Raskaaksi 2023

Onnittelut plussista @Enniy ja @silvera , tietty muutkin jos meni multa nyt ohi 🤩❤️ ja tsempit piinailuihin muille!

Mulla tässä kierrossa testissä Gelee Royal, kohta pääsee tikuttamaan ovulaatiota 🙏 voin raportoida onko ovisoireet vahvempia ku aiemmin. miehen työreissujen välipäivät kotona sattuu taas just ovista edeltäviin päiviin onneksi 🤩 nyt kp8 menossa toki vasta, odottavan aika on pitkä 😣

Jos sattuisi tästä kierrosta tärppäämään, ehtisin just tehdä rtestin ennen kuin lääkäri soittaa ja tekeee lähetteen lapsettomuustutkimuksiin. Toivon niin, että saisin hänelle sanoa, ettei lähetettä tarvii 💔

Täällä kp9 ja ovistesti lähtenyt jo haalistumaan (sunnuntaina oli jo tosi vahva). Googlasin, että ovulaatio voi tapahtua heti kuukautisten jälkeen jos kierto on lyhyt. Onko muilla tämmöisestä kokemusta? Viime kierto oli sen 24 päivää. Aikanaan ennen minipillereitä ja ennen lapsia kierto oli 29-31 päivää ja nyt pillereiden jälkeen selkeästi lyhentynyt tai sitten kroppa vielä palautuu pillereistä. Minipillerit lopetettu maaliskuussa. Ensi kierrossa aloitan ovistestit jo kuukautisten oletettuna vikana päivänä, niin ainakin näkee milloinko testi on positiivinen :D

EDIT:
Tässä vielä kuva tältä päivältä ja vastaavasti eiliseltä. Hyvin paljon haalistunut (toki eri merkkien testit, mutta eilen ei tullut nappastua kuvaa saman merkin testistä...)
Jatkaisin vielä tikuttamista koska noista kumpikaan ei oo vielä plussa😊 useille käy tosiaan niin että alkukierrosta on melko tumma viiva, muttei kuitenkaan plussa sitten se haalistuu ja jonkun ajan päästä tummuu selkeästi plussaksi.

Onnea taas lisää plussanneita🥰

Täällä dpo 9 ja kaikki pms oireet loistaa ainakin poissaolollaan. Ei siis mitään sellaisia oireita mitä aikaisemmissa kierroissa ollut. Voihan tää tietty olla myös ovuloimaton kierto vaikka plussan ovistestiin sainkin.
Ehkä voisin varoen huomenna jo ekaa kertaa testailla, uudestaan sitten vasta pe jos huomenna ei mitään näy.

Jatkaisin vielä tikuttamista koska noista kumpikaan ei oo vielä plussa😊 useille käy tosiaan niin että alkukierrosta on melko tumma viiva, muttei kuitenkaan plussa sitten se haalistuu ja jonkun ajan päästä tummuu selkeästi plussaksi.
Juu, aion jatkaakin tikuttelua ja ei ole tosiaan positiivinen tuo eilinenkään! 😊 Viime kierrossa oli tuo sama juttu ja enää ei tullut positiivista ollenkaan, eli ovis jäi sinne alkumetreille ja itsellä ei ole kokemusta tällaisesta. 🫣 Kiitos @Lilja35 😊

Juu, aion jatkaakin tikuttelua ja ei ole tosiaan positiivinen tuo eilinenkään! 😊 Viime kierrossa oli tuo sama juttu ja enää ei tullut positiivista ollenkaan, eli ovis jäi sinne alkumetreille ja itsellä ei ole kokemusta tällaisesta. 🫣 Kiitos @Lilja35 😊
Niin voihan tietty lyhyessä kierrossa ovis tullakin tosi aikaisin ja kaikkihan ei tosiaan saa ovistestiin plussaa kunnolla vaikka ovis tulisikin. Ihmeellisiä nää naisten kehot😅

Ihania plussia siellä!! Toivottavasti tullaan omat plussat viuhuten perästä.😍

Täällä alkoi ihan kunnolla menkat tänään vaikkakin tiputtelua jo sunnuntailta. Eli kp 3. Miten voikaan olla onnellinen et ne vihdoin alkoivat sen kemiallisen jälkeen🤪🤗 kierto ei venynyt kp 31 pidemmälle. (24-28 ennen)

Helpottunut olo eikä tartte odotella niitä enää. Jee. Superjee💯👌

Silveralle tosi paljon onnea 🥰💗💗 Kiitos että tulit kertomaan.. miten paljon voikaan vaikuttaa elämäntapamuutokset!

