Oireet

Itsellä tiesin jo ennen plussaa (joka oli hyvin aikainen plussa), että tärppi on käynyt. Oli vain sellainen tunne ja vatsassa nipisteli. Päivä plussasta iski krapulainen olo ja rinnat kävi todella raskaiksi. Nyt 3+0/3+4 (riippuu miten lasketaan) alkoi pahoinvointi. En ollut tähän varautunut, aikaisemmissa ei paljoa ole ollut pahoinvointia.

Ja turvottaa. Ei paljoa kuin piilotella jos tämmösenä jatkuu 😵

Aika vähäisillä oireilla täällä mennään ja siksi onkin jatkuvasti vähän epävarma olo, että oonkohan nyt varmasti raskaana ja onko kaikki hyvin. Yritän kyllä rauhoitella itseäni, että raskaushan on vielä tosi alussa ja jokaisella erilaiset oireet. Pitäisi varmasti olla kiitollinen kun ainakaan vielä ei oo varsinaista pahoinvointia esimerkiksi ollut, mut sit toisaalta pieni osa musta jopa toivoo sitä, että se jotenkin tekisi tästä ”todempaa”.

Mutta alavatsan nipistelyä/jomotusta ja turvotusta itsellä lähinnä sekä superhajuaisti :D Kaikki hajut tuntuu tosi voimakkailta!

Täällä ihan samoja fiiliksiä, mitä tulee oireettomuuteen. Yksi keskenmeno kun on taustalla, niin oireet vois tuoda vähän enemmän varmuutta siihen, että raskaus etenee. Huojentavaa kuitenkin kuulla, ettei muillakaan tässä vaiheessa välttämättä oo vielä oireita.

Mulla suurimpina tuntemuksina taitaa olla vain nälkä ja lievempinä sitten ajoittainen pieni etova olo ja alamahan nippailut. Nyt Rv 4+4.

Yks merkittävä oire, minkä unohdin mainita, on aamuyön heräily/unettomuus!! Saatan herätä jo klo 5-6 aamulla, eikä uni enää tuu. Normaalisti en todellakaan oo mikään aamuvirkku enkä todellakaan herää ennen herätyskelloa 😅

Mulla myös riesana todella katkonaiset unet ja öisin hikoilen aivan tolkuttomasti. Kaiken muun ajan sit aivan jäässä 😅 Tänään juoksin kerran pöntölle valmiina halailemaan sitä, mutta jäikin vaan pariin yökkäisyyn. Hajuaisti on myös todella herkkä 😄 Hiukan huolestuttaa tää oireiden vähyys, mutta toisaalta eihän tässä viikkojakaan ole kuin 4+1 🤭

Tekee mieli tulista ruokaa ja ylipäätänsä syödä, mutta samaan aikaan ei oo yhtään nälkä ja öllöttää.

Väsyttää

Mua ei okseta, mutta maha on ihan sekaisin. Oon siis yleensäkin herkkävatsainen, mutta nyt tuntuu, että maha suuttuu ihan sattumanvaraisesti kaikesta 😅

Yks merkittävä oire, minkä unohdin mainita, on aamuyön heräily/unettomuus!! Saatan herätä jo klo 5-6 aamulla, eikä uni enää tuu. Normaalisti en todellakaan oo mikään aamuvirkku enkä todellakaan herää ennen herätyskelloa 😅
Täällä aivan sama! Ei tule uni millään, kun herää. Kahden edellisen kanssa ollut myös sama. Lisäksi paleltaa kolo ajan ja huono olo alkaa hiippailla aamuihin.

Väsymystä on ollut ja alavatsan nipistelyä. Normaalisti mulla on myös heikko hajuaisti, mutta eilen töissä ihmettelin mielessäni että onkohan vierustoveri alkanut yhtäkkiä käyttää enemmän hajuvettä ja tänään olikin jo ihan oksetusfiilis kun yhtäkkiä kaikki kollegat tuntuu uineen tuoksuissaan🤢

Mulla oli su ja ma kauhea nälkä (ennen plussaa siis hyvinkin). Sit joskus viikko sitten oli kunnon kohtunipistys ja päivittäin jotain hyvin pikkuruisia nippailuja. Alkuviikosta myös närästi aamukahvin jälkeen. Plussapäivänä toinen koira alkoi nuuskutella taas mun vatsaa ja molemmat tunkee kainaloon jos istun lattialle 😂 tänään huomasin tiskikoneen ja lavuaarin haisevan 😆 jännä nähdä mitä tulee ja onko erilaisia kuin esikoisesta. Hänestä isoimmat oireet oli pohjaton väsymys ja finnit selässä. En oksennellut kuin ehkä kerran 🤔

Oi, ja leposykkeen nousu 😅 oviksen jälkeen kellon antamat unipalautteet on koko ajan vain huonontuneet 🙈

Leposyke 10 lyöntiä enemmän, yks päivä närästi(, jota ihmettelin), tissejä välillä juilii ja välillä hieman etova olo. Ja sitä ihmettelin, että muutama päivä sitten meinasin oksentaa ku paistoin broileria 😄

Täällä myös toistaiseksi tosi oireetonta. Rinnat on kyllä arat ja turvonneet, ja ihan hirveä nälkä ollut pari päivää! 🤔 Tulispa vaan oireita myös niin tietäisi että joku siellä on kyydissä.

Mullakin muuten kello näyttää kans leposykkeen nousseen keskimäärin ton 10 lyöntiä😁

Tämän päivän aikana on alkanut palella huolella. Lämpö olikin 37.2. Alkoi meidän taloudessa takanlämmityskausi 😂

Tänään oli ennen aamupalaa jotenkin tosi heikko ja etova olo, mut oon vaa ilonen, nimitäin keskenmenneessä ei ollut oikein mitään oireita

Mulla ei kummassakaan aiemmassa raskaudessa ollut oikeastaan mitään oireita missään vaiheessa raskautta 😅 ehkä vähän oli nännit arat jossain alkuvaiheessa mutta tässä raskaudessa sitä ei ole vielä tullut. Joitain ajoittaisia alamaha juilintoja. mutta pahoinvointia ei siis ole ollut yhdessäkään raskaudessa 🤗 Edellisissä raskauksissa esim ei yhtään supistusta vasta ku sitten kun synnytys piti käynnistää viikoilla 41+6. 😂 mutta en valita, tykkään olla raskaana ja synnytyksetki on mennyt hyvin ja toivon että kaikki menee tälläkin kertaa yhtä mallikkaasti ❤

Aavistuksen etova olo alkaa jo hiipiä, muttei vielä mitenkään paha. Sellaisena on että viikonlopun ruokalistan suunnitteleminen oli vaikeaa kun ei oikein mitään tee mieli. Aamulla puistatti kun maistoin pisaran lapsen smoothiepussista ennen tarjoamista 😝

Tänään ekaa kertaa piti muutaman kerran hengitellä ennen työpäivän aloittamista, kun tuli aamulla todella huono olo ja pelkäsin oksentavani. 🤢 Mutta meni myös tosi nopeasti ohi, että mietin oliko sattumaa. Lähipäivinä sen toki näkee miten jatkuu..

Takaisin