Oireet

Mulla jatkuu edelleen niin lievät oireet, et melkein uskaltaisin sanoo oireettomuudeks. Välillä tuntuu tosi lieviä alavatsan jomotuksia ja kaikki ruoka maistuu taas normaalisti aamupuuroo lukuun ottamatta 😄 Vähän tavallista useemmin meinaa sumentuu silmissä kun nousee seisomaan ja hengästyn ehkä pikkusen helpommin, mut siinä kaikki.
Oonki nyt päätelly et joko a. raskaana oleminen on mulle helppoo alkusekoilun jälkeen, b. kroppa latailee jotain maailmanlopun pahoinvointia tai c. homma menee tai on mennyt kesken. Toi vaihtoehto a. olis kyllä se mieluisin, vaikka veikkaan et b. tai c. on todennäkösempää 😂

Mulla juilinu taas vatsaan pitkin päivää. Väsyttää ja huimaa lähes koko ajan. Äskenkin oli kunnon taistelua saada ittensä ylös päikkäreiltä. 😂
Vatsa on myös ollu jo pidemmän aikaa tosi sekaisin, ja turvoksissa.

Mutta oma oireiden vaihtelevuuski huolettaa.. voi tätä stressin määrää 😅 välissä pahoinvointia, sitten se katoaa/lievenee päiväksi alkaakseen taas.

Itsellä ei vielä pahoinvointia havaittavissa, se tässä eniten jännittää että muuttuuko olo kovin huonoksi. Ainoat oireet tällä hetkellä alavatsa tuntemukset ja todella kipeät rinnat… nyt vko 4+ jotain

Tänään 5+1, ja ensimmäistä kertaa tuntui ennen lounasta ja lounaan jälkeenkin vielä pahoinvointi. Ei ollut vielä kovinkaan voimakas, lähinnä ärsyttävä, mutta kuitenkin sen verran, että ei ole kuviteltua.

Toissayönä tuli myös ensimmäinen ihan kunnon repäisykipu kääntyessä. Niitä mä olenkin jo odottanut! Musta noi repäisykivut on ehkä kaikkein mieluisin alkuraskauden oire; äkillinen, hyvin lyhytaikainen, mutta kuitenkin selkeä oire. Mä vähän toivon, että niitä tulis tässä lisääkin 🙈. Eivät siis ole vaarallisia, mikäli joku sitä miettii.

5+0 ja lähes oireetonta. Miedosti tuntuu rinnoissa jos painelee. Väsymystä. Vatsan turvotusta.

Huolestuttavaa hiukan mutta pärjään sen kanssa. Huomenna aattelin tehdä viikkodigin vielä. Pitäisi olla jo 3+....

Helpottaakohan tää syväjääpalelu ennen ens kesää 🥶 (haaveilee untuvapeitosta)
Mä oon tavallisestikin tosi palelevaista sorttia ja oon käyttäny sohvalla makoillessa kesämakuupussia lämmikkeenä 😂 Voin suositella. Ekstralämmin peittoki on sängyssä kesät talvet 😄

5+0 ja lähes oireetonta. Miedosti tuntuu rinnoissa jos painelee. Väsymystä. Vatsan turvotusta.

Huolestuttavaa hiukan mutta pärjään sen kanssa. Huomenna aattelin tehdä viikkodigin vielä. Pitäisi olla jo 3+....
Mä taisin aika samalla tavalla kommentoida just pari päivää sitten ja nyt on kahtena päivänä jo ollut selkeetä pahoinvointia 🤢. Että kyllä se sieltä tulee…

Omaa oloa ei nyt ainakaan paranna se, että sain esikoisen flunssa viikonloppuna. Yskiminen lisää vielä entisestää yökkimistä 🤐

Herätty taas yökukkumaan ja yöllisen vessareissun toisella kerralla piti viikottainen tehdä. Tuli niinkuin odotinkin se 3+. Vähän taas helpompi hengittää. Laskin aamukammasta että 2viikkoa ja 2päivää varhaisultraan.

Aika matelee.

Hirveä nälkä..klo on 3.35. Ihan vielä en viitti lähteä aamupuuroa turruuttamaan😄

Uutena oireena itkut..eilen kahdesti ja nukkumaan mennessä pahoitin mieleni meidän tavanomaisesta kisailusta ja keskusteluista miehen kans. Itkin peiton alla ja sitten jouduin selittää että ei tässä ole mitään vialla, kun varmaankin näitä raskaushuuruja. Mies kysyi "mistä tiedän mitä oikeasti ajattelet nyt" vastasin että sitä mietin että yllättävän täynnä räkää on nenä ja tukossa ja pitäis nousta niistää😆 ...nousi ja toi mulle nenäliinan...ja tilanne ohi, täällä ei ole mitään nähtävää.😁

Mullakin ollut nyt kahtena aamuna tosi etova olo ja aamupalaa saanut nieleskellä. Ja samaan aikaan kamala nälkä, ihan koko ajan! :D Yökukkuminen jatkuu myös täällä, vessassa saa ravata sen 3-4 kertaa joka yö ja unet on tosi vilkkaita ja niitä on paljon. Toisaalta toimistopäivään herääminen ei oo ikinä tuntunut näin helpolta, kuin nyt, kun olin jo valmiiksi pari tuntia torkkunut puoliksi hereillä… Saa nähdä missä vaiheessa päivää väsymys sitten iskee!