Enniylle paljon vahvistumista 💗💗💗

Täällä kp23. Odotan viikonlopulle kuukautisia. Vahva fiilis, että alkaa 😔 Miksi näin.. suojaako itseään etukäteen pettymykseltä tai vaikea vaan aatella edes, että kävisi niin hyvin näin nopeasti. Ihan on kyllä menkkaoireet. Mutta en ole aiemmissakaan raskauksissa huomannut mitään erityisiä oireita ennen plussaa. Onneksi töissä täysi viikko niin on ajatukset välillä muuallakin. Sen jälkeen kun hedelmälliset päivät meni ohi, mies on ollut välillä täysi törppö ja ärsyttävä.. voi näitä hormoneita..

Mun 5v kysyi viikonloppuna, äiti aiotko synnyttää vielä. Ja hän haluaisi pikkusiskon, mutta sanoi ettei halua ettei äidillä ole niin paljoa aikaa hänelle. Ihmeellistä että lapsikin tän vauvatoiveen jostakin nappaa ja vielä noin viisaasti asioita pohtii 💗

Celestia, piti jo aiemmin kommentoida.. että mekään ei asuta vielä virallisesti yhdessä. Vaikka käytännössä ollaan yhdessä lähes koko ajan mun luona.. Yksi mun ystävä arvosteli, kun yritetään jo vauvaa, että tämä ei ole oikea parisuhdekaan, kun ei ihan koko aikaa olla saman katon alla 🙄 Ja että kannattaisi ensin muutama kuukausi asua yhdessä. Päätin tämän jälkeen etten paljoa tästä vauvatoiveesta jaa ja tuli olo, että haluan suojella itseäni ja aion mahd.raskaudesta kertoa vasta kun se alkaa jo näkyä. Tuntuu ettei kestä eikä jaksa arvostelua.

Lupaan, etten tämän jälkeen spämmää näitä enää! Nyt näyttäisi hyvin vahvistuneen toissapäiväisestä. Tänään dpo11 tai 12...

Ihan vielä ei uskalla täysin iloita tai rentoutua, mikä varmasti kuuluu asiaan näin alussa. Kaikki menkkatyyliset olot jännityttää ja joka vessareissulla pitää tarkistaa, näkyykö verta...

Aion jatkaa joka toinen päivä testausta. Jospa siinä 4+ jotain uskaltaisi jo ottaa yhteyttä neuvolaan ja siirtyä täältä raskauspuolelle, jos kaikki menee hyvin 🙂🌈
Onnea 💕

Täällä aikainen testailija moi taas 😆 dpo8 ja nega on.
Jos jotain oireita haluaa etsiä niin ihmeen itkuherkkä oon ollut. Vatsa sekaisin pari päivää ja myös huimannut. Mieli vaihdellut tajuttoman onnellisesta ahdistuneeseen.
Testailut jatkuu huomenna 😊

Onnea plussanneille ja pahoittelut kesken menneille ♥️

Nyt näköjään kierto on pidentynyt, kp31. Aiemmin 27-28pv. Pelkkää puhdasta negaa näyttänyt, toivoisin jo että menkat alkaisi ja että päästään uutta kiertoa kohti paremmalla menestyksellä. Toiveita raskautua paremmin hormonitasojen muuttuessa on kun nyt yöimetykset ovat miltei loppuneet. Pliis, alkakaa menkat pian 🙏

Haluan kohta turvautua vippaskonsteihin raskautumiseen, parhaat vinkit otetaan vastaan 😅 Käytättekö te mitä säännöllisesti raskautumisen hyväksi?

(Edit. Tulipa nyt vasta mieleen käyttää fertiliteettihypnoosia, mitä käytin viimekin raskauksissa.)

Onnea plussanneille ja pahoittelut kesken menneille ♥️

Nyt näköjään kierto on pidentynyt, kp31. Aiemmin 27-28pv. Pelkkää puhdasta negaa näyttänyt, toivoisin jo että menkat alkaisi ja että päästään uutta kiertoa kohti paremmalla menestyksellä. Toiveita raskautua paremmin hormonitasojen muuttuessa on kun nyt yöimetykset ovat miltei loppuneet. Pliis, alkakaa menkat pian 🙏

Haluan kohta turvautua vippaskonsteihin raskautumiseen, parhaat vinkit otetaan vastaan 😅 Käytättekö te mitä säännöllisesti raskautumisen hyväksi?

