Äitiys- ja imetysvaatteet

Muistin muuten just että tilasin viimeksi zalandolta yhden mekon. Se on tosin musta hautajaisiin, joten ei tule muuten kovin paljon itsellä käytettyä.😅 Vähän nyt vilkuilin sieltäkin jo valmiiksi ja monenlaista äitiysvaatetta näyttää löytyvän. Muistaakseni mittasin tarkkaan ja otin lopulta aika ison koon ja mietin että onkohan hyvä, mutta oli se. 🙈
 
Mie oon ostanu kirpparilta parit äitiysfarkut jo. Ei normi housuja pysty pitämään, ku painaa alamahaan.
Aletangosta löysin kesälle pari ihanaa mekkoon (11€/kpl), mitkä menee varmasti myös sit synnytyksen jälkeenkin. Ja yhet mama-sortsit huimaan 1€ hintaan 😅 jos ne nyt sit kesällä onkin pienet, nii ei paljoo harmita hinnanpuolesta 🤷🏻‍♀️
Rintsikat jouvuin ostaan uuet, ku ei entisiin mahu ja rintakehäkin laajentunut sen verran et ympäryskin muuttu.

Tukivyöpitäs ostaa, vaan niitäkin on niin miljoonanlaisia markkinoilla et oon ihan hukassa 🙈 töissä ku joutuu oleen koko päivän jaloillaan ja käveleen tosi paljon nii kipeydyn nyt jo tosi paljon. Tätä tässä nyt miettiny, ku menis sit alkuraskaudesta loppuun ja viel synnytyksen ylikin. Mie ku oottelen isoa mahaa 🤣 oon vähä lyhyt ja ku kaks kasvaa mahassa, nii en usko pienellä mahallani selviävän.😅

 
Mua ärsyttää jotenkin, että kivijalkaliikkeiden Mama-valikoima on niin olematon 😤. Tuntuu vaikealta tilata vaatteita, kun ei osaa yhtään ajatella mitä kokoa pitäisi ottaa. H&m:ssä sovitin yhtiä Mama-farkkuja, mutta ne ei vielä oikein istu kun mahaa ei ole vielä niin paljon. Olen ehdottomasti enemmän housu ja shortsi-ihminen kuin mekkoihminen 😅. Pitää tässä raskausaikana nyt sitten totutella mekkoihin.
Kirpparille pitäisi itsekin suunnata tekemään löytöjä 😊. Zalandon sivuja olen selaillut ja siellä kyllä ostoskoriin vaatteita kerännyt, ehkä laitan tilauksen menemään ja otan paljon eri kokoja. Sinne palauttaminen on kuitenkin onneksi niin helppoa.
 
Ostin New Yourkerista ihan normi puolelta tulevaa kevättä ja kesää ajatellen neljä mekkoa. Ovat ainakin edullisia siellä ja yritin nyt arvioida ja ottaa reilua kokoa, että maha mahtuu kesälläkin kyytiin 😆. Nää on kyllä aika kivoja, enköhän mä näihin totu 😊. N. 65€ maksoi yhteensä.

IMG_0318.jpeg
IMG_0317.jpeg
IMG_0316.jpeg
IMG_0315.jpeg
 
En oo ite vielä hankkinut mitään, mahaa ei vieläkään oo muuta ku pientä turvotusta niin omista ihan normihousuista löysimmät menneet toistaiseksi. Ja inhoan vaatteiden shoppailua ylipäätään, jotenkin on vissiin sellanen vartalotyyppi että tosi vaikea löytää sopivia vaatteita, etenkin sopivia housuja, ja jotka sitten ois vielä muutenki mieleisiä 😝 Ja haluaisin kyllä aina päästä sovittamaan vaatetta ennen ku ostan, epäsopivien vaatteiden palauttelu tuntuu liialliselta työmaalta 😂
 
Mä tein ihan superlöydöt facekirpuilta, ihan jopa omasta kotikaupungista! Anna Fieldin (zalando) t-paitoja 3kpl, pitkähihaisia 2kpl -> nämä 15€
Ja kahdet Aimn mammaleggarit 40€ ja kaupan päälle vielä h&m mammaleggarit jotka yllättivät tämän kirahvin ihan täysin! Siis nehän ei ollu edes lahkeista lyhyet, MITÄ😂 h&m:stä ei oo tarvinu housuja sitte teini-iän ostaa juuri tästä syystä. Jeeee ❤️

Tosin, tiedä kauan näitä sit tarvii kun alkaa hiki ja tuska puskea helteiden myötä. Meinasin panostaa kesällä mekkoihin ja bikerseihin, seuraavaks pitäs sit metsästellä niitä 🤪
 
Ostin New Yourkerista ihan normi puolelta tulevaa kevättä ja kesää ajatellen neljä mekkoa. Ovat ainakin edullisia siellä ja yritin nyt arvioida ja ottaa reilua kokoa, että maha mahtuu kesälläkin kyytiin 😆. Nää on kyllä aika kivoja, enköhän mä näihin totu 😊. N. 65€ maksoi yhteensä.

View attachment 131943
View attachment 131944
View attachment 131945
View attachment 131946
Mäkin ostin tossa jo useampi viikko sitten tavallisia löysähköjä mekkoja ja paksut stay up -sukkikset. Niissä olen nyt vedellyt joka päivä, kun kaikki housut (äitiyssukkiksetkin) tuntuu niin inhottavilta. Stay upit on kyllä ihan paras keksintö raskauteen
 
Täällä myös huomattu, ettei kovin helpolla pääse sovittamaan kauppoihin, mutta netistä löytyisi kaikenlaista. Aika harmi, kun itsekin tykkäisin aina sovittaa ensin. Ja kun en oikein ole hame-ihminen, eikä nähty farkkuvalikoima miellytä omaa silmää ja tosi pitkäjalkaisella nykymuodin "nilkkapituinen" näyttää tarkoituksettoman lyhyeltä, niin aika vähissä tuntuu olevan ainakin nuo alaosan vaihtoehdot. HM:stä löytyi onneksi kotiin ja pyöräilyyn/treeneihin kahdet riittävän pitkät trikoot ja pääsin jopa sovittamaan!

Mutta ulkoilu- ja työvaatepuoli alkaa olla kohta kriittinen ongelma, enää parit housut mahtuu. Keskivartalolla alkaa olla jo sen verran pyöreyttä, että tiukalle pitäisi vetää ettei valu, mutta eihän se mukavalta tunnu, varsinkaan kumartuessa tai istuessa. Joten kävin investoimassa cittarin henkseleihin ja kyllä, näytän todella urpolta 😂 Miehellä ei pysy pokeri ja ilmeisesti on myös niin paha turnoff, että olisi jäänyt yrittämiset yrittämättä jos olisin noita silloin käyttänyt. Mutta ahh mikä mukavuus... ☺️ Nyt voi jättää vyön kotiin ja napin auki koiralenkeillä, eikä tarvitse tuskailla tiukkaa vyötäröä jätöksiä noukkiessa. Ja koiratreeneissä ei juostessa tarvitse nostella enää housuja ylemmäs jatkuvasti. Suosittelen kaikille, joilla pokka riittää tällaiseen nolouteen, eikä ole vielä riittävää vaatevalikoimaa kasvavalle mahalle. Aika hyvin saa vaatteiden alle piiloon jos pukeutuu vähän löysempään 😁
 
Henkselit! Ihan mahtava idea, kiitos Taikinapuu! Tyylipisteitä ei niistä varmaan jaella mutta aivan sama, pysyypähän housut jalassa :tears:.

Oon yrittänyt itse kissojen ja koirien kanssa etsiä sopivia ulkoiluhousuja. Pyöräilen ja lenkkeilen paljon ja tässä sateisessa rannikkoilmastossa se tarkoittaa sitä, että haluan sateen- ja tuulenpitävät ulkoiluhousut, siis oikeat tuulihousut. Niistä ois varmasti iloa vielä ens syksynäkin. Legginsit ei siis käy. Mistään ei vaan tunnu löytyvän! Jos joku tietää, mistä voisi saada mamma-mallin ulkoiluhousut plussakoossa, niin kertokaa! Alan olla kohta jo epätoivoinen, nimittäin tuo henkselikikkakaan ei varmaan ihan loputtomiin tulevan megamahan kanssa auta 😅
 
Ulkoiluhousuja olen myös yrittänyt löytää. Ei löytynyt viime raskaudessa eikä ole löytynyt nyt. Toppahousuja löytyy mutta niille ei sentään enää tarvetta. Viimeksi Casallin comfort pants (luultavasti tämä se malli..), jotka ei raskaushousut, tuntui mukavalta ja meni ihmeen pitkään vaikka maha kasvoi todella isoksi. Pitkää paitaa kyllä sitten vaativat kun alkoi olla mahalla kokoa
 