@Mahtis87 mä olin just tulossa kirjottaa kans tuosta herkistymisestä 😅 katsoin aamulla yhden äidin tarinat instagramista, ja ihan myötäelokyyneleet silmissä kun hänen lapset oli olleet niin ihania ja huomaavaisia toisia kohtaan 😅 Ja nyt aamupalapöydässä esikoinen otti mua kädestä niin hellästi 😍😭😍

Yöllä herätti taas nälkään ja vessaan useamman kerran. Inhottaa koittaa olla syömättä yöaikaan kun pelottaa koko ajan, että pahoinvointi tulee, mutta ei kehtaa koko aikaa syödä 😂
Huolestuttaa kun muut oireet alkanut väistyä, rinnat ei enää ole niin kipeät kun pari päivää sitten, pahoinvointia ei ole kummemmin ollut ja väsymys vaihtunut energisyydemmäksi. Pelottaa, että raskausoireiden väheneminen enteilee jotain pahaa. Onneksi perjantaina ultra, eiköhän siellä näy jo jos sydän sykkii. 😬

Tavallaan tämä oireettomuus on stressaavaa niinkun näistä on niiiiiiiiin moni siellä sun täällä kirjoittanut. Oikeastaan ainoat oireet nyt suht jatkuvina ilmavaivat ja kova vatsa..

Ei sitte mitään muuta.. rintojen herkkyys hävinnyt. Alavatsassakaan ei tunnetta.

Kaisse ei auta muutakun odottaa sinne 3.11....😕

Taas kerran maha aivan sekasin… tuntuu että oma ärtynyt vatsa on nyt entistä ärtyneempi tän raskauden myötä 😩 Eikä oikein mitään logiikkaa, että mistä aina suuttuu.
Mä tänä aamuna keksin ehkä syyn omalle vatsalleni ja ehdotan samaa sulle: Mikä mama-vitamiini sulla on käytössä? Onko magnesium siinä oksidimuodossa? Oon niiiiin monta kertaa täällä foorumillakin siitä ihmisille muistutellut, että magnesiumoksidi sekoittaa herkimmillä vatsan, ja usein noissa monivitamiineissa se on juuri sitä kun on halvin muoto, eikä sitraattia saatika muita vielä paremmin imeytyviä muotoja 😅 omassa lukee purkissa pelkkä magnesium, pitäisi googletella että meneekö valmiste vaihtoon vai jatkanko syyn etsimistä muualta. Myös se rauta voi sekottaa siinä, mutta mä nyt loppukesästä jo sain vatsan jotenkuten rautatablettia kestämään niin epäilisin nyt uutena tullutta monivitamiinia mankkuineen syyksi 🧐

Mä tänä aamuna keksin ehkä syyn omalle vatsalleni ja ehdotan samaa sulle: Mikä mama-vitamiini sulla on käytössä? Onko magnesium siinä oksidimuodossa? Oon niiiiin monta kertaa täällä foorumillakin siitä ihmisille muistutellut, että magnesiumoksidi sekoittaa herkimmillä vatsan, ja usein noissa monivitamiineissa se on juuri sitä kun on halvin muoto, eikä sitraattia saatika muita vielä paremmin imeytyviä muotoja 😅 omassa lukee purkissa pelkkä magnesium, pitäisi googletella että meneekö valmiste vaihtoon vai jatkanko syyn etsimistä muualta. Myös se rauta voi sekottaa siinä, mutta mä nyt loppukesästä jo sain vatsan jotenkuten rautatablettia kestämään niin epäilisin nyt uutena tullutta monivitamiinia mankkuineen syyksi 🧐
Hmm mä itseasiassa syön vaan foolihappoa ja D-vitamiinia, en uskaltanut ostaa noita mama-vitamiineja kun pelkäsin just, että esim rautaa ei oma vatsa sietäisi yhtään. Mutta voi toki jompikumpi niistäkin ärsyttää vatsaa! Ja mulla on IBS (ei diagnosoitu, mutta kaikki oireet täsmänny jo 20 vuotta), niin uskon, että ylipäätään nyt hormonimuutoksetkin voi sekoittaa sitä. Se oli välillä jo parempana, niin oon uskaltanut syödä rohkeammin kaikkea, mutta luulen että jos tää ei ala helpottaa, niin täytyy taas alkaa seurata sitä FODMAP-ruokavaliota!

Kerro ihmeessä jos vaihdat valmistetta ja tuntuu, että se auttaa! Toivotaan niin ❤️

Takaisin