(Edit. Tulipa nyt vasta mieleen käyttää fertiliteettihypnoosia, mitä käytin viimekin raskauksissa.)
Täällä käytössä nyt mammavitskut, myo-desitol ja lisärauta.
Jää nähtäväksi onko mitään hyötyä mistään😅
Tässä kierrossa otin siis käyttöön ton myo-desitolin kun siitä on monet puhuneet. Perjantaina pääsee joko testailemaan tai pettymään.
Oon vaan onnellinen kun kesä tulee, stressitaso laskee pelkästään jo loman ajattelusta ja auringosta ☀️

Sagaluna, mä olen täältä saaduista vinkeistä ottanut käyttöön vehnänalkioöljyn 😊 Akupunktio tai vyöhyketerapia lähtee kokeiluun viim syksyllä jos ei siihen mennessä tärppää! Mulla nimittäin kroonista stressiä..
Hitsi kun sais tän työstressin jotenkin laantumaan 😫 Ei varmasti edesauta raskautta. Pe taas hierojalle..

Kp24.. oireita nyt ollut totaali haluttomuus hedelmällisen ajan jälkeen. Yleensä haluttaa enempi. Ja mies on ihan törppö 😅 ja välillä taas niin ihana ja rakas.. mielialat siis vaihtelee. Rintojen turvotus samalla tapaa kuin aina ennen kuukautisia. Ja nyt on ollut vaikea nukahtaa ja viime yökin meni jotenkin ihan kevyessä unessa.. ollut suuri tarve vetäytyä omaan rauhaan. Nyt istun metsässä kiven päällä. Kun kuulostelen niin enempi fiilis kyllä on että en ole raskaana. Tekis mieli testata 😅 Mutta en yhtään tiiä mikä dpo on. Ovis saattoi olla kp10 tai kp18. Oikeesti koko ton aikavälin olin halukas ja kaiken maailman nippailuja...

Sagaluna, mä olen täältä saaduista vinkeistä ottanut käyttöön vehnänalkioöljyn 😊 Akupunktio tai vyöhyketerapia lähtee kokeiluun viim syksyllä jos ei siihen mennessä tärppää! Mulla nimittäin kroonista stressiä..
Hitsi kun sais tän työstressin jotenkin laantumaan 😫 Ei varmasti edesauta raskautta. Pe taas hierojalle..

Kp24.. oireita nyt ollut totaali haluttomuus hedelmällisen ajan jälkeen. Yleensä haluttaa enempi. Ja mies on ihan törppö 😅 ja välillä taas niin ihana ja rakas.. mielialat siis vaihtelee. Rintojen turvotus samalla tapaa kuin aina ennen kuukautisia. Ja nyt on ollut vaikea nukahtaa ja viime yökin meni jotenkin ihan kevyessä unessa.. ollut suuri tarve vetäytyä omaan rauhaan. Nyt istun metsässä kiven päällä. Kun kuulostelen niin enempi fiilis kyllä on että en ole raskaana. Tekis mieli testata 😅 Mutta en yhtään tiiä mikä dpo on. Ovis saattoi olla kp10 tai kp18. Oikeesti koko ton aikavälin olin halukas ja kaiken maailman nippailuja...
Täällä sama homma muuten ton kroonisen stressin kanssa. Tuntuu että kroppa käy koko ajan ihan ylikierroksilla kun työstressi painaa päälle. Miten siitäkin sitten opettelisi eroon, en tiedä paranisiko sitten työpaikkaa vaihtamalla.

Täällä sama homma muuten ton kroonisen stressin kanssa. Tuntuu että kroppa käy koko ajan ihan ylikierroksilla kun työstressi painaa päälle. Miten siitäkin sitten opettelisi eroon, en tiedä paranisiko sitten työpaikkaa vaihtamalla.
Täällä ihan sama juttu. Mutta tuntuu että nykyään työelämä on tällaista vähän joka paikassa. 🤷🏻‍♀️ Työterveydessä voisi käydä kyllä juttelemassa, oon miettinyt sitä jo pidemmän aikaa mutta ei oo saanut aikaiseksi. Ootteko te jutellut tuosta jonkun asiantuntijan kanssa?

Mulla on nyt kp13 menossa ja vielä ei näy ovistestissä mitään.

