Äitiys- ja imetysvaatteet

Mulla nämä (nuo ensimmäiset) taas nimenomaan alkoi painamaan mahaa. :tears: Mutta muuten ihan ehdoton suositus! On hyvät! Ei rullaa, ei laske jne. Käytin niitä koko ajan. :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Nyt tosiaan painavat ikävästi mahaan ja en pysty pitämään. :crying-face:
Miulla sama homma! Normisti piän näitä aina mut nyt ei enää pysty ku painaa mahaa niin paljon😶

Mulla kaikki raskausvaatteet tallessa ja paljon on vaatteita mitkä ei ole varsinaisia odotus tai imetysvaatteita. Paljon meni rahaa sillon esikoisen kohdalla kun ostin vaan äitiysvaatteita. Hyvin olen löytänyt sit ihan normi vaatteiden joukosta sopivia malleja. Itse ajattelin jonkun mekon ommella myös lisäksi ja pari imetyspaitaa lisää. Imetysvaatteita on, mut tosi kulahtaneita ni uusia tarvii. Sit nää koot on ollu vaikeita, koska kuvitellut aina et lihoan paljon ja sit tarviin M kokoa, mut oonkin yllättävän nopeasti päässyt samoihin painoihin ni imetysvaatteet ollu aivan liian isoja ja näyttänyt kauheinta. Nyt en halua enää samoja pitää. Imetysliivit ja liivinsuojia pitää ostaa ja niitä usein mennytkin parit päivässä.

Mulla kaikki raskausvaatteet tallessa ja paljon on vaatteita mitkä ei ole varsinaisia odotus tai imetysvaatteita. Paljon meni rahaa sillon esikoisen kohdalla kun ostin vaan äitiysvaatteita. Hyvin olen löytänyt sit ihan normi vaatteiden joukosta sopivia malleja. Itse ajattelin jonkun mekon ommella myös lisäksi ja pari imetyspaitaa lisää. Imetysvaatteita on, mut tosi kulahtaneita ni uusia tarvii. Sit nää koot on ollu vaikeita, koska kuvitellut aina et lihoan paljon ja sit tarviin M kokoa, mut oonkin yllättävän nopeasti päässyt samoihin painoihin ni imetysvaatteet ollu aivan liian isoja ja näyttänyt kauheinta. Nyt en halua enää samoja pitää. Imetysliivit ja liivinsuojia pitää ostaa ja niitä usein mennytkin parit päivässä.
Oivoi, ei kuulosta helpolta 😂😂
Itse oon XL kokoinen ja joissain merkeissä oon facekirpun myyntipuiden kohdalla huomannu että xl kokoset onki melko nafteja. Ei kyllä huvita ostaa sieltä mitään sokkona :(

Käytän paljon mekkoja. Jos tissit ei aivan turpoa holtittomasti niin mahdun varmaa niihi ihan hyvin ^^ kesällä onneks ei muutekaa tarvii paljon vaatteita. Edellisestä raskaudesta on vielä takki ja jotain vaatteita jälellä mutta on ne kyllä aika käytettyjä. Zalandolta meinaan ostaa jossain vaiheessa vaatepaketti. Ostin sieltä viimeksikin 25€ iso setti, yöpuku, kaks toppia, lyhyet shortsit ja pitkät leggarit tohon hintaan.

Oivoi, ei kuulosta helpolta 😂😂
Itse oon XL kokoinen ja joissain merkeissä oon facekirpun myyntipuiden kohdalla huomannu että xl kokoset onki melko nafteja. Ei kyllä huvita ostaa sieltä mitään sokkona :sad001
Mä oon uskaltanut, laitan sit vaan eteenpäin jos ei mahdu. Harmittaahan se toki hieman☺️
KappAhl ainakin on reilua mitoitusta . Saa nähdä meneekö ne sit kesällä kunnon jo tosi iso. Nyt ovat XL koot liian isoja.

Mä joudun ostamaan kyllä aika paljon äippävaatteita, koska normaalisti käytän tosi istuvia vaatteita, joiden mahtuminen on jo nyt hankalaa turvotuksen ja suurentuneiden tissien vuoksi 😁. Onneksi on kesä kauneimmillaan kun ollaan isoimmillaan 😅. Ajattelin ostaa mekkoja ja tunikoita, joita mahdollisuuksien mukaan voisin sitten hyödyntää raskauden jälkeenkin.