Täällä myös kovassa pähkäilyssä ulkoiluhousut, mutta ehkä ei niinkään urheilullisempaan toimintaan vaan ihan perusulkoiluun ja off-trail metsäreissuihin. Ainoat mitä olen löytänyt siihen sopivan ovat blåkläderin 7101 äitiyshousut, mutta hinta on myös aika mukava. Lisää vaihtoehtoja saa vinkata jos jollain on tullut vastaan! Tuulihousutyyppisiä kuorihousuja tai muita vedenpitäviä en ole kohdannut ja olisivat sellaisetkin kyllä hyödylliset. Muuten pitää varmaan etsiä jostain puolijoukkueteltan kokoinen sadeviitta😅 Toivotaan ettei olisi ihan sateisin kesä 🤞
 
Täällä myös kovassa pähkäilyssä ulkoiluhousut, mutta ehkä ei niinkään urheilullisempaan toimintaan vaan ihan perusulkoiluun ja off-trail metsäreissuihin. Ainoat mitä olen löytänyt siihen sopivan ovat blåkläderin 7101 äitiyshousut, mutta hinta on myös aika mukava. Lisää vaihtoehtoja saa vinkata jos jollain on tullut vastaan! Tuulihousutyyppisiä kuorihousuja tai muita vedenpitäviä en ole kohdannut ja olisivat sellaisetkin kyllä hyödylliset. Muuten pitää varmaan etsiä jostain puolijoukkueteltan kokoinen sadeviitta😅 Toivotaan ettei olisi ihan sateisin kesä 🤞
Iso sadeviitta vois tosiaan toimia :tears: . Törmäsin samoihin Blåklädereihin, ja niin mukavilta kuin ne näyttikin, niin en ehkä oo (ainakaan vielä) valmis investoimaan muutaman kuukauden housuihin 160 euroa 😅 . Varsinkaan, kun ne ei tosiaan oo mitkään vedenpitävät. Toivotaan, että löydetään vielä jotain muuta!
 
Mä ostin edellisessä raskaudessa Prismasta jotkut XXL koon ulkohousut. Ne oli ihan hyvät eikö näyttänyt ollenkaan pahalle. Oli ihan edullisetki.
 
Tällasia en muistaakseni osannut kaivata viimeksi ollenkaan. Mikä näissä on se juttu? 🤔
Ne tulee korkeammalle eikä purista , mä käytän vähän korkeampi vyötäröisiä ja puristaa vyötäröltä ni nää tulee reilusti vatsan päälle ja on mukavat ja joustavat 😊 en matalia pidä kun oma vatsaröllykkä vyöryttää ne ryppyyn vatsan alle 😃🤣
 
Ne tulee korkeammalle eikä purista , mä käytän vähän korkeampi vyötäröisiä ja puristaa vyötäröltä ni nää tulee reilusti vatsan päälle ja on mukavat ja joustavat 😊 en matalia pidä kun oma vatsaröllykkä vyöryttää ne ryppyyn vatsan alle 😃🤣
Mistä ostat näitä, joutuuko tilata netistä? On vissii vähä arvokkaampia myös ku "normipikkarit" 🤔🥴
 
Mistä ostat näitä, joutuuko tilata netistä? On vissii vähä arvokkaampia myös ku "normipikkarit" 🤔🥴
Me käytiin hm ssä ja lindexillä. Sieltä otin vähän erilaisia että tietää mitkä ois sit hyvät jalassa ja voi tilaa vaikka netistä lisää.

Voin pistää myöhemmin linkit ja vähän omaa kommenttia. Nyt vasta tää hm malli saumaton vatsan yli testissä. Tykkään👍
 

Liitteet

  • A9754430-EDA9-4574-99F1-9A803B85BE40.png
    A9754430-EDA9-4574-99F1-9A803B85BE40.png
    3 MB · Katsottu: 18
Me käytiin hm ssä ja lindexillä. Sieltä otin vähän erilaisia että tietää mitkä ois sit hyvät jalassa ja voi tilaa vaikka netistä lisää.

Voin pistää myöhemmin linkit ja vähän omaa kommenttia. Nyt vasta tää hm malli saumaton vatsan yli testissä. Tykkään👍
Lindexillä on muute usein jäsenille kaikenmaailman könttätarjouksia, niiltä mulla on läjä korkeavyötäröisiä pikkareita ihan suosikit!! Kylläkin huomaa että nekin alkaa pikkuhiljaa puristaa, vaikka just ennen raskautta oli ihan täydelliset 🤭🤭
Oon ostanu niitä kolmet kahden hinnalla ja vielä saanu jotain -25% pois, niin on jääny suopean hintasiksi kyllä😊
 
Takaisin
Top