Ja hei onnea plussanneille! 😍

@Sagaluna
Täällä on käytössä ovikseen asti aina greippimehu. Ja ubikinoni. Myös perus vitamiinit foolihapon kanssa.
Tuo ubikinoni ollut nyt helmikuusta ja syödään sitä molemmin, viime kierrossa oli tuo tärppi joten en tiedä oliko jotain vaikutusta asialla. 🙂

Tänään dpo 5 joten menossa tylsät piinailut. Tästä kierrosta kai aattelin testailla siinä dpo 10-12.

Yleensä en testaile vaan menkat on se merkki sitten ettei taaskaan tärpännyt. Viime kierrossa kun ne menkat sitten tulikin ja raskaana oltiinkin niin nyt ei ole enää tähänkään luottamista 😅😆

Työstressistä.. mä tiedän, että mulle sopisi parhaiten kolmi- tai nelipäiväinen työviikko. Aion tehdä sitten osa-aikatyötä tai keikkaa ainakin siihen saakka kun lapsi on 3v. Työelämässä vaatimukset on kyllä isot. Koitan etten vaatisi itseltäni liikaa, vähempikin riittää.. säännöllinen rentoutuminen ja muistaisi nollata hetkeksi kesken työpäivänkin. Vaikka silmät kiinni hetkeksi ja rentouttaa otsan, leukaperät ja niskan.. Uskon tosiaan, että rentoutumisella on vaikutusta raskautumiseen. Kyllä mua huolettaa, miten tämän työn jaksaisi raskauspahoinvoinnissa tai jos tulee muita vaivoja. Mutta tarvii hyvät vanhempainrahat.. joten sitten on vaan saikutettava välillä jos on liian rankkaa. Käyn monesti työpäivän aikana puolen tunnin happihyppelyllä.

Helmiina22, varmasti kannattaa käydä jossain keskustelemassa jos siltä tuntuu :) mä aikanaan kävin 3v psykoterapiaa. Nyt aloitin semmoisen 7kk mittaisen yksilövalmennuksen, jossa on tarkoitus mm.oppia itsetuntemusta, oppia rentoutumaan, lisätä voimavaroja ja elämäniloa. Haluaisin niin vauva-aikana sitten myös osata ottaa rennommin ja voida paremmin kuin aiemmilla kerroilla.

Täällä kp2, kierto oli nyt vain 30 päivää. Osasin odottaa negaa ja olisihan se melkoinen saavutus ollut jos yk1 olisi tärpännyt, mutta pettymys oli silti yllättävän suuri. Nyt on onneksi kesän myötä paljon tekemistä niin jos menisi vähän nopeammin piinailut tässä kierrossa.

Auttakaapa. Sosiaalinen lapsettomuus. Meille syntymässä nyt toinen lapsi ja juuri luin miehen siskon somepäivitystä miten hänellä uupumusta ja masennusta. Mies oli hiljattain kysellyt siskoltaan kuulumisia, miten menee ja sanoi että siviilissä hyvin raskasta, anoppi myöhemmin oli avannut että miehen siskoa surettaa että kello käy (on nyt jotain 37-38v?) ja miestä ei löydy, lapset jää tekemättä.

Nyt stressaan ihan hirveästi tapaamisia miehen siskon, lasten tädin kanssa. Uskaltaako mitenkään tässä tilanteessa tukea, osoittaa myötätuntoa tms? Tuntuu että musta on näkynyt kilometrien päähän miten oon ollut esikoisen vauvavuonna hirveän väsynyt ja varmasti siten aiheuttanut kateutta ja surua siskon silmissä. Entä jos tämä toistuu, entä jos voivottelen vauvavuoden raskautta, yöheräilyjä, imetyksen sitovuutta.. tuntuu että joudun jatkossa olemaan ihan eri tavalla tarkkana sanomisteni takia 🙁
Itsekin tuota olen miettinyt. Tuttavaperheessä lapsettomuutta ja heiltä kysyin asiaa. Totesivat yks'kantaan ettei minun pidä alkaa varomaan sanomisiani. Eihän se sinun tai miehesi vika ole ettei täti ole puolisoa läytänyt. Ehkäpä voisitkin kysyä hänen omaa kantaansa asiaan?

Täällä ei vieläkään ovisplussaa, ellei se tosiaan mennyt silloin heti menkkojen jälkeen, kuten aiemmin siitä kyselin. Nyt kp12 ja tikuttelu jatkuu vielä jos se ovisplussa sieltä löytyiskin!

Itse olin töissä välillä todella väsynyt ja sen myötä tiputin sopimustunteja ja olen ollut todella tyytyväinen päätökseen! :) Varmasti rankkaa stressata kroonisesti :( Tsemppiä kaikille stressin kanssa painiville!

Takaisin