Keskustelua raskaudesta ja muuta höpinää

Mä varmaan (taas) reilun puoli vuotta vauvan syntymän jälkeen ja sit tehdään miehen kaa vuoronvaihto. Molemmat halutaan sekä tehdä töitä että olla vauvan kanssa kotona. 😊

Mä en tiiä yhtään miten kerron töissä raskaudesta. Aloitan elokuussa uudessa paikassa 😬. Edellisessä työpaikassa työkaverit joiden kanssa oltiin tehty töitä pitempään olivat tosi iloisia uutisesta ja johtajaakaan se ei tuntunut haittaavan ollenkaan vaikka kerroin hänelle ennen kuin allekirjoitettiin jatkosoppari. Nyt voi olla eri reaktio. En halua stressata sitä ollenkaan nyt kesällä, vaan mietin sitä sitten syksyllä, että millon kerron heille.

Mä en tiiä yhtään miten kerron töissä raskaudesta. Aloitan elokuussa uudessa paikassa 😬.
Mulla vähän samantyyppinen tilanne, mutta tutut työkaverit. Haluaisin kertoa työkavereille aiemmin, mutta varmuuden vuoksi ajattelin odottaa koeajan loppuun kertomista. Ehkä parille läheisimmälle saatan kertoa, mutta onhan noissa aina riskinsä että esimies kuulee. Vähän kyllä epäilyttää että pysyykö rv 23 asti piilossa vaatteiden alla kun olen hoikka.😅

Mä luulen, että me myös infotaan vaan lähiperhe, muut voi arvailla ja kauhistella juoruja. Ei viimeksikään kerrottu somessa, kun vasta vauvan synnyttyä. Töissä kerron esimiehelle ja varmaan muutamalle lähimmälle työkaverille, loput kuulee sit muilta. Ollaan tosin melko tiivis tiimi töissä, että kyllä se kaikille jossain vaiheessa selviää. 😊

Tää pissahätä on järkkyä! En muista, että muissa raskauksissa ois ollu tällästä juoksemista tässä vaiheessa. Eilen lähdettiin reissuun eikä keritty ku 45min ajamaan, kun olin jo kupla ottassa. 😅 Yöunia vaivaa ja tulee uniin se pissahätä.
Aiemmissa raskauksissa loppuraskaudesta muistan, että asentoa vaihtamalla sai vielä huijattua itteään ja jatkettua unia, nyt ei tuu kuuloonkaan.

@NM90 mulla oli viikko sitten (niihin aikoihin kun plussasin) koko ajan pissahätä muutaman päivän ajan. Nyt rv4+4 tää on helpottanut. Tai sitten olen vaan juonut liian vähän kun melkein koko päivän ollut taas pihatöissä.
Päivisin iskee kyllä semmonen väsy että on pakko ottaa päiväunet. Parasta on kun syö, menee sohvalle hyvään asentoon katsomaan telkkaria ja ottaa päikyt. 😍

Olen hoitanut kotona muksuja reilun vuoden ja nyt tehdään miehen kanssa vaihto. Etsin määräaikaista työtä vuodenvaihteeseen, jossain vaiheessahan se pitää kertoa mutten aio heti kertoa kun on vasta niin alussakin. Esikoisesta maha näkyi myöhään, ehkä rv 22 ja muistakin lähempänä rv 20 että sen suhteen ei tule ongelmaa.

@NM90 mulla oli viikko sitten (niihin aikoihin kun plussasin) koko ajan pissahätä muutaman päivän ajan. Nyt rv4+4 tää on helpottanut. Tai sitten olen vaan juonut liian vähän kun melkein koko päivän ollut taas pihatöissä.
Päivisin iskee kyllä semmonen väsy että on pakko ottaa päiväunet. Parasta on kun syö, menee sohvalle hyvään asentoon katsomaan telkkaria ja ottaa päikyt. 😍
Mulla on nyt 6+2, eikä loppua näy. 😂

Mitäs hyviä vinkkejä teillä on itsensä rauhoittamiseen näinä ensimmäisinä viikkoina? Esim. jotkut tekevät lisää testejä mielenrauhan vuoksi jne.

Mitäs hyviä vinkkejä teillä on itsensä rauhoittamiseen näinä ensimmäisinä viikkoina?
Mä yritän vaan pitää itseni kiireisenä.😁 Välillä kyllä ”unohtuu” koko raskaus kun ei ole juurikaan oireita.

Meillä on töissä tilanne, että mun työkaveri meinasi jäädä vanhempainvapaalle puoli vuotta niiden vauvan syntymän jälkeen ja se osuu aikalailla tohon alkuvuoteen. Meidän pomo ei kai tiedä vielä siitäkään. Eli meiltä jää kaksi yhtaikaa pienestä tiimistä. 🫣

Mitäs hyviä vinkkejä teillä on itsensä rauhoittamiseen näinä ensimmäisinä viikkoina? Esim. jotkut tekevät lisää testejä mielenrauhan vuoksi jne.

Jotenkin vaan yritän ottaa päivä kerrallaan (ja joo oon tehnyt paljon testejä). Joka päivä on eteenpäin.Ajatus varhaisultrasta samaan aikaan jännittää ja rauhoittaa. 😁 Sittenpä ainakin tietää (senhetkisen) tilanteen.

Ei mitään 😅 tuntuu aika niin pitkältä! Vielä vajaa kuukauden joutuu odottelemaan seuraavaa ultraa ja sitä, että saa kertoa tästä muillekin.
Kaikki sanoi, että seuraavissa raskauksissa pienet lapset pitää kiireisenä eikä koko asiaa edes muista, mutta pah. Ehkä se on just tä, kun ei oo vielä kertonut muille ja joutuu salailemaan.

Huomaan että mitä pidemmälle päästää , sitä isompi stressi alkaa oleen, että onko kaikki kunnossa 😬

Rintojen arkuus helpotti kyllä, mutta huono olo aaltoilee 🙈 ekaan neuvolaan aikalailla 2 viikkoa. Töissä "mulla olis lääkäriaikaa" onneksi on joustava työ 🥰

Takaisin