Sama, ihanalta tuntuu ajatus käyttää kesämekkoja ison masun kanssa 😍 Mietin myös valmiiksi että sitten loppukesästä täytyy ottaa ulkona jotain eteerisiä odotusajan kuvia 😂
Joo nii täytyy ottaa😂

Mulle ei mahdu yhdetkään omat liivit, luultavasti pitää netistä tilata, kun täältä ei tunnu kokoja löytyvän,mutta netistä on jotenkin tosi hankala tilata, saletisti väärää kokoa kuitenkin 🤔🤣🫣 kesää odotan, kun saa hihhuloida pihalla pelkissä bikineissä, tai maata lähinnä x:nä, jos kesä on kuuma 🫣😊🫠 toki ne bikinit pitäs varmaa kans ostaa, ja sit tämän kesän jälkeen ne jääkin isoksi 🤣🤣🤣

Mulla on melko pienet rinnat ja oon innolla ootellu et ne tästä raskauden myötä kasvais et sais kerranki kokea miltä tuntuu kun on suuremmat rinnat mut ei nää oo kyllä vielä ainakaan hirveesti päättäny kasvaa 😝

Multa löytyy ennestäänki melko löysiä yläosia, housut joutuu jossain vaiheessa varmasti töihin hommata 🤔

Mulla alkaa jo olla epätoivoinen olo vaatteiden suhteen. Viikonloppuna hankin uusia urheiluliivejä kun yksiäkään vanhoja ei voi pitää. Myös kaikki rintaliivit pieniä ja ikäviä. Tuntuu että rintojen kasvun lisäksi nyt jo olisi leventynyt myös rintakehä. Kahdet housut on, joita voi vielä töissä pitää, mutta saa nähdä miten kauan. Kaikki urheiluun ja ulkoiluun tarkoitetut housut myös jo sellaisia etten saa nappia/vetskaria kiinni, legginsit toki menee, mutta ei oikein sovellu niihin juttuihin joita pääasiassa teen. Turhauttaa.

Mulla on melko pienet rinnat ja oon innolla ootellu et ne tästä raskauden myötä kasvais et sais kerranki kokea miltä tuntuu kun on suuremmat rinnat mut ei nää oo kyllä vielä ainakaan hirveesti päättäny kasvaa 😝

Multa löytyy ennestäänki melko löysiä yläosia, housut joutuu jossain vaiheessa varmasti töihin hommata 🤔
Mulla ei rinnat ensimmäisessä raskaudessa kasvaneet oikeastaan ollenkaan. Rintakehä kyllä leveni huomattavasti. Synnytyksen jälkeen kyllä sitten ilmestyi kaksi jalkapalloa 😂 Se tuntui ihan epätodelliselta kun yhden illan aikana rinnat kasvoi silmissä (ja sattui kyllä myös ja kuumekin nousi). Mutta mulla kesti pari päivää ennen kuin maito edes alkoi nousta, luulin jo ettei sitä sitten ikinä tulekaan, mutta tuli kertarysäyksellä

Mulla myös pienet rinnat ja sama juttu kuin @Aamu00 :lla. Rinnat ei itse raskauden aikana kasvaneet kovin paljon, mut sitten, kun maito nousi, niin olivat tosi isot ja pinkeät. 😀

Parit uudet äitiyslegginssit olen ostanut, kun vanhat niin kuluneita. Liivejä voisi ostaa myös. Ja jotkut farkut tai siistimmät pitäisi löytää. Mulla on vähän se ongelma että jopa äitiysfarkut ovat lopussa liian pienet :Grimacing Face: Muuten yritän pärjätä vanhoilla äitiysvaatteilla ja tavallisilla mekoilla yms.

Meille pienempi tissisille tää on ihan luksusta, kun saadaan kerrankin isommat tissit😂

Mutta löysin H&M:ltä ihan normaalit legginssit 9,99e, oli pakko käydä parin päivän päästä ostamassa muutamat lisää. On ihan parhaat ja ei oo hinnalla pilattu.
Äiti lupas kattoo, että olisko sillä tunikoita tms mitä pystyis antaan raskausajaks. En meinaa netistä löytää mieleisiä..😫

Mä oon jo ostanut yhden housut toimistokäyttöön, et ei tarvi änkeä itseä epämukavasti koko päiväksi puristaviin housuihin. Mut nyt alkaa kiristää jo kotihousujenkin vyötärö, joten kai on pakko jotkut kotihousutkin ostaa, kun paljon teen töitä kotona.
Mulla on kans taktiikka selvitä mekoilla kesä, ehkä tarvii jotkus sortsit kotioloihin ostaa. Paitoja mä luulen, et on helpompi kaapistakin jo olevista kaivaa.

Mulla eka raskaus, niin koitan malttaa ostamisen kanssa siihen, kun tarvitsen, ettei tule hankittua vääränkokoisia. Lisäksi tosi harva liike myy myymälästä äitiysvaatteita vaan pitää tilata. Se tuntuu kans aikamoiselta arpapeliltä, mut pakko siihen mahdolliseen vaihtorulettiin sit vaan on ryhtyä. :D

Mä oon jo ostanut yhden housut toimistokäyttöön, et ei tarvi änkeä itseä epämukavasti koko päiväksi puristaviin housuihin. Mut nyt alkaa kiristää jo kotihousujenkin vyötärö, joten kai on pakko jotkut kotihousutkin ostaa, kun paljon teen töitä kotona.
Mulla on kans taktiikka selvitä mekoilla kesä, ehkä tarvii jotkus sortsit kotioloihin ostaa. Paitoja mä luulen, et on helpompi kaapistakin jo olevista kaivaa.

Mulla eka raskaus, niin koitan malttaa ostamisen kanssa siihen, kun tarvitsen, ettei tule hankittua vääränkokoisia. Lisäksi tosi harva liike myy myymälästä äitiysvaatteita vaan pitää tilata. Se tuntuu kans aikamoiselta arpapeliltä, mut pakko siihen mahdolliseen vaihtorulettiin sit vaan on ryhtyä. :D
Joo ärsyttää tämä ettei mistään tunnu enää saavan ostaa suoraan liikkeestä. Aiemmasta raskaudesta muuttunut paljon tilanne, silloin monilla ketjuliikkeillä ainakin oli omat pienet osastot äitiysvaatteita. Inhoan vaatteiden tilaamista netistä ylipäätään ja ekologisestikin tietysti älytöntä se pakettien kuljettelu edestakaisin, kun usein kuitenkin joutuu palauttamaan jotain. Nyt olen zalandolta tilannut parit treenitrikoot, perus äitiysleggareita ja yhden siistin työpaidan. Toki muutamia erikoisliikkeitä on, mutta ne on huonoja, jos tarve lähinnä kotileggingseille yms, kun yleensä vaan vähän kalliimpia vaatteita valikoimassa.

Joo ärsyttää tämä ettei mistään tunnu enää saavan ostaa suoraan liikkeestä. Aiemmasta raskaudesta muuttunut paljon tilanne, silloin monilla ketjuliikkeillä ainakin oli omat pienet osastot äitiysvaatteita. Inhoan vaatteiden tilaamista netistä ylipäätään ja ekologisestikin tietysti älytöntä se pakettien kuljettelu edestakaisin, kun usein kuitenkin joutuu palauttamaan jotain. Nyt olen zalandolta tilannut parit treenitrikoot, perus äitiysleggareita ja yhden siistin työpaidan. Toki muutamia erikoisliikkeitä on, mutta ne on huonoja, jos tarve lähinnä kotileggingseille yms, kun yleensä vaan vähän kalliimpia vaatteita valikoimassa.
No ihan samoilla mietteillä olen tän kanssa. Harmittaa se pakettien uudelleenlähettely niin monesta syystä 🤯 Ja totta tuo, että kun vaatteet on aika vähän aikaa käytössä, niin ei haluais ihan hirveästi pääasiassa kotona pidettäviin vaatteisiin pistää rahaa.

Takaisin