Äitiys- ja imetysvaatteet

Täällä alkaa nyt käydä mm ihan raskausajan t-paidaksi tarkoitettu paita liian lyhyeksi 😒 Mullakin yksi tuollainen Cubuksen pitkä toppi ja se on kyllä ollut pelastaja
 
Hei, meillä todennäköisesti hautajaiset tulossa vielä tässä ennen vauvan syntymää ja tajusin, ettei mulla oo vaatteita. Olisiko vinkata jotain hyviä paikkoja/sivuja mistä katsella. Koitin googlettaa, mutta ongelmana meinaa tulla pieni koko, liian kallis, liian lyhyt helma tai liian arkinen. Kiitos jos joku vois vinkata.
 
Hei, meillä todennäköisesti hautajaiset tulossa vielä tässä ennen vauvan syntymää ja tajusin, ettei mulla oo vaatteita. Olisiko vinkata jotain hyviä paikkoja/sivuja mistä katsella. Koitin googlettaa, mutta ongelmana meinaa tulla pieni koko, liian kallis, liian lyhyt helma tai liian arkinen. Kiitos jos joku vois vinkata.
Otan osaa :sad-face:
Zalandolla on aika hyvät hakutoiminnot ja iso valikoima, näköjään löytyy 894 mustaa äitiysvaatetta. Löytyisikö noista jotain sopivaa? https://www.zalando.fi/naiset-vaatteet/_musta/?assortment_area=aitiys

Oman kokemuksen mukaan äitiysvaatteet tuppaavat olemaan aika arkisia, eikä sitä aina näe noista kuvista. Itse saattaisin varmuuden vuoksi tilata useita, jotta edes joku olisi sopiva.

Mutta lisäksi sanoisin, että raskaana oleva voi ihan hyvin joustaa normaaleista pukukoodeista.
 
Hei, meillä todennäköisesti hautajaiset tulossa vielä tässä ennen vauvan syntymää ja tajusin, ettei mulla oo vaatteita. Olisiko vinkata jotain hyviä paikkoja/sivuja mistä katsella. Koitin googlettaa, mutta ongelmana meinaa tulla pieni koko, liian kallis, liian lyhyt helma tai liian arkinen. Kiitos jos joku vois vinkata.
Sanoisin että joku perus musta neulemekko, pitkät hihat ja helma polviin asti on hautajaisiin oikein sopiva. Eikä tarvitsisi erikseen ostaa äitiysmekkoa vaan menisi myöhemmin muutenkin. Esim. tämän tyylinen?
 
Hei, meillä todennäköisesti hautajaiset tulossa vielä tässä ennen vauvan syntymää ja tajusin, ettei mulla oo vaatteita. Olisiko vinkata jotain hyviä paikkoja/sivuja mistä katsella. Koitin googlettaa, mutta ongelmana meinaa tulla pieni koko, liian kallis, liian lyhyt helma tai liian arkinen. Kiitos jos joku vois vinkata.
Otan osaa. :sad001

Mustat sukkahousut on aika hyvä myös jos on liian lyhyt helma mutta muuten hyvä mekko. Mulle oma äiti sano että hautajaisiin harvemmin kannattaa erikseen ostaa vaatetta kunhan on mustaa ja siistit vaatteet niin se riittää. Ei hautajaisissa enää kuitenkaan oteta kuvia. Oman isän hautajaisissa tosiaan oli musta polven pituinen mekko ja mustat sukkikset ja musta jakku. Meni ku väärä raha.
 
Hei, meillä todennäköisesti hautajaiset tulossa vielä tässä ennen vauvan syntymää ja tajusin, ettei mulla oo vaatteita. Olisiko vinkata jotain hyviä paikkoja/sivuja mistä katsella. Koitin googlettaa, mutta ongelmana meinaa tulla pieni koko, liian kallis, liian lyhyt helma tai liian arkinen. Kiitos jos joku vois vinkata.
Mulla oli viimeksi vähän sama tilanne ja tilasin just zalandolta mekon. Kannattaa tarkkaan mitata ohjeiden mukaan niin ei tarvitse jossitella tuleeko sopiva koko. Mä kun en käytä mustaa muuten yläosissa/mekoissa niin oli pakko hankkia jotain. Mutta voit miettiä jos olisi malliltaan semmoinen mikä voisi mennä raskauden jälkeenkin päälle.
Mulla tuli vielä käyttöön uudelleen 2 viikkoa synnytyksen jälkeen jollon oli vielä mahaa jäljellä. Sulla ei tietysti toivottavasti tule kaksia hautajaisia noin peräkkäin😅
 
Kiitos osanotoista ja vinkeistä. Zalandolta joitain jo vilkaisinkin ja itsekin mietin, että voisiko laittaa lyhyen mekon alle mustat sukkikset. Neulemekkojen kohdalla mietin, että onko liian kuuma jos elokuussa hautajaiset ja vielä kovin lämmintä.
Myöhempää käyttöä ajatellen, olisiko liian noloa käyttää samaa mekkoa loppuvuodesta nimiäisissä? Jos olisi lyhyt hihainen mekko, niin hautajaisiin voisi laittaa päälle mustan jakkutakin ja nimiäisiin jotain muuta?

Pitää katsella toi Zalando vielä tarkemmin, mutta saa vinkata jos tulee mieleen joku muu sivusto, myös housut ja joku yläosa vinkkejä otan vastaan.
 
Kiitos osanotoista ja vinkeistä. Zalandolta joitain jo vilkaisinkin ja itsekin mietin, että voisiko laittaa lyhyen mekon alle mustat sukkikset. Neulemekkojen kohdalla mietin, että onko liian kuuma jos elokuussa hautajaiset ja vielä kovin lämmintä.
Myöhempää käyttöä ajatellen, olisiko liian noloa käyttää samaa mekkoa loppuvuodesta nimiäisissä? Jos olisi lyhyt hihainen mekko, niin hautajaisiin voisi laittaa päälle mustan jakkutakin ja nimiäisiin jotain muuta?

Pitää katsella toi Zalando vielä tarkemmin, mutta saa vinkata jos tulee mieleen joku muu sivusto, myös housut ja joku yläosa vinkkejä otan vastaan.
Kuka rehellisesti muistaa jonkun henkilön vaatteet jossain juhlissa... Minä en muista mitä minä olen itsekkään pitänyt. Silloin muistaa jos on epäsiisti tai jotenkin erikoinen pukeutuminen. 😆 Sitä paitsi sehän on muotia nykyään pitää samoja vaatteita. 😉
 
Tänään jaksoin kiertää töiden jälkeen muutaman kaupan tarkoituksena löytää vaatteita jotka edelleen menisi mutta kävisi myös sitten raskauden jälkeen. Onneksi oli alennukset ja olisi pitänyt jaksaa tehdä jo aiemmin tämä, koska olen ollut ihan pulassa aamuisin päällepantavan suhteen. Saldona 2 pitkää toppia, 3 imetystoppia, ylisuuri kauluspaita, pitkä ja löysä t-paita, raskaus/imetysmekko ja jakuntapainen, jolla ajattelin saada tuon melko arkisen mekon kelpaamaan myös edessä oleviin hääjuhliin, joissa pukukoodi onneksi rennon juhlava 😅
 
Takaisin
Top