27/27 nega. Mä oon ihan rikki henkisesti. Mä toivun vieläkin uupumuksesta, mitä mulla oli viime vuonna ja varmaan nytki. Onneks on töissä virkistäytymispäivä… Vähän liian rankkaa kun oma äitikin stressaa (hänen terveytensä)… ja sit uusperheen negatiiviset asiat (hullu lapsen äiti joka kiusaa jos vain voi).
 
Pelkän amh arvon saisi Puhdista 113e et se olis melko edullinen verrattuna gynen käyntiin kalliilla yksityisellä asemalla. Pitää ehkä ajella joku kerta ottaa toi arvo 😊
Mä mittasin AMH:n, LH:n (huomio molemmissa kiertopäivä, onneksi sama on hyvä) ja tollaisen peruspaketin josta tuli kilpparit, ferrit, d-vitskut yms. Sit menin lääkäriin niiden arvojen kanssa, niin homma lähti ihan eri tahtiin käyntiin kun ensikäynti ei ollutkaan pelkkää rupattelua ja ultrausta, vaan ”samaan hintaan” sai ekan ja tokan käynnin.

Muoks. Ja Puhdilla jos ei oo muuta alekampanjaa menossa mulla on aina toiminut alekoodi kaisajaakkola, myös noihin yksittäisiin testeihin!
 
Täällä vuoto lähes loppunut kokonaan ja testikin näytti tältä tänä aamuna😍 minusta lähes nagtiivinen! tiedän kyllä että testi pitäisi tehdä vasta tyyliin kahden viikon päästä, mutta halusin seurata, miten hcg-hormoni poistuu kehosta ja näyttäisi että erittäin hyvin!

https://aijaa.com/lRznkO

Tämän hetkinen fiilis on kyllä toisaalta iloinen, että oma kroppa on hoitanut tämän keskenmenon niin hyvin, mutta toisaalta toivoton, kun ikää on jo niin paljon ja keskenmenoja takana, niin noinkohan me enää saadaan yhtään lasta. 🙄 huoh.
 
Mä mittasin AMH:n, LH:n (huomio molemmissa kiertopäivä, onneksi sama on hyvä) ja tollaisen peruspaketin josta tuli kilpparit, ferrit, d-vitskut yms. Sit menin lääkäriin niiden arvojen kanssa, niin homma lähti ihan eri tahtiin käyntiin kun ensikäynti ei ollutkaan pelkkää rupattelua ja ultrausta, vaan ”samaan hintaan” sai ekan ja tokan käynnin.

Muoks. Ja Puhdilla jos ei oo muuta alekampanjaa menossa mulla on aina toiminut alekoodi kaisajaakkola, myös noihin yksittäisiin testeihin!
Saitko jotain apuja gyneltä? Kai sitä pitää jossain vaiheessa mitata Amh ellen sit lopeta koko projektia tähän. Julkisella mulla on muista syistä lähete noihin pvk, ferritiini (aina liian matala) ja kilpirauhasarvoihin ja taisi olla joku muukin vielä. Pitäisi varmaan aloittaa noista ilmaisista labroista 😊
 
Täällä kans nega.. kp25.. edelliset kaks kiertoa on ollut 24/25päivää... Tuhlasin oikein viikkonäytöllisen clearbluen, kun on voimakkaampia oireita mitä vuoteen... 🤔 Noh testaan sit ens viikolla uudestaan jos vuoto ei ala... Koska dpo on nyt vasta 10-11 🤔 toki tuo viikkonäytöllinenhän lupaa, että 90% varma tulos 4 päivää ennen menkkojen alkua.. 🤦‍♀️
Kait se pitää koittaa asennoitua niin että rajummat PMS oireet on nyt vain kestänyt kohta viikon... 😔
 
Täällä kans nega.. kp25.. edelliset kaks kiertoa on ollut 24/25päivää... Tuhlasin oikein viikkonäytöllisen clearbluen, kun on voimakkaampia oireita mitä vuoteen... 🤔 Noh testaan sit ens viikolla uudestaan jos vuoto ei ala... Koska dpo on nyt vasta 10-11 🤔 toki tuo viikkonäytöllinenhän lupaa, että 90% varma tulos 4 päivää ennen menkkojen alkua.. 🤦‍♀️
Kait se pitää koittaa asennoitua niin että rajummat PMS oireet on nyt vain kestänyt kohta viikon... 😔
Käsittääkseni aika herkkä on se viikkonäytöllinen 😔 mutta toki aikaista on joten voi se vielä väärin näyttää! Toivotaan ettei vuoto ala ja pääset testaamaan uudestaan 🤞🏻
 
Täällä testattiin myös viikkonäytöllinen cb ja negatiivinen, dpo17. Nyt sit vaan odotellaan kuukautisia, et saa alottaa saman ruljanssin uusiksi. 😮‍💨

Mies kävi eilen sperma-analyysissä, tulokset varmaan tulee joskus ensi viikolla.

Oma ajatus on, että en halua käyttää enää progesteronia, kun tuntuu että kierrot venyy vaan turhaan pitkiksi, eikä siitä oo ollut mitään hyötyä näiden 5 kierron aikana.

En enää tiedä mitä voisin tehdä paremmin. Julkiselle päästään vasta elokuussa, toivottavasti sinne asti ei tarvii odottaa.
 
Onhan se viikkonäytöllinen herkkä... mut jos mulla kiinnittyminen ois ollu vasta dpo 8, niin olisikohan ihan niin herkkä että nyt jo näyttäisi...dpo9/10 kait...🤔
Mielestäni paketin kyljessä lukee, että herkkyys on 25... Kun taas esim. apteekin normi testissä se on 10.... 🤷‍♀️

Pitänee odotella.. aamulla puoli tuntia tuntui siltä että menkat vois alkaa.. sit päivän aikana ei taas mitään... 🙈
Jos ei oo maanantaiaamuun mennessä alkanut, niin teen apteekin normi testin silloin... 🤔

Vuosi sitten sain viikkonäytölliseen näkyviin raskaana 1-2 viikkoa kun oli menkat viikon myöhässä... Siihen asti olin testaillut apteekin normi testeillä, eikä näkynyt mitään... Mutta kun oireita oli ja menkkoja ei kuulunut ostin viikkonäytöllisen ku on herkkä...sain elämäni ekan plussan... 🤔 Pitkään ei saatu iloita.. silloin todettiin sit rv9 varhaisultrassa ettei näy raskausmateriaalia kuin istukka ja sikiöpussi.. että ilmeisesti oli tuulimuna.. verikokeisiin samantien, odottelu pääsiäisen yli ja uus verikoe ja niinhän se HCG oli laskenut... Ei muuta kuin lääkkeet tyhjennykseen... 😔

Jotenkin ois hieno että jos nyt 12kk myöhemmin tulisikin plussa uudestaan ja onnistuisi loppuun asti... 🤔

Tsemppiä @Sarsabutt 🧡
 
Muokattu viimeksi:
Täällä testattiin myös viikkonäytöllinen cb ja negatiivinen, dpo17. Nyt sit vaan odotellaan kuukautisia, et saa alottaa saman ruljanssin uusiksi. 😮‍💨

Mies kävi eilen sperma-analyysissä, tulokset varmaan tulee joskus ensi viikolla.

Oma ajatus on, että en halua käyttää enää progesteronia, kun tuntuu että kierrot venyy vaan turhaan pitkiksi, eikä siitä oo ollut mitään hyötyä näiden 5 kierron aikana.

En enää tiedä mitä voisin tehdä paremmin. Julkiselle päästään vasta elokuussa, toivottavasti sinne asti ei tarvii odottaa.
Täällä kans nega testattu... En oo varma mikä dpo mut menkat pitäisi alkaa parin päivän sisällä... Joten kohti uutta kiertoa sit vaan 🫤
 
Onhan se viikkonäytöllinen herkkä... mut jos mulla kiinnittyminen ois ollu vasta dpo 8, niin olisikohan ihan niin herkkä että nyt jo näyttäisi...dpo9/10 kait...🤔
Mielestäni paketin kyljessä lukee, että herkkyys on 25... Kun taas esim. apteekin normi testissä se on 10.... 🤷‍♀️
Viikkonäytöllisenkin herkkyys on 10 ainakin CB:n sivujen mukaan.
 

Liitteet

  • ciUSpKBRf29SIe4dAkrIPgyDrUCkgWGV_med.jpg
    ciUSpKBRf29SIe4dAkrIPgyDrUCkgWGV_med.jpg
    49.4 KB · Katsottu: 21
Hyvää huomenta...täällä jälleen vuosien tauon jälkeen...totaalisen epätodellinen olo🙃
Mun vauvakuumeen loputtomiin venyytämä "ehdoton takaraja" olisi juhannuksena....ja nyt tilanne onkin se,että pitäisi uskaltaa testata😬
Kaikki muu kropan kaaos voisi mennä myöhässä olevien menkkojen piikkiin,MUTTA tämä väsymys on "alkuraskaus väsymystä" koettu ennenkin ja ihan muuta,kuin mikään normi väsymys...
Niin monen tyhjän tikun ja sammuneen toivon jälkeen...nämä päivät on melko piinallisia🥴
Aurinkoista sunnuntaita kaikille 🌞
 
Viikkonäytöllisenkin herkkyys on 10 ainakin CB:n sivujen mukaan.
Tätä samaa kaaviota olisin linkannut vaan en äkkiä eilen löytänyt 😄 eli tosiaan vaikka paketissa lukee 25 niin tosiasiassa nuo viikot menee ton mukaan, en tiiä sitte mikä logiikka 🤷‍♀️
 
No eipä tarvinne testailla tähän kiertoon enää. Rintojen turvotus tiessään ja aamuyöstä alkoi tutut voimakkaat menkkakivut, vuoto ei ole vielä alkanut paperin vähäistä värjäämistä enempää, mutta näin onkin ollut jo vuoden, et kivut alkaa ensin.. aiemmin oli toisinpäin 🤷‍♀️
Kipu oli kuitenkin sen verran kovaa, etten saanut nukuttua, joten oli pakko ottaa särkylääkettä 😖
Ja mies ei vieläkään halua keskustella hoidoista, itsellä alkaa olemaan sellainen olo, että jos ei tänään edes keskustella, niin on itsellä vakavan pohdinnan paikka. Minun yksityisellä raivaaminen yksin ei tilannetta pelasta.. 🤦‍♀️
Voihan sitä näinkin jatkaa siihen asti, että menkat loppuu..mutta eipä tähän asti sen perusteella häävit onnistumismahdollisuudet ole.
Sellainen jossittelu olo.. et olisinpa vuosi sitten lähtenyt yksityiselle lihavuusleikkaukseen niin, nyt vois olla paremmat mahdollisuudet... Mutta turhaan sitä mennyttä jossittelee. 😥
Pitänee keskittyä oman elämän parantamiseen ja painon pudotukseen ja antaa miehen olla omissa oloissaan ja jättää tämä vauva projekti jäihin hetkeksi.. eihän tässä muuten kohta jaksa mitään. 😖
 
No eipä tarvinne testailla tähän kiertoon enää. Rintojen turvotus tiessään ja aamuyöstä alkoi tutut voimakkaat menkkakivut, vuoto ei ole vielä alkanut paperin vähäistä värjäämistä enempää, mutta näin onkin ollut jo vuoden, et kivut alkaa ensin.. aiemmin oli toisinpäin 🤷‍♀️
Kipu oli kuitenkin sen verran kovaa, etten saanut nukuttua, joten oli pakko ottaa särkylääkettä 😖
Ja mies ei vieläkään halua keskustella hoidoista, itsellä alkaa olemaan sellainen olo, että jos ei tänään edes keskustella, niin on itsellä vakavan pohdinnan paikka. Minun yksityisellä raivaaminen yksin ei tilannetta pelasta.. 🤦‍♀️
Voihan sitä näinkin jatkaa siihen asti, että menkat loppuu..mutta eipä tähän asti sen perusteella häävit onnistumismahdollisuudet ole.
Sellainen jossittelu olo.. et olisinpa vuosi sitten lähtenyt yksityiselle lihavuusleikkaukseen niin, nyt vois olla paremmat mahdollisuudet... Mutta turhaan sitä mennyttä jossittelee. 😥
Pitänee keskittyä oman elämän parantamiseen ja painon pudotukseen ja antaa miehen olla omissa oloissaan ja jättää tämä vauva projekti jäihin hetkeksi.. eihän tässä muuten kohta jaksa mitään. 😖

Kurjaa, ettei mies ole samaa mieltä hoidosta. Pelkääkö tutkimuksia, että mitä ilmenee? Omasta mielestäni kyllä parempi on tietää ja käsitellä asia kuin roikkua löyhässä hirressä. Olette ilmeisesti jo kauan yrittäneet?
Miehestä johtuvat on suhteellisen helppo hoitaa. Tietenkin jos siittiöitä ei ole, eikä löydy kiveksistä edes leikkauksella niin sitten vaihtoehdothan ovat lahjasiittiöt.
En tiedä miten itse olisin suhtautunut jos mies ei olisi ollut suostuvainen hoitoihin.
 
Mun mies on kyllä ollut valmis lähtemään hoitoihin, mutta yks päivä ilmeni iso ajatusero tässä homassa meillä. Puhuttiin muille hoidoista kertomisesta, itse en ole halunnut monille kertoa, kun en jaksa vastailla uteluihin ja tavallaan kohdata muidenkin kuin omaa pettymystä. Mutta mun mies kokee, et on jotenkin noloa, et ollaan hoidoissa ja ei halua siks kertoa, kun tietty ihan läheisille. Nyt oli onneks rohkaistunut kertomaan yhdelle ystävälleen ja heillä oli samanlaista taustaa, joten helpotti hänen "epäonnistuja" -fiilistään.
Mut oli silmiä avaavaa itselle huomata kuinka eri tavalla välillä ajatellaan. Siks onkin tosi tärkeää näistä keskustella yhdessä. Meitä on myös omalla tavallaan lapsettomuus ja hoidot lähentäneet tosi paljon, kun on ollut pakko puhua tosi vaikeistakin asioista!
 
Hoidossa oleminen ei ole noloa. Se kertoo siitä, että ollaan tosissaan ja tiedetään se fakta, että ikä voi vaikuttaa jo tässä kohtaa lapsen saamiseen. Ei se mun mielestä vaan ole noloa. Se on hienoa. 🩷 Mun mies kertoi kavereilleen ja kaikki on tosi ymmärtäväisiä. Mun kaverit kans ja sanon nykyään ihan suoraan, jos joku kyselee lapsista, että hoidoissa ollaan (koska mitäs kysyvät, saavat vastauksen).
Täällä odotettu pettymys kp1 iski kylään. Kierto kesti 28 päivää. Yleensä ollut tarkka 27, paitsi jos on jotakin häppeninkiä (kemiallinen, km… U name it.). Jos tää kierto olis 28 päivää ja en tulis raskaaksi, toivon, että seuraavasta kierrosta voisi jo aloittaa IVF-hoidon. Hoitosuunnittelu on just kp2, jos kierto olis 28pv… Ja viimeksi piikitys alkoi kp2. 🥹 Nyt dhea tosiaan apuna, jos sit tulis parempilaatuisia munia(enemmän kuin se yksi onnistunut).
 
No eipä tarvinne testailla tähän kiertoon enää. Rintojen turvotus tiessään ja aamuyöstä alkoi tutut voimakkaat menkkakivut, vuoto ei ole vielä alkanut paperin vähäistä värjäämistä enempää, mutta näin onkin ollut jo vuoden, et kivut alkaa ensin.. aiemmin oli toisinpäin 🤷‍♀️
Kipu oli kuitenkin sen verran kovaa, etten saanut nukuttua, joten oli pakko ottaa särkylääkettä 😖
Ja mies ei vieläkään halua keskustella hoidoista, itsellä alkaa olemaan sellainen olo, että jos ei tänään edes keskustella, niin on itsellä vakavan pohdinnan paikka. Minun yksityisellä raivaaminen yksin ei tilannetta pelasta.. 🤦‍♀️
Voihan sitä näinkin jatkaa siihen asti, että menkat loppuu..mutta eipä tähän asti sen perusteella häävit onnistumismahdollisuudet ole.
Sellainen jossittelu olo.. et olisinpa vuosi sitten lähtenyt yksityiselle lihavuusleikkaukseen niin, nyt vois olla paremmat mahdollisuudet... Mutta turhaan sitä mennyttä jossittelee. 😥
Pitänee keskittyä oman elämän parantamiseen ja painon pudotukseen ja antaa miehen olla omissa oloissaan ja jättää tämä vauva projekti jäihin hetkeksi.. eihän tässä muuten kohta jaksa mitään. 😖
Tsemppiä,noi on niin raskaita hetkiä❤️ samoin ne leikkaus pohdinnat..
 
Tänään on juteltu, mies yritti välttää keskustelun ensin.. sit puuhaili aikansa ulkona, sai kerättyä itseään ilmeisesti ja sit pystyi puhumaan vähän. On molemmille niin vaikea asia. 💔 Ja nyt on aikalailla vuosi siitä kun selvisi ettei meidän ekassa raskaudessa kaikki ollutkaan hyvin.. 💔
Hain naapuri kaupungista ozempicia.. kokeilen nyt sitä, mulla on reseptiä 4kk ajalle, niin näkee auttaako, kun ruokavalion olen remontoinut jo muutama vuosi sitten aika hyväksi, koska paino ei ole viimeiseen 3-4 vuoteen nousut.. on jopa alempi mitä 4 vuotta sitten..
Keskityn nyt painon pudotukseen tän kevään.. eiköhän sekin auta asiaa.
Yritän ehkä vielä tänään keskustella, että josko miehelle sopisi sperma-anslyysi, minä mittauttaisin sen AMHn.. ja toki minulle gyne on sanonut, ettei ole mitään elimellistä.. mutta voiskait putkien aukiolonkin tarkistaa, vai kannattaako jos ei gyne ole siitä puhunut mitään? 🤔
 
Mulle ainakin sanottiin, et aukiolotutkimus tehdään aina ennen hoitojen aloittamista, ainakin jos ei ole alkaneita raskauksia yhtään. Se vois nopeuttaa hoitojen etenemistä, jos päätättekin jossain vaiheessa hakeutua. Toisaalta sulla kuitenkin on alkanut raskaus taustalla, niin tuskin siellä tukkeutumia on, ainakaan toisella puolella. 🤔
 
Takaisin